Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 16 paź 2018, 22:46

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 29 sie 2011, 19:52 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Posty: 3041
Lokalizacja: Gdynia
KTM X-Bow Stratosferica w hołdzie dla Lancii Stratos [wideo]

:link:


Obrazek


Obrazek

_________________
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM


Na górę
PostDodany: 17 paź 2011, 16:28 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 paź 2010, 15:48
Posty: 1578
:link:

nowa mogłaby być ładniejsza , jak na Lancię


Na górę
PostDodany: 18 paź 2011, 11:59 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lut 2011, 22:11
Posty: 319
Imię: Bartek
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Autokult
Ciekawe ile tych Stratosów to są oryginalne modele, a ile to repliki.
Jedno jest pewne wszystkie wyglądają i brzmią świetnie :)

_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD 150KM :link:


Na górę
PostDodany: 18 paź 2011, 12:17 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Posty: 20001
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Drogowych stratosów (stradale) powstało czterysta dziewięćdziesiąt parę.

_________________
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)


Na górę
PostDodany: 24 paź 2011, 20:56 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9690
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
A nie dokładnie 500? Wydaje mi się, że właśnie tyle potrzeba było aby uzyskać homologację.
Oczywiście nie wszystkie trafiły do sprzedaży...

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
PostDodany: 24 paź 2011, 23:11 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Posty: 6820
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa
Kilka poszło na crash testy, część karoserii zostało tylko ricambi originale (buda jako część zapasowa - nie tylko polska przypadłość minionych lat).

_________________
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517


Na górę
PostDodany: 25 paź 2011, 0:07 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Posty: 2611
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
FXX pisze:
A nie dokładnie 500? Wydaje mi się, że właśnie tyle potrzeba było aby uzyskać homologację.
Oczywiście nie wszystkie trafiły do sprzedaży...
Dokładnie 500 ich nie było. Najbardziej prawdopodobną liczba jest 491 lub 492 sztuki. Kiedyś Bertone podało że wyprodukowano ich 1500. A tak naprawdę liczba nie jest znana na 100% ze względu na braki w papierach, oraz luźne podejście do numeracji podwozi, często te z większymi numerami były wyprodukowane wcześniej od tych z mniejszymi, a dodatkowo były braki w numeracji. Jeśli chodzi o homologację to z tego co pamiętam Włosi żeby ją uzyskać zastosowali sprytny manewr i pokazali komisji część wyprodukowanych samochodów na parkingu, a następnie przeprowadzili te same samochody na inny parking i pokazali jako resztę produkcji, nie jestem tylko na 100% pewien czy dotyczyło to Stratosa czy którejś z późniejszych Lancii 037 lub Delty S4. Musiałbym poszperać w materiałach, gdzieś to miałem.

Jeśli chodzi o sprzedaż wyprodukowanych Stratosów to mieli z tym problem i część z tych samochodów stała w salonach po kilka lat jako maskotki. Zresztą granatowy Stratos, jedyny w Polsce, z tego co pamiętam też był takim leżakiem magazynowym, a potem trafił do kolekcji pana który się nazywa Christian Hrabalek i jest posiadaczem największej kolekcji Stratosów na świecie (chyba 11 sztuk), a następnie do Polski.

_________________
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r. &
Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.


Na górę
PostDodany: 25 paź 2011, 10:52 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Posty: 20001
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Też słyszałem, że Włosi zachachmęcili na 8-9 sztuk, stąd mniejsza faktyczna produkcja.
Generalnie większość źródeł podaje liczbę 492, ale jak było naprawdę, to pewnie jeden Agnelli, ai to nie jest pewne, znając włoską organizację oraz to, że podówczas Lancia była świeżutkim nabytkiem FIATa.

_________________
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)


Na górę
PostDodany: 26 paź 2011, 1:38 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 26 paź 2011, 1:27
Posty: 4
Imię: Michał
Lokalizacja: Wypełnij to pole
Hejka - Jestem tu nowy ale mam szalony pomysł i marzenie żeby połączyć Poldka z silnikiem 3,0 z skrzynią i napędem od Włocha. Czyli tanio, nowocześnie oraz oryginalnie - z tyłu. To tylko połącznie do kupy - jak to zrobić?
Sprawdzałem wszędzie - w muzeum, FSO i allegro... Potrzebuje planu przekrojów Poldka by zaprojektować przejście...


Ostatnio zmieniony 26 paź 2011, 8:13 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Ortografia


Na górę
PostDodany: 26 paź 2011, 15:24 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Posty: 20001
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Wszystko się da, tylko pytanie o koszt i sens.
Polecam na forum (i w necie) artykuły o stratopolonezie oraz sprawozdanie z ostatniego zlotu LKP.
Na torze spotkaliśmy tam poloneza z silnikiem 2,0 turbo Lancii, rozkręconego do jakichś niebotycznych setek koni mechanicznych.

Obrazek
Obrazek

Ale nowego Stratosa (zgodnie z tytułem wątku) z tego nie zrobisz.

_________________
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)


Na górę
PostDodany: 27 paź 2011, 23:45 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 26 paź 2011, 1:27
Posty: 4
Imię: Michał
Lokalizacja: Wypełnij to pole
Bardzo dziękuję za odpowiedź!

To super połączenie. Ja mam jednak wątpliwości o montaż tej 2,0 turbo. Otóż prosta wymiana silnika na większy i silniejszy wymaga znacznych dodatkowych kosztów. Montaż z przodu wymaga wzmocnień całej konstrukcji wzdłuż auta oraz nowego przeniesienia napędu. Konstukcja poltka jest za słaba.
Jednak montaż z tyłu jak w Stratku jest doskonałe. Nie wymaga specjalnego napędu (właśnie weźmiemy cały silnik zawieszenie, skrzynię oraz napęd z takiej lancii czy alfy przednionapędowej). Wystarczy tylko wykonać przejściówkę z punktów wspornych układu napędowego z punktami przeniesienia ciężaru alfy.

Dlatego upieram się przy koncepcji stratka i uważam, że koszt będzie niższy niż przedstawionej lancii 2,0t. Przykładowe koszty:

1.Polonez - 2500 PLN (plus naprawy podstawowe i kosmetyka) 3500 PLN*
2. komplet napędu - 3000 - 4000 PLN
3. Koszt przejścia oraz montaż itd itd - 4000 PLN?

Wydaje się, że za 20 patyków można mieć małe Ferrari z Peerelu :)

Co ty na to? Co uważasz?

Będę dalej pytał tych konstruktorów (skąd mają na to kasę :) ) co mam dalej robić.

* - http://allegro.pl/polonez-1989r-1-6-mod ... 20493.html
** - http://allegro.pl/alfa-romeo-164-silnik ... 79128.html


Na górę
PostDodany: 28 paź 2011, 8:33 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 paź 2011, 19:57
Posty: 14
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Wieruszów
Powiem wam tyle.... Jeździłem tym Polonezem z silnikiem Lancii.... Właściwie to kolegi jest.. W pewnym momencie osiągał moc około 400KM...... Oprócz tego Poloneza ma jeszcze Mirafiori z takim silnikiem podkręconym do 300KM...Lecz wg. mnie ta moc jest niewykorzystana ponieważ Polonez ma lekki tył i gubi przyczepność...


Ostatnio zmieniony 28 paź 2011, 9:03 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Nazwy własne, w szczególności na forum motoryzacyjnym, piszemy z wielkich liter :)


Na górę
PostDodany: 31 paź 2011, 10:20 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 26 paź 2011, 1:27
Posty: 4
Imię: Michał
Lokalizacja: Wypełnij to pole
Hej! Czy ktoś może mi doradzić jak zaprojektować przejściówkę tylnego zawieszenia i napędu?

Pozdrawiam,
Mike


Na górę
PostDodany: 31 paź 2011, 13:56 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Posty: 20001
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
wojtekwrc pisze:
Powiem wam tyle.... Jeździłem tym Polonezem z silnikiem Lancii.... Właściwie to kolegi jest.. W pewnym momencie osiągał moc około 400KM...... Oprócz tego Poloneza ma jeszcze Mirafiori z takim silnikiem podkręconym do 300KM...Lecz wg. mnie ta moc jest niewykorzystana ponieważ Polonez ma lekki tył i gubi przyczepność...
Mieliśmy okazję podziwiać go w akcji, na torze.
I podziwiać jego spore kłopoty z trakcją.
Sensowne "prlowskie auto z wielusetkonna duszą" to chyba tylko auto zachodnie z JEDYNIE karoserią prlowskiego wyrobu samochodowego.
Udany (podobno) przykład poniżej:

_________________
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)


Na górę
PostDodany: 31 paź 2011, 20:43 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 26 paź 2011, 1:27
Posty: 4
Imię: Michał
Lokalizacja: Wypełnij to pole
Przepraszam ale to chyba żart.
Bez względu jak słabą trakcję ma każda odmiana Poloneza - Polonez Stratos to wyjątek!
Jest wspaniały, ma miejsce w muzeum techniki i nie wygląda jak porsze z doklejonymi częściami obudowy.
Polonez-Stratos to 50-50 PRL - Ferrari!
I chwała mu za to!
:P
Więc jak ktoś ma pomysł jak to zrobić to bardzo proszę: michalkorczak@o2.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl