Integrale - przegląd techniczny aut 4WD

Dział stworzony specjalnie dla posiadaczy i miłośników najlepszych Lancii w historii. Znalazłeś coś ciekawego w sieci, chcesz coś udostępnić - podziel się tutaj (z wyjątkiem porad technicznych)
Awatar użytkownika
holbi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 182
Rejestracja: 12 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Sanok

Integrale - przegląd techniczny aut 4WD

Post autor: holbi » 14 maja 2010, 11:07

Witam
nurtuje mnie pewne pytanie, ponieważ szykuje się do przeglądu 'zerowego' mojej Integralki - jak to jest z badaniem hamulców? czy jak przednia oś będzie na ruchomych rolkach a tylna nieruchoma, to czy coś mi nie pier.... w napędzie??

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: integrale - przegląd techniczny aut 4WD

Post autor: Nat » 14 maja 2010, 11:10

Nie zastanawiałem się nad tym, robiłem badanie techniczne , szkód nie zanotowałem.
Wiem, mało satysfakcjonująca odpowiedź :)
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
samuel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 749
Rejestracja: 13 wrz 2008, 0:00
Imię: Samuel
Lokalizacja: Turek (WLKP)

Re: integrale - przegląd techniczny aut 4WD

Post autor: samuel » 14 maja 2010, 11:19

Musieli to jakoś rozwiązać. Przecież subaru, audi i inne 4wd muszą jeździć na przeglądy
Była Kappa 2.0 16VT
Był Citroën Xantia 1.9TD
Jest Renault Scenic 2.0 (115km)

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
holbi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 182
Rejestracja: 12 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Sanok

Re: integrale - przegląd techniczny aut 4WD

Post autor: holbi » 14 maja 2010, 13:18

No własnie szperałem w sieci w poszukiwaniu odpowiedzi na to pytanie i trafiłem m.in. na forum subaru. Tam znalazłem różne odpowiedzi:
-diagności przeważnie boją się sprawdzać hamulce w ten sposób i 'wierzą na słowo', lub sprawdzają na placu po prostu jak auto hamuje
-można używać specjalnych płyt najazdowych, lub mierzyć opóźnienie w poruszającym się samochodzie ale mało która stacja to robi
-najlepsze podejście :| - 'jak się chwile pokręci to się nic nie stanie' ;-)

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: integrale - przegląd techniczny aut 4WD

Post autor: solarzmr » 14 maja 2010, 13:43

Nie wszystkie stacje diagnostyczne chcą robić przeglądy samochodów 4wd. Inne robią przegląd bez badania hamulców. A jeszcze inne udają niewiedzących i robią przegląd normalnie.

Chyba lepiej poszukać stacji która może zrobić przegląd samochodu 4wd w sposób prawidłowy, najlepiej zadzwonić i spytać.

tommydacho
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 258
Rejestracja: 28 maja 2009, 9:44
Lokalizacja: Ostrołęka, Kurpie

Re: integrale - przegląd techniczny aut 4WD

Post autor: tommydacho » 14 maja 2010, 19:43

Ja ostatnio byłem na przeglądzie i facetowi wspomniałem, że chcę kupić autko z napędem na 4 kółka, facet od razu, że u niego przegladu nie zrobię, do tego są wyspecjalizowane stacje.
Lancia Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: integrale - przegląd techniczny aut 4WD

Post autor: dunin » 15 sie 2011, 13:10

jeżeli do badania skuteczności hamulców służy stanowisko płytowe, to nie problemu, bo po prostu najeżdża się na płytę długości ok metra i na niej hamuje tak jak na normalnej drodze. jeżeli stanowisko jest rolkowe, to KAŻDY producent dostarcza do takiego stanowiska specjalne najazdy dla osi, która nie jest badana, żeby mogła się swobodnie obracać podczas badania. także jeżeli któryś diagnosta twierdzi, że się nie da, to znaczy że po prostu mu się nie chce podnosić auta i podkładać dodatkowych rolek..

Integrale problem nie dotyczy, bo centralnemu mechanizmowi nie szkodzi chwilowe przekazanie napędu tylko na jedną oś.

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: integrale - przegląd techniczny aut 4WD

Post autor: Polej » 15 sie 2011, 13:16

Kurcze, ciekawe zagadnienie. Jakiś rok temu robiłem przegląd Jaguara X-type 4wd i szczerze mówiąc nie pomyślałem nawet o takim problemie. Ale o ile pamiętam- przegląd przebiegł bezproblemowo i hamulce zostały sprawdzone, ale nie pamiętam już jak wyglądało stanowisko diagnostyczne;)
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11958
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Integrale - przegląd techniczny aut 4WD

Post autor: topcio » 15 sie 2011, 18:13

Do czterołapych jest specjalne stanowisko na którym można mierzyć pojedyncze koła. U mnie w firmie takie jest ;) . A jak już robię kryociochę to się pochwałę, że również nabijają klimę - dla pracowników 8-O 50 pln, dla obcych podobno 8-O 80 pln. Nikt o tym nie wie bo by były kolejki :) .
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Re: Integrale - przegląd techniczny aut 4WD

Post autor: Artur G. » 20 sie 2011, 13:06

topcio1 pisze: nabijają klimę - dla pracowników 8-O 50 pln, dla obcych podobno 8-O 80 pln. Nikt o tym nie wie bo by były kolejki :) .
Teraz mówisz, jak wywaliłem 170 na Alfę? ;)

A co do 4x4 - hmm, nie zastanawiałem się, nie byłem jeszcze na przeglądzie, ale zadam to pytanie mojej OSKP.
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Re: Integrale - przegląd techniczny aut 4WD

Post autor: przemas81 » 20 sie 2011, 21:06

nie wiem jak gdzie indziej ale u mnie wierzą na słowo-moze z racji ze mnie znają a raczej firmę w jakiej pracuje..wiem jedno jak jade na przeglad delcina-pomimo z oska ,to sam wjeżdzam na rolki,bo jest zbyt niska i kiedys za przypierdzielenie w podłoge troche ich zjechałem-od tamtej pory wjeżdżam sam i nie mam problemów....ale 4x4 to inna bajka
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11958
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Integrale - przegląd techniczny aut 4WD

Post autor: topcio » 22 sie 2011, 20:02

Artur G. pisze:Teraz mówisz, jak wywaliłem 170 na Alfę?
Temat świeżutki (dowiedziałem się w dniu pisania postu), właśnie kupili maszynę Boscha.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
GRZECHUU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 307
Rejestracja: 08 paź 2003, 0:00
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: SANOK woj.podkarpackie

Re: Integrale - przegląd techniczny aut 4WD

Post autor: GRZECHUU » 20 sty 2012, 18:41

Muszą być obie osie na rolkach jednocześnie. Kiedyś robiłem przegląd w delcie I i diagnosta się pytał czy to 4wd.Natomiast integralki na rolki nie brał bo nie miał stanowiska na 4wd,ale przegląd podbił.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11958
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Integrale - przegląd techniczny aut 4WD

Post autor: topcio » 22 sty 2012, 11:31

GRZECHUU pisze:Muszą być obie osie na rolkach jednocześnie.
Nie muszą. Mogą być mierzone pojedyncze koła.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Integrale - przegląd techniczny aut 4WD

Post autor: mac1us » 22 sty 2012, 11:35

I tak powinno być zawsze, bo teraz nie wychodzi siła hamulców tylko siła potrzebna do wypchnięcia auta z rolek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: INTEGRALE i nie tylko - superliga Lancii wszechczasów :::”