Dedra Integrale - różnice w napędach

Dział stworzony specjalnie dla posiadaczy i miłośników najlepszych Lancii w historii. Znalazłeś coś ciekawego w sieci, chcesz coś udostępnić - podziel się tutaj (z wyjątkiem porad technicznych)
Awatar użytkownika
Swiety
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 881
Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: Swiety » 04 mar 2010, 12:29

głupia jest ta dyskusja... na poziomie przedszkola, nie wiem jak to działa u mnie, ale na śniegu i na mokrym da sie kręcić w miejscu. Co to oznacza to nie wiem :P Ale raczej sie przychylam do zdanie Banego i Brysia, kolesie troche tych aut widzieli.

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Odp: Re: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: Wolek » 04 mar 2010, 16:04

Bany pisze:
bioly223 pisze:Śledzę ten temat od początku i popieram to, co pisze kolega Wolek gdyż ma całkowitą rację. U mnie w dedrze jak stanę na śniegu lub błocie rusze na pełnym gazie to wszystkie 4 koła pracują, pierwszy raz tutaj na forum spotkałem się z dziwną teorią, że tylko pracuje jedna oś.
Słyszałem też od Land Rover Freelander że w nim powyżej 80km/h odłącza się tylni napęd i pracuje tylko przód ponieważ ma mniej przez to palić itd. To jest jedna wielka ściema, ktoś kto nie posiada takiego auta i pewnie nie jeździł takim to może się nie wypowiadać na takie tematy bo słucha jakiś bzdur i później powstają nowe opowieści fantastyczne, które niestety pewne osoby dobierają sobie do głowy na poważnie.
Tak samo jest z ręcznym jeśli zaciągasz w dedrze to blokujesz wszystkie koła.
Może głupio spytam ...
Skąd wiesz że sypie z 4ech skoro jesteś w środku??
Masz racje nie posiadam dedry ale mam delte i tu jest podobnie z centralnym dyrem.
Zadam proste pytanie pomocnicze-dlaczego delta kręci bączki jak od cyrkla??
Po założeniu fachowego mechanizmu różnicowego miedzy osiami trenowaliśmy beczke do barbórki
cały dzień i nie było tak łatwo.dlaczego?
Bo wtedy sypie z 4ech kół i wyjeżdza mocno przodem.
Nie mam w tej chwili czasu na nagrywanie filmów ale może kiedyś znajde.
ad.1 Mam ponagrywane trochę filmików, widziałem jak zachowuje się moje auto z zewnątrz, stoją np na placu jak jeździł nią ktoś inny. Poza tym chyba samochód ciagnąc na jedną oś nie odpala w momencie z miejsca np na śniegu tylko stoi i obraca kołami, tak czy nie?? Poza tym, jeśli obraca 4 kołami nawet jeśli jedna oś jest w powietrzu to chyba jasna sprawa, że stojąc na glebie będzie obracać tak samo :roll: W ogóle szkoda się rozpisywać...

ad.2 Kręci bączki jak od cyrkla ponieważ ma z tyłu torsena, który jej w tym doskonale pomaga (nie wiem czy te bączki mają świadczyć o ciągnięciu samej tylnej osi? Nie wiem do czego zmierzałeś...) W dedrze jest już gorzej, jedynie w zimie można się pobwić jak "cyrklem". Na mokrym nie ma szans (otwarty tylny dyfer). Tutaj mój filmik z jazd zimowych sprzed dwóch lat. Nie da się nie zauważyć ile kół ciągnie, nawet po śladach na kostce..

ad.3 Dlaczego ciężko było objechać beczkę? Zależy od procentowego blokowania mechanizmu różnicowego, czyż nie?? Masz seryjne lsd blokujące na poziomie 25% to ze skręcaniem, np. przednim napędem jest jeszcze nieźle (mówię szczególnie o śliskiej drodze), natomias gdybyś spiął 60% to było by już krucho, szczególnie w niewprawionych rękach. Tak samo w przypadku wspomnianego wcześniej subaru. Zamiast seryjnego visco, zapakuj mu mocną szperę na środek i też będzie miało problemu z nawrotami, chyba oczywista sprawa. Chyba w tym celu stosuje się np aktywne dyfry, żeby dostosować rozdział momentu w zależonści od nawierzchni itp, prawda??

Definitywnie kończę udział w tej dyskusji, ponieważ kolega Święty ma absolutną rację (mimo, że nie mnie popiera w tej dyskusji ( :-P ;) ), zaczyna to przypominać spór o "miedzę" albo rozmowę przedszkolaków. Forum powinno raczej służyć pomaganiu innym i wymianie ciekawych informacji, a nie szukaniu okazji do tego, żeby komuś dogryźć. Z tym chyba wszyscy się zgadzamy prawda :?: Uważam temat za zamknięty.

Eagle_gd
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 21 lis 2009, 4:10
Lokalizacja: Gdańsk

Odp: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: Eagle_gd » 30 mar 2010, 19:03

podłącze się do dyskusji bo jakiś czas już się bawię napędami z Dedry i Q4
różnica jest tylko w tylnym dyfrze w Q4 jest z Delty

uważam że wszyscy mają po części racje
przednia i tylna oś na pewno jest spięta w dość mocnym stopniu ale nie w 100% centralny dyfer musi pozwalać na różną prędkość 2 napędzanych kół z dwóch osi ze względu na różna drogę pokonywana np w łuku
Wolek widzę że lubisz eksperymentować wyjmij jedna półośke (ja wyjąłem prawy przód) i spróbuj się przejechać ja próbowałem auto jedzie ale jakby na mega ślizgającym się sprzęgle myślę że osie są spięte max 30% tu może ktoś kto ma dojście do danych technicznych Dedry Integrale by podał dokładną wartość

Co do Delty jeszcze nie miałem okazji jeździć i remontować może nie długo się to zmieni, natomiast znajomy dużo jeździł i bawił się nią mechanicznie to znam tylko z jego opowiadań i jestem przekonany o wyższości Delty Integrale nad Dedra Integrale pod każdym względem, wystarczy porównać zawieszenia to jest kolosalna różnica

dużo jeździłem Landroverem Freelanderem po śniegu i też się zastanawiałem nad jego napędami trzeba sie dużo namęczyć bo go zmusić do szybkich długich uślizgów ale to inna bajka nie włoszka heheh

a więc reasumując Dedra nie ciągnie na 4 koła tylko na 2(i to jedno mocno 2 słabiej - rozkład momentów) to że przy słabo przyczepnych podłożach widzisz że bierze na 4 to tak samo jak zwykły np CCS startujący na szutrze bez szpery zostawia 2 ślady od buksujących kół

a tu mały pokaż jak to wygląda w 4 napędowym escorcie widać że tylko na jedno koło jest przekazywana większość mocy

http://www.youtube.com/watch?v=7a7ZQ_GmIQM

tył tylko pomaga się odepchnąć a koło najmniejszej przyczepności pali gumę
w Dedrze jest podobnie z tym że mocniej są osie ze sobą spięte
Delta natomiast ma jeszcze torsena z tyłu co powoduje przekazanie większej wartości momentu obr do koła o lepszej przyczepności
tu poproszę Panów Brysia i Banego o szczegółowe opisanie zachowania się napędów najlepiej poszczególnych kół

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: Wolek » 31 mar 2010, 20:31

Eagle_gd: - uważam że wszyscy mają po części racje
przednia i tylna oś na pewno jest spięta w dość mocnym stopniu ale nie w 100% centralny dyfer musi pozwalać na różną prędkość 2 napędzanych kół z dwóch osi ze względu na różna drogę pokonywana np w łuku...

-a więc reasumując Dedra nie ciągnie na 4 koła tylko na 2(i to jedno mocno 2 słabiej - rozkład momentów) to że przy słabo przyczepnych podłożach widzisz że bierze na 4 to tak samo jak zwykły np CCS startujący na szutrze bez szpery zostawia 2 ślady od buksujących kół

Według mnie te dwa zdania wzajemnie się wykluczają, no ale... Jak może ciągnąć na 2 skoro między osiami jest przekładnia planetarna i visco?? 100% blokuje koła jedynie w terenówce jak śmigasz z zapiętą środkową blokadą... Idąc tropem tych wszystkich wydumek okaże się, że lancer, impreza itp itd też nie mają stałego napędu na 4 koła. Trzeba jedynie znaleźć różnicę między stałym napędem na 4 koła w między zblokowaniem 100% 4 kół, bo to różnica. Za chwilę popadniemy w paranoję i okaże się, że przednionapędówka ma napęd na 1 koło, ponieważ drugie słabiej ciągnie. Hmmm, to ma sens?? Mogę również wstawić filmik jak lancia startuje na asfalcie, zostawia sznity z 4 kół. Nie piszę już nic w tym temacie... W sumie moderator mógł by go zamknąc bo nie ma najmniejszego sensu. Kolega Bany pewnie nie napisze żadnych szczegółów, ponieważ chwilę temu zapierał się, że jego delta po podniesieniu nie zjedzie bo rozepnie osie, ale na mówieniu się skończyło... Ja w przeciwieństwie do niektórych osób nie opieram swoich wypowiedzi na historiach wyssanych z palca tylko na własnych doświadczeniach i oczywistych zasadach działania niektórych mechanizmów, z resztą popartych filmami. Szkoda się spierać, każdy wie swoje i na tym się upiera. Niech tak zostanie....

Eagle_gd
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 21 lis 2009, 4:10
Lokalizacja: Gdańsk

Odp: Re: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: Eagle_gd » 31 mar 2010, 22:35

Wolek pisze:Eagle_gd: - uważam że wszyscy mają po części racje
przednia i tylna oś na pewno jest spięta w dość mocnym stopniu ale nie w 100% centralny dyfer musi pozwalać na różną prędkość 2 napędzanych kół z dwóch osi ze względu na różna drogę pokonywana np w łuku...

-a więc reasumując Dedra nie ciągnie na 4 koła tylko na 2(i to jedno mocno 2 słabiej - rozkład momentów) to że przy słabo przyczepnych podłożach widzisz że bierze na 4 to tak samo jak zwykły np CCS startujący na szutrze bez szpery zostawia 2 ślady od buksujących kół

Według mnie te dwa zdania wzajemnie się wykluczają, no ale... Jak może ciągnąć na 2 skoro między osiami jest przekładnia planetarna i visco?? 100% blokuje koła jedynie w terenówce jak śmigasz z zapiętą środkową blokadą... Idąc tropem tych wszystkich wydumek okaże się, że lancer, impreza itp itd też nie mają stałego napędu na 4 koła. Trzeba jedynie znaleźć różnicę między stałym napędem na 4 koła w między zblokowaniem 100% 4 kół, bo to różnica. Za chwilę popadniemy w paranoję i okaże się, że przednionapędówka ma napęd na 1 koło, ponieważ drugie słabiej ciągnie. Hmmm, to ma sens?? Mogę również wstawić filmik jak lancia startuje na asfalcie, zostawia sznity z 4 kół. Nie piszę już nic w tym temacie... W sumie moderator mógł by go zamknąc bo nie ma najmniejszego sensu. Kolega Bany pewnie nie napisze żadnych szczegółów, ponieważ chwilę temu zapierał się, że jego delta po podniesieniu nie zjedzie bo rozepnie osie, ale na mówieniu się skończyło... Ja w przeciwieństwie do niektórych osób nie opieram swoich wypowiedzi na historiach wyssanych z palca tylko na własnych doświadczeniach i oczywistych zasadach działania niektórych mechanizmów, z resztą popartych filmami. Szkoda się spierać, każdy wie swoje i na tym się upiera. Niech tak zostanie....
także swoją opinie opieram na różnych doświadczeniach :)
przednio napędówka zwykła tak naprawde przekazuje moment tam gdzie mniejsza przyczepność więc napędza jedno koło
FWD ze szperą moment rozdziela w jakimś % więc tak naprawdę ciągną 2 koła nie ważne na warunki ale z różnicą momentów
Dedra to dwa zwykłe mechanizmy różnicowe (przód tył) centralny natomiast ma jakiś % rozdział (pomijam blokade)

proponuje mały eksperyment podnieś w Dedrze jedno przednie koło drugie tylne i spróbuj zjechać z lewarków moja Integralka za cholere nie chciała zjechać po prostu kręciła tymi kołami co były w powietrzu :) po spięciu blokady udało się zjechać

tu nie chodzi o to by zamykać ale dojść w jakiś sposób do porozumienia i ktoś kto będzie to kiedyś czytał zrozumie jaka różnica jest w działaniu różnych napędów

Awatar użytkownika
Swiety
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 881
Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: Swiety » 01 kwie 2010, 17:44

daj se siana Orzeł... to jak zakładać magnetyzer na kierownice, sądząc że będzie wspomaganie...

Eagle_gd
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 21 lis 2009, 4:10
Lokalizacja: Gdańsk

Odp: Re: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: Eagle_gd » 01 kwie 2010, 20:11

Swiety pisze:daj se siana Orzeł... to jak zakładać magnetyzer na kierownice, sądząc że będzie wspomaganie...
no nie wiem :) ja mocno się na eksperymentowałem by choć trochę to zrozumieć no ale wsumie co tam ja wiedze niezbędną do swych modów zdobyłem

Awatar użytkownika
bryś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 683
Rejestracja: 26 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: KRAKÓW

Re: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: bryś » 07 kwie 2010, 22:51

No dobra 4x4 specjaliści dziś zakładałem do delty integrale ręczny hydrauliczny na fabrycznym układzie hamulcowym, operacja prosta trzeba tylko zamienić układ "x" w przód/ tył i podpiąć przelotową pompę hamulcową .Efekt taki że po zaciągnięciu ręcznego auto zachowuje się jak przednionapędowe auto z nieznaczną stratą mocy, nawroty robi jak od cyrkla. wiec jak już mówiłem wcześniej wiskoza napędzana z jednej osi pracuje również miedzy przodem a tyłem ot. cała filozofia

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11957
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: topcio » 12 kwie 2010, 19:13

takie nawroty nie wpływją negatywnie na napędy? (znaczy kiedy tył chce ciągnąć a ręczny trzyma)
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Re: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: przemas81 » 12 kwie 2010, 21:28

po to jest chyba hydrauliczny reczny a nie zwykły????"W końcu drifterzy w swoich tylnonapedowcach tez taki maja a auto w poslizg jakos wprowadzic musza ;)



tak mi sie wydaje
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11957
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: topcio » 13 kwie 2010, 14:51

chodzi mi raczej o wciskanie gazu i hamulca (ręcznego w tym przypadku) jednocześnie.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
delta81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1307
Rejestracja: 30 mar 2006, 0:00
Imię: Łukasz
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: delta81 » 16 kwie 2010, 13:24

Mi się wydawało, że drifterzy na tą chwilę wciskają też sprzęgło.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11957
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: topcio » 16 kwie 2010, 14:24

:hmmm: ale drifterzy jeżdżą chyba tylnymi ośkami a nie 4x4, a rozmowa zaczęła się od ręcznego u Brysia
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
bryś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 683
Rejestracja: 26 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: KRAKÓW

Re: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: bryś » 16 kwie 2010, 18:32

sprzęgło należy wcisnąć ale jest już 2 wersja na dwóch pompach i sprzęgło przy pociągnięciu za wajchę już jest wciśnięte a przy puszczeniu znów jest napęd

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11957
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Dedra Integrale różnice w napędach

Post autor: topcio » 16 kwie 2010, 18:37

a delta w twoim avatarze kręci się z ręcznym ?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: INTEGRALE i nie tylko - superliga Lancii wszechczasów :::”