Dedra Integrale - różnice w napędach

Dział stworzony specjalnie dla posiadaczy i miłośników najlepszych Lancii w historii. Znalazłeś coś ciekawego w sieci, chcesz coś udostępnić - podziel się tutaj (z wyjątkiem porad technicznych)
Awatar użytkownika
horses
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1015
Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Dedra Integrale - różnice w napędach

Postautor: horses » 12 cze 2018, 23:10

Ile Dedr 4x4 jest u nas ?
- Żeby koń o swej sile wiedział, żaden by na nim nie siedział -
Obrazek

Awatar użytkownika
topcio
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 10875
Rejestracja: 20 sie 2007, 00:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Dedra Integrale - różnice w napędach

Postautor: topcio » 13 cze 2018, 10:23

Tak, dokładnie. Przeglądy też trzeba robić na stacji do tego przeznaczonej tj. hamują pojedyncze koła a nie oś.
Natomiast o odpięcie osi to trza by pytać Nerolancia.
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 796
Rejestracja: 29 maja 2006, 00:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Dedra Integrale - różnice w napędach

Postautor: schab » 13 cze 2018, 13:03

topcio pisze:
13 cze 2018, 10:23
Przeglądy też trzeba robić na stacji do tego przeznaczonej tj. hamują pojedyncze koła a nie oś.
Z tym to bym polemizował ...
W tej chwili mam Alfę 159 z napędem Q4 ( stały na 4 koła ) i nie dalej niż tydzień temu robiłem przegląd na "normalnej" stacji . Przed wjazdem zapytałem diagnostę - właśnie czy napęd na cztery koła nie będzie stanowił w tej sytuacji problemu ? Odpowiedź była, że nie i tak też się odbyło .
Problem pojawia się w autach , które mają szpery , czy to w poszczególnych osiach , a zwłaszcza międzyosiowe .
Dedra takowych nie ma ( tak jak moja Alfa ) .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Grzyws
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 210
Rejestracja: 05 kwie 2017, 19:55
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Będzin

Re: Dedra Integrale - różnice w napędach

Postautor: Grzyws » 13 cze 2018, 18:33

A w Q4 nie ma czasem torsena centralnie ?

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 796
Rejestracja: 29 maja 2006, 00:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Dedra Integrale - różnice w napędach

Postautor: schab » 13 cze 2018, 19:49

Grzyws pisze:
13 cze 2018, 18:33
A w Q4 nie ma czasem torsena centralnie ?
Ma Torsena T3 , o niewielkim współczynniku blokowania ( 20-30% )
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Grzyws
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 210
Rejestracja: 05 kwie 2017, 19:55
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Będzin

Re: Dedra Integrale - różnice w napędach

Postautor: Grzyws » 14 cze 2018, 18:12

Myślę że warto poprosić następnym razem żeby diagnosta uruchomił rolki w trybie dla pojazdu 4x4. Wtedy jedna kręci kołem do przodu a druga do tyłu. 30 % to niby nie wiele ale po co robić naprężenia w układzie, też aż dziwne że mu na sile hamowania nie wyszły zbyt duże opory toczenia ;)


Wróć do „::: INTEGRALE i nie tylko - superliga Lancii wszechczasów :::”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości