Kappa - i co dalej?

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: Duch-Dziadka » 07 gru 2013, 14:43

Ja Ci mówie Alfa jest gnot... :)
...ale Jaguar X-type i Rover 75 (oba kombi) też wyglądają fajnie... :)
A co do 1,8TBI to też bym chciał,
To jest 1.75 TBI...i radze operować tym oznaczeniem, bo może być ciężko znaleźć jakieś informacje...
Giulietta Veloce 2016r

Awatar użytkownika
Murmeltier
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 149
Rejestracja: 20 wrz 2011, 10:53
Imię: Aleksander
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: Murmeltier » 07 gru 2013, 14:55

Duch-Dziadka pisze: ...ale Jaguar X-type i Rover 75 (oba kombi) też wyglądają fajnie... :)
Jak dla mnie - rewelacyjne propozycje i za parę lat na pewno będę rozważał te samochody, ale tylko sedan. Zwłaszcza R75 w kombi traci cały urok. :)
Jest: Honda Civic VII 4d 1.6 '04, Saab 95 2.0t '05
Były: Lancia Dedra 1.8 '91, Opel Astra 1.4 '95, Fiat Marea 1.6 '97, Volvo V40 1.8 '98, Rover 400 1.6 '98, Fiat Siena 1.2 '99, Lancia Lybra 1.9 jtd '00, Lancia Dedra 1.6 '93

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: Nat » 07 gru 2013, 15:10

FXX pisze:Możecie wierzyć lub nie, ale stawiając 159 przy GTA o wiele większe wrażenie robi ta druga (zwykłej 156 brakuje trochę agresywności) ;) Można by powiedzieć, że 159 wygląda wręcz jak dziecko przy GTA :D
Po co wierzyć, wystarczy spojrzeć "na żywca" :D
Mam podobne odczucia, co Ty, Kamil.
Dodatkowo (w ładnym oczywiście) przodzie 159 przeszkadzają mi tandetne plastikowe tuby, w które są wmontowane reflektory.

Tylko że co do GTA to pamiętam opinie uzytkowników w stylu: "na paliwo idzie koło stówki dziennie".
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7276
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: faraon » 07 gru 2013, 15:36

Artur G. pisze:... Jak mi nikt nie sprzeda delty III to AR 159 będzie następcą X-typa (Croma niestety spadła na 3 miejsce).
Tak se ;) dołożę moje 0,03 PNZŁ ...

Czytam z zaciekawieniem ten temat, bo mnie dotyczy tak samo jak Was. W wielu Waszych wypowiedziach czuje się sentyment do "włoszczyzny" i nie ma się co dziwić, mi też się micha cieszy jak widzę nietuzinkowe, po prostu ładne auto.

Nie wchodzę w dyskusję diesel czy benzyna, diesel czy gaz, czy lepszy 3,2 czy 1750TB - to dość indywidualne opinie i odczucia => nie polemizuję z nimi. Mam swoje zdanie :-P , doświadczenie z dieslem (MB 123, 240D - : gafa : ), benzyna + gaz (Palio 1,6 HL; Kappa 2,0 20V i 3,0 24V). O urodzie AR159 nie dyskutuję - dla mnie jest śliczna (choć podobno nie mam poczucia piękna ... ).

Od prawie roku dumam ... co po Kappie i wypadło na AR 159 kombi, w dieslu i automacie, 2007-2010. Zacząłem usilnie szukać takiego auta dla mnie, pytać tu i tam, śledzić ceny, wyposażenie itd. itp. Nie było nic co by mi pasowało (bo grymaśny jestem), ale pewnego dnia, "moje małe dziecko" pt. TAZ zaproponowało mi przejażdżkę Nową Cromą w automacie 1,9D. Po dość szybkiej analizie, doszedłem do wniosku, że na naprawdę piękną piękność (AR 159SW) nie warto wydawać 10-15 tys. więcej niż za Cromę z tego samego rocznika, która może nie jest piękna, ale starszemu Panu daje : zawstydzony : tyle samo (choć nie tak samo ;) ) za mniej : gafa : kasy.

Będzie Croma, a za 10 lat może AR - jeszcze ładniejsza niż 159 .....
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: SIWY155 » 07 gru 2013, 15:51

Andrzej a przecież ze 3 lata temu na Mazurach mówiłeś mi, że bałbyś się automatu jak oglądałeś moją Teresę a przecież w Cromie i 159 masz to samo
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: FXX » 07 gru 2013, 15:55

Nat pisze:Po co wierzyć, wystarczy spojrzeć "na żywca" :D
Mam podobne odczucia, co Ty, Kamil.
Dodatkowo (w ładnym oczywiście) przodzie 159 przeszkadzają mi tandetne plastikowe tuby, w które są wmontowane reflektory.

Tylko że co do GTA to pamiętam opinie uzytkowników w stylu: "na paliwo idzie koło stówki dziennie".
Tylko, że nie każdy ma możliwość widzieć "na żywca" prawdziwe GTA ze względu na ich ilość i... cenę ;)
A zestawienie obok siebie GTA i 159 to już tylko na zlotach, a ostatnio miałem okazję widzieć je obok siebie i starsza siostra wygrywa designem (o radości z jazdy nie wspominam, bo 159 mimo, że nowsza nie dorasta do pięt "6") :)

I chyba to jest prawdziwa opinia :D Kolega po miasteczku takim jak Wieluń w jeździe miejskiej z reguły oscyluje w okolicach 17l/100km PB. Da się mniej, ale jak sam stwierdził szkoda się męczyć, a dźwięk Busso zachęca do wkręcania jej na obroty. Zabawa to 20l/100km i w górę, ale gdyby nie uszy to uśmiech miałbym dookoła głowy. Poza tym z racji nie dużej ilości jaką wyprodukowano, nietypowości wielu części, które z cywilnej "6" nie pasują to eksploatacja również do tanich nie należy.
faraon pisze:Będzie Croma, a za 10 lat może AR - jeszcze ładniejsza niż 159 .....
Patrząc na wytwory pokroju MiTo boję się, że ładniejszych może już nie być...
Jednakże mam nadzieję, że Włosi powrócą do pięknych kształtów na miarę 156 czy 159 :)
SIWY155 pisze:Andrzej a przecież ze 3 lata temu na Mazurach mówiłeś mi, że bałbyś się automatu jak oglądałeś moją Teresę a przecież w Cromie i 159 masz to samo
Tyle, że w "9" nie ma takich problemów z automatem co w Thesis.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7276
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: faraon » 07 gru 2013, 15:58

SIWY155 pisze:Andrzej a przecież ze 3 lata temu na Mazurach mówiłeś mi, że bałbyś się automatu jak oglądałeś moją Teresę a przecież w Cromie i 159 masz to samo
Jak to gadajom ;) - ino krowa nie zmienia zdania ... : gafa : : zawstydzony :
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: Nat » 07 gru 2013, 18:26

FXX pisze:Kolega po miasteczku takim jak Wieluń w jeździe miejskiej z reguły oscyluje w okolicach 17l/100km PB. Da się mniej, ale jak sam stwierdził szkoda się męczyć
Warsiawioki twierdzą, że 20 to norma w mieście.
Ale raczej się nie męczą ;)
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: FXX » 07 gru 2013, 18:43

W Wawie całkiem możliwe, że i 20l ;) 30-tysięczny Wieluń z kilkoma skrzyżowaniami i dwoma rondami to inna bajka ;)
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: SIWY155 » 07 gru 2013, 20:31

Nat pisze:
FXX pisze:Kolega po miasteczku takim jak Wieluń w jeździe miejskiej z reguły oscyluje w okolicach 17l/100km PB. Da się mniej, ale jak sam stwierdził szkoda się męczyć
Warsiawioki twierdzą, że 20 to norma w mieście.
Ale raczej się nie męczą ;)
Moja 2,5 potrafiła na trasie spalić nawet i 8 litrów ale w Wawie przeważnie 22:-) Ale nie narzekałem:-)
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: Dudi » 07 gru 2013, 20:37

Duch-Dziadka pisze:
A co do 1,8TBI to też bym chciał,
To jest 1.75 TBI...i radze operować tym oznaczeniem, bo może być ciężko znaleźć jakieś informacje...
Czyżbyś podejrzewał, że ja mogę tego nie wiedzieć ??? :roll: 8-O 8-O :D :lol:

Używam skrótu myślowego 1.8TBi, gdyż nie podoba mi się kretyńskie oznaczenie 1.75... :-? :D
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: SIWY155 » 07 gru 2013, 20:50

Dudi....1,75 kretyńskie ale myślą przewodnią było 1750 w odniesieniu do legendarnego motoru Alfy i tak właśnie powinniśmy je określać bo 1,8 TBI też może wprowadzać w błąd tzw.lajkoników sugerując, że to ten przeciętny motorem 1,8 z Opla z dołożonym turbo
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: Dudi » 07 gru 2013, 20:52

SIWY155 pisze:Dudi....1,75 kretyńskie ale myślą przewodnią było 1750 w odniesieniu do legendarnego motoru Alfy i tak właśnie powinniśmy je określać bo 1,8 TBI też może wprowadzać w błąd tzw.lajkoników sugerując, że to ten przeciętny motorem 1,8 z Opla z dołożonym turbo
No tych co się nie znają może i tak.
Ale zwróć uwagę, że Barchetta na ten przykład (oraz wiele innych samochodów w Grupie Fiata) miała silnik 1747ccm i potrafili to jakoś normalnie oznaczać :roll: :|
I nagle stali się takimi indywidualistami :|
W 4C też oznaczają 1,75TBi, a tam nie można go pomylić z niczym innym... :roll:
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: SIWY155 » 08 gru 2013, 8:32

Wiesz Dudi...V-ki już nie ma więc na czymś trzeba oprzeć i zbudować kolejną legendę. W czasach Barchetty była v-ka i nic nie trzeba było kombinować
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: Dudi » 08 gru 2013, 10:10

SIWY155 pisze:Wiesz Dudi...V-ki już nie ma więc na czymś trzeba oprzeć i zbudować kolejną legendę. W czasach Barchetty była v-ka i nic nie trzeba było kombinować
A V6 z Themy to co??? :roll: :D
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”