Kappa - jakie auto następne?

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa - jakie auto następne?

Post autor: FXX » 01 kwie 2017, 1:39

Wilkin pisze: 01 kwie 2017, 1:32czekaj czekaj
1.8 to 1
1.9 i 2.2 mają wspólny blok. czyli 0.5 i 0.5
3.2 - Holden to Gm czyli 1
wychodzi 3 do 1 - czyli nawet nie połowa ,tylko 2-3 cie :P
Wspólny blok, to nie 0,5 ;) Może z 0,25 :)
GM nie równa się Opel. Opel nic do tego silnika nie ma, więc 0 ;)

Zatem mamy 1,5 ;)

A przyjmując Twoją matematykę to jest 3 na 8 (bo tyle było wszystkich silników :P )
miwis pisze: 01 kwie 2017, 1:27Możemy zrobić na szybkiego spot w ten weekend. Mogę nawet z tej okazji podjechać Montecarlo bo już w poniedziałek wstawiam ją do warsztatu na regenerację amortyzatorów i wymianę tulejek gumowych na poliuretany.
Jak to będzie dziś to się piszę :D
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa - jakie auto następne?

Post autor: rob_76 » 01 kwie 2017, 3:10

Niestety dziś (sobota) to ja nie mogę, bo już mam plany... Może jutro więc...???
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Kappa - jakie auto następne?

Post autor: Dudi » 01 kwie 2017, 8:56

A propos wnętrz, to mi 159 "siedzi" i to bardzo (zegary ma świetne, a konsola mi w niczym nie przeszkadza). Ale zapominacie o jednej, w mojej opinii najważniejszej kwestii, jeśli chodzi o wnętrza. Żaden z tych przywołanych tutaj modeli nie ma lepszych siedzeń niż 159! ŻADEN!!! (przynajmniej przednich ;) )
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa - jakie auto następne?

Post autor: FXX » 01 kwie 2017, 12:49

rob_76 pisze: 01 kwie 2017, 3:10 Niestety dziś (sobota) to ja nie mogę, bo już mam plany... Może jutro więc...???
Ja ospadam, wyjeżdżam z samego rana :)
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - jakie auto następne?

Post autor: Tomzik » 01 kwie 2017, 20:24

FXX pisze: 31 mar 2017, 23:26Masz rację, zdaje się :) Zmieniarka nie jest standardem, więc może być nie musi. [...] Kształty zewnętrzne poliftowej 166 są atrakcyjne, co wielokrotnie podkreślałem, ale imho sylwetka 156 dużo lepiej broni się przed ugryzieniem zęba czasu ;)
O zmieniarce nie wiedziałem. To faktycznie lipa, ale zawsze można podłubać z Loudlinkiem.

Nie przekonamy się które auto lepiej zniosło próbę czasu :)
FXX pisze:Cóż, nikogo z moich znajomych ta deska nie przytłacza, mnie tym bardziej. Wręcz przeciwnie, są nią zachwyceni :) W przeciwieństwie do wnętrza 159 to deska Delty niestety niczym nie porywa :) Nie wspominając, że część elementów jest żywcem wyjęta z Fiata - manetki za kierownicą, klamki, przyciski otwierania szyb czy kratki nawiewów i pewnie jeszcze wiele innych. Ba, taką lampkę sufitową można było mieć w 1997 roku w AR156 ;) Podobnie jak tą wysoką dźwignię zmiany biegów (która to chyba najbardziej psuła wnętrze 156).
PS. I w 159 aluminium, jest aluminium :)
Deska 159 tym bardziej nie porywa, chyba, że ci Twoi znajomi to fani VW z lat 90. to spoko :) Deska Delty nie jest żywcem wzięta z Fiata - ma inną konsolę i inne zegary. To samo jest podszybie i prawa strona deski.

Dźwigienki te same czy kratki nawiewów? Bardziej na Twoim miejscu (skoro to takie ważne) martwiłbym się, że szlachetna 159 ma żywcem wzięte z plebejskiego Bravo Instant Nav i silniki 1,9 i 2,0 JTDm :lol: A nie, sory, bo 2,0 podrasowali o całe 5 KM specjalnie dla Alfy, żeby nie było plebejsko :)
FXX pisze:Do półki, którą w nagłym wypadku musisz gdzieś podziać ;) Poza tym bagażnik jest bardziej "pionowy" przez co jego wykorzystanie powyżej linii okien jest bardziej kłopotliwe.
Po pierwsze chyba nie widziałeś jak mała jest półka w Delcie III - nie ma tam zainstalowanych głośników, na oko jest wielkości co najwyżej 2/3 półki choćby Delty II. Więc nie widzę problemu, aby ją jeszcze gdzieś z boku czy z góry wcisnąć. Po drugie - cóż - skoro porównujesz użyteczność kombi do hatchbacka to może ja porównam hatchbacka do sedana ?
FXX pisze:Dla mnie to jednak stołek - wysoko i sztywno, a do tego przy 188cm wzrostu zbyt krótkie siedzisko powoduje po dłuższej jeździe ból mięśni nóg - znany mi nieco z Lybry.
Najdłuższa czasowo trasa jaką zrobiłem 9tką to nieco ponad 9h i też nie było problemów.
To brakuje Ci jeszcze 6,5 godziny za kółkiem do mojej trasy, co Ty zatem wiesz o wygodzie Delty? Ja akurat mam 176cm, więc problem zbyt krótkiego siedziska mi raczej nie doskwiera. Zapewne te dodatkowe 12cm to jest ten czynnik powodujący, że wygodę postrzegamy inaczej :)
FXX pisze:Wtedy sobie kupię coś z segmentu E, nie D, ani nie kompakt :)
Jeśli będzie Cię nadal stać jak nie na zakup to na utrzymanie :)
Wilkin pisze:159 - ani Delta nie do końca zastąpią kanapę kappę - nie ta liga po prostu - jedynie Thesis i 166
Mi zastąpiła godnie, poza silnikiem :)
Wilkin pisze:Jakbym kiedykolwiek miał zmieniać kappę na coś innego (nowszego - to oprócz Maserati (kiedyś tam)
:D Tiaaa... W "gieteesie" : buja w oblokach :
Wilkin pisze:Może jednak by temat zacząć od tego - dlaczego jeździmy Kappami ( jeździliśmy) .W moim przypadku liczy się to coś w środku. Kappa jest prawie do maxa normalna , z zewnątrz wygląda jak Octavia 1-nka.W środku , nie ma tego cholernego uchwytu na kubek,(za każdym razem wciskam kawę w ręczny) - ale jest jakaś taka inna - zwarta - nie ma zegarów (cycatych) jak w alfach) Ale jak do tego wsiadam ,czuję że jest to moje i dla mnie.
Ja tak miałem jak wsiadłem do F430 :)

Dlaczego jeździłem Kappą? Bo jest włoska, od zawsze mi się podobała z zewnątrz i miała genialny silnik 20VT, w tamtych czasach jak dla mnie najlepszy ogólnodostępny doładowany dwulitrowiec. Ale wnętrzem mnie to auto nie porywało nigdy. Fajne, poprawne, z genialnym zielonym podświetlaniem nie męczącym gałów w nocy, ale żeby doń wzdychać z powodu kształtów - nie. Na początku nawet wnerwiało mnie niewłoskie włączanie świateł. I dziwiłem się, że takie Tipo ma podświetlane dźwigienki a Kappa nie :)
Dudi pisze:Żaden z tych przywołanych tutaj modeli nie ma lepszych siedzeń niż 159! ŻADEN!!! (przynajmniej przednich ;) )
O to, to - ten nawias mówi wszystko :)

Czyli - świetne auto, ale dla dwojga. Niestety - na rynku jest mnóstwo mniejszych, tańszych a nawet poręczniejszych i dynamiczniejszych aut dla dwojga :)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa - jakie auto następne?

Post autor: FXX » 01 kwie 2017, 21:09

Tomzik pisze: 01 kwie 2017, 20:24Deska 159 tym bardziej nie porywa, chyba, że ci Twoi znajomi to fani VW z lat 90. to spoko :) Deska Delty nie jest żywcem wzięta z Fiata - ma inną konsolę i inne zegary. To samo jest podszybie i prawa strona deski.

Dźwigienki te same czy kratki nawiewów? Bardziej na Twoim miejscu (skoro to takie ważne) martwiłbym się, że szlachetna 159 ma żywcem wzięte z plebejskiego Bravo Instant Nav i silniki 1,9 i 2,0 JTDm :lol: A nie, sory, bo 2,0 podrasowali o całe 5 KM specjalnie dla Alfy, żeby nie było plebejsko :)
Nie wiem czy kogoś jeżdżącego Infiniti, Volvo czy AR można nazwać fanem VW z lat 90' :)
Moi znajomi akurat jeżdżą zupełnie różnymi samochodami i nie przypominam sobie, aby któryś jeździł VW :)

Yyyy Instant Nav z Bravo? Chyba coś Ci się pomyliło :)
Bravo jest produkowane od 2007 roku, AR159 od 2005, więc jakim cudem nawigacja jest zaczerpnięta z Bravo ? :D
Podróż do przyszłości? :)

Jeśli chodzi o silniki to też jak kulą w płot, patrząc na 1.6JTDm w Delcie i fakt, że każda z wersji 1.9JTDm jako pierwsza pojawiała się w Alfie, potem dopiero w reszcie samochodów FCA :) Podobnie jak 2.4JTD/JTDm z resztą.
Tomzik pisze: 01 kwie 2017, 20:24Po pierwsze chyba nie widziałeś jak mała jest półka w Delcie III - nie ma tam zainstalowanych głośników, na oko jest wielkości co najwyżej 2/3 półki choćby Delty II. Więc nie widzę problemu, aby ją jeszcze gdzieś z boku czy z góry wcisnąć.
Nie wiem jakiej jest wielkości, ale nadal ją musisz gdzieś upchnąć ;)
Tomzik pisze: 01 kwie 2017, 20:24To brakuje Ci jeszcze 6,5 godziny za kółkiem do mojej trasy, co Ty zatem wiesz o wygodzie Delty? Ja akurat mam 176cm, więc problem zbyt krótkiego siedziska mi raczej nie doskwiera. Zapewne te dodatkowe 12cm to jest ten czynnik powodujący, że wygodę postrzegamy inaczej :)
Zapewnie tak. Strasznie nie wygodnym jest jak nogi Ci wiszą w powietrzu, bo siedzisko ich nie jest w stanie podpierać.
Tomzik pisze: 01 kwie 2017, 20:24Jeśli będzie Cię nadal stać jak nie na zakup to na utrzymanie :)
O to się nie teraz nie martwię :)

PS. Z tego wynika, że ludzie są jednak głupi, bo totalnie nieporęczna AR159 sprzedawała się znacznie lepiej niż wszechstronna Delta :)

PS2. Co do następców Kappy to może warto pomyśleć o czymś z kraju kwitnącej wiśni, a dokładniej o Lexusie GS? Można go chyba nazwać sleeperem, tak jak chciał Grzesiek, zapewnia genialną ilość miejsca, a silniki tam montowane zapewniają bardzo sprawne poruszanie się ;)
Albo Jaguar XF, ewentualnie starszy S-type?
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Kappa - jakie auto następne?

Post autor: Dudi » 01 kwie 2017, 22:30

Tomzik pisze: 01 kwie 2017, 20:24
Dudi pisze:Żaden z tych przywołanych tutaj modeli nie ma lepszych siedzeń niż 159! ŻADEN!!! (przynajmniej przednich ;) )
O to, to - ten nawias mówi wszystko :)

Czyli - świetne auto, ale dla dwojga. Niestety - na rynku jest mnóstwo mniejszych, tańszych a nawet poręczniejszych i dynamiczniejszych aut dla dwojga :)
A i żebyśmy się dobrze zrozumieli, wcale nie mam na myśli ilości miejsca w tym przypadku :roll:
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Snail
Sekretarz
Sekretarz
Posty: 4424
Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice / Poznań

Re: Kappa - jakie auto następne?

Post autor: Snail » 01 kwie 2017, 22:47

Nie jeździłem ani Deltą III ani 159, ale na ostatniej forzy porównywałem obie. Jako podwójny ojciec szczególnie pod kątem bagażników.
Tomziku drogi sorry, ale bagażnik Delty nijak się nie ma do bagażnika 159. Powiem więcej, nie ma startu nawet do Lybry, którą teraz jeżdżę.
Nawet jeśli rzeczoną półkę zostawisz w domu to jednak nic nie da. Pochyła klapa bagażnika sprawia, że powyżej poziomu okien wsadzisz tam ledwie jakąś kurtkę lub dwie. I nic więcej. Po przesunięciu tylnego siedzenia jest większy bagażnik, ale niestety miejsca na nogi zostaje tyle co kot napłakał. Jedynym rozwiązaniem jaki mi przyszedł do głowy jest box dachowy. Innego wyjścia nie widzę.
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - jakie auto następne?

Post autor: Tomzik » 01 kwie 2017, 23:05

FXX pisze: 01 kwie 2017, 21:09 Nie wiem czy kogoś jeżdżącego Infiniti, Volvo czy AR można nazwać fanem VW z lat 90' :)
Moi znajomi akurat jeżdżą zupełnie różnymi samochodami i nie przypominam sobie, aby któryś jeździł VW :)
Tak czy siak, przywykli do bezpłciowego designu to nawet i deska w 159 ich urzekła. Ja natomiast wiem, że Włochów stać na znacznie lżejsze i przyjemniejsze dla oka kształty :D
FXX pisze:Yyyy Instant Nav z Bravo? Chyba coś Ci się pomyliło :)
Bravo jest produkowane od 2007 roku, AR159 od 2005, więc jakim cudem nawigacja jest zaczerpnięta z Bravo ? :D
Podróż do przyszłości? :)
Hmm... Zdaje mi się, że od początku kariery nie było w 159 Instant, lecz Connect. Zresztą to samo można powiedzieć o Bravo. Nie wiem kiedy dokładnie weszło Instant, ale mocno mi się wydaje, że mniej więcej w tym samym czasie.

Generalnie - nie sądziłem, że ważna jest chronologia, lecz sam fakt, że w Delcie jest cokolwiek z plebejskiego auta, bo to takie be i fuj.
FXX pisze:Jeśli chodzi o silniki to też jak kulą w płot, patrząc na 1.6JTDm w Delcie i fakt, że każda z wersji 1.9JTDm jako pierwsza pojawiała się w Alfie, potem dopiero w reszcie samochodów FCA :) Podobnie jak 2.4JTD/JTDm z resztą.
Poproszę o wskazanie w której AR pojawiło się 1,9 Multijet TT jako pierwszy model FCA. No chyba, że to zupełnie inny silnik nagle :lol:

FXX pisze:Nie wiem jakiej jest wielkości, ale nadal ją musisz gdzieś upchnąć ;)
Heh, no tak, a w sedanie w ogóle nie wpakujesz nic powyżej półki, cóż zatem?

Nie muszę nic upychać, mogę ją po prostu zostawić w garażu.
FXX pisze:Zapewnie tak. Strasznie nie wygodnym jest jak nogi Ci wiszą w powietrzu, bo siedzisko ich nie jest w stanie podpierać.
Tu pełna zgoda :)
FXX pisze:O to się nie teraz nie martwię :)
Jak to mawia mój kolega z pracy - "ten to ma piniendzy" :lol:
FXX pisze:PS. Z tego wynika, że ludzie są jednak głupi, bo totalnie nieporęczna AR159 sprzedawała się znacznie lepiej niż wszechstronna Delta :)
A teraz zrobię jak kolega darbo: masz na to jakieś źródło? :-P
Swoją drogą, gdyby tak patrzeć to ludzie jednak są głupi, bo na 1 sprzedaną 159 przypadało pewnie z 10 Pastuchów :lol:
Snail pisze:Tomziku drogi sorry, ale bagażnik Delty nijak się nie ma do bagażnika 159. Powiem więcej, nie ma startu nawet do Lybry, którą teraz jeżdżę.
Następny udowadnia wyższość kufra kombi nad hatchbackiem...
To może porównajmy kufer Phedry z wywalonymi 2 rzędami siedzeń do 159SW ? :lol:
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Snail
Sekretarz
Sekretarz
Posty: 4424
Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice / Poznań

Re: Kappa - jakie auto następne?

Post autor: Snail » 01 kwie 2017, 23:10

Odnoszę się tylko do Twojego stwierdzenia, że można zdjąć półkę. Nic to nie da.
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa - jakie auto następne?

Post autor: FXX » 01 kwie 2017, 23:50

Tomzik pisze: 01 kwie 2017, 23:05Tak czy siak, przywykli do bezpłciowego designu to nawet i deska w 159 ich urzekła. Ja natomiast wiem, że Włochów stać na znacznie lżejsze i przyjemniejsze dla oka kształty :D
Yyyy, czyli resztę AR nazywasz bezpłciowymi, odważne stwierdzenie :)
Tomzik pisze: 01 kwie 2017, 23:05Hmm... Zdaje mi się, że od początku kariery nie było w 159 Instant, lecz Connect. Zresztą to samo można powiedzieć o Bravo. Nie wiem kiedy dokładnie weszło Instant, ale mocno mi się wydaje, że mniej więcej w tym samym czasie.

Generalnie - nie sądziłem, że ważna jest chronologia, lecz sam fakt, że w Delcie jest cokolwiek z plebejskiego auta, bo to takie be i fuj.
Nie, nie chodzi o to, że jest be i fuj :) Chodzi o to, że cała deska jest kształtami zaczerpnięta z Bravo, a dodatkowo spora część elementów jest żywcem przeniesiona z Fiata. Wysiadasz z Delty, wsiadasz do Fiata i... kurcze, już to widziałem. Zupełnie jak w VW i Audi, czy VW i Skodzie.
Tomzik pisze: 01 kwie 2017, 23:05Poproszę o wskazanie w której AR pojawiło się 1,9 Multijet TT jako pierwszy model FCA. No chyba, że to zupełnie inny silnik nagle :lol:
Mój błąd, źle się określiłem, bo nawet nie miałem tego motoru na myśli :)
Tomzik pisze: 01 kwie 2017, 23:05Jak to mawia mój kolega z pracy - "ten to ma piniendzy" :lol:
Za cenę AR159, ewentualnie trochę dokładając można zanabyć Volvo S80 czy Audi A6 C6, więc nie jest tak źle :)
Tomzik pisze: 01 kwie 2017, 23:05Nie muszę nic upychać, mogę ją po prostu zostawić w garażu.
O ile wcześniej wiesz, że będziesz musiał coś większego zapakować :)
Tomzik pisze: 01 kwie 2017, 23:05A teraz zrobię jak kolega darbo: masz na to jakieś źródło? :-P
Oczywiście, że mam :) Car sales base
Resztę zostawiam Tobie ;)
Tomzik pisze: 01 kwie 2017, 23:05Następny udowadnia wyższość kufra kombi nad hatchbackiem...
To może porównajmy kufer Phedry z wywalonymi 2 rzędami siedzeń do 159SW ? :lol:
Równie dobrze można zapytać dlaczego porównujemy hatchbacka z przesuwaną kanapą do kombi bez tej opcji :)
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - jakie auto następne?

Post autor: Tomzik » 02 kwie 2017, 0:31

FXX pisze: 01 kwie 2017, 23:50Yyyy, czyli resztę AR nazywasz bezpłciowymi, odważne stwierdzenie :)
Przywiązanie do marki? Każda AR jest ah i oh? :D Przecież sam pisałeś, że 166 przed FL jest kiepska.

Co prawda u nas też to widoczne, wszak Kappa jest najbardziej komfortowym autem na tym świecie :D
FXX pisze:Nie, nie chodzi o to, że jest be i fuj :) Chodzi o to, że cała deska jest kształtami zaczerpnięta z Bravo, a dodatkowo spora część elementów jest żywcem przeniesiona z Fiata. Wysiadasz z Delty, wsiadasz do Fiata i... kurcze, już to widziałem. Zupełnie jak w VW i Audi, czy VW i Skodzie.
Nie zgodzę się z tym do końca. Trzeba wiedzieć, że tak jest. Mogę się założyć, że ktoś, kto nie ma pojęcia o tym fakcie nawet się nie połapie.
FXX pisze:O ile wcześniej wiesz, że będziesz musiał coś większego zapakować :)
Prawdopodobieństwo, że wybiorę się kupić spodnie a wrócę z telewizorem albo, że ciocia nagle podaruje mi stolik/szafkę podczas wizyty u niej jest jednak bliskie zeru :lol:
FXX pisze:Oczywiście, że mam :) Car sales base
Resztę zostawiam Tobie ;)
Delta lichutko i faktycznie 159 poszło 2 razy tyle. Ale konkurencyjnego Pastuszka jeszcze z 10 razy tyle :-P
FXX pisze:Równie dobrze można zapytać dlaczego porównujemy hatchbacka z przesuwaną kanapą do kombi bez tej opcji :)
Zaczęliśmy dyskutować nt. dwóch konkretnych samochodów i je porównywać, więc się nie dziw.
Czyli co, nie da się porównać tych 2 aut, bo w 159 nie ma opcji przesuwania kanapy? Ale mimo tego, że nie ma Delty kombi to porównywać kombi do nie-kombi można?

Owszem. Porównywaliśmy 159 i Deltę. Nie 159SW. Wspominając litraż kufra SW nie miałem na celu udowadniania, że Delta ma większy i ustawniejszy kufer. Chciałem jedynie nadmienić, że różnica w litrażu w warunkach normalnych nie jest wcale duża, a biorąc pod uwagę sedana wręcz symboliczna.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa - jakie auto następne?

Post autor: FXX » 02 kwie 2017, 0:53

Tomzik pisze: 02 kwie 2017, 0:31Przywiązanie do marki? Każda AR jest ah i oh? :D
Tego nie napisałem :)
Tomzik pisze: 02 kwie 2017, 0:31Przecież sam pisałeś, że 166 przed FL jest kiepska.
Wskaż mi gdzie tak napisałem ;) Napisałem, że widać po niej już to, że to auto sprzed kilkunastu lat i do ponadczasowej sylwetki jej daleko.
Tomzik pisze: 02 kwie 2017, 0:31Nie zgodzę się z tym do końca. Trzeba wiedzieć, że tak jest. Mogę się założyć, że ktoś, kto nie ma pojęcia o tym fakcie nawet się nie połapie.
Do momentu aż nie zobaczy gdzieś w necie zdjęcia wnętrza Bravo :)
Albo nie przeczyta przed zakupem recenzji w necie.
Tomzik pisze: 02 kwie 2017, 0:31Prawdopodobieństwo, że wybiorę się kupić spodnie a wrócę z telewizorem albo, że ciocia nagle podaruje mi stolik/szafkę podczas wizyty u niej jest jednak bliskie zeru :lol:
Cóż, jeśli u Ciebie sprowadza się to tylko do telewizora czy szafki to zazdroszczę :)
Ja jednak czasem potrzebuję przewieźć coś większego o czym się dowiaduję "po fakcie".
Tomzik pisze: 02 kwie 2017, 0:31Czyli co, nie da się porównać tych 2 aut, bo w 159 nie ma opcji przesuwania kanapy? Ale mimo tego, że nie ma Delty kombi to porównywać kombi do nie-kombi można?

Owszem. Porównywaliśmy 159 i Deltę. Nie 159SW. Wspominając litraż kufra SW nie miałem na celu udowadniania, że Delta ma większy i ustawniejszy kufer. Chciałem jedynie nadmienić, że różnica w litrażu w warunkach normalnych nie jest wcale duża, a biorąc pod uwagę sedana wręcz symboliczna.
Tego też nie napisałem ;)
Porównujemy dwa różne samochody, z nieco innych segmentów, więc trzeba się pogodzić z faktami z tych różnic wynikającymi.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Re: Kappa - jakie auto następne?

Post autor: Luckyy » 11 kwie 2017, 9:07

FXX pisze: 31 mar 2017, 6:39
... że o za krótkim siedziskiem nie wspomnę? ;)
Mamy chyba różne pojęcia wygody :)
Długość siedziska to typowy problem wielu aut.
W 159 (nie TI) jest PRAWIE OK. TI ma regulację długości i to poprawia sytuację.
Skoro uważasz, że Delta ma krótkie siedzisko to lipa bo pewnie też będzie mi to przeszkadzało.
FXX pisze: 01 kwie 2017, 21:09 PS2. Co do następców Kappy to może warto pomyśleć o czymś z kraju kwitnącej wiśni, a dokładniej o Lexusie GS? Można go chyba nazwać sleeperem, tak jak chciał Grzesiek, zapewnia genialną ilość miejsca, a silniki tam montowane zapewniają bardzo sprawne poruszanie się ;)
Albo Jaguar XF, ewentualnie starszy S-type?
S-type - nie, ale XF z 3.0 diesel i po lifcie - TAK, ale ta cena ...
Lexus - niestety w środku wygląda jak europejskie auto z lat 80. Dopiero najnowsze modele zaczynają jakoś sensownie wyglądać i to nadal nie wszystkie ...
FXX pisze: 30 mar 2017, 21:12 Owszem rozważamy co po Kappie i kolega wymieniał tutaj Mondeo MKIV, które jest dość sztywne, a w porównaniu do Kappy to już prawie wóz drabiniasty pod tym względem :) Zatem chyba jednak są ludzie, którzy się decydują na takie "skrajności" :)
Możesz rozwinąć ten temat?
Miałeś okazje pojeździć dłużej Kappą, Mondeo MKIV i 159?
KrissEB pisze: 31 mar 2017, 10:41 Z Kappy (pod rodze Ypsilon) przesiadłem się do Volvo s80.
Nie żałuję chociaż w pierwotnym zamyśle było v70. Niestety 70'tke ciężko znaleźć zadbaną w normalnych pieniądzach.
Jak po przesiadce z Kappy do S80 znajdujesz pozycję za kierownicą?
Ja miałem okazję tylko posiedzieć w salonie w V60 i XC60 i ten panel na środku strasznie mi przeszkadzał.
Nie mogłem ustawić fotela tak aby było wygodnie i żebym nie walił kolanem w tunel.
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2017, 17:39 przez FXX, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Edytuj posty.
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa - jakie auto następne?

Post autor: FXX » 11 kwie 2017, 18:01

Luckyy pisze: 11 kwie 2017, 9:07W 159 (nie TI) jest PRAWIE OK. TI ma regulację długości i to poprawia sytuację.
Przy moim wzroście długość siedziska w 9-tce jest dla mnie w porządku. Aczkolwiek nigdy nie porównywałem dokładnie swoich foteli z innymi 159 - moje są trochę przerabiane i może coś się w tym zakresie różnić.
Regulacja w TI robi robotę.
Luckyy pisze: 11 kwie 2017, 9:07Lexus - niestety w środku wygląda jak europejskie auto z lat 80. Dopiero najnowsze modele zaczynają jakoś sensownie wyglądać i to nadal nie wszystkie ...
Chyba różne Lexusy oglądamy, bo GS III generacji wygląda w środku współcześnie, podobnie jak np. IS II generacji :)
Luckyy pisze: 11 kwie 2017, 9:07Możesz rozwinąć ten temat?
Miałeś okazje pojeździć dłużej Kappą, Mondeo MKIV i 159?
Kappą jechałem kilka razy zaledwie. Mondeo trochę kumplowym śmigałem, a 159 jeżdżę od 1,5 roku.
Zarówno 159 jak i Mondeo przy Kappie są po prostu sztywne.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”