Kappa - jakie auto następne?

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Jakie auto po Kappie

Post autor: Tomzik » 07 lip 2010, 12:17

Raczej na tył.

Żaden Thesis seryjnie nie ma 250KM, maks. to 230. Nie chodzi mi tu jednak o moc, o kilka KM w tą czy w tamtą, ale o to, że do auta tej wielkości i "powagi" co Thesis pasowałoby "poważne" V8. I większość jej konkurentów z Niemiec takie silniki ma.

S-Type również, i wg mnie jak najbardziej jest on konkurentem Thesis, A6, czy E-klasy- dla mnie to typowy segment E. Może pomyliłeś z innym modelem Jaga..
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Boorek

Re: Jakie auto po Kappie

Post autor: Boorek » 07 lip 2010, 12:44

ooo faktycznie... Thesis 3.2 ma tylko 230koni- myślałem że tak jak w Alfach GTA 250.... tylko że Ty wcześniej przyrównywałeś Thesisa do S klasy siódemy BMW i audi A8, dlatego napisałem że to raczej nie ta klasa.. A6 ma tylko V8 w sportowych odmianach S6 z napędem na 4 koła- reszta zawodników ma napęd na tył. Thesis musiałby być zupełnie innym samochodem (napęd na tył, silnik wzdłużnie) żeby mógł mieć pod maską takie silniki, zresztą fiat nie bardzo miał skąd brać przykład bo nie am takich samochodów w koncernie (Fiat AR Lancia) reszty nie liczę bo mówienie o silniku z Maserati w Lancii to lekkie nieporozumienie...

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Jakie auto po Kappie

Post autor: Tomzik » 07 lip 2010, 13:09

Dlaczego nieporozumienie.

To wciąż ten sam koncern, silnik ten można ugrzecznić przez inne fazy rozrządu, zmniejszenie stopnia sprężania czy wiele innych sposobów. Z wysokoobrotowca można zrobić coś co się nada do Thesisa. Taki silnik by pasował.

Albo niech by był choć porządny 2,0T (o lepszych osiągach niż w Kappie a nie sporo gorszych) lub 3,2 V6 który dysponuje porządnym momentem a nie niższym i wyżej położonym od 2,0T. Niestety paleta benzyniaków w Thesis była lipna i nic mnie nie przekona. Może zachwycałbym się 2,0T, gdybym.. nie miał teraz Kappy mocniejszej o 35KM i lżejszej o jakieś 300kg.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Boorek

Re: Jakie auto po Kappie

Post autor: Boorek » 07 lip 2010, 13:29

choćby dlatego że Maserati to ręcznie robiona manufaktura dla bardzo wąskiego grona odbiorców, a Thesis to masówka, która w założeniu miała być dostępna dla szerokiego grona odbiorców, no niestety nie bardzo to się udało, ale raczej nie przez słabe silniki a kontrowersyjną stylizację... podobnie było z K coupe, wątpię żeby Lancia chciała wyprodukować lekko ponad 3600sztuk- po prostu ten kappeć się nie sprzedawał.

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Jakie auto po Kappie

Post autor: Tomzik » 07 lip 2010, 13:36

Tych Maserati już pewno dawno sprzedano więcej nż Thesisów ;) Więc to nie taka masówka.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
lulu85
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1390
Rejestracja: 09 cze 2009, 21:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie auto po Kappie

Post autor: lulu85 » 07 lip 2010, 13:55

Ale biadolicie bez sensu ..
Silniki 3.2 v6 małe , 2.0 t. słabe ..
To jest limuzyna dla spokojnych ludzi ..

A odnośnie silników i mocy:

Mało tu zdjęć porozbijanych Lancii z silnikami o mocy niewiele ponad 200 HP ?
Były :
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD

Awatar użytkownika
Skalniak71
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 501
Rejestracja: 20 gru 2009, 9:56
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Jakie auto po Kappie

Post autor: Skalniak71 » 07 lip 2010, 14:10

Boorek pisze:choćby dlatego że Maserati to ręcznie robiona manufaktura dla bardzo wąskiego grona odbiorców, a Thesis to masówka, która w założeniu miała być dostępna dla szerokiego grona odbiorców, no niestety nie bardzo to się udało, ale raczej nie przez słabe silniki a kontrowersyjną stylizację... podobnie było z K coupe, wątpię żeby Lancia chciała wyprodukować lekko ponad 3600sztuk- po prostu ten kappeć się nie sprzedawał.
Maserati już pożyczało swój silnik dla Alfy - fakt 8c - ale jednak ;) Alfa przy Maserati to mimo wszystko VW tylko z Włoch. Jestem tego samego zdania, że kogoś kogo stać kupiłby Thesis V8 zamiast konkurencyjnej V8 od BMW. W chwili obecnej jakbym mial drobne 50k wolałbym mocne wydanie 745i (333km i 2100kg) niz Thesis 2.0T choc idywidualizm i sentyment do włoskiej marki stanowczo popycha mnie w kierunku Lancii.

Pocieszające jest to, że w zapowiedzi Alfy Romeo 169 ma być napęd na tył, jednoski V8 właśnie od Maserati i paleta silników benzynowych i wysokoprężnych zaczynająca się od 250 do 450 KM! Myślę, że wtedy konkurencja może być już deptana po piętach. Może do wieku emerytalnego dorobie się takie sążnej V8! : yesyes :
Bella !Lancia Kappa 3.0 V6 95' Bella#2 Alfa Romeo 166 2.4 jtd 05'
Obrazek ObrazekObrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Jakie auto po Kappie

Post autor: Tomzik » 07 lip 2010, 14:33

lulu85 pisze:Ale biadolicie bez sensu ..
Silniki 3.2 v6 małe , 2.0 t. słabe ..
To jest limuzyna dla spokojnych ludzi ..
Widzisz, ludzie z reguły są tacy, że jak kupują coś nowego to chcą by było lepsze, szybsze, bardziej komfortowe itd itp.

Kupiłbyś Thesis z silnikiem 2,0 150KM albo jeszcze lepiej jakieś 1,6? Baaardzo spokojnie by jechała, ale Ty już bys spokojny nie był.

To, że to auto jest dla spokojnych ludzi nie oznacza, że nie może mieć normalnej mocy. I to, że coś ma 300KM nie oznacza, że się tym jeździ jak rajdówką, driftując na każdym winklu.

Jeszcze raz napiszę- auta segmentu E mają za zadanie dawać maksimum komfortu i bardzo dobre osiągi. Masz nim jechać, owszem spokojnie, ale ma tam byc spokojnie także przy 200 i więcej km/h. To mają być auta szybkie, które jednocześnie potrafią Cię odizolować od świata, serwować ciszę i spokój, poczucie bezpieczeństwa.

Nie są po to, by podnosić adrenalinę niczym wyjące swym silnikiem tuż za uszami i grzejące nim Twoje plecy Ferrari F40..

Silnik 3,2 V6 nie jest mały, jednak konkurenci mają więcej, a poza tym jego problem to chyba słabsza elastyczność w stosunku do 2,0T (przynajmniej na papierze). A problemem 2,0T jest taki sam silnik w starszej Kappie, który jest i mocniejszy i zrywniejszy. Przesiadając się zatem z Kappy 20VT masz jednak niedosyt..

4,0 V8 rozwiązałoby ten problem to raz, a dwa idealnie by się komponowało z wizerunkiem Thesis jako szybkiej, podróżnej, komfortowej limuzyny.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Skalniak71
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 501
Rejestracja: 20 gru 2009, 9:56
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Jakie auto po Kappie

Post autor: Skalniak71 » 23 lis 2010, 14:22

Tomzik pisze:
lulu85 pisze:Ale biadolicie bez sensu ..
Silniki 3.2 v6 małe , 2.0 t. słabe ..
To jest limuzyna dla spokojnych ludzi ..
Widzisz, ludzie z reguły są tacy, że jak kupują coś nowego to chcą by było lepsze, szybsze, bardziej komfortowe itd itp.

Kupiłbyś Thesis z silnikiem 2,0 150KM albo jeszcze lepiej jakieś 1,6? Baaardzo spokojnie by jechała, ale Ty już bys spokojny nie był.

To, że to auto jest dla spokojnych ludzi nie oznacza, że nie może mieć normalnej mocy. I to, że coś ma 300KM nie oznacza, że się tym jeździ jak rajdówką, driftując na każdym winklu.

Jeszcze raz napiszę- auta segmentu E mają za zadanie dawać maksimum komfortu i bardzo dobre osiągi. Masz nim jechać, owszem spokojnie, ale ma tam byc spokojnie także przy 200 i więcej km/h. To mają być auta szybkie, które jednocześnie potrafią Cię odizolować od świata, serwować ciszę i spokój, poczucie bezpieczeństwa.

Trudno się nie zgodzić! : ok2 : : ok2 : : ok2 :
Może to się zmieni za przyczyną przejęcia Chryslera. Za oceanem V8 to standard więc zaczerpnąć już jest skąd :)
Nie są po to, by podnosić adrenalinę niczym wyjące swym silnikiem tuż za uszami i grzejące nim Twoje plecy Ferrari F40..

Silnik 3,2 V6 nie jest mały, jednak konkurenci mają więcej, a poza tym jego problem to chyba słabsza elastyczność w stosunku do 2,0T (przynajmniej na papierze). A problemem 2,0T jest taki sam silnik w starszej Kappie, który jest i mocniejszy i zrywniejszy. Przesiadając się zatem z Kappy 20VT masz jednak niedosyt..

4,0 V8 rozwiązałoby ten problem to raz, a dwa idealnie by się komponowało z wizerunkiem Thesis jako szybkiej, podróżnej, komfortowej limuzyny.
Bella !Lancia Kappa 3.0 V6 95' Bella#2 Alfa Romeo 166 2.4 jtd 05'
Obrazek ObrazekObrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Jakie auto po Kappie

Post autor: Nat » 23 lis 2010, 14:39

Jeśli nie przeraża Cię, że auto mniejsze, to ja bym szukał AR 159 2,4 jtdm 200 KM Q4. : ok2 :
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Re: Jakie auto po Kappie

Post autor: Luckyy » 15 lip 2011, 7:08

Też się borykam z tym problemem i propozycja Nata wydaje się idealna, tylko jazda 159 po "polskich drogach" to już nie to co kappa :(

zastanawiam się jeszcze nad Saabem 9-3 kombi lub Jag XF (tylko diesel)
Heathen pisze:Mocniejszy silnik Np 3,2JTS:)
O podobnym komforcie 159 SW:)
Ja w 159 SW 3,2 JTS zakochałem się od pierwszego dotyku...
Teraz tylko niech miną 4 lata i po lybrece na pewno sie na AR przerzucę.
jedyny minus to spalanie. Jak się BARDZO postarasz to zejdziesz do 10l/100km, a wartości powyżej 20l/100km w mieście to bułka z masłem :)
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Jakie auto po Kappie

Post autor: wujekp » 15 lip 2011, 18:30

Luckyy pisze:Też się borykam z tym problemem i propozycja Nata wydaje się idealna, tylko jazda 159 po "polskich drogach" to już nie to co kappa :(
Jechałem taką jak napisał Nat (właściciel serwisu w Mogilanach ma taką) i w porównaniu do Kappy to nie jedzie. Do tego ciasno, oj ciasna (z tyłu). Ale za to piękna.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Jakie auto po Kappie

Post autor: Dudi » 15 lip 2011, 19:09

No szczerze mówiąc, między moją Lybrą 115KM, a Sebastiana 159 2.4 JTDM 200KM takiej gigantycznej różnicy w przyspieszeniu nie odczułem jak można by się spodziewać po mocy. Szkoda, że ona nie jest trochę lżejsza. Ale też się będe mocno nad nią zastanawiał.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Jakie auto po Kappie

Post autor: wujekp » 15 lip 2011, 20:11

Dudi pisze:No szczerze mówiąc, między moją Lybrą 115KM, a Sebastiana 159 2.4 JTDM 200KM takiej gigantycznej różnicy w przyspieszeniu nie odczułem jak można by się spodziewać po mocy. Szkoda, że ona nie jest trochę lżejsza. Ale też się będe mocno nad nią zastanawiał.
A Q4 zbiera się chyba jeszcze mniej żwawo ...
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Re: Jakie auto po Kappie

Post autor: Sebastian » 15 lip 2011, 21:58

Alfa z tym moim silnikiem jedzie ZDECYDOWANIE lepiej niż moja uprzednia Lybra SW 2.4/150 KM, także uprasza się o nie szerzenie defetyzmu Panowie ;)

Ale przez fakt że to auto to lekko przyciężki klocek, to mi po jeździe testowej w 159 z 1.9/150 KM pozostał tak duży niedosyt, iż ten silnik został u mnie wykreślony z poszukiwań/oczekiwań.

Ps. Co do wielkości pełna zgoda. 159 znacznie więcej obiecuje z zewnątrz (wyglądowo) aniżeli potem oddaje wewnątrz (przestrzeń).
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”