Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 21 kwie 2018, 15:47

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 24 lis 2015, 23:46 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 20 lis 2015, 20:34
Posty: 6
Imię: Paweł
Lokalizacja: Wypełnij to pole
Witajcie.

Szukam vana dla rodziny z trójką dzieci oraz wożenia towarów w firmie.
Do tej pory Lancia kojarzyła mi się z pełną egzotyką a o Phedrze nawet nie słyszałem. Jednak niestety jak usłyszałem i zobaczyłem to się zakochałem.

Od jakiegoś czasu choruję na Phedrę, ale boję się, żeby nie wtopić 15 tys (tyle mogę przeznaczyć na auto), które jakiś czas już odkładam.

Powiedzcie mi szczerze czy warto zainwestować te pieniądze w taki samochód? Znajomi namawiają mnie do VW Sharana. Myślałem też o Chryslerze Voyagerze. Lancia porywa mnie jednak komfortem i wyposażeniem i stylistyką.

Szukam samochodu z silnikiem benzynowym, żeby założyć gaz. Który będzie się lepiej nadawał? 2.0 czy 3.0?
Nie mogę pozwolić sobie, żeby samochód stał co chwila w warsztacie, więc proszę Was o opinie i w razie konieczności wybicie mi pomysłu z głowy.
Ma ktoś z Was może porównanie z innymi vanami? Jak wypada przy nich Phedra?

Dzięki za wszelką pomoc.

Pozdrawiam!


Na górę
Post: 24 lis 2015, 23:56 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Posty: 2247
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Sharana sobie odpuść a Phedra - no cóż mam jedną i nie mam czasu jej uruchomić, co do awaryjności - jak chcesz tym wozić towar i rodzinę i ma być niezawodne to tylko Grand Voyager najlepiej 3.8 + LPG ale jak się boisz, że za duży to bierz 3.3
Ja swego czasu polowałem na takiego 3.8 AWD ale zawsze ktoś mnie ubiegł i dałem sobie spokój bo już nerwy miałem.

_________________
Kappa 3.0 V6 1995 [235KM] PB+LPG
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]


Na górę
Post: 25 lis 2015, 00:57 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 20 lis 2015, 20:34
Posty: 6
Imię: Paweł
Lokalizacja: Wypełnij to pole
A co jest nie tak z Sharanem? Poza tym, że mam wrażenie, że na starcie płacę więcej za sam znaczek VW. Kusi, bo jest w czym wybierać a i ewentualnych części nie zabraknie. Tego boję się w Lancii. Nawali coś co będę miał tylko w ASO i wyjdzie mi cena jak za drugi samochód. Albo jakiś element blacharski pasujący tylko do Lancii... Słuszne obawy?
Chrysler jest opcją nr 2 (zaraz po tym jak wyleczę się z Phedry).


Na górę
Post: 25 lis 2015, 01:11 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Posty: 2247
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Za 15 tysi nie kupisz fajnej Phedry, chyba że do roboty - w tych pieniądzach mają one już swój przebieg, powycierane fotele i tak dalej. Czasami coś się trafo ale... ogólnie ciężko jest. Z mechanicznych spraw to to samo co C8 czy PUG 807 więc części od groma bo to PSA jest. A Sharan - kolega miał, sąsiad jeszcze ma, drugi sąsiad już nie ma - nikt tego auta nie chwali, nie chwalił i raczej chwalić nie będzie.

_________________
Kappa 3.0 V6 1995 [235KM] PB+LPG
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]


Na górę
Post: 25 lis 2015, 06:10 
Offline
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2007, 00:00
Posty: 12225
Lokalizacja: Stalowa Wola
Cytuj:
Za 15 tysi nie kupisz fajnej Phedry, chyba że do roboty - w tych pieniądzach mają one już swój przebieg, powycierane fotele i tak dalej. Czasami coś się trafo ale... ogólnie ciężko jest. Z mechanicznych spraw to to samo co C8 czy PUG 807 więc części od groma bo to PSA jest. A Sharan - kolega miał, sąsiad jeszcze ma, drugi sąsiad już nie ma - nikt tego auta nie chwali, nie chwalił i raczej chwalić nie będzie.
Zapomniałeś jeszcze dodać Fiata Ulysse z tymi częściami, ale fakt konstrukcja jest w większej części francuska. Sporo części podchodzi ze Scudo/Jumpy/Expert.

_________________
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek


Na górę
Post: 25 lis 2015, 07:52 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Posty: 2247
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Cytuj:
Zapomniałeś jeszcze dodać Fiata Ulysse z tymi częściami, ale fakt konstrukcja jest w większej części francuska. Sporo części podchodzi ze Scudo/Jumpy/Expert.
: ok2 : faktycznie pominęło mi się ;)

_________________
Kappa 3.0 V6 1995 [235KM] PB+LPG
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]


Na górę
Post: 25 lis 2015, 19:20 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lis 2005, 00:00
Posty: 20002
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Dwulitrowa Phedra słabowita jest, a trzylitrowa V6 do któregoś tam roku (2006?) występowała z niezbyt udaną skrzynią automatyczną czterobiegową. Jeśli rozważasz zakup fałki z tą nową skrzynią (5 biegów) to podobno wybór jest naprawdę dobry. Jako człowiek, który zrobił już Phedrą 18 000 km potwierdzam słowa forumowicza Bartek-Lodz - mądrze chłop prawi. Wygoda na trasie i pakowność jest baaaardzo duża. Ale niestety automoćion ni ma. ;)

_________________
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)


Na górę
Post: 04 cze 2016, 09:03 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 04 cze 2016, 08:46
Posty: 16
Lokalizacja: Piaseczno
Przyłączam się do zagwozdki Seneszala też zacząłem zastanawiać się nad Phedrą w benzynie i w automacie. Nie wiem na ile te silniki lubią gaz. Swoją drogą ciekawe ile taki V6 pali gazu.
Miałem inny samochód z V6 3.0L w automacie i tam mi palił benzynki koło 14-15 w normalnej warszawskiej jeździe.

Chętnie poznałbym bolączki 2.0L jak i 3.0L.
Również chętnie przejachałbym się 2.0L bo po 3.0L wiem czego się mogę spodziewać.


Na górę
 Tytuł:
Post: 04 cze 2016, 19:25 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2012, 20:57
Posty: 4825
Imię: Damian
Lokalizacja: Rybnik
Moje 3.0 V6 pali 12-15 litrów LPG. Z benzyną da się zejść do 9-11 p. Silniki w pełni francuskie i lubią gaz.

Nie wiem, jak 2.0 z ASB ale ja ze swojej 3.0 z czterobiegowym ZF 4HP18 jestem zadowolony. Np. przy 120 km/h mam cca 3000 obr/min.

Tyle, że ja mam Fiata ;-)

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek - SEAT IBIZA FL 1.9 SDI
Obrazek - FORD MONDEO IV 1.8 TDCi

Historia: Renault 21 1.7 GTS, Lancia Lybra 1.8 LX, Ford Focus II 1.6 16v, Fiat Ulysse II 3.0 V6

Tuulan ja Tuulin tuulinen tuuli tuulee talvella täällä ja tuolla.


Na górę
Post: 06 cze 2016, 16:57 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Posty: 4897
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Cytuj:
3.0 z czterobiegowym ZF 4HP18
ZF 4HP20 ;)


Na górę
Post: 06 cze 2016, 19:25 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 04 cze 2016, 08:46
Posty: 16
Lokalizacja: Piaseczno
Jak wspominałem w innym temacie myślę o 3.0L V6 ale chciałbym przekonać się jak radzą sobie mniejsze silniki i może uderzyć z zakupem w jeden z mniejszych.

Jak jest z awaryjnością jednostek benzynowych?

Chętnie przejechałbym się 2.0 - 2.2L z manualem, jak i w automacie.


Na górę
Post: 06 cze 2016, 21:38 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Posty: 2247
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Cytuj:
Jak wspominałem w innym temacie myślę o 3.0L V6 ale chciałbym przekonać się jak radzą sobie mniejsze silniki i może uderzyć z zakupem w jeden z mniejszych.

Jak jest z awaryjnością jednostek benzynowych?

Chętnie przejechałbym się 2.0 - 2.2L z manualem, jak i w automacie.
2.0 w benzynie - nie ma jazdy, jest raczej toczenie.
3.0 w benzynie i wiadomo z automatem - jeździ to ale tyłka nie urwie.
2.0 stary typ w ropie z manualem jakoś jedzie z automatem słabo - po wirusie da się przeżyć.
2.0 nowy typ w ropie z manualem daje rade w automacie już gorzej ale zawsze można zrobić wirusa i będzie lepiej.
2.2 stary typ w ropie z manualem nawet jedzie i to całkiiem fajnie w automacie da się przeżyc - zawirusowane jest milsze w użytkowaniu
2.2 nowy typ w ropie - czy manual, czy automat jest fajnie a po wirusie jest bardzo fajnie - niestety to traktor.

_________________
Kappa 3.0 V6 1995 [235KM] PB+LPG
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]


Na górę
Post: 07 cze 2016, 05:50 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 04 cze 2016, 08:46
Posty: 16
Lokalizacja: Piaseczno
o kurcze, myślałem, że 2.2L występuje w benzynie.
nie chce diesla.
Widzę, że pozostanie chyba kierunek na 3.0 ale tego jest jak na lekarstwo.

W każdym razie chętnie przejadę się 2.0L by wyrobić sobie choćby minimum opinii.


Na górę
Post: 07 cze 2016, 06:51 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 cze 2006, 00:00
Posty: 2631
Imię: Arek
Lokalizacja: Wyszków
Cytuj:
o kurcze, myślałem, że 2.2L występuje w benzynie.
nie chce diesla.
Widzę, że pozostanie chyba kierunek na 3.0 ale tego jest jak na lekarstwo.

W każdym razie chętnie przejadę się 2.0L by wyrobić sobie choćby minimum opinii.
Zapraszam na przejażdzkę.
W sumie mam zamiar sprzedać.

_________________
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była


Na górę
Post: 07 cze 2016, 06:54 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 cze 2006, 00:00
Posty: 2631
Imię: Arek
Lokalizacja: Wyszków
Cytuj:
Za 15 tysi nie kupisz fajnej Phedry, chyba że do roboty - w tych pieniądzach mają one już swój przebieg, powycierane fotele i tak dalej. Czasami coś się trafo ale... ogólnie ciężko jest. Z mechanicznych spraw to to samo co C8 czy PUG 807 więc części od groma bo to PSA jest. A Sharan - kolega miał, sąsiad jeszcze ma, drugi sąsiad już nie ma - nikt tego auta nie chwali, nie chwalił i raczej chwalić nie będzie.
Co masz na myśli, że do roboty, ja chyba zamierzam sprzedać swoją i uważam że stan jest uczciwy bez wad ukrytych...
Przebieg faktycznie... ale żeby fotele były bardzo powycierane?
Nie sądzę, w Kappe Coupe mam w dużo gorszym stanie, tzn, poprzedni właściciele za bardzo nie dbali mimo że Kappa ma 80 tyś mniej przebiegu.
I skóra w Phedrze wydaje się bardziej miękka...

_________________
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]