Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 26 sie 2019, 11:30

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 241 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 517 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 08 maja 2019, 0:43 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2007, 0:00
Posty: 141
Lokalizacja: Kraków
Drodzy Forumowicze,
jestem na tym forum od parunastu już lat.
Zarejestrowałem się jako dzieciak z bliżej mi nieznanej fascynacji Lancią - w dużej mierze opartej na filmach z YouTube'a.
Niedawno, bo zaledwie dwa lata temu, kupiłem swój pierwszy samochód. "Do uczenia się jazdy" - była to Mazda 2 z 2007 r., której już nie posiadam.

Na samochodach to ja się praktycznie nie znam. Wymienię płyny i to w sumie tyle. Nie mam umiejętności i przede wszystkim CZASU, żeby grzebać w aucie.
Jednocześnie niespecjalnie potrzebuję samochodu. Mieszkam w Krakowie, po którym poruszam się głównie komunikacją miejską. Jak potrzeba czasem gdzieś podjechać, to jest UBER.
Raz na 3-4 tygodnie mam jakiś dalszy wyjazd do innego miasta lub w rodzinne strony na wieś.

Prawda jest taka, że gdybym kupił samochód, to będzie on przez większość czasu stał pod blokiem.

Jednocześnie od lat marzę o tym, żeby kupić sobie Lancię.

Kiedyś to była Kappa, następnie Lybra, a później Musa (dwa lata temu wziąłem jednak sporo tańszą Mazdę 2). Oczywiście gdzieś w tle była Delta III. Natomiast obecnie mam "fazę" na Thesis.

Ktoś powie, że w głowie mi się przewróciło, skoro bez umiejętności i czasu mam zamiar pchać się w Thesisa.
W takim wypadku ja zapytam: a co miałbym innego sobie kupić?

Od razu mówię, że odpadają diesle. To musi być benzyna. Na tyle wygodna, żeby dało się przyjemnie przejechać 200-300 km autostrady. Jednocześnie nie chcę wydać 20k czy 30k na samochód, który tak długo będzie stał pod blokiem. Chciałbym, żeby to było auto nietuzinkowe, a jednocześnie na tyle sprawne, że pojedzie do przodu i przewiezie mnie z punktu A do punktu B. Migające kontrolki i stukanie niespecjalnie mi przeszkadzają. Ważne żeby bezpiecznie jechało do przodu, a "choinką" zajmę się w wolnej chwili. Nie muszę mieć też samochodu na co dzień, więc jak Thesis wyląduje u mechanika na 2-3 tygodnie, to prawdopodobnie nie będzie to dla mnie żadna tragedia. Byle nie za często. ;)

Z moich rozważań wynika co następuje:
- Kappa: bardzo trudna do kupienia z moimi wymaganiami. Poza tym już dość leciwa technologicznie.
- Lybra: niestety nie ma tego "czegoś".
- Ypsilon: maleństwo. Za mała.
- Musa: nie ma tego czegoś. Van - ani na miasto, ani w trasę. Nie mam rodziny. Poza tym relatywnie droga w zakupie.
- Delta III: fajna, relatywnie nowoczesna, ale jednocześnie dość droga jak na moje oczekiwania. Trochę "szkoda kasy" z ilością km, które ja robię w ciągu roku.
- Thesis: piękna, unikalna, wygodna, tania w zakupie, nie aż tak droga w utrzymaniu (na OLX czy Allegro widzę masę części), może kapryśna, ale jedzie do przodu. Jak się okaże, że tylko stoi, a nie jeździ, to pójdzie na części lub po cenie złomu (czego bym jednak BARDZO nie chciał)?
No i Thesis ma potencjał na youngtimera. Oczywiście nie mam teraz faktycznego zamiaru traktować takiego samochodu jak inwestycji, ale kto wie... pozostałe wymienione Lancie (może poza Kappą Coupe) nawet teoretycznie nie dają takiej możliwości na przyszłość.


Bardzo Was proszę o konstruktywną krytykę. Zapewne jestem tu jednym z młodszych forumowiczów. Weźcie proszę na to poprawkę. ;)

Nie chciałbym też, żebyście sobie pomyśleli o mnie jak o gościu, który odłożył 10000 zł i chce sobie kupić stary wóz segmentu wyższego za 5000 zł licząc, że dołoży tylko na ubezpieczenie i benzynę. Tu nie chodzi o pieniądze, bo te mam. Kwestia jest raczej taka, że dla mnie ten samochód to w zasadzie kaprys, a nie konieczność. Nie mam rodziny czy dzieci, a moja praca jest taka, że spokojnie radzę sobie bez samochodu.
Jednocześnie czasem fajnie byłoby się gdzieś przejechać w jakimś nietuzinkowym aucie, a że czuję sympatię do Lancii, to niech będzie to coś tej marki.
Jestem z natury realistą i pesymistą, dlatego staram się maksymalnie racjonalnie do wszystkiego podchodzić. Na pierwszy rzut oka mój zamiar zakupu Thesis wydaje się całkowicie irracjonalny, ale może jest w tym jakaś logika, którą gdzieś tam podskórnie wyczuwam. Chciałbym Drodzy Forumowicze, żebyście mi pomogli w podjęciu ostatecznej decyzji. :)

W zasadzie pod uwagę biorę tylko model 2.0T. Gazu chyba nie ma sensu. Natomiast mocniejsze jednostki mogą być bardzo drogie w obsłudze - dobrze myślę?

Mam też pytanie, czy w Krakowie lub okolicach jest ktoś, kto mógłby mi pokazać swoją Thesis i pozwolić na empiryczne doświadczenie jazdy tym cudownym samochodem? :)

Pozdrawiam!


Na górę
PostDodany: 08 maja 2019, 3:38 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Posty: 1837
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol
Zgadza się,kup sobie 2.0T.
Za około 10tys.zł powinieneś trafić coś w przyzwoitym stanie,tańszych nie polecam.

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka



_________________
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6


Na górę
PostDodany: 08 maja 2019, 6:48 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 2119
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Proxima dobrze prawi. Manual w tej sytuacji sprawdzi się dobrze i będzie mniej problemów. Jeśli 2.0t będzie sprawne to samym softem zrobisz 235KM oraz 400nm. Jeśli chcesz więcej to już wymiana turbo wtrysków ,pompy Thesis waży prawie 2tony.Na twoje potrzeby tylko 2.0t choć jeśli znajdziesz V6 z działającą skrzynią automatyczną to również jest super.Tyle że w przyszłości może choć nie musi wygenerować dużych kosztów. Ogólnie Thesis musi mieć sprawne zawieszenie. Niestety amortyzatory są bardzo drogie nowy około 2200pln. Regeneracja około 800zł za sztukę. Sworznie się regeneruje tuleje trzeba dorobić. Wszytko dopisane w dziale zrób to sam. No i trzeba zdjąć nakładki progowe i wyczyścić progi a także sprawdzić stan przednich sanek pod silnikiem. Jeśli Thesis jest sprawna to nie generuje kosztów. Jeśli kupisz truchło to licz się że doprowadzenie do stanu używalności wyniesie kilkakrotnie więcej niż cena auta. Jeśli planujesz raz na ileś używać auto to również Kup porządny prostownik do aku. Jeśli Thesis ma alarm to mimo wszystko w ciągu miesiąca może zjeść prąd. I sprawdź wkładki w zamkach czy otworzy się kluczykiem. Aku jest w bagażniku. Ceny najtańsze nie są np: tylna piasta z łożyskiem około 500pln .przednie łożysko to tylko 250pln i to dobrej firmy SNR. Wydech jeśli zgnity też trzeba modzić lub włożyć z diesla w dobrym stanie. Jeśli nie będziesz dużo jeździł to szukaj egzemplarza w jak najlepszym stanie.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt


Na górę
PostDodany: 08 maja 2019, 7:33 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Posty: 1837
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol
Zanim coś kupisz to daj znać na forum, bo inaczej Twoja przygoda z Thesisem może zakończyć się załamaniem nerwowym.

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka


_________________
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6


Na górę
PostDodany: 08 maja 2019, 9:03 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Posty: 3832
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby
Najpierw poszukaj w KRK mechanika który będzie w stanie ogarniać Thesis. To na wypadek gdyby Twoja upragniona wybranka życia zechciała si roz....ć w naj mniej oczekiwanum momencie.
Potem to już z górki.......
Powodzenia w zakupach👏👏👏

Ps. Nie zapomnij o zasobności portfela w razie ,,W,,
Pzdr.Maniak

_________________
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.


Na górę
PostDodany: 08 maja 2019, 9:13 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2007, 0:00
Posty: 141
Lokalizacja: Kraków
Dzięki za pierwsze komentarze!
Mam dodatkowe pytania:
1) Czy rzeczywiście da się już kupić sensowną Thesis poniżej 10000 zł? Jest w ogóle sens szukać poza naszym forum?
2) Podejrzewam, że wersja z silnikiem Busso jest bardziej przyszłościowa gdyby ktoś chciał traktować ten samochód jako inwestycję. Czy dobrze myślę? Pytanie, czy jest sens pakować się w te wersje silnikowe zważywszy na ewentualne koszta eksploatacji/napraw względem 2.0T?
3) Trochę już czytałem o Thesis i chciałbym, żebyście mi potwierdzili/zdementowali tezę, iż w tym samochodzie raczej nie psują się kluczowe elementy układu napędowego. W sensie: czy Thesis rzeczywiście rzadko staje w szczerym polu, a główne bolączki to niedziałająca elektronika?
4) Po sprawdzeniu Allegro/Olx dochodzę do wniosku, że części zamienne nie są aż tak drogie jak na klasę tego samochodu. Chciałbym się dopytać, jakie naprawy (licząc koszt części i robocizny) są w tych samochodach najdroższe w silnikach benzynowych?
5) Funkcjonuję głównie na obszarze Katowice-Kraków-Krosno-Rzeszów. Czy znacie mechaników z tych okolic, którzy na widok Thesis nie dostają białej gorączki, tudzież nie liczą sobie ekstra za sam fakt, że to tak unikalny pojazd?
6) Jak dużo części dzielą różne wersje silnikowe tego auta? W sensie czy zakup po cenie złomu np. diesla czy wersji V6 jako dawcy dla 2.0T ma większy sens?
Maniak pisze:
08 maja 2019, 9:03
Ps. Nie zapomnij o zasobności portfela w razie ,,W,,
Pzdr.Maniak
Ten samochód to kaprys i nie walczyłbym za wszelką cenę. Jednocześnie byłbym w stanie jej wybaczyć jej własne kaprysy, no i chociażby dłuższe okresy napraw. Kwestia jest jednak taka, żeby tak kupić i tak dbać, by ten samochód nie pochłonął kolejnych dziesiątek tysięcy, bo wtedy to równie dobrze mógłbym kupić Deltę III za 30k.

Dzięki i pozdrawiam!


Na górę
PostDodany: 08 maja 2019, 9:32 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Posty: 1874
Lokalizacja: Krosno
Obawiam się, że poniżej 10000zł nie kupisz nic sensownego. Chyba, że kupisz w cenie roweru i inwestujesz. Tutaj jest ciekawy egzemplarz https://www.otomoto.pl/oferta/lancia-th ... 11613a4c52

Generalnie do poruszania się od punktu A do B to kupuje się bardziej przyziemne samochody ale Ty rzeczywiście rzadko będziesz go używał więc ma to sens. Lepiej kupić zadbaną Thesis za 20k niż zajechaną Deltę III w tej cenie.

_________________
THESIS EMBLEMA 3.0 V6

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, thesis emblema 2,4 jtd 2005r.


Na górę
PostDodany: 08 maja 2019, 9:53 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 2119
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Na dzień dobry tylne sprężyny do wymiany. A fotel kierowcy po 400tyś km w mojej wyglądał lepiej jak tutaj.Ale fakt godna uwagi. Niestety z V6 do 2.0t nie pasuje nic to zupełnie inne silniki. 2.0t to rzędowa piątka a busso to V6. Jedynie środek i spód pasuje
Napęd niestety nie.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt


Na górę
PostDodany: 08 maja 2019, 9:55 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Posty: 1837
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol
Z tego co kolega pisze wnioskuję że szuka poniżej 10K.
A jeśli tak to krzyżyk na drogę

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka


_________________
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6


Na górę
PostDodany: 08 maja 2019, 9:56 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 2119
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Była w Belgii bodajże za 800 euro. Uszkodzona skrzynia
I wyglądała na zadbaną. A że to manual to cena dobrej używki nie zabije. I do 10 tys by się zmieścił.
https://www.2dehands.be/autos/lancia/th ... 35628.html
Jest jeszcze. Alcantara brudna ale i tak lepiej wygląda niż w tej za 15tyś

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt


Ostatnio zmieniony 08 maja 2019, 10:01 przez kond243, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
PostDodany: 08 maja 2019, 9:57 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Posty: 1837
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol
Jeśli chcesz kupić auto do jazdy,to szykuj minimum 10 może 15k.tyle.

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka


_________________
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6


Na górę
PostDodany: 08 maja 2019, 17:04 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Posty: 3195
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR
Jest jedna ważna rzecz.
Dobrze mieć garaż. Thesis pod chmurką nigdy nie stanie sie youngtimerem
Zeżre go rdza.
Uwaga 2.
Części na portalach w cenach niewysokich, to używki. Czasem nie warto, zostaje ASO, a wtedy... wszyscy wiedzą.


Ostatnio zmieniony 08 maja 2019, 17:26 przez Flyman, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
PostDodany: 08 maja 2019, 17:22 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 3150
Lokalizacja: powiat Bełchatów
Flyman pisze:
08 maja 2019, 17:04

Uwaga 2.
Części na portalach w cenach niewysokich, to używki. Czasem nie warto, zostaje ASO, a wtedy... wszyscy wiedzą.
Czy wszystkie części są jeszcze do dostania w ASO, bo chyba nie bardzo :?:

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
PostDodany: 08 maja 2019, 17:25 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Posty: 3832
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby
volf pisze:
08 maja 2019, 17:22
Flyman pisze:
08 maja 2019, 17:04

Uwaga 2.
Części na portalach w cenach niewysokich, to używki. Czasem nie warto, zostaje ASO, a wtedy... wszyscy wiedzą.
Czy wszystkie części są jeszcze do dostania w ASO, bo chyba nie bardzo :?:
Dokładnie, nie bardzo......😂

_________________
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.


Na górę
PostDodany: 08 maja 2019, 17:27 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Posty: 3195
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR
A to też prawda. Smutna prawda, którą koniecznie należy brać pod uwagę.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 241 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 517 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl