Thesis 2.0 20vT 185KM - porady przed zakupem

Moderator: stabraf

mgziombel
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 35
Rejestracja: 24 mar 2015, 20:43
Imię: Marcel
Lokalizacja: Częstochowa

Thesis 2.0 20vT 185KM - porady przed zakupem

Postautor: mgziombel » 29 sie 2016, 22:22

Witam serdecznie, na wstępie dodam iż jestem kompletnie zielony i chciałbym zadać pare pytań na temat Thesisa :) Bardzo spodobało mi się to auto względem ceny i wypasu ale brakuje mi pewnych informacji.
Chciałbym zakupić Thesisa z silnikiem 2.0 185km oczywiscie z czasem zagazować teraz pytania:
1)Jak ona reaguje z gazem?
2)Czy ten silnik jest wadliwy i jak wygląda z częsciami (cenowo)?
3)Kwestia wypasu czy są jakieś wersje wypasowe z tym silnikiem i jakie?
4)Czy jest w manualu bo takiej prostej odpowiedzi znaleŹĆ nie mogę?
5)Czy jest odpowiednio silna względem masy, chodzi mi o to iż mam swoją piękną lybre 1.6 105KM ale jak włacze klime to juz sie nie poszaleje i chodzi jak czołg ledwo się rusza :c i czy w thesisie bedzie to samo.
To chyba najważniejsze rzeczy które mnie interesują oczywiscie najwazniejsze pytanie czy się opłaca i czy są awaryjne bo moja piękna lybra od 2 lat śmiga i oprócz wymiany zbiorniczka wody i podstawowych rzeczy olej itd. nic nie musze zmieniać bo nic się nie psuje :> Dlatego prosiłbym kogoś kto ma dużą i obszerną wiedze na temat tego autka dziękuję! :)
Ostatnio zmieniony 30 sie 2016, 21:51 przez Dudi, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Regulamin działu technicznego! Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale!

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2747
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Lancia Thesis porada

Postautor: volf » 29 sie 2016, 22:32

mgziombel pisze:...najwazniejsze pytanie czy się opłaca...
Czy się opłaca?-to raczej jak byś ją na taksówkę wziął to może to pytanie miałoby sens :)
W każdym razie jeśli szukasz tanizny w sensie kosztów eksploatacji to chyba nie tędy droga :roll:
Poczytaj na forum, choćby o kosztach zawieszenia, jest drożej niż w mercu s-klasie : gafa :
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Snail
Wiceprezes Lancia Klub Polska
Wiceprezes Lancia Klub Polska
Posty: 4190
Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice

Re: Lancia Thesis porada

Postautor: Snail » 29 sie 2016, 22:38

To, że jest dobrze wyposażona i we w miarę dobrej cenie to nie wszystko.
Utrzymanie może być / jest kosztowne. Nijak ma się do kosztów utrzymania Lybry.
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2593
Rejestracja: 25 sty 2008, 00:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: Thesis 2.0 185KM - porady przed zakupem

Postautor: AUFER » 30 sie 2016, 00:04

1. Jak założysz gaz to będzie odpowiednio reagować na gaz ;-)
Pamiętaj, że tu jest turbinka i nie oszczędzaj na podzespołach gazowych
Ja osobiście na w 3 z 4 Thesisów 2.0T miałem gaz i nie narzekam.

2. Czy silnik jest wadliwy...hmmm na pewno trzeba o niego dbać, czyli pilnuj stanu oleju, nie pałować jak jest zimny, zmieniać olej średnio co 10tys, dobry fitr oleju i będzie pięknie ;-)
Ja używam Valvoline 10w60 + Mann W7003

3. Wypas...hmmm każda Thesis ma różną konfigurację wyposażenia, Emblema to bogatsza wersja przy 2.0T, warto mieć Lusterka fotochrom, pełną elektryke siedzeń, zestaw głośnomówiący, nagłośnienie Bose, szyberdach dla bajeru ;-)

4. 2.0T występuje tylko w manualu.

5. Wydaje mi się, że stosunek mocy do wagi mile Cię zaskoczy, naprawdę sympatycznie to jedzie przy rozsądnych spalaniu gazu na poziomie 11-14l w zależności od stylu jazdy i terenu po jakim sie poruszamy.

Znajdziesz mnóstwo informacji na forum, silniki myślę, że po części możesz znać z Lybry ponieważ niemalże bliźniacze występują w Lybrze 2.0 VIS też 5 cylindrów.

Koszta części jak w każdym aucie tej klasy tanie może nie są, ale jak wsiadasz do Thesis i poczujesz ten komfort oraz spojrzenia innych na drodze to o kosztach się zapomina.
Teraz pytanie kto Ci ma naprawiać autko? Jeżeli sam to sprawa jasna i nie będzie tak boleć, gorzej jak trafisz na warsztaty które dopiero będą się uczyć na Twoim autku.

W Lybrze co tu dużo pisać jest znacznie mniej do psucia się, więc ciężko Thesis postawić obok Lybry jeśli chodzi o awaryjność.

Masz już jakieś konkretne egzemplarze 2.0T na oku?
W jakim przedziale cenowym szukasz?
JEST
Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2253
Rejestracja: 20 cze 2010, 09:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Thesis 2.0 20v 185KM - porady przed zakupem

Postautor: Bartek-Lodz » 30 sie 2016, 07:22

Artur już napisał konkretnie i wyczerpująco.
Ja tylko dodam, że jak masz olej w głowie to utrzymanie takiego auta nie jest aż tak kosztowne jak mówią ale jak brak Ci oleju i do tego jesteś zielony z mechaniki to jeżeli nie masz za mechanika dobre kumpla co zna się na Thesis to musisz się zastanowić bo nieznający Thesisa mechanik łatwo podczas naprawy jednego popsuje Ci trzy inne rzeczy.
Kappa 3.0 V6 1995 [235KM] PB+LPG
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2004 [250KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [185KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]

mgziombel
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 35
Rejestracja: 24 mar 2015, 20:43
Imię: Marcel
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Thesis 2.0 20VT 185KM - porady przed zakupem

Postautor: mgziombel » 30 sie 2016, 17:55

'jestem zielony na temat thesisa" - nie oznacza ze jestem zielony na temat mechaniki, skonczyłem szkołe mechaniczną ale wiadomo jakicHś super umiejetnosci nie posiadam ale mam tate mechanika :)
Głównie chodzi mi o awaryjność koszt częsci i eksploatacje :)
AUFER dziękuje za rozpisanie wszystkiego! na takie wypowiedzi czekałem ale czekam na wiecej odpowiedzi :)
Ostatnio zmieniony 30 sie 2016, 20:35 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: jakiCHś!!!

Awatar użytkownika
Wilkin
Prezes Elekt
Prezes Elekt
Posty: 5005
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontaktowanie:

Re: Thesis 2.0 20VT 185KM - porady przed zakupem

Postautor: Wilkin » 30 sie 2016, 18:02

Moim skromnym zdaniem - awaryjność nie wykracza ponad poziom Passata B6 , ceny części również.
Minusem dużym jest dostępność części - tu B6 bije thesis na głowę.
Przyjemność z poruszania się jedynym takim - bezcenna ;)

Przy okazji , nie kupuję w najbliższej przyszłości Thesisa :P

Awatar użytkownika
s0krates
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 796
Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Thesis 2.0 20VT 185KM - porady przed zakupem

Postautor: s0krates » 30 sie 2016, 19:02

Wilkin pisze:Moim skromnym zdaniem - awaryjność nie wykracza ponad poziom Passata B6 , ceny części również...
Nie zgodzę się z obydwoma powyższymi..

taki zestaw do Thesisa - 6k zł..

wkład lusterka do Thesisa - 400zł używany, 2k zł nowy

Zamek do Thesisa - 700zł

Łożysko przód SKF - B6: 250zł, Thesis: 400zł

I tak można wymieniać.. Albo kupujesz rodzyna (są takie?) albo masz dużo werwy, zapału, wiedzy, narzędzi i czasu albo naszykuj 20-30 tysięcy na wszelki wypadek.. No chyba, że jesteś z tych co im nie przeszkadza choinka na desce, stuki w zawieszeniu, brak geometrii itd.. wtedy można jeździć, bo większość usterek jednak nie uziemia..
Ostatnio zmieniony 30 sie 2016, 20:37 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Linki z "Allegro" niedozwolone w dziale technicznym!!!

Awatar użytkownika
Wilkin
Prezes Elekt
Prezes Elekt
Posty: 5005
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontaktowanie:

Re: Thesis 2.0 20VT 185KM - porady przed zakupem

Postautor: Wilkin » 30 sie 2016, 20:03

Nie zgodzę się - a co
Ten zestaw Febi , starcza góra na dwa tygodnie zanim zacznie napie*&^%
Wkład lusterka jak sobie zorganizujesz na wymiar u szklarza kosztuje tyle samo.
Zamek tylnej klapy nie wiem czy to taka przepaść - ale jak już ktoś go trzyma mocno w magazynie to i ceni.
Bo do Passka każdego trochę szybciej sprzeda niż do Thesisa.
Przede wszystkim z powodu różnicy w liczbie poruszających się po drogach pojazdów i częstotliwości usterek.
Sokrates proszeę porównaj cenę zestawu wahaczy w serwisie VW i Lancii - o ile w serwisie Lanci ten zestaw dostaniesz.
Na allegro ,to można sobie kupić tylko ból głowy, i zmarnowany czas na gÓ#$% ;)

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2593
Rejestracja: 25 sty 2008, 00:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: Thesis 2.0 20VT 185KM - porady przed zakupem

Postautor: AUFER » 30 sie 2016, 20:28

Chłopaki tak to się możemy licytować bez końca, dobrze wiemy, że Thesis rozsądkiem się nie kupuje tylko sercem ;-)
A co tam części, jak się coś lubi i cieszy oko ;-)
Ważne by kupić jakiś fajny egzemplarz, a nie liczyć, że kupię tanio i za kilka tysięcy zrobię perełke, bo wtedy możemy się mocno zdziwić.

Grzesiu ze szklarzem prawie trafiłeś, ale to mało ważne ;-)
Bo Lancia i o tym pomyślała by w niektórych przypadkach nie dało się tego obejść montując nam fotochromy ;-)
JEST
Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

stasky87
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 16 wrz 2013, 21:33
Imię: Marek
Lokalizacja: Radomsko

Re: Thesis 2.0 20VT 185KM - porady przed zakupem

Postautor: stasky87 » 30 sie 2016, 20:51

Jeśli chodzi o dobrego mechanika od włoszczyzny to znajdziesz go w Olsztynie k. Częstochowy. Jest nim niejaki Kuba znany z forum Alfaholików. Zajmuję się wyłącznie serwisem włoskich samochodów. Mnie już niejednokrotnie pomógł przy mojej Kappie.
KAPPA 3.0 manual

Awatar użytkownika
s0krates
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 796
Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Thesis 2.0 20VT 185KM - porady przed zakupem

Postautor: s0krates » 30 sie 2016, 21:44

Oczywiście, że sercem. Chcę tylko, żeby chłop miał jasność, a nie, żeby myślał że Thesis będzie jak Passat w utrzymaniu..
Poświęciłem chwilę z ciekawości ale nie zgadza mi się za cholerę Twoje porównanie kosztów Wilkin.. z tego co widzę w sklepach to rzeczony Passat ma koszty części bardziej takie jak Lybra.
Komplet amortyzatorów przód-tył Sachsa 860zł. Do Lybry taki komplet 1200zł, do Thesisa za 2x tyle kupisz jeden amortyzator.
Komplet w/w wahaczy, tym razem Lemforder jeżeli Twoim zdaniem Febi to jednorazówka: 1500zł.
Obrazek Czyli mniej więcej tyle ile bez zniżki kosztuje jeden wahacz dolny tylny do Thesisa..
I mniej więcej tyle ile dwa takie wahacze jak poniższy (tak, jeden taki wahacz kosztuje 750 zł!)
Obrazek

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2747
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Thesis 2.0 20VT 185KM - porady przed zakupem

Postautor: volf » 30 sie 2016, 21:50

Ale wielowahacz z przodu to był w pasku B5, w B6 jest zwykły McPherson na pojedynczym wahaczu, jak w kappie.
Czyli jest jeszcze taniej :lol:
KAPPA TDS & JTD

mgziombel
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 35
Rejestracja: 24 mar 2015, 20:43
Imię: Marcel
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Thesis 2.0 20vT 185KM - porady przed zakupem

Postautor: mgziombel » 30 sie 2016, 22:57

Dobra panowie może tak ;) Szukam auta na porządnym wypasie cos ala thesis w podobnych pieniądzach i bardziej rozsądnego? Czekam na odpowiedzi :>

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1427
Rejestracja: 14 lip 2013, 06:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płock / Płońsk

Re: Thesis 2.0 20vT 185KM - porady przed zakupem

Postautor: ArtoKucior » 03 wrz 2016, 12:02

Moja Thesis 2,0tb z lpg jest na sprzedaż...z alcantarą. Jeśli zainteresuje to zapraszam do moich wątków na forum.
Pozdrawiam
Będzie:

Jest:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.


Była:
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.


Wróć do „Thesis”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości