Thesis - zakup?

Moderator: stabraf

Marc_B
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 19 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Thesis - zakup?

Post autor: Marc_B » 12 kwie 2014, 9:32

Po dłuższej przerwie i mnie dopadła chęć posiadania Thesis'a. Zaczynam powoli się rozglądać, ale wiadomo, że z racji dość niskiej liczby wyprodukowanych egzemplarzy, nie jest to proste zadanie. Odrzucam skrajne przypadki cenowe (zarówno górne jak i dolne:)).
Warunek prawie konieczny, to gaz (w najgorszym wypadku założę sam, ale PB musi być). Zastanawiam się również nad miejscem serwisowania samochodu. Blisko mam do Wrocławia, więc liczę na jakąś małą podpowiedź co do zaufanego mechanika, który ogarnie ten samochód, nie czyniąc tornada w portfelu, a co ważniejsze nie drutując samochodu. Niżej wklejam linka, jak już napisałem do Wrocławia blisko, więc siłą rzeczy Warszawa to spory kawałek do przejechania. A aby jeszcze skomplikować sprawę, to na zakup będę miał przeznaczone tylko kilka dni zapewne urlopu, gdyż na co dzień nie przebywam w PL. Zerknijcie proszę. Nie wykluczam (a raczej uznaje za konieczność), wynajęcia profesjonalnego "oglądacza" aut :). Ale to w fazie gdy już będę w 100% przekonany do zakupu. Na razie mam czym jeździć, ciśnienia nie ma, ale są chęci :)

:link:

Awatar użytkownika
Alley
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 502
Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
Skype: alleyek
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żuromin
Kontakt:

Odp: Thesis - zakup?

Post autor: Alley » 12 kwie 2014, 9:49

[img]bartek_e.republika.pl/images/DSC_3886.jpg[/img]

Gaz tutaj to jakas porazka. Kolanka dolotu nawiercone na wprost scianki a nie w zawory. Wtryski leza zamiast stac, dzieki nim ktos wyrzucil ladny dekiek na przednia glowice. Butla spokojnie by mogla isc w kolo.

Ogolnie to troche czasu juz stoi. Dzis z doswiadczenia wiem, ze szukalbym 3.0 lub 2.4 5cyl gdzie do ostatniego jest gratow cale multum.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
537-407-123

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.

Marc_B
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 19 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Thesis - zakup?

Post autor: Marc_B » 12 kwie 2014, 10:04

Pamiętam że chyba nawet spory czas temu stała za około 30 tys.
TYlko z drugiej strony, wiadomo że ten model potrzebuje napaleńca, żeby się sprzedać. To nie Passat w ON :)
Gaz faktycznie nie wygląda wyjściowo z tym że akurat na instalacjach się nie znam :)
Ogólnie prócz tego egzmeplarza zauważyłem jeszcze jeden.
http://otomoto.pl/lancia-thesis-v6-3-0- ... 62805.html

Patrzę raczej na V. Inaczej, zdecydowanie chcę V :)

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Thesis - zakup?

Post autor: SIWY155 » 12 kwie 2014, 11:28

Marc_B pisze:Pamiętam że chyba nawet spory czas temu stała za około 30 tys.
TYlko z drugiej strony, wiadomo że ten model potrzebuje napaleńca, żeby się sprzedać. To nie Passat w ON :)
Gaz faktycznie nie wygląda wyjściowo z tym że akuratbyłby ogromnym nstalacjach się nie znam :)
Ogólnie prócz tego egzmeplarza wyłącznie miejskiejjeszcze jeden.
http://otomoto.pl/lancia-thesis-v6-3-0- ... 62805.html

Patrzę raczej na V. Inaczej, zdecydowanie chcę V :)
V-ka to najlepszy wybór-bezproblemowy silnik.Przy czym wcale bym się nie pchał w LPG.Jak kupowałem swoją to też myślałem o tym żeby zagazować ale stwierdziłem , że pojeżdżę i sprawdzę ile ona rzeczywiście pali.I okazało się, że montaż LPG byłby ogromnym błędem.Chyba , że planujesz jej uzywać jako kurier do jazdy wyłącznie miejskiej bo tylko w mieście jest wyjątkowo nie ekonomiczna. W trasie gdzie to auto czuje się najlepiej da się jechać tak by spalić trochę powyżej 7 litrów jak Ci się nie spieszy.Normalna jazda to jest na ogół 9-10 litrów co jak na 2 tonowe auto jest świetnym rezultatem.Moja średnia z ostatnich 2000 km to 9,7 więc uważam, że całkiem ok.Oczywiście jest tak, że jak stoisz w korku to komputer pokazuje przerażające wartości powyżej 20 litrów ale to nie jest nic niezwykłego przecież.Także reasumując na tą gazownię nie ma się co napalać.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

Marc_B
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 19 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Thesis - zakup?

Post autor: Marc_B » 12 kwie 2014, 11:32

W grę wchodzą tylko trasy, szukam auta które będzie w stanie zrobić 1600 km w weekend i tak ze dwa razy w miesiącu. Dlatego gaz, mimo że Twoje spalanie jest obiecujące :)

Awatar użytkownika
Alley
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 502
Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
Skype: alleyek
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żuromin
Kontakt:

Odp: Thesis - zakup?

Post autor: Alley » 12 kwie 2014, 11:35

Nie kupilbyn juz dzis 3.2 i juz zagazowanej. Na instalacjach sie wowczas nie znalem a dzis bym bardzo duzo zmienil tak cos czuje ze sie tak stanie. Ta ostatnia przyzwoicie wyglada. Pojezdzisz troche na pb jak zobaczysz za duze spadki w kieszeni to zagazuj na porzadnych podezspolach i u prawdziwych fachowcow. Jak widzialem na tym pierwszym linku jak sa krocce od wtryskow zrobione to sie noz w kieszeni otwiera. Jezdzic jezdzi ale kilometry zawirowan gazu tam musza byc nim sie dostanie do cylindra.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
537-407-123

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Thesis - zakup?

Post autor: SIWY155 » 12 kwie 2014, 11:40

Marc_B pisze:W grę wchodzą tylko trasy, szukam auta które będzie w stanie zrobić 1600 km w weekend i tak ze dwa razy w miesiącu. Dlatego gaz, mimo że Twoje spalanie jest obiecujące :)
Jeżeli tylko trasy to śmiało daruj sobie LPG jako potencjalne źródło problemów. Ja też zasadniczo tylko na trasie korzystam z tego auta i dziś wiem, że montując LPG popełnił bym błąd.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

Marc_B
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 19 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Thesis - zakup?

Post autor: Marc_B » 12 kwie 2014, 11:48

Ok, a jak z serwisowaniem? Jest ktoś w okolicach Wrocławia do kogo można oddać auto, bez zestawu do reanimacji pod ręką. U siebie w mieścinie mam ASO Fiat'a, ale...

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Thesis - zakup?

Post autor: SIWY155 » 12 kwie 2014, 11:55

W tamtym rejonie nie mam orientacji z obsługą.ASO Fiat może okazać się niewystarczające lepiej ASO Alfy bo będą znali silnik.No i raczej nie szukaj pomocy w dawnych ASO Chrysler/Dodge które z automatu ostatnio dostały autoryzację Lancii bo im kopary opadną do samej ziemii.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

geowik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 195
Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: KONIN

Re: Thesis - zakup?

Post autor: geowik » 12 kwie 2014, 19:50

Auto na gazie pali 2 litry więcej niż na benzynie. W moim instalacja zwróciła się po niecałych 20 tys. km przebiegu.
Jeśli robisz rocznie więcej to oszczędność będzie jeszcze większa.
Dodatkowe koszty to droższy o około 50 albo 60 zł przegląd, raz w roku i wymiana filtra co 10 tys. km, czyli w moim przypadku 50 zł co pół roku.
Trzeba się liczyć, że autko może też łyknąć z 1l oleju na 10 tys. km - to dodatkowe 40 zł co pół roku.
Jeśli Thesis pali średnio 12l LPG/ 100 km to i tak taniej niż jazda tym autem w wersji diesel.
Thesis to nie jest jakiś kosmiczny wynalazek, więc wystarczy profesjonalnie założona instalacja, żeby cieszyć się komfortowym i tanim w eksploatacji autem.

Marc_B
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 19 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Marc_B » 13 kwie 2014, 2:07

I tak chyba zrobię. Zadbany Thesis jako baza i później ewentualnie gazowanie. Rocznie zakładam około 40 tys, więc samo przez się rozumie. Po prostu do domu mam 800 km, teraz jeżdżę dwa razy w miesiącu. Jeśli gorszy miesiąc to raz. ASO Lancii jest we WRO,ADF auto:)

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
BcN
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 210
Rejestracja: 02 maja 2012, 21:40
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa/Gdańsk

Re: Thesis - zakup?

Post autor: BcN » 13 kwie 2014, 8:21

SIWY155 pisze:V-ka to najlepszy wybór
: ok2 : Kolega SIWY155 ma rację. V-ka to najlepszy wybór. Moja 3.2 w trasie spala 8-9 litrów benzyny.
Lancia Thesis 3.2

geowik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 195
Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: KONIN

Re:

Post autor: geowik » 13 kwie 2014, 10:42

Marc_B pisze:I tak chyba zrobię. Zadbany Thesis jako baza i później ewentualnie gazowanie. Rocznie zakładam około 40 tys, więc samo przez się rozumie. Po prostu do domu mam 800 km, teraz jeżdżę dwa razy w miesiącu. Jeśli gorszy miesiąc to raz. ASO Lancii jest we WRO,ADF auto:)

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Jedyne nad czym bym sie zastanowil to wiekszy zbiornik. Ten w miejscu kola zapasowego pozwala na przejechanie ok 300 km a kolo zapasowe i tak zajmuje miejsce w bagazniku. Skoro kanapa nie jest rozkladana i jesli nie masz zamiaru przewozic nart no i jesli robisz takie trasy to chyba lepszym rozwiazaniem bylby wiekszy zbiornik.

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: Thesis - zakup?

Post autor: AUFER » 13 kwie 2014, 13:49

Dokładnie,
Ja miałem w miejscu koła dosłownie kilka miesięcy, ale zdecydowałem się zmienić na większą beczkę:-)
Teraz wchodzi mi 65l i jestem wstanie przejechać do 500km.
I co najważniejsze jest gdzie koło schować.
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS

Awatar użytkownika
Alley
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 502
Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
Skype: alleyek
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żuromin
Kontakt:

Re: Thesis - zakup?

Post autor: Alley » 13 kwie 2014, 15:29

Również od razu po zakupie wymieniłem zbiornik i mam 65 litrów. Spokojnie udało mi się raz przejechać 520 km.
537-407-123

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Thesis”