Thesis Zakup prośba o uzupełnienie informacji
Moderator: stabraf
Thesis Zakup prośba o uzupełnienie informacji
Cześć Wszystkim !
Ponieważ jestem o krok od kupna Thesisa 2.4 JTD 150 KM, rok 2003 142 000 km, chciałem zapytać o poradę
Na co zwrócić uwagę jeszcze przy jego kupnie
TO JUŻ WIEM
1.Auto nie było bite na 70% na 100% będę wiedział we wtorek po wizycie u fiata.
2. Auto ma przednią klapę po lakierze i tylna do lakieru a minimalnie.
3. Zawieszenie sprawdzę we wtorek w serwisie
4. Robię około 40 tys km rocznie
5. Auto spala wg kompa 7,8 przy spokojnej jeździe na trasie do110 120 km/h Czy to nie za mało )))
6. Wnętrze w stanie bardzo przyzwoitym . Fotel kierowcy nieco bardziej zuzyty reszta stan bdb.
7.Komputer na strarcie i przez półtorej godziny jazdy próbnej nie wskazywał żadnych błędów.
8. Jakie są koszty wymiany przednich hamulców-tarcze i klocki bo trzeba je wymienić na bank.
9. Znacie jakiś oprócz LT serwis który robi te auta w Łodzi lub okolicach do 100 km (Oprócz ASO fiata)
10.Czy to prawda o tym że wysyłając prośbę do FAP prośbę o instrukcje po polsku muszę podać numer VIN samochodu i już. Ile to kosztuje?[/color]
11 .Ilość elektroniki na jest powalająca to fakt, wiem że musze to sprawdzić ale to dzień roboty Na szczęście dealer nie czyni przeszkód.
12 Sprawdziłem maskę i pokrywę bagażnika, są lakierowane ale rdza na łączeniach elementów metal chrom jest tylko na tylnej klapie Na ile jest to powtarzalne?[/color]
13 Silnik ma 150KM i jest nieco mało dynamiczny ale to nie problem na poczatku Jak wygląda sprawa chipa?.[/color]
14 Amortyztory sa drogie ? Jaki rząd wielkości?
15 Uklad od serva - jaki koszt uszczelnienia?
16. Czy i jak często wymienia się rozrząd i oleje
17 Jak rozumiem tu mowa o 175 KM silniku Poniżej[/color]Silniki z filtrem spalin (PDF , lub tez zwanych Rußpartikel Filter ) , wymagaja duzo wiekszej cierpliwosci w obsludze , a co za tym idzie , pieniedzy. Srednio co 100 Tys.km.,trzeba wybudowac koncowki wtryskiwaczy i oddac je do " oczyszczenia ". Nie mozna to zrobic chalupniczym sposobem , koszt tego zabiegu wacha sie srednio w granicach okolo 500 Euro.
18. Czy słuchawka do telefonu jest standardem ? Brak tego elementu w tym aucie?
19. Jak wygląda sprawa nawigacji?
18. Czy to auto powinno miec jakies karty kodów?
Za wszystkie informacje nawet fragmentaryczne bardzo dziekuję.
Ceny oczywiście rząd wielkości a nie dokładne.
Ponieważ jestem o krok od kupna Thesisa 2.4 JTD 150 KM, rok 2003 142 000 km, chciałem zapytać o poradę
Na co zwrócić uwagę jeszcze przy jego kupnie
TO JUŻ WIEM
1.Auto nie było bite na 70% na 100% będę wiedział we wtorek po wizycie u fiata.
2. Auto ma przednią klapę po lakierze i tylna do lakieru a minimalnie.
3. Zawieszenie sprawdzę we wtorek w serwisie
4. Robię około 40 tys km rocznie
5. Auto spala wg kompa 7,8 przy spokojnej jeździe na trasie do110 120 km/h Czy to nie za mało )))
6. Wnętrze w stanie bardzo przyzwoitym . Fotel kierowcy nieco bardziej zuzyty reszta stan bdb.
7.Komputer na strarcie i przez półtorej godziny jazdy próbnej nie wskazywał żadnych błędów.
8. Jakie są koszty wymiany przednich hamulców-tarcze i klocki bo trzeba je wymienić na bank.
9. Znacie jakiś oprócz LT serwis który robi te auta w Łodzi lub okolicach do 100 km (Oprócz ASO fiata)
10.Czy to prawda o tym że wysyłając prośbę do FAP prośbę o instrukcje po polsku muszę podać numer VIN samochodu i już. Ile to kosztuje?[/color]
11 .Ilość elektroniki na jest powalająca to fakt, wiem że musze to sprawdzić ale to dzień roboty Na szczęście dealer nie czyni przeszkód.
12 Sprawdziłem maskę i pokrywę bagażnika, są lakierowane ale rdza na łączeniach elementów metal chrom jest tylko na tylnej klapie Na ile jest to powtarzalne?[/color]
13 Silnik ma 150KM i jest nieco mało dynamiczny ale to nie problem na poczatku Jak wygląda sprawa chipa?.[/color]
14 Amortyztory sa drogie ? Jaki rząd wielkości?
15 Uklad od serva - jaki koszt uszczelnienia?
16. Czy i jak często wymienia się rozrząd i oleje
17 Jak rozumiem tu mowa o 175 KM silniku Poniżej[/color]Silniki z filtrem spalin (PDF , lub tez zwanych Rußpartikel Filter ) , wymagaja duzo wiekszej cierpliwosci w obsludze , a co za tym idzie , pieniedzy. Srednio co 100 Tys.km.,trzeba wybudowac koncowki wtryskiwaczy i oddac je do " oczyszczenia ". Nie mozna to zrobic chalupniczym sposobem , koszt tego zabiegu wacha sie srednio w granicach okolo 500 Euro.
18. Czy słuchawka do telefonu jest standardem ? Brak tego elementu w tym aucie?
19. Jak wygląda sprawa nawigacji?
18. Czy to auto powinno miec jakies karty kodów?
Za wszystkie informacje nawet fragmentaryczne bardzo dziekuję.
Ceny oczywiście rząd wielkości a nie dokładne.
Pozdrawiam
Michael G
W każdej kobiecie jest Lancii dwie trzecie.Były: Thema 2.0 16V 155 KM,Kappa 2,4 JTD 136 KM, Wiśniowy Thesis 2,4 JTD 150 KM Tereską zwany
Michael G
W każdej kobiecie jest Lancii dwie trzecie.Były: Thema 2.0 16V 155 KM,Kappa 2,4 JTD 136 KM, Wiśniowy Thesis 2,4 JTD 150 KM Tereską zwany
Odp: Thesis Zakup prośba o uzupełnienie informacji
Cześć ! ja posiadam thesiskę od grudnia 2,4 JTD automat 175KM 11.2003r
tel.791-448-404
tel.791-448-404
Odp: Thesis Zakup prośba o uzupełnienie informacji
Był tu przypadek ,że użytkownik nie był zadowolony właśnie z takigo modelu.
Do końca nie wiadomo dlaczego?
Do końca nie wiadomo dlaczego?
Odp: Thesis Zakup prośba o uzupełnienie informacji
Przypuszczam że zjadły go koszta napraw. Kappa nie była tania w utrzymaniu ale Thesis przy jej elektronice to skarbonka. Ale z Lancią to jak z kobietą zakochsz się i płacisz
Pozdrawiam
Michael G
W każdej kobiecie jest Lancii dwie trzecie.Były: Thema 2.0 16V 155 KM,Kappa 2,4 JTD 136 KM, Wiśniowy Thesis 2,4 JTD 150 KM Tereską zwany
Michael G
W każdej kobiecie jest Lancii dwie trzecie.Były: Thema 2.0 16V 155 KM,Kappa 2,4 JTD 136 KM, Wiśniowy Thesis 2,4 JTD 150 KM Tereską zwany
Odp: Thesis Zakup prośba o uzupełnienie informacji
Witam,
Ogólnie auto daje wiele frajdy i satysfakcji. Warto poszukać dobrego, niebitego egzemplarza. To od tego bezie wiele zleżało - ale tak jest chyba zawsze. Elektroniki jest dużo ale dobry fachowiec ogarnia to bez problemu. Nie wiem niestety jak to wygląda w twojej okolicy. Ja osobiście miałem jedną usterkę z odłączonym kabelkiem.
Bite zdecydowanie odradzam właśnie ze względu na skomplikowanie auta. Fabryka potrafiła go poskładać... nie każdy potrafi zrobić to ponownie.Michael G pisze: 1.Auto nie było bite na 70% na 100% będę wiedział we wtorek po wizycie u fiata.
Myślę, że to wartość realna biorąc po uwagę, że V6 benzyna przy normalnej jeździe pali na trasie koło 10lMichael G pisze: 5. Auto spala wg kompa 7,8 przy spokojnej jeździe na trasie do110 120 km/h Czy to nie za mało )))
Nie wiem co to znaczy w stanie przyzwoitym. Te auta mają na prawdę mocne wnętrza. Przy 140 tyś wszystko powinno być w stanie bardzo dobry, niezniszczonym.Michael G pisze: 6. Wnętrze w stanie bardzo przyzwoitym . Fotel kierowcy nieco bardziej zuzyty reszta stan bdb.
Nie jest to wyznacznik tego, że za chwilę się nic nie zaświeci - to jest po prostu stan na teraz. Oczywiście proponuje wykonać pełną diagnostykę przed zakupem.Michael G pisze: 7.Komputer na strarcie i przez półtorej godziny jazdy próbnej nie wskazywał żadnych błędów.
Nie wiem jak diesel ale z tego co pamiętam to klocki (sama część) kosztują pomiędzy 200 a 300 PLN do V6 benzyny Tarcze nie wiem bo nie wymieniałem.Michael G pisze: 8. Jakie są koszty wymiany przednich hamulców-tarcze i klocki bo trzeba je wymienić na bank.
U mnie nie występuje - auto bezwypadkowe.Michael G pisze: 12 Sprawdziłem maskę i pokrywę bagażnika, są lakierowane ale rdza na łączeniach elementów metal chrom jest tylko na tylnej klapie Na ile jest to powtarzalne?
Według książki - rozrząd 120tyś, oleje co 20tyś.Michael G pisze: 16. Czy i jak często wymienia się rozrząd i oleje
Nie jestMichael G pisze: 18. Czy słuchawka do telefonu jest standardem ? Brak tego elementu w tym aucie?
Brak polskich map.Michael G pisze: 19. Jak wygląda sprawa nawigacji?
Tak - karta kodowa - Lancia CodeMichael G pisze: 18. Czy to auto powinno miec jakies karty kodów?
Ogólnie auto daje wiele frajdy i satysfakcji. Warto poszukać dobrego, niebitego egzemplarza. To od tego bezie wiele zleżało - ale tak jest chyba zawsze. Elektroniki jest dużo ale dobry fachowiec ogarnia to bez problemu. Nie wiem niestety jak to wygląda w twojej okolicy. Ja osobiście miałem jedną usterkę z odłączonym kabelkiem.
Pozdrawiam
SPIKO - Lancia Thesis z Alfowskim Sercem
Opel Signum
Poprzednio: [AR] 156 2.0 TS, [AR] 147 1.6 TS, [AR] 164 3.0 V6 24V, Fiat Tipo, Fiat Panda, Citroen ZX Volcane
W Rodzinie: Kappa, Bravo TJet, Alfa 164
SPIKO - Lancia Thesis z Alfowskim Sercem
Opel Signum
Poprzednio: [AR] 156 2.0 TS, [AR] 147 1.6 TS, [AR] 164 3.0 V6 24V, Fiat Tipo, Fiat Panda, Citroen ZX Volcane
W Rodzinie: Kappa, Bravo TJet, Alfa 164
Odp: Thesis Zakup prośba o uzupełnienie informacji
Zastanów sie co kupujesz. Dwa razy, trzy razy. Pozniej napij się piwa przemysl jeszcze raz.
A na koniec kup Kappę.
-regulatory swiatel w zawieszeniu (po ich uszkodzeniu i wejsciu lamp w stan awaryjny piszczenie co okolo 10 sekund)
- uszkodzenie hamulca recznego, kontrolki najpierw zolta a pozniej mrygająca czerwona jak hamulec przestaje odbijać. Jeden zacisk do tylu 800 zł plus wymiana.
- kontrolka check engine - całe spektrum mozliwosci (w benzynowym turbo, sondy, swiece, cewki, przepustnica elektroniczna i wiele innych)
- przepalaja sie czesto zarowki postojowe z przodu , ciekawie się je wymienia w serwisie. W moim "ulubionym" Mototransus jeszcze nigdy się nie zdarzylo aby mi lampa nie wyjechala po wymianie. Teraz robie to sam.
- całe mnóstwo innych fajnych przezyc podczas jazdy. Jak akumulator jest rozladowany to dochodzi Sky hook error.
Generalnie znam na pamięc piszczenie i informację go to dealer.
Cos jeszcze?;-)
ps. Moze chcesz kupic mojego? Cena bedzie okazyjna.
Silnik po kompletnym remoncie dwa razy. Turbo regenerowane 3 razy, zamki w trzech drzwiach wymienione. Korozji juz nie ma. Swiezo przeprogramowany komputer silnika bo się rozjechał i przez 4 miesiące nikt nie wiedzial o co chodzi. W Mototransusie naciągneli mnie tylko na koszty (doszli do 500 zł, zaproponowali kolejne 1500 zł) podczas gdy prawdziwa usterka była w elektronice.
Wymienione sanki silnika i kompletne polosie bo samochód dostawał drgań jak osika.
Fajnym gadzetem bylo stukanie w zawieszeniu z przodu z lewego kola. Przez 3 miesiące tak jezdzilem.
Korzystając z conajmniej 5 warsztatów były następujące diagnozy:
- Arkuszowa i koniecpolska - stuka kolumna kierownicza bo się odkręcila od sanek
- Mototransus - "a bo ja wiem?"
- inne: amortyzator z przodu napewno.
- arkuszowa drugi raz: napewno polosie sa luzne. Ale wymienialiscie je 5 tys km temu? Na pewno polosie.
- wreszcie spotkałem mechanika, który za 150 zl naprawił stukający nowy wahacz nieudolnie przykręcony do sanek. Od tej pory naprawia wszystkie moje auta w firmie i Thesisa.
Jak mi się co jeszcze przypomni to napiszę.
Aha auto bezwypadkowe i jak naprawię wszystkie elementy to znowu sprawia frajdę na parę kilometrów. Jego przeklenstwem jest masa auta przez co zawieszenie jest nietrwałe, usterkowa elektronika zawiadująca wszystkim i brak warsztatu, ktory umie cokolwiek zrobić w taki sposób aby nie wracać.
A na koniec kup Kappę.
W Thesisie koroduje przednia i tylna klapa na łączeniu blach. Pomaga list do Bielska. W moim przypadku dostałem nową kapę z przodu i naprawiono mi tylną.Michael G pisze:2. Auto ma przednią klapę po lakierze i tylna do lakieru a minimalnie.
Nawet oryginalne wahacze dolne z przodu to starczaja mi na max. 40 tys km. Łączniki stabilizatora 25 tys. km. W przednim zawieszeniu sa po 4 wahacze na stonę. Ich komplet na koło to około 800 - 1000 zł w zalezności od tego gdzie się je kupi. Tył wytrzymał mi na razie bez wymian ale slychac juz stuki.Michael G pisze:3. Zawieszenie sprawdzę we wtorek w serwisie
Ja 50 tys. W tej chwili przejechałem autem 70 tys. km. Kosztowalo mnie to poza palwem i ubezpieczeniem 17 tys zł na naprawy.Michael G pisze:4. Robię około 40 tys km rocznie
A moje 2.0 turbo 185 km pali przy predkosciach 100-110 kmh na trasie tez 7,5-8 litrów. Róznica pojawia się w miescie. Bo diesel spala 10 a moj 15-18.Michael G pisze:5. Auto spala wg kompa 7,8 przy spokojnej jeździe na trasie do110 120 km/h Czy to nie za mało )))
Zuzycie fotela kierowcy przy tym podawanym przebiegu nie jest mozliwe przy licowej skorze. W kazdym innym przypadku moze byc trochę widać. Najgorzej na alcantarze, tylko trochę (jak u mnie) na perforowanej skorze.Michael G pisze:6. Wnętrze w stanie bardzo przyzwoitym . Fotel kierowcy nieco bardziej zuzyty reszta stan bdb.
Z czego się cieszyć? Popsuć sie moze wszystko i to w kazdym momencie. Przyklady:Michael G pisze:7.Komputer na strarcie i przez półtorej godziny jazdy próbnej nie wskazywał żadnych błędów.
-regulatory swiatel w zawieszeniu (po ich uszkodzeniu i wejsciu lamp w stan awaryjny piszczenie co okolo 10 sekund)
- uszkodzenie hamulca recznego, kontrolki najpierw zolta a pozniej mrygająca czerwona jak hamulec przestaje odbijać. Jeden zacisk do tylu 800 zł plus wymiana.
- kontrolka check engine - całe spektrum mozliwosci (w benzynowym turbo, sondy, swiece, cewki, przepustnica elektroniczna i wiele innych)
- przepalaja sie czesto zarowki postojowe z przodu , ciekawie się je wymienia w serwisie. W moim "ulubionym" Mototransus jeszcze nigdy się nie zdarzylo aby mi lampa nie wyjechala po wymianie. Teraz robie to sam.
- całe mnóstwo innych fajnych przezyc podczas jazdy. Jak akumulator jest rozladowany to dochodzi Sky hook error.
Generalnie znam na pamięc piszczenie i informację go to dealer.
Mnie to kosztowało około 600 zł nettoMichael G pisze:8. Jakie są koszty wymiany przednich hamulców-tarcze i klocki bo trzeba je wymienić na bank.
Tak ale mozna pobrać wersję elektroniczną ze strony fiata.Michael G pisze:10.Czy to prawda o tym że wysyłając prośbę do FAP prośbę o instrukcje po polsku muszę podać numer VIN samochodu i już. Ile to kosztuje?[/color]
Nie rozumiem co da przejrzenie. I tak sie zepsuje.Michael G pisze:11 .Ilość elektroniki na jest powalająca to fakt, wiem że musze to sprawdzić ale to dzień roboty Na szczęście dealer nie czyni przeszkód.
Tak. Pisałem powyżej. Wstyd pokazać komus silnik. Bo auto za ponad 50 tys zł ma widoczna rdzę.Michael G pisze:12 Sprawdziłem maskę i pokrywę bagażnika, są lakierowane ale rdza na łączeniach elementów metal chrom jest tylko na tylnej klapie Na ile jest to powtarzalne?[/color]
Jezdzilem wersją 150 km i 175 km. Dla mnie pomiedzy nimi jest przepasc w kulturze pracy na korzysc nowszego silnika. Niektorzy sobie radzą chipami lub boxami... Damian Z LT mowil mi, że chipowanie ciezko znosi sprzeglo w 150 km wersji.Michael G pisze:13 Silnik ma 150KM i jest nieco mało dynamiczny ale to nie problem na poczatku Jak wygląda sprawa chipa?.[/color]
Cholernie drogie. Wszystkie cztery sa elektronicznie sterowane. Moje czekają na wymianę i jesli pojde do ASO to będzie mnie to kosztowało po 1500 zl za szt. Nie ma zastepczych.Michael G pisze:14 Amortyztory sa drogie ? Jaki rząd wielkości?
Cos jeszcze?;-)
ps. Moze chcesz kupic mojego? Cena bedzie okazyjna.
Silnik po kompletnym remoncie dwa razy. Turbo regenerowane 3 razy, zamki w trzech drzwiach wymienione. Korozji juz nie ma. Swiezo przeprogramowany komputer silnika bo się rozjechał i przez 4 miesiące nikt nie wiedzial o co chodzi. W Mototransusie naciągneli mnie tylko na koszty (doszli do 500 zł, zaproponowali kolejne 1500 zł) podczas gdy prawdziwa usterka była w elektronice.
Wymienione sanki silnika i kompletne polosie bo samochód dostawał drgań jak osika.
Fajnym gadzetem bylo stukanie w zawieszeniu z przodu z lewego kola. Przez 3 miesiące tak jezdzilem.
Korzystając z conajmniej 5 warsztatów były następujące diagnozy:
- Arkuszowa i koniecpolska - stuka kolumna kierownicza bo się odkręcila od sanek
- Mototransus - "a bo ja wiem?"
- inne: amortyzator z przodu napewno.
- arkuszowa drugi raz: napewno polosie sa luzne. Ale wymienialiscie je 5 tys km temu? Na pewno polosie.
- wreszcie spotkałem mechanika, który za 150 zl naprawił stukający nowy wahacz nieudolnie przykręcony do sanek. Od tej pory naprawia wszystkie moje auta w firmie i Thesisa.
Jak mi się co jeszcze przypomni to napiszę.
Aha auto bezwypadkowe i jak naprawię wszystkie elementy to znowu sprawia frajdę na parę kilometrów. Jego przeklenstwem jest masa auta przez co zawieszenie jest nietrwałe, usterkowa elektronika zawiadująca wszystkim i brak warsztatu, ktory umie cokolwiek zrobić w taki sposób aby nie wracać.
Kmicic
Odp: Thesis Zakup prośba o uzupełnienie informacji
Cześć Własnie na łączeniu ta korozja.
Tzn. w miejscu gdzie zbiera się woda i nie należycie zmontowano łaczenia elementów mocujących tablicę rejestracyjne (chromów z klapą). Podobne zjawisko bywało w Themie i Kappie.
Lancia Polska zobligowała się że zrobi to w ramach gwarancji o ile ASO potwierdzi że korozja jest samoistna. (12 lat na perforację blach)
Sprawdziłem to auto b. dokładnie. 4 godziny w ASO. Prześwietlone na max i co mi wyszło?
1 Do wymiany amorki przednie (już jestem po szoku z powodu ceny )) w ASO 1600 zł szt. Ale znalazłem za 1250 zł. )
2. Rozrząd bo czas nadszedł. Cena do przeżycia 250-500 w zaleznosci od...pudełka
3. Do sprawdzenia klima bo słabo dmucha. Tu może być różnie
4. No i standard. Filtry , oleje, zbierzność, klocki.
5 Do wykasowania i sprawdzenia zwarcie na światłach przednich i obwodzie el. poduszek (ale nie były one wystrzelone i wymienione)
5 Do wyprania tapicerka i parę elementów wymaga kosmetyki.
Co do Kappy z całym szacunkiem jeździłem kochałem ale to już przeszłość dla mnie.
W dodatku Tereska urzekła mnie swym niepowtarzalnym stylem tak jak kiedyś Kappa i Thema.
Brak dobrego warsztatu to faktycznie przekleństwo ale w Łodzi mamy oprócz LT ze 3 ASO Fiata i ze 2 warsztaty które robiły te auta (robia w Thesis wszystko oprócz elektroniki).
Czyli jak ona padnie zostanie mi LT albo ASO w Wawie
Pamiętam w czasach kiedy kupowałem Kappe że o niej pisano podobnie. Padało ponoć wszystko. A u mnie padł centralny zamek, klima, parę bezpieczników i już. Zawieszenie wytrzymało cały zywot u mnie do wypadku. Po wypadku nabył to auto koleś, który jeździ nim do dziś i jest cały happy. Co więcej auto już wówczas było po stłuczce a po moim wypadku teoretycznie spisano je ze stanu (peknięta podłoga). Swoją drogą aż uwierzyć nie mogłem że ktoś się zdecydował na zakup auta z czymś takim.
Niestety zakup włocha jest jak loteria. Wygrana to bezporoblemowy egzemplarz. Hmmmm a ta zdarza się sporadycznie.
Mnie na wejściu ta zabawa szarpnie na jakieś 5 tys. Ale cena zakupu też jest na poziomie PUNTO a nie limuzyny.
Myślę że mimo wszystko warto chociażby dlatego żeby się trochę nią nacieszyć a nie jeździć jakim dresiarskim BMW lub taksówką typu MB.
Pojeździłem trochę tą sztuką i fakt dynamiki niewiele więcej niż Kappa a może nawet bliżej do Themy ale dużo lepsze prowadzenie i trzymanie się drogi.
W środku cisza. Niezły skręt. Jak dla mnie wystracza. Więc robie rezerwę budżetową na serwis
Tzn. w miejscu gdzie zbiera się woda i nie należycie zmontowano łaczenia elementów mocujących tablicę rejestracyjne (chromów z klapą). Podobne zjawisko bywało w Themie i Kappie.
Lancia Polska zobligowała się że zrobi to w ramach gwarancji o ile ASO potwierdzi że korozja jest samoistna. (12 lat na perforację blach)
Sprawdziłem to auto b. dokładnie. 4 godziny w ASO. Prześwietlone na max i co mi wyszło?
1 Do wymiany amorki przednie (już jestem po szoku z powodu ceny )) w ASO 1600 zł szt. Ale znalazłem za 1250 zł. )
2. Rozrząd bo czas nadszedł. Cena do przeżycia 250-500 w zaleznosci od...pudełka
3. Do sprawdzenia klima bo słabo dmucha. Tu może być różnie
4. No i standard. Filtry , oleje, zbierzność, klocki.
5 Do wykasowania i sprawdzenia zwarcie na światłach przednich i obwodzie el. poduszek (ale nie były one wystrzelone i wymienione)
5 Do wyprania tapicerka i parę elementów wymaga kosmetyki.
Co do Kappy z całym szacunkiem jeździłem kochałem ale to już przeszłość dla mnie.
W dodatku Tereska urzekła mnie swym niepowtarzalnym stylem tak jak kiedyś Kappa i Thema.
Brak dobrego warsztatu to faktycznie przekleństwo ale w Łodzi mamy oprócz LT ze 3 ASO Fiata i ze 2 warsztaty które robiły te auta (robia w Thesis wszystko oprócz elektroniki).
Czyli jak ona padnie zostanie mi LT albo ASO w Wawie
Pamiętam w czasach kiedy kupowałem Kappe że o niej pisano podobnie. Padało ponoć wszystko. A u mnie padł centralny zamek, klima, parę bezpieczników i już. Zawieszenie wytrzymało cały zywot u mnie do wypadku. Po wypadku nabył to auto koleś, który jeździ nim do dziś i jest cały happy. Co więcej auto już wówczas było po stłuczce a po moim wypadku teoretycznie spisano je ze stanu (peknięta podłoga). Swoją drogą aż uwierzyć nie mogłem że ktoś się zdecydował na zakup auta z czymś takim.
Niestety zakup włocha jest jak loteria. Wygrana to bezporoblemowy egzemplarz. Hmmmm a ta zdarza się sporadycznie.
Mnie na wejściu ta zabawa szarpnie na jakieś 5 tys. Ale cena zakupu też jest na poziomie PUNTO a nie limuzyny.
Myślę że mimo wszystko warto chociażby dlatego żeby się trochę nią nacieszyć a nie jeździć jakim dresiarskim BMW lub taksówką typu MB.
Pojeździłem trochę tą sztuką i fakt dynamiki niewiele więcej niż Kappa a może nawet bliżej do Themy ale dużo lepsze prowadzenie i trzymanie się drogi.
W środku cisza. Niezły skręt. Jak dla mnie wystracza. Więc robie rezerwę budżetową na serwis
Pozdrawiam
Michael G
W każdej kobiecie jest Lancii dwie trzecie.Były: Thema 2.0 16V 155 KM,Kappa 2,4 JTD 136 KM, Wiśniowy Thesis 2,4 JTD 150 KM Tereską zwany
Michael G
W każdej kobiecie jest Lancii dwie trzecie.Były: Thema 2.0 16V 155 KM,Kappa 2,4 JTD 136 KM, Wiśniowy Thesis 2,4 JTD 150 KM Tereską zwany
Odp: Thesis Zakup prośba o uzupełnienie informacji
Gwarancja nie obejmuje elementów ruchomych. W przypadku tych elementów trzeba się prosić.Michael G pisze: Lancia Polska zobligowała się że zrobi to w ramach gwarancji o ile ASO potwierdzi że korozja jest samoistna. (12 lat na perforację blach)
Mozna kupić oryginalne za 650 złMichael G pisze:1 Do wymiany amorki przednie (już jestem po szoku z powodu ceny )) w ASO 1600 zł szt. Ale znalazłem za 1250 zł. )
Z reguły pomaga wymiana filtra przeciwpylkowego. Jest pod nogami pasażera.Michael G pisze: 3. Do sprawdzenia klima bo słabo dmucha. Tu może być różnie
brrrrrMichael G pisze: zbierzność,
Sam zdecydujesz. Dorobileś ideologię. Rozumiem to bo jeżdżę Lanciami od wielu lat. Powodów jest wiele ale można to nazwać jednym słowem. Jestem fanem tej marki. Ale nie tego modelu. Albo inaczej - Thesis jest fajnym autem jesli nie używasz go na codzień.Michael G pisze: Co do Kappy z całym szacunkiem jeździłem kochałem ale to już przeszłość dla mnie.
W dodatku Tereska urzekła mnie swym niepowtarzalnym stylem tak jak kiedyś Kappa i Thema.
Brak dobrego warsztatu to faktycznie przekleństwo ale w Łodzi mamy oprócz LT ze 3 ASO Fiata i ze 2 warsztaty które robiły te auta (robia w Thesis wszystko oprócz elektroniki).
Czyli jak ona padnie zostanie mi LT albo ASO w Wawie
Pamiętam w czasach kiedy kupowałem Kappe że o niej pisano podobnie. Padało ponoć wszystko. A u mnie padł centralny zamek, klima, parę bezpieczników i już. Zawieszenie wytrzymało cały zywot u mnie do wypadku. Po wypadku nabył to auto koleś, który jeździ nim do dziś i jest cały happy. Co więcej auto już wówczas było po stłuczce a po moim wypadku teoretycznie spisano je ze stanu (peknięta podłoga). Swoją drogą aż uwierzyć nie mogłem że ktoś się zdecydował na zakup auta z czymś takim.
Niestety zakup włocha jest jak loteria. Wygrana to bezporoblemowy egzemplarz. Hmmmm a ta zdarza się sporadycznie.
Mnie na wejściu ta zabawa szarpnie na jakieś 5 tys. Ale cena zakupu też jest na poziomie PUNTO a nie limuzyny.
Myślę że mimo wszystko warto chociażby dlatego żeby się trochę nią nacieszyć a nie jeździć jakim dresiarskim BMW lub taksówką typu MB.
Pojeździłem trochę tą sztuką i fakt dynamiki niewiele więcej niż Kappa a może nawet bliżej do Themy ale dużo lepsze prowadzenie i trzymanie się drogi.
W środku cisza.
Ciekawe czy jesli następcą mojego Thesisa będzie Quatroporte to będę bardziej je przeklinał?;-) W końcu ma parę wspólnych elementów - np włacznik swiateł
Plusy z eksploatacji jakie ja zauważyłem:
- odmienność designu (samochód jest przesliczny), cały czas zwraca uwagę choć nie wszystkim sie podoba. Ale kogo to obchodzi?
- kapitalne wnętrze z bardzo wysokiej klasy materiałów. Prawdziwe drewno, skóra. Bardzo trwałe. 3 strefowa wydajna klima. U mnie jest Bose więc swietne nagłosnienie. Wygodna kanapa z tyłu, z przodu fotele nieco mniej wygodne na dłużych trasach (ponad 300 km).
- pasujący do samochodu 2.0 T silnik, zdławiony ale z mocą od 1800-2000 obr. Jesli jezdzi się w zakresie 2000-2700 obr można być zdziwionym niewielkim zuzyciem paliwa na trasie.
- elektrycznie unoszony bagażnik - gadżet ale pomaga na codzień. Szkoda, ze brak przycisku zamykającego
przesadziłeś. Ten samochód ma rzeczywiście ostro przełożony układ kierowniczy bo wystarczą około 2 obroty kierownicą ale na parkingach trzeba niezle się nakręcić.Michael G pisze: Niezły skręt.
Auto jest szerokie więc jesli zalezy Ci na satysfakcji z wyglądu lakieru to zajmujesz dwa miejsca. Ludzie nie dbają o cudzą własność.
Zyczę bezawaryjnego egzemplarza.
Kmicic
Odp: Thesis Zakup prośba o uzupełnienie informacji
Mnie też zaproponowano ten wariant za 750 zł ale okazało się że ponoć do tego modelu nie pasują. Sprawdzali mi w sklepie po VINie.Kmicic pisze:Mozna kupić oryginalne za 650 zł
Możliwe że są 2 lub więcej typów amorków? Bo tego niestety nie wiem? Ale jak masz kontakt do taniego sklepu to może i w nim sprawdzę? Wiem że handlowcy potrafią naciągać klienta na max. Nie zawadzi więc sprawdzic każdej mozliwości. Mam nadzieję że kiedyś się odwdzięczę.
Co do ideolgii to może i fakt. Ten pomysł na 2 miejsca parkingowe jest niezłym pomysłem. Może o jakiś odbojnikach pomyślę albo bulteriera przywiążę .
Wielkie dzięki za wszystkie sugestie i porady
Pozdrawiam
Michael G
W każdej kobiecie jest Lancii dwie trzecie.Były: Thema 2.0 16V 155 KM,Kappa 2,4 JTD 136 KM, Wiśniowy Thesis 2,4 JTD 150 KM Tereską zwany
Michael G
W każdej kobiecie jest Lancii dwie trzecie.Były: Thema 2.0 16V 155 KM,Kappa 2,4 JTD 136 KM, Wiśniowy Thesis 2,4 JTD 150 KM Tereską zwany
Odp: Thesis Zakup prośba o uzupełnienie informacji
Warianty na częsci:
- nowe z ASO.
- nowe z Ebaya - ja kupuję od usera gopa-shop z niemiec. Zostawiłem u niego z 1000 EUR i mam już rabaty. Sprzedaje częsci z samochodów, które były rozmontowane w fabryce po 500 - 1500 km. Części mają nalepki jakby były nowe. Lista zakupów od niego to klamki, zamki, kompletne półosie i parę innych rzeczy. Na cenę końcową ma wpływ kurs EUR oraz wysoki koszt przesyłki. Częsci przyjeżdzają po 4-5 dniach. Jest droższy od człowieka, który pojawia się jako trzeci w mojej liście._ _
- człowiek z Zakrętu koło Warszawy. Pochodzenie częsci jak z Gopa-Shop są nowe z rozmontowywanych aut. Wystawia faktury. Polska , Warszawa (woj. mazowieckie),
tel.: +48 601284176 , +48 22 7804663.
- nowe z ASO.
- nowe z Ebaya - ja kupuję od usera gopa-shop z niemiec. Zostawiłem u niego z 1000 EUR i mam już rabaty. Sprzedaje częsci z samochodów, które były rozmontowane w fabryce po 500 - 1500 km. Części mają nalepki jakby były nowe. Lista zakupów od niego to klamki, zamki, kompletne półosie i parę innych rzeczy. Na cenę końcową ma wpływ kurs EUR oraz wysoki koszt przesyłki. Częsci przyjeżdzają po 4-5 dniach. Jest droższy od człowieka, który pojawia się jako trzeci w mojej liście._ _
- człowiek z Zakrętu koło Warszawy. Pochodzenie częsci jak z Gopa-Shop są nowe z rozmontowywanych aut. Wystawia faktury. Polska , Warszawa (woj. mazowieckie),
tel.: +48 601284176 , +48 22 7804663.
Kmicic
Odp: Thesis Zakup prośba o uzupełnienie informacji
@Kmicic
Mam kilka pytań i to całkiem poważnych. Nie chcę zabrzmieć sarkastycznie i proszę o odpowiedzi.
1. Podałeś faktyczną kwotę 17tys zł, które przeznaczasz na remonty samochodu czy to są dane jakie musiałbyś przeznaczyć gdybyś nie potrafił kombinować (ebay, rozbiórka innych samochodów, zamienniki) ?
2. Jeżeli tracisz na samochód 17 patoli rocznie to dlaczego jeszcze nim jeździsz ?
3. Kupiłeś może złoma i wszystko ma do wymiany (trafiłeś minę) czy tak jest cyklicznie od kilku lat ?
Pierwszy raz słyszę aby Thesis była tak awaryjna.
Stawiam nerkę, że to kwestia egzemplarza.
Mam kilka pytań i to całkiem poważnych. Nie chcę zabrzmieć sarkastycznie i proszę o odpowiedzi.
1. Podałeś faktyczną kwotę 17tys zł, które przeznaczasz na remonty samochodu czy to są dane jakie musiałbyś przeznaczyć gdybyś nie potrafił kombinować (ebay, rozbiórka innych samochodów, zamienniki) ?
2. Jeżeli tracisz na samochód 17 patoli rocznie to dlaczego jeszcze nim jeździsz ?
3. Kupiłeś może złoma i wszystko ma do wymiany (trafiłeś minę) czy tak jest cyklicznie od kilku lat ?
Pierwszy raz słyszę aby Thesis była tak awaryjna.
Stawiam nerkę, że to kwestia egzemplarza.
Odp: Thesis Zakup prośba o uzupełnienie informacji
1. Widzisz, jestem walnięty na punkcie marki. Lubię się wyróżniać. Za każdym razem miałem wrażenie, że to już koniec kosztów. Największa jednorazowa faktura to 5500 zł (chyba netto).kaeres pisze:@Kmicic
Mam kilka pytań i to całkiem poważnych. Nie chcę zabrzmieć sarkastycznie i proszę o odpowiedzi.
1. Podałeś faktyczną kwotę 17tys zł, które przeznaczasz na remonty samochodu czy to są dane jakie musiałbyś przeznaczyć gdybyś nie potrafił kombinować (ebay, rozbiórka innych samochodów, zamienniki) ?
2. Jeżeli tracisz na samochód 17 patoli rocznie to dlaczego jeszcze nim jeździsz ?
3. Kupiłeś może złoma i wszystko ma do wymiany (trafiłeś minę) czy tak jest cyklicznie od kilku lat ?
Pierwszy raz słyszę aby Thesis była tak awaryjna.
Stawiam nerkę, że to kwestia egzemplarza.
Samochód kiedy jest sprawny jest najfajniejszą zabawką Najwięcej bo (koszty z robocizną około):
okolo 9 000 zł wydałem na silnik (panewki, pierscienie, glowica po 100kkm i 120kkm), naprawy turbo.
1000 zł na sanki silnika, ktore popekaly (allegro)
3000 zł na zawieszenie - rożne wahacze (roznie)
1800 zł na naprawę usterki sterowania silnikiem (Protronic)
400 zł na przepustnicę elektroniczną (ebay, sily wlasne)
3 x 300 zł na zamki drzwi +1 x 300 na samą klamkę,(arkuszowa, sily wlasne)
1x 1000 zł na hamulec elektryczny (zacisk z tyłu) (inny warsztat)
1000 zł na spręzyny z tylu (jedna pekła po 120 kkm, wymienia sie dwie)(koniecpolska)
600 zł - pewnie z 6-7 podlaczeń examinera w ASO (ustawianie swiatel, kasowanie błędow)
0 zł za dwie cewki na silniku, dostałem gratis od LT
+inne, ktorych nie pamiętam.
To tylko koszty napraw bez eksploatacji typu oleje, filtry, klocki, tarcze.
Teraz widać, że koszty przekroczyły to co napisałem. Ufff. Na początku nie kombinowałem, pozniej zacząłem. Gdybym nie kombinował było by z dwadziescia kilka tys.
2. Liczę, ze przestanie sie psuć ps. Wlasnie mam do wymiany korbowodzik od ustalania swiatel z przodu. Amortyzatory komplet. Ale to juz pewnie koniec
3. Samochód jest od pierwszego właściciela. Kazda naprawa przeprowadzana przez niego w Mototransus. Widzialem wysokosci faktur i nikt na nim nie oszczedzal. Jezdzę nim (albo probuję od wigilii 2007). Ale jak nim jezdził to teraz się moge domyslać;-(
cos jeszcze?
Kmicic
- Artur G.
- Klubowicz
- Posty: 2222
- Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
- Kontakt:
Odp: Thesis Zakup prośba o uzupełnienie informacji
Czytam i obserwuję tematy dot. Thesis i chyba się z niej wyleczyłem ... te koszty mnie przerażają, w myslach szukam w poblizu warsztatu który bu się w razie czego podjął naprawy i nic ...
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Odp: Thesis Zakup prośba o uzupełnienie informacji
dawaj nerkę, znam dwóch innych włascicieli, którzy mają podobnie.
Bede miał zapasową jak mi się jedna zużyje od ostrej eksploatacji;-)
Bede miał zapasową jak mi się jedna zużyje od ostrej eksploatacji;-)
Kmicic
Odp: Thesis Zakup prośba o uzupełnienie informacji
Wielkie dzięki Kmicic za namiary i pomoc.
Rozumiem twoją irytację kosztami. Jak komplet rachunków za Kappę przekroczył mi 3,5 tys to też mnie krew zalała.
Ale po tych inwestycjach koszty mi się ucieły i dalej było OK.
Całkowicie rozumiem Twoje przywiązanie do Thereski. Miałem dokładnie to samo odnośnie Kappy.
Nie mniej jednak też myślę że to sprawa egzemplarza.
Czasem takie efekty o jakich piszesz powoduje drobna dobrze, optycznie naprawiona stłuczka. Naruszenie integralnosci konstrukcji w wyniku wstrząsu i ponownej eksploatacji a konkretnie wibracji może na przestrzeni dłuższego czasu spowodować szereg kolejno następujących awarii ). Zarówno elektroniki jak i mechaniki. A Tereska jak sam piszesz jest ciężka i delikatna.Przerobiłem to na własnej skórze w służbowej Fabii. Tyle awarii świadczyłoby o tym że Twoją Tereskę albo przesladuje klątwa,albo monterzy w chwili składania jej byli na niezłej bani albo że jest w niej cos o czym nie wiesz.
A niemcy,włosi, holendrzy, francuzi i belgowie juz dawno wiedzą że polak - nie hanldlarz tylko bezwypadkowe chce. To i są... Sam taką "bezwypadkową" Themę Turbo 2.0 przyprowadziłem z Niemiec Niby ze Szwajcarii miała być. A był to składak z 3 różnych Them. Jak to do Polski dojechało z wodą w cylindrach za boga nie wiem.Ale fakt pozostaje faktem. Poszła na części.
Rozumiem twoją irytację kosztami. Jak komplet rachunków za Kappę przekroczył mi 3,5 tys to też mnie krew zalała.
Ale po tych inwestycjach koszty mi się ucieły i dalej było OK.
Całkowicie rozumiem Twoje przywiązanie do Thereski. Miałem dokładnie to samo odnośnie Kappy.
Nie mniej jednak też myślę że to sprawa egzemplarza.
Czasem takie efekty o jakich piszesz powoduje drobna dobrze, optycznie naprawiona stłuczka. Naruszenie integralnosci konstrukcji w wyniku wstrząsu i ponownej eksploatacji a konkretnie wibracji może na przestrzeni dłuższego czasu spowodować szereg kolejno następujących awarii ). Zarówno elektroniki jak i mechaniki. A Tereska jak sam piszesz jest ciężka i delikatna.Przerobiłem to na własnej skórze w służbowej Fabii. Tyle awarii świadczyłoby o tym że Twoją Tereskę albo przesladuje klątwa,albo monterzy w chwili składania jej byli na niezłej bani albo że jest w niej cos o czym nie wiesz.
A niemcy,włosi, holendrzy, francuzi i belgowie juz dawno wiedzą że polak - nie hanldlarz tylko bezwypadkowe chce. To i są... Sam taką "bezwypadkową" Themę Turbo 2.0 przyprowadziłem z Niemiec Niby ze Szwajcarii miała być. A był to składak z 3 różnych Them. Jak to do Polski dojechało z wodą w cylindrach za boga nie wiem.Ale fakt pozostaje faktem. Poszła na części.
Pozdrawiam
Michael G
W każdej kobiecie jest Lancii dwie trzecie.Były: Thema 2.0 16V 155 KM,Kappa 2,4 JTD 136 KM, Wiśniowy Thesis 2,4 JTD 150 KM Tereską zwany
Michael G
W każdej kobiecie jest Lancii dwie trzecie.Były: Thema 2.0 16V 155 KM,Kappa 2,4 JTD 136 KM, Wiśniowy Thesis 2,4 JTD 150 KM Tereską zwany