Kappa 2.4 - na sekwencji od 10 lat - będą problemy?

Moderator: stabraf

-pawlo111
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 10 paź 2012, 10:44
Imię: Paweł
Lokalizacja: RKL
Kontakt:

Kappa 2.4 - na sekwencji od 10 lat - będą problemy?

Post autor: -pawlo111 » 22 lut 2013, 0:43

Mam coś na oku ale już mija 10 rok jazdy na LPG. Przebieg silnika 2.4 300tyś.

Rok temu wymieniony parownik na nowy a tak to tylko regularny serwis, filtry itp. Wtryski siakieś czerwone.

Silnik był uszczelniany z 4-5 lat temu. Ponoć nie dolewa nic oleju od wymiany do wymiany.

Przy rozmowie tel. wiadomo wszystko cacy.

Czego się można spodziewać po 10 letniej eksploatacji na LPG?
-jak te silniki znoszą gaz?
-ile kosztują nowe wtryski?

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa 2.4 na sekwencji od 10 lat - będą problemy?

Post autor: stabraf » 22 lut 2013, 0:45

Butla ma papiery na 10 lat.

-pawlo111
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 10 paź 2012, 10:44
Imię: Paweł
Lokalizacja: RKL
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 na sekwencji od 10 lat - będą problemy?

Post autor: -pawlo111 » 22 lut 2013, 0:49

będzie nowa legalizacja butli

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa 2.4 na sekwencji od 10 lat - będą problemy?

Post autor: stabraf » 22 lut 2013, 0:54

czyli na koszt sprzedawcy?

Wtryski kosztują baardzo różnie. Musiałbyś podpytać jakie tam siedzą.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 na sekwencji od 10 lat - będą problemy?

Post autor: marceli » 22 lut 2013, 1:28

Dawaj zdjęcia z pod maski,to coś więcej powiemy.
Generalnie instalacja stara,ale jak ktoś dbał może być ok,choć możliwości samych sterowników przez
10 lat sporo się zmieniły.
Same podzespoły musialy byc przez ten okres zmieniane,regenerowane.
Aha,wtryski na bank valtek czerwony to są.
Silniki nie są idiotoodporne ale jak są dbane dają frajde.
Gaz znoszą ok pod warunkiem poprawnej instalacji i regulacji.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

-pawlo111
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 10 paź 2012, 10:44
Imię: Paweł
Lokalizacja: RKL
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 na sekwencji od 10 lat - będą problemy?

Post autor: -pawlo111 » 22 lut 2013, 1:34

Obrazek

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 na sekwencji od 10 lat - będą problemy?

Post autor: marceli » 22 lut 2013, 1:54

Reduktor Kme Silver,ok.Dobry.
Widać że nie dawno zmieniany,to też dobrze.
Wtryski valtek,dolna półka,żeby dobrze dawkowaly trzeba
kalibrowac co ok 15-20kkm,ale kappa nie jest wymagająca i na takich
jeździ.
Wtryski zawsze można zmienić.
A jaki sterownik to obsluguje??To chyba stag jakiś będzie...
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

regaciarz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 188
Rejestracja: 05 kwie 2012, 19:52
Imię: Michał
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 - na sekwencji od 10 lat - będą problemy?

Post autor: regaciarz » 22 lut 2013, 7:39

moja 2.0 turbo na gazie jeździ już 8 lat ;) W polsce zrobiła jakieś 110 tyś km plus trzy lata jeździła we włoszech po założeniu i odpukać w nieszpachlowane nadal żyje ;) Jedynie komputer BRC miał problem z ogarnięciem mojego silnika, 10 tyś temu zmieniłem go na KME Diego g3 i bardzo chwalę, mało pali i idzie jak głupi :D

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Re: Kappa 2.4 - na sekwencji od 10 lat - będą problemy?

Post autor: Krzys » 22 lut 2013, 8:30

Widać tutaj Staga 200 więc sterownik daje radę. Gdzieś czytałem że warto montować go we wnętrzu samochodu ze względu na to że obudowa może się rozszczelnić.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1602
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Kappa 2.4 - na sekwencji od 10 lat - będą problemy?

Post autor: Johnny » 22 lut 2013, 9:12

na co 6 wtryskiwaczy do 5 cylindrów...
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa 2.4 - na sekwencji od 10 lat - będą problemy?

Post autor: stabraf » 22 lut 2013, 9:27

Bo lepiej zamontować 2 takie same listwy po 3 ;) Jeden oczywiście niewykorzystany/zaślepiony - mam tak samo.

Czerwone Valdemary :)
Ja mam szare 2Ohm i raz w roku zmieniam w nich tłoczki, sprężynki i uszczelki. Taki zestaw naprawczy do jednego to 8 zeta. Kalibruję se sam na desce własnej roboty z czujnikiem zegarowym za 40 zeta ;)
Cała listwa z trzema wtryskami ok. 120 zeta ;)

szarkiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Kappa 2.4 - na sekwencji od 10 lat - będą problemy?

Post autor: szarkiz » 22 lut 2013, 9:31

wycięty tłumik szmerów ;) dobrze ze przynajmniej ładna rura wstawiona a nie pvc z kibla.

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa 2.4 - na sekwencji od 10 lat - będą problemy?

Post autor: stabraf » 22 lut 2013, 9:38

Pewnie w celu upchnięcia reduktora ;)
Ja mam w lewym górnym rogu pod przewodami paliwowymi.

-pawlo111
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 10 paź 2012, 10:44
Imię: Paweł
Lokalizacja: RKL
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 - na sekwencji od 10 lat - będą problemy?

Post autor: -pawlo111 » 22 lut 2013, 11:45

czyli nie jest tak źle :) jak widzicie tam staga to by było nawet ok. Ponoć co pół roku Kappa jeździ do gazowników na przeglądy.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 - na sekwencji od 10 lat - będą problemy?

Post autor: marceli » 22 lut 2013, 15:54

stabraf pisze:Cała listwa z trzema wtryskami ok. 120 zeta
Heh, i pomyśleć ,że pojedyńcza Hana kosztuje 80-90 za jeden....
Coś za coś.
Krzys pisze:Widać tutaj Staga 200 więc sterownik daje radę. Gdzieś czytałem że warto montować go we wnętrzu samochodu ze względu na to że obudowa może się rozszczelnić.
Nie ma co się oszukiwać ale sterownik to niestety prehistoria...
Brak mu wielu przydatnych funkcji używanych obecnie a poza tym lata swoje robią...
-pawlo111 pisze:czyli nie jest tak źle :) jak widzicie tam staga to by było nawet ok. Ponoć co pół roku Kappa jeździ do gazowników na przeglądy.
Nie jest źle ale jak myślisz o tym aucie to warto ,żebyś wiedział że nowość pod maską to jedynie redek.
Poza tym dla mnie brak puchy szmerów to drut jest ale jak kto woli.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kappa/Kappa SW/Kappa Coupe”