Kappa 2.0 Turbo - jak dobrze kupić
Moderator: stabraf
Prosze o porade i opinie kappa
Dziękuję za wszystkie wypowiedzi i proszę o jeszcze
O spalaniu wlasnie słyszałem różnie tzn. że 2.0t pali tyle co zwykła 2.0 ale również że potrafić łyknać i 18l Pb.
Ale części są właśnie kiepsko dostępne i drogie np. klocki, sprzęgło.
A co do awaryjności to chyba to jest tak że sporo zależy od tego jak włoski samochód (a może i każdy inny) zaniedbał, zapuścił poprzedni właściciel.
Użytkuje Alfe 155 ju ponad 2 lata i nie było tak źle, chociaż jak ją kupowałem to też z pełną świadomością szukałem silnika na łańcuszku.
O spalaniu wlasnie słyszałem różnie tzn. że 2.0t pali tyle co zwykła 2.0 ale również że potrafić łyknać i 18l Pb.
Ale części są właśnie kiepsko dostępne i drogie np. klocki, sprzęgło.
A co do awaryjności to chyba to jest tak że sporo zależy od tego jak włoski samochód (a może i każdy inny) zaniedbał, zapuścił poprzedni właściciel.
Użytkuje Alfe 155 ju ponad 2 lata i nie było tak źle, chociaż jak ją kupowałem to też z pełną świadomością szukałem silnika na łańcuszku.
Alfa 155 1.7 8v + LPG - była
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest
Prosze o porade i opinie kappa
Orginał chyba jest znacznie droższy!? Fakt faktem kwestia panewek to akurat w zdecydowanej większości dotyczy 2.4 wolnossący i 2.0 16T w innych sytuacjach jest to jednak zdecydowanie rzadziej...chyba że ktoś pakuje do oporu na zimnym motorze,to się prosi o kłopoty..."wega" pisze:Ja mam 2.0 20V (przebieg 170tyś.) i też przerabiałem panewki. Nie ma na to reguły."pawcio1" pisze:niektórzy przy większych przebiegach przerabiali panewki,trzeba szanować turbosprężarke, bo jak będziesz cisną bez opamiętania to ja zniszczysz!
Jeżeli chodzi o silniki uturbione wystarczy poszukać w postach. Odstrasza nawet niemożliwość zakupienia zamienników tłumików, a oryginały to koszt min.1000zł w ASO.
...ale są tacy co jeżdżą i chwalą...
Tutaj możesz się dowiedzieć więcej o motorach w Kappie
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
Prosze o porade i opinie kappa
nie moge sie z tym zgodzic - moja kappa ktora mam blisko 1,5 roku i ok 25kkm dorzucone jest praktycznie bezawaryjna. Do tej pory zrobione swoznie (150zl z wymiana), dobicie klimy (120zl) i standardowa wymiana rozrzadu przy kupnie (zaledwie 100zl wiecej niz w tipo 1.9TD!!!!)."fazi" pisze:Radze po swoim przykładzie miec w pogotowiu przynajmniej z 5000tys na ewentualne przygody i wypowiedzi co niektórych o niskiej awaryjności wziąsć przez palce,bo sie mozesz zdziwić .Naturalnie nie odradzam ,dobrze poszukasz kupisz być może bardzo dobre auto,czego ci szczerze zycze.Pozdrawiam.
Problem mam natomiast z turbina - takie auto juz kupilem i tego niedopatrzylem - walniete ustawianie geometrii ale poki co auto sie bardzo dobrze odpycha i na razie nic z tym nie bede robil bo ani kopci ani mocy nie brak.
Z drugiej strony jak cos nietypowego walnie to juz kaplica potrafi byc bo jak wszyscy wiedza auto bardzo rzadkie i nie kazdy moze je serwisowac.
Jednak za moje auto zaplacilem sporo wiecej niz cena srednia z tego rocznika (o ok 2500zl wiecej)
Kappa JTD
Tipo 1.9TD
Tipo 1.9TD
Prosze o porade i opinie kappa
Witam!
Wydaje się ,że hamberg wyczerpał temat pisząc,że za swoją zapłacił więcej niż cena rocznika,ja za swoją też zapłaciłem więcej,ale jeżdżę, a nie stoję po warsztatach.Mam nadzieję,że nie zniechęci Cię zdanie o jakości fiata.
pozdrawiam
Wydaje się ,że hamberg wyczerpał temat pisząc,że za swoją zapłacił więcej niż cena rocznika,ja za swoją też zapłaciłem więcej,ale jeżdżę, a nie stoję po warsztatach.Mam nadzieję,że nie zniechęci Cię zdanie o jakości fiata.
pozdrawiam
David Lancia k 2,0 20V VIS 1997 LPG
Prosze o porade i opinie kappa
Hmm I nadal mam mola w głowie.
BO ta 16V t jest naprawde w swietnym stanie i zewnatrz i wewnatrz. I przebieg 161tys obecny właściciel ma ja od 140tys i z tego co mówił wie jak należy postępować z turbo itp.
Moze kupić taką lalke i np. LPG wziąć na raty
A z tego co piszecie to spalanie wyglada bardzo podobnie jak w 2.0 20V
A jak z pozostałymi cześciami chocby takimi jak klocki itp.
BO ta 16V t jest naprawde w swietnym stanie i zewnatrz i wewnatrz. I przebieg 161tys obecny właściciel ma ja od 140tys i z tego co mówił wie jak należy postępować z turbo itp.
Moze kupić taką lalke i np. LPG wziąć na raty
A z tego co piszecie to spalanie wyglada bardzo podobnie jak w 2.0 20V
A jak z pozostałymi cześciami chocby takimi jak klocki itp.
Alfa 155 1.7 8v + LPG - była
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Prosze o porade i opinie kappa
Ja tez uwazam ze warto przeplacic jesli jest lalka.
Ja niestety zaoszczedzilem a teraz juz i tak mam to odrobione z gorka jeszcze i w sumie nic w tym wielkiego tylko tyle nerwow stracone niepotrzebnie.
Powiem wam nawet ze myslalem juz o zmianie na mlodsze auto i tak patrzylem co by wybrac...na moje marzenie nie mam tyle kasy ale chetnie przesiadlbym sie na Kappe kombi z rocznika 2000-2001.
To sa naprawde fajne autka, moze nie prowadza w rankingach tanich czesci, ale do dzisiaj przyciagaja wzrok.
Trudno powiedziec czy jest to zaskoczenie typu ale fajna bryka lub tez o kurcze ale szajs...ale i tak robi spore wrazenie.
Moi kumple na codzien jezdza mniej wyszukanymi furami ale zawsze jak patrza na moja Kappe to mowia ze to naprawde piekny samochod a do tego tak czysto utrzymany.
Kappy sa tanie cenowo ale klasa odpowiadaja BMW 5, Audi A6, Saab 9*5, Mercedes E. Pokazcie mi do ktorego z tych aut ceny czesci sa przystepne i na poziomie sredniego compaktu typu Golf IV, Astra II Xsara i wielu innych.
Panowie obudzcie sie w koncu jezdzimy na codzien limuzynami w pelnym tego slowa znaczeniu.
Ja tez sie wkurzam jak sie cos zepsuje, ale jak tu nie kochac tego wloskiego stylu???
Ja niestety zaoszczedzilem a teraz juz i tak mam to odrobione z gorka jeszcze i w sumie nic w tym wielkiego tylko tyle nerwow stracone niepotrzebnie.
Powiem wam nawet ze myslalem juz o zmianie na mlodsze auto i tak patrzylem co by wybrac...na moje marzenie nie mam tyle kasy ale chetnie przesiadlbym sie na Kappe kombi z rocznika 2000-2001.
To sa naprawde fajne autka, moze nie prowadza w rankingach tanich czesci, ale do dzisiaj przyciagaja wzrok.
Trudno powiedziec czy jest to zaskoczenie typu ale fajna bryka lub tez o kurcze ale szajs...ale i tak robi spore wrazenie.
Moi kumple na codzien jezdza mniej wyszukanymi furami ale zawsze jak patrza na moja Kappe to mowia ze to naprawde piekny samochod a do tego tak czysto utrzymany.
Kappy sa tanie cenowo ale klasa odpowiadaja BMW 5, Audi A6, Saab 9*5, Mercedes E. Pokazcie mi do ktorego z tych aut ceny czesci sa przystepne i na poziomie sredniego compaktu typu Golf IV, Astra II Xsara i wielu innych.
Panowie obudzcie sie w koncu jezdzimy na codzien limuzynami w pelnym tego slowa znaczeniu.
Ja tez sie wkurzam jak sie cos zepsuje, ale jak tu nie kochac tego wloskiego stylu???
Giulietta Veloce 2016r
Prosze o porade i opinie kappa
Mercedes E Rocznikowo będzie się sytuował pomiędzy W124 E klasa, a W210 (czyli znany nam okularnik) części sporo, zamienników od cholery i trochę wszystko sporo tańsze. Nie ma jednak róży bez kolców, znaleźć zadbanego to cud i trzeba zapłacić za niego dwukrotnie więcej niż za Kappe"Duch-Dziadka" pisze:
Kappy sa tanie cenowo ale klasa odpowiadaja BMW 5, Audi A6, Saab 9*5, Mercedes E. Pokazcie mi do ktorego z tych aut ceny czesci sa przystepne i na poziomie sredniego compaktu typu Golf IV, Astra II Xsara i wielu innych.
Pozdrawiam
Łukasz
------------------------------------------------------------------------
Była ostra Włoszka Lancia Kappa 3.0 '97
Łukasz
------------------------------------------------------------------------
Była ostra Włoszka Lancia Kappa 3.0 '97
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Prosze o porade i opinie kappa
Z racji okresu produkcji porownywalbym to raczej do okularnika, audi A6 drugiej generacji BMW 5 pekatej...
Nie wiem czy zgodzic sie z Toba bo ja np. wiem ze do audi A6 rozrzad to lekko liczac 2 tys zlotych...wiec wierzyc mi sie nie chce ze do okulara albo bmw bylo by tak znacznie taniej.
Zreszta niewazne...jak komus zal i za drogo to zawsze moze sie przesiasc na auto tansze w utrzymaniu. Krawiec kraje jak mu materialu staje...
Nie wiem czy zgodzic sie z Toba bo ja np. wiem ze do audi A6 rozrzad to lekko liczac 2 tys zlotych...wiec wierzyc mi sie nie chce ze do okulara albo bmw bylo by tak znacznie taniej.
Zreszta niewazne...jak komus zal i za drogo to zawsze moze sie przesiasc na auto tansze w utrzymaniu. Krawiec kraje jak mu materialu staje...
Giulietta Veloce 2016r
Prosze o porade i opinie kappa
Nie no zgadzam się z Tobą, nie wypowiadam sie o Audi i BMW bo wiem jakie są ceny. Pisze o Mercedesie, który jednak jest tańszy ... w utrzymaniu, nie w zakupie."Duch-Dziadka" pisze:Z racji okresu produkcji porownywalbym to raczej do okularnika, audi A6 drugiej generacji BMW 5 pekatej...
Nie wiem czy zgodzic sie z Toba bo ja np. wiem ze do audi A6 rozrzad to lekko liczac 2 tys zlotych...wiec wierzyc mi sie nie chce ze do okulara albo bmw bylo by tak znacznie taniej.
Zreszta niewazne...jak komus zal i za drogo to zawsze moze sie przesiasc na auto tansze w utrzymaniu. Krawiec kraje jak mu materialu staje...
W124 produkowany był równorzędnie z Kappą przez 2 lata, więc trzeba również porównać z tym modelem. Okular to trochę inna bajka. Rozrządu Ci nie porównam, bo każdy Mercedes jest na łańcuchu i po sprawdzeniu jego wyciągnięcia, podejmuje się decyzje o wymianie. Mi jednak we wszystkich Mercedesach nie udało się tego zrobić. Reszta jest sporo tańsza, poczynając od amortyzatorów na przedniej szybie kończąc.
Każdy może się przesiąść na auto tańsze, ale mnie to akurat nie obchodzi. Tak czy inaczej, zawsze eksploatacja jest dla mnie droga bo nie oszczędzam na stanie mechanicznym samochodu. Kolejny raz tak naprawdę puszczam w świat samochód, który jest wychuchany mechanicznie.
Pozdrawiam
Łukasz
------------------------------------------------------------------------
Była ostra Włoszka Lancia Kappa 3.0 '97
Łukasz
------------------------------------------------------------------------
Była ostra Włoszka Lancia Kappa 3.0 '97
- Taz
- Klubowicz
- Posty: 4093
- Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
- Imię: Irek
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Prosze o porade i opinie kappa
Ja polecam kupować lancię na chłodno. Chyba u większości z nas - poszukujących lancii, a nie tych, którzy kupili ją przypadkowo - okres poszukiwania wynosił kilka miesięcy.
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
Prosze o porade i opinie kappa
Ale czy da się kupować na chłodno włoszkę???"Taz" pisze:Ja polecam kupować lancię na chłodno. Chyba u większości z nas - poszukujących lancii, a nie tych, którzy kupili ją przypadkowo - okres poszukiwania wynosił kilka miesięcy.
Jak szukałem lancii dla taty to jak zobaczyłem "ten" model to jęzor wywaliłem do podłogi i dostałem scisku w mostku i ....pojechałem po nią No i jest
Lancia Kappa 2.4 JTD - była
Lancia Lybra 1.8 SW - była
Lancia Lybra 1.8 SW - była
Prosze o porade i opinie kappa
spalanie w miescie dla 2.0 turbo 220km miasto 14.5 L / trasa ok 8 L
słabszy 4 cylindrowy pewno spali podobnie
moja kappa 2.0 20V bez turbo spala w miescie ok. 12L noPB i 13-14L LPG jak sie kreci wysoko wtedy spalanie wzrasta
słabszy 4 cylindrowy pewno spali podobnie
moja kappa 2.0 20V bez turbo spala w miescie ok. 12L noPB i 13-14L LPG jak sie kreci wysoko wtedy spalanie wzrasta
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Prosze o porade i opinie kappa
Jak jesteś pewny stanu to bierz. Może zapłacisz troszkę więcej za paliwo (na pewno, nie ma czarów nie będziesz tym jeździ ł jak emeryt, no po prostu się nie da ) i różne szpeje, ale po pierwsze różnica nie jest tak duża (poza paroma szczegółami), sporo częsci kupisz w rozsądnych cenach w LT lub u kolegów z LKP, a po drugie jak ona zap...la . Ale najważniejsze że kupując wolnossącą z niepewnego źródła możesz summa summarum zapłaciś więcej"alfik" pisze:Hmm I nadal mam mola w głowie.
BO ta 16V t jest naprawde w swietnym stanie i zewnatrz i wewnatrz. I przebieg 161tys obecny właściciel ma ja od 140tys i z tego co mówił wie jak należy postępować z turbo itp.
Moze kupić taką lalke i np. LPG wziąć na raty
A z tego co piszecie to spalanie wyglada bardzo podobnie jak w 2.0 20V
A jak z pozostałymi cześciami chocby takimi jak klocki itp.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW