Zakup Lancia Kappa

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Zakup Lancia Kappa

Post autor: Tomzik » 19 lut 2013, 13:59

98 to już chyba powinna być poliftowa...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
paśny
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1908
Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa / Młynek

Re: Zakup Lancia Kappa

Post autor: paśny » 19 lut 2013, 14:30

Tomzik pisze:w razie awarii czujnika ABS w wersji poliftowej kupuje się i wymienia czujnik za ok. 100-150zł a w starszej trzeba wymieniać całą piastę (przynajmniej na tylnej osi).
Koszt całej piasty to około 350 PLN.
Viva la macchina

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Zakup Lancia Kappa

Post autor: marceli » 19 lut 2013, 17:18

A jakie silniki mają w ogóle te Kappy, nie napisałeś??
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Zakup Lancia Kappa

Post autor: grzesiekj23 » 19 lut 2013, 18:23

Tomzik pisze:98 to już chyba powinna być poliftowa...
No właśnie 98r to loteria. Można trafić na przedliftową, poliftową lub stan przejściowy jak np. moja. Niby wnętrze polift jednak paru detali brakuje, technicznie podobnie. Jeśli chodzi o 2.0 to brałbym nowszą- ogólnie jeśli stan jest zadowalający to wybrałbym 98r.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1602
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Zakup Lancia Kappa

Post autor: Johnny » 20 lut 2013, 11:17

grzesiekj23 pisze:
Tomzik pisze:98 to już chyba powinna być poliftowa...
No właśnie 98r to loteria. Można trafić na przedliftową, poliftową lub stan przejściowy jak np. moja. Niby wnętrze polift jednak paru detali brakuje, technicznie podobnie. Jeśli chodzi o 2.0 to brałbym nowszą- ogólnie jeśli stan jest zadowalający to wybrałbym 98r.
no racja, ja mam ze stycznia 98 i poliftowe mam tylko tylne zawieszenie, wnętrze, silnik i buda przedliftowe wszystko...
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
Murmeltier
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 149
Rejestracja: 20 wrz 2011, 10:53
Imię: Aleksander
Lokalizacja: Szczecin

Re: Zakup Lancia Kappa

Post autor: Murmeltier » 20 lut 2013, 16:10

Jeszcze przed zakupem Marei oglądałem pod Szczecinem Kappę '98 - przedliftową i nawet bez klimy.
Jest: Honda Civic VII 4d 1.6 '04, Saab 95 2.0t '05
Były: Lancia Dedra 1.8 '91, Opel Astra 1.4 '95, Fiat Marea 1.6 '97, Volvo V40 1.8 '98, Rover 400 1.6 '98, Fiat Siena 1.2 '99, Lancia Lybra 1.9 jtd '00, Lancia Dedra 1.6 '93

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Zakup Lancia Kappa

Post autor: volf » 20 lut 2013, 20:21

Johnny pisze:
grzesiekj23 pisze:
Tomzik pisze:98 to już chyba powinna być poliftowa...
No właśnie 98r to loteria. Można trafić na przedliftową, poliftową lub stan przejściowy jak np. moja. Niby wnętrze polift jednak paru detali brakuje, technicznie podobnie. Jeśli chodzi o 2.0 to brałbym nowszą- ogólnie jeśli stan jest zadowalający to wybrałbym 98r.
no racja, ja mam ze stycznia 98 i poliftowe mam tylko tylne zawieszenie, wnętrze, silnik i buda przedliftowe wszystko...
A co w tym niby dziwnego :?: .
Przecież zmiana była gdzieś w okolicach czerwca.
Nie wiem tylko co masz na myśli pisząc o poliftowym zawieszeniu, inne są amortyzatory czy czujniki ABS?
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1602
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Zakup Lancia Kappa

Post autor: Johnny » 20 lut 2013, 20:34

Np wahacze
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Zakup Lancia Kappa

Post autor: volf » 20 lut 2013, 20:44

Wahacze to akurat mogły być po prostu wymienione, te rurowe (poliftowe) pasują w miejsce tych "płaskownikowych" (o ile stabilizator jest z łącznikami).
KAPPA TDS & JTD

arcopolo999
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 09 sie 2012, 10:27
Imię: Arek
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Zakup Lancia Kappa

Post autor: arcopolo999 » 31 mar 2013, 10:23

Poszukiwania zadbanej Kappy trwają nadal.
Czy ktoś z forumowiczów zna/widział/jechał konkretnie tą:

http://allegro.pl/lancia-kappa-i3128516479.html

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1602
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Zakup Lancia Kappa

Post autor: Johnny » 31 mar 2013, 12:26

7 tyś za ten rocznik i za ten gaz to dla mnie za dużo osobiście wolałbym młodszy rocznik a bez gazu co do stanu to na podstawie zdjęć wygląda nieźle ale spokojnie można znaleźć młodszy w tej cenie.. Może ktoś oglądał na żywo i będzie miał coś konkretniejszego do powiedzenia. Pozdrawiam
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 675
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Zakup Lancia Kappa

Post autor: carincton » 31 mar 2013, 12:33

Mam kappę z silnikiem disla 124 km 91 KW TDS już 20 miesięcy. Przyjechałem 26 000 km, czyli średnio jeżdżę 15 500 km na rok. Awarie jakie wystąpiły samoistnie to:
- padł czujnik położenia wału korbowego - koszt 130 zł za zamiennik z przesyłką,
- nadpaliło się uzwojenie w alternatorze - kupiłem używany alternator od ślicznej alfy romeo 156, która w wersji 1,8 benzyna miała taki sam, tylko nie było tłumika drgań, wymieniłem szczotki na nowe w starym regulatorze napięcia - koszt 5 zł, koszt alternatora 50 zł plus 12,5 przesyłka, łacznie 67,5 zł,
- zaczął się zapowietrzać układ paliwowy - przyczyna - uszczelka pod podgrzewaczem filtra paliwa nie trzymała dobrze i przepuszczała powietrze. Koszt naprawy 0 zł - odkręciłem podgrzewacz filtra paliwa i przykręciłem filtr bezpośrednio do obudowy, koszt uszczelki 8,5 zł, ale ta awaria spowodowała inne awarie, bo musiałem rozrusznik czyścić i przy tym automat uległ uszkodzeniu, gwint w pompie wtryskowej mi się rozleciał po odkręceniu króćca przez który paliwo leci, zatem 50 zł wydałem na narzędzia do gwintowania, automat rozrusznika 60 zł, trzeba bało zastosować nowy wężyk i króciec - koszt 25 zł.
Reszta awarii była spowodowana moimi błędami, tzn.:
- nie dolałem w porę wody destylowanej do akumulatora w efekcie akumulator złapał zwarcie i trzeba było wymienić - koszt 300 zł,
- uszkodziłem miskę olejową, bo sprawdzałem terenowe właściwości jezdne Kappy - koszt miski 270 zł (używana)- wymiana miski u mechanika może kosztować nawet 1000 zł, zatem uwaga na miskę w kappie,
- inne usterki występowały już w momencie kupna auta:
- pompa oleju hałasowała 975 zl orygniał,
- przekaźnik świec żarowych do wymiany był - używka 60 zł,
itp.
Na co zwrócić uwagę przy zakupie kappy?
- czy pompa oleju nie dzwoni, bo koszty wymiany są ogromne,
- czy szyba przednia jest cała, bo zamiennik kosztuje 1500 zł,
- dobrze byłoby też zwrócić uwagę na stan miski olejowej, czy żeberka podłóżne nie mają uszkodzeń, bo jeśli mają to struktura miski będzie już o wiele słabsza i jedno puknięcie o kamień czy zjazd na pobocze i może być dramat,
- zapytać się o olej jaki właściciel stosuje w aucie, jeśli będzie podchodził do tematu z lekceważeniem lub kiepski olej będzie stosował to odradzam zakupu, szczególnie benzyniaka,
- kolejną bardzo ważną sprawą jest wyciek oleju pomiędzy skrzynią biegu a silnikiem - koszt uszczelniacza kilkadziesiąt złoty, koszt wymiany do 1000 zł,
- najlepiej kupić auto z klimatyzacją sprawną i nie wierzyć, że jest nie nabita, tylko po prostu zrezygnować z zakupu takiego egzemplarza, bo koszt naprawy w skrajnych przypadkach może sięgać 2000 zł,
- nie kupować auta w stanie lakierniczym wymagającym malowania wielu elementów, bo naprawy lakiernicze w starym aucie są nieopłacalne, dlatego stan lakierniczy musi być przyzwoity,
- siedzenia z alkantary jeśli są nawet poprzecierane na fotelu kierowcy przy przebiegu 200000 km to to nie dyskwalifikuje auta, bo to normalne w tym modelu,
- awaria zamków centralnych też jest normalką, podobnie jak niedziałające liczniki,obrotomierz, prędkościomierz, naprawa polega na wymianie całości, można to zrobić samemu,
- jeśli chcesz na auto wydać 9000 zł to amorki powinny być sprawne przy takiej cenie i należy sprawdzić stan amorków u diagnosty, bo koszt zamienników jest wysoki, a oryginały nie wchodzą w ogóle w grę,.
Moja kappa tds pali latem w trasie nawet 5,7l/100 km, zimą w trasie 6,5l/100 km, przy jeździe dynamicznej w trasie zimą 8l/100 km.

Przy takim budżecie można już pomyśleć o coupe, ale chcesz gaz, zatem szkodza coupe do gazu.
Podejdź do zakupu bez kompromisowo i nie kupuj auta z większymi usterkami, bo to się nie kalkuluje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kappa/Kappa SW/Kappa Coupe”