Post
autor: piterstilo » 22 sie 2011, 22:57
Otóż ja, jako ,,fanatyk włoszczyzny" powiadam Ci, że ta granica kłopotów (200 kkm) dotyczy nie tylko jtd, ale także innych: tdi pd, dCi, hdi,cdi, wszystkich współczesnych diesli. Powiedz jeszcze,że w starym dieslu Merca były takie podzespoły : dwumas, DPF, czułe na jakość paliwa wtryski CR lub pompowtryski, turbo ze zmienną geo.i inne ustrojstwa.
W Mercedesie, w pewnym momencie doszli do wniosku, że produkcja zbyt trwałych aut się nie opłaca.
Nie wyciągaj pochopnych wniosków, z tego, że ten Merc w Twojej rodzinie się nie psuje. Jeszcze nie. Albowiem nikt nie powiedział, że dosłownie wszystkie Merce muszą się psuć i rdzewieć.
Czy wiedziałeś, że uwielbiany przez Ciebie producent pozwala sobie na wyprodukowanie diesla, którego wtryski wytrzymują raptem kilka tys. km ? Nie mówiąc o takim drobiazgu jak : rdzewiejące nadwozia.A mówimy o autach, które kosztują bardzo dużo bo w cenie zawarty jest prestiż.
Wszyscy producenci aut korzystają z pomysłu księgowego Lopeza,i oszczędzają na czym się tylko da.
Klient ma kupić auto, i najpóźniej za 5 lat zjawić się po kolejne- nowe.
Do tego ,,skąpca" Lopeza, doszły jeszcze zaostrzone normy ochrony środowiska.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM