Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 22 paź 2018, 5:42

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 263 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 114 15 16 17 18 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 14 lip 2007, 10:17 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2007, 0:00
Posty: 258
Lokalizacja: Litwa, Wilno
Moge powiedziec jedno ze kupujac tds trzeba szukac w dobrym technicznym stanie. Ale gdy sie taki znajdzie to klopotow mysle duzo nie bedzie. Ja myslalem ze kupilem w zlym stanie, juz chcialem mierzyc kompresje, regenerowac turbine, ale na dniach zauwazylem rure oslabiona od turbiny, i co turbo znow dziala. I auto jak sie okazalo ma prawdziwy przebieg 190tys, bo jedzie bardzo pieknie. Teraz zostalo kilka drobiazgow naprawic i bedzie lux. Co do spalania u mne gdzie 8l/ 100km, jezdze w trybie mieszanym, czesc w korkach, czesc na trasie. Tylko mysle jak turbina teraz zadzialala to i zuzycie chyba wzrosnie, oczywiscie jesli jezdzic tak jak raniej (czyli nie szybko) to zuzycie moze sie nawet zmniejszy, bo teraz nie trzeba silniku mocno rozkrecac.

_________________
Teraz: Lancia Delta 1.9 TwinTurbo
Wczesniej: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 06 / Lancia Thesis 2.4 JTD 03 / Alfa Romeo 166 2.4 JTD 02 / Lancia Thema 2.5 Turbo DS LS 94 /Fiat Brava 1.8 16V ELX / Lancia Lybra SW 2.4jtd 01 / Lancia Dedra SW 1.9tds LS 98 / Lancia Kappa 2.4tds 96 / Lancia Dedra 1.9tds 96 / Alfa Romeo 75 2.0TS 90


Na górę
PostDodany: 14 lip 2007, 13:45 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Posty: 195
Lokalizacja: KONIN
Ja posiadam benzynkę 2.4 plus sekwencja i poza regulacjami gazu w pierwszym miesiacu po założeniu, żadnych problemów. Od momentu założenia minął rok i ponad 40 tys. km na gazie (auto w tej chwili ma 190 tys. przebiegu). W tym czasie dwa razy wymienilem filterki od gazu (koszt 2x50 zł) i raz wykonalem badanie techniczne droższe o kilkadziesiąt złotych niż samochodu bez instalacji. Przy rocznym przebiegu ponad 40 tys. km oszczędności na gazie sięgają w moim przypadkui około 9 tys. zł. Ze swego punktu widzenia jak najbardziej polecam benzynkę w gazie sekwencyjnym (wymóg - bardzo dobry i znajacy się na rzeczy gazownik). Zalety takiego rozwiązania: oszczędność, osiagi jak na benzynie. Wad: jakoś nie zauważyłem. Parametry: auto pali DO 15 l gazu/100 km - ciężka noga i cały czas włączona klima.


Na górę
PostDodany: 16 lip 2007, 21:41 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lip 2007, 0:00
Posty: 398
Lokalizacja: Tarnobrzeg
No wreszcie coś ciekawego!
Dzień w dzień siedzę w internecie szukając ciekawej dla mojej osoby oferty (chodzi o silnik 2.0 Z gazem sekwencyjnym bo przeczytałem nie jedną już opinię ze na "zwykłym" gazie zaczynają sie odrazu problemy z falowaniem obrotów gaśnięciem silnika itd)i to co jest to jest dosłownie parę aukcji ale poza moim budżetem :cry: ,więc najprawdopodobniej będzie to dieselek a co do klekotu to mi to akurat nie przeszkadza a zapach ropki to nie taka zła rzecz jak się może wydawać.... :wink:


Na górę
PostDodany: 19 lip 2007, 13:27 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Posty: 4073
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
no proszę.. Tbg sie pojawił.. a ja dopiero teraz zauważyłem 8)

ale do rzeczy - jak napisali wyżej: jeśli benzyna to tylko gaz-sekwencja i tylko dobry gazownik.. i autko odwdzięczy się z nawiązką :)

ps. masz plusa za Fallouta : ok2 :

_________________
'06 Triumph Sprint ST 1050 ABS
'11 Honda CB600F Hornet
...i służbowy '17 Renault Megane 130KM


Na górę
 Tytuł: 2,4 20v benzyna
PostDodany: 21 lis 2007, 20:09 
Witam serdecznie wszystkich : witaj :
Jestem fanem tuningu no i nadszedł czas aby zając sie mocą. Chce do swojego Fiata Marea zapodać silniczek 2.4 20V lub 2.0 20V T

Jak sie sprawuja te silniki czym różni sie np od 2.0 czy tylko pojemnością czy np innym mocowaniem łap.
Ogólnie chciał bym sie dowiedzieć jak najwiecej na temat tych silników a zwłaszcza 2.4.
Z góry dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam


Na górę
   
 Tytuł: 2,4 20v benzyna
PostDodany: 21 lis 2007, 22:25 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Posty: 6820
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa
Uzupełnij profil na wstępie. 2.0 20v i 2.4 20v są zbieżne do bólu.

_________________
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517


Na górę
 Tytuł: 2,4 20v benzyna
PostDodany: 22 lis 2007, 17:26 
A czy jesteś jeszcze wstanie mi coś wiecej powiedzieć
chociażby czy 2.4 lubi wysokie obrotu w jakim zakresie obrotów na najwiekszy moment, ile waży ?? cokolwiek wiecej
Chyba jesteście jedynym forum gdzie mozna sie takich rzeczy dowiedzieć


Na górę
   
 Tytuł: 2,4 20v benzyna
PostDodany: 22 lis 2007, 18:08 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Posty: 6820
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa
Danych katalogowych szukasz? Pogrzeb w dziale Porady i pytania techniczne. Najlepiej użyć opcji szukaj.
Odpowiem tak: na mój gust silniki 2.0 i 2.4 są dość elastyczne ale wigoru dostają powyżej 4 tys. rpm. Jak jest z 2.0 20v turbo nie wiem bo nie korzystałem.

_________________
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517


Na górę
 Tytuł: 2,4 20v benzyna
PostDodany: 22 lis 2007, 18:17 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Posty: 1998
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Coś mi się obiło o uszy, że jednostka 2.4 ma wade w postaci zacierających sie panewek na wale. Ale to tylko usłyszane, a nie przetestowane na własnej skórze. Głowy sobie uciąc nie dam :wink:


Na górę
 Tytuł: 2,4 20v benzyna
PostDodany: 22 lis 2007, 19:39 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Posty: 10885
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
faktycznie- wał to słaby punkt ze względu na mało wydajną pompę oleju, jeśli dołożymy niecierpliwego kierowcę i marny olej to powstaje problem :wink:

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek


Na górę
 Tytuł: 2,4 20v benzyna
PostDodany: 22 lis 2007, 23:24 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Posty: 2055
Lokalizacja: ????-???
"topcio1" pisze:
faktycznie- wał to słaby punkt ze względu na mało wydajną pompę oleju, jeśli dołożymy niecierpliwego kierowcę i marny olej to powstaje problem :wink:
Nie jest to wina wału tylko :
1 sposobu prowadzenia obsługi serwisowej - serwis zaleca po 100 000 kontrolę pompy olejowej i jej szczegółową weryfikacje ( lubia sie rozkręcac i przez nieszczelnośc pomiędzy płaszczyznami " ucieka" cisnienie a zębatki maja wyraźne zużycie)
2 sposobu ekspoatacji - olej i właściwy filtr oleju wymieniany systematycznie oraz brak "wkręcania" silnika na wysokie obroty jeżeliu temperatura oleju nie osiągnie minimum 50 stopni -gwarantuja przebiegi między naprawcze powyżej 400 tys km :wink:

_________________
Grzegorz

GG 13364997


Na górę
 Tytuł: 2,4 20v benzyna
PostDodany: 23 lis 2007, 11:07 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Posty: 10885
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
o to właśnie chodzi, ty opisałeś problem bardziej obrazowo :D , ten sam problem dotyczy turbin, które dostają w "dupę" zaraz po uruchomieniu silnika :(

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek


Na górę
 Tytuł: 2,4 20v benzyna
PostDodany: 23 lis 2007, 11:31 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lis 2005, 0:00
Posty: 966
Lokalizacja: Kraków
"grzole" pisze:
Danych katalogowych szukasz? Pogrzeb w dziale Porady i pytania techniczne. Najlepiej użyć opcji szukaj.
Odpowiem tak: na mój gust silniki 2.0 i 2.4 są dość elastyczne ale wigoru dostają powyżej 4 tys. rpm. Jak jest z 2.0 20v turbo nie wiem bo nie korzystałem.
2.0 20V Turbo idzie od około 3 tys obrotów do odcięcia niezależnie na jakim jesteś biegu.

_________________
Ford Fusion 1.4 TDCI
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM :)
Alfa Romeo 145 1.6 TS


Na górę
 Tytuł: 2,4 20v benzyna
PostDodany: 23 lis 2007, 20:13 
Dzieki za jakieś juz naswietlenia tego silnika jak bede jeśli bede zabierał sie do montażu 2.4 to napewno sie odezwe

Poprostu sie cały czas gryze z myślami który wybrać z jednej strony turbo czyli wiecej rzeczy sie do psucia (w końcu to włoch :D ) z drógiej wolnosak którego można by zagazować
Chociaż jak juz sie przeprowadzi tak poważna modyfikacje to poraz kolejny gazować auto to lekka bzdura...
Nie mam zielonego pojęcia czy nie zostawić tematu wolnosaka i zająć sie turbo i to 2.0.
Osiągów nie ma co porównywać bo to dwie różne rzeczy...
Chciałbym być inywidualny zresztą wszyscy co weszli na linka w podpisie to wiedzą, a z drógiej strony niechciałbym powielać tego co juz jest zrobione...
czyli 2.0 T w Fiacie z serii bbm (bravo brava marea)
Na tym etapie modyfikacji samochód bedzie służył tylko iwyłącznie do zabawy wiec krecenie silnika do odcinki bardzo prawdopodobne...
Już sam nie wiem co począć
:(
Jak bedziecie mogli mi poradzić


Na górę
   
 Tytuł: 2,4 20v benzyna
PostDodany: 23 lis 2007, 20:50 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sie 2007, 0:00
Posty: 240
Lokalizacja: Sobienie Jeziory
"Gladki_rlr" pisze:
...który wybrać z jednej strony turbo czyli wiecej rzeczy sie do psucia (w końcu to włoch :D ) z drógiej wolnosak którego można by zagazować...
wg mnie bardzo nieladne zdanie na forum wloszczyzny :cry:

_________________
Mateusz

Lancia Kappa 2.0 20V V.I.S '97


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 263 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 114 15 16 17 18 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl