Kappa 3.0 i skrzynia automatyczna Tip-Tronic

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Odp: Kappa 3.0 i skrzynia automatyczna Tip-Tronic

Post autor: jakubg » 19 mar 2010, 7:34

Jeszcze jedno, że Tiptronic pozwoli na wrzucenie max 2 biegu podczas postoju (nie można ruszyć z "3").
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

Awatar użytkownika
wpieriod
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 16 maja 2009, 19:01
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Odp: Kappa 3.0 i skrzynia automatyczna Tip-Tronic

Post autor: wpieriod » 19 mar 2010, 8:32

Witaj,
W mojej Lucy automat jest starego typu ,tak że tylko na ten temat mogę Ci coś powiedzieć.
Olej sprawdza się na ciepłym, pracującym silniku przy położeniu lewarka w pozycji P. Na bagnecie wartość powinna się zawierać pomiędzy min-max na podziałce oznaczonej +40 stopni C.
Oczywiście, tak jak wcześniej wspominali przedmówcy - w czasie jazdy żadnych szarpnięć i "bujania".
Co do reakcji na depnięcie w pedał gazu - zero różnicy, redukuje jak manual - przed Lucy w automacie zarzekalem się że automatu nigdy (a zjeździłem dobrze ponad 10 autek w manualu robiąc przebieg w mln km) - hhahah, obecnie nie chcę myśleć o manualu.
Jazda w trybie normal to czysta rozkosz - 100km/h 2000obr/min - jednym slowem cisza w kabinie:)
Jazda w trybie power - zwijasz asfalt - drugi bieg ciągnie do 120 km/h.
W miastach pełny relax - noga od wysprzęglania w korkach nie boli wcale:))))
Od maja zeszłego roku nakręciłem ponad 30 kkm:)

Jeśli masz jakieś pytania to pisz na PW.
Pozdrawiam
_____________________________________________
Karol
nie ma jak LANCIA:)
Luci K.V6 AUTOMAT, ur.1999, temperamentna i delikatna zarazem.

wozwo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 54
Rejestracja: 24 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Odp: Kappa 3.0 i skrzynia automatyczna Tip-Tronic

Post autor: wozwo » 19 mar 2010, 9:59

W tej nowej z triptronikiem nie ma żadnych przycisków typu "normal power" ani "ice". To lepiej czy gorzej?
Czy skrzynia sama sie adaptuje do stylu jazdy lub reakcji buta na pedał gazu?

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Odp: Kappa 3.0 i skrzynia automatyczna Tip-Tronic

Post autor: jakubg » 19 mar 2010, 10:25

powinny być "normal/city" + "ice" + "sport"
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

wozwo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 54
Rejestracja: 24 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Odp: Kappa 3.0 i skrzynia automatyczna Tip-Tronic

Post autor: wozwo » 19 mar 2010, 10:37

Wersja z tiptronic tego nie ma

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Odp: Kappa 3.0 i skrzynia automatyczna Tip-Tronic

Post autor: jakubg » 19 mar 2010, 10:38

moja lybra ma.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

argenta67

Odp: Kappa 3.0 i skrzynia automatyczna Tip-Tronic

Post autor: argenta67 » 19 mar 2010, 19:25

Trzeba by się dokładniej upewnić jako to jest z tymi skrótami tj ASB, ASB i sekwencyjna zmiana biegów może być septronic, sterowanie elektroniczne ogrzewaniem to tiptronik, sterowanie elektroniczne ogrzewaniem z klimatyzacją to climatronic, to kilka przykładów, dla tych mających czas pole do popisu i szukania w sieci za lub przeciw moim skrótom.

Zbynek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 230
Rejestracja: 14 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Odp: Kappa 3.0 i skrzynia automatyczna Tip-Tronic

Post autor: Zbynek » 25 mar 2010, 20:42

MaxPK pisze:
topcio1 pisze:Jak dla mnie sama radość.
Przyśpieszenie? Przycisk KICK DOWN pod gazem i manual zostaje w tyle
Radość z jazdy w korkach oczywiście...
Co do odstawiania manualów przez te nie ma co stare automaty to dobry żart... w tej chwili superszybkie dwusprzęgłowe pół automaty ok zgadzam sie, ale nawet ten tiptronic urywa tej kappie z przyśpieszenia jakieś 0,2s do 100...

Nawet więcej, bo niecałe 2 sekundy!! Różnica jak by nie patrzeć kolosalna...
Manual 8s. http://www.motofakty.pl/testy_i_porowna ... 6&typ=6758
Automat 9,9s. http://www.motofakty.pl/testy_i_porowna ... 6&typ=6767

Zbynek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 230
Rejestracja: 14 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Odp: Kappa 3.0 i skrzynia automatyczna Tip-Tronic

Post autor: Zbynek » 25 mar 2010, 20:49

topcio1 pisze: Przyśpieszenie? Przycisk KICK DOWN pod gazem i manual zostaje w tyle

To chyba kierownik manuala nie wie że się ściga :lol: Jeżeli oba samochody (takie same z tym samym silnikiem) od początku jadą na maxa, to automat dostanie baty. Jeździłem BMW E46 z automatem (tiptronic) i irytowała mnie opóźniona reakcja na kickdown, poza tym osiągi same w sobie szału nie robiły (jak na 170KM pod maską).
Inna inszość że automat kupuje się dla wygody a nie dla wrażeń i w tym przypadku gorsze osiągi idą na drugi/trzeci plan.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kappa/Kappa SW/Kappa Coupe”