Z jakim silnikiem kupić Kappę?
Moderator: stabraf
Z jakim silnikiem kupić Kappę?
Zanim uderzę na Thesisa postanowiłem zakosztować K. Żeby się nie zarzynać chcę wziąć rocznik 96-99, bardzo chętnie coupe, ale nie jest to mus. No i tu nasuwa się pytanie - który silnik brać. Zakładamy, że zakupiony egzemplarz będzie raczej zajeżdżony - 200-300 tys. km to norma dla tak starego auta. Nie chcę za bardzo inwestować więc raczej wolę wystartować na model tańszy w serwisowaniu. Jeździć też nie będę dużo - myślę, że max 500 km miesięcznie. Priorytetem jest raczej bezwypadkowość danego egzemplarza (o co będzie pewnie trudno), lub z minimalnymi poprawkami lakierniczymi...
Który model brać?
Który model brać?
Odp: Z jakim silnikiem kupić Kappę?
Żeby kupić dobrą kappę trzeba się naszukać i być baaaardzo cierpliwym. Jak już się coś trafi co rokuje nadzieje na w miarę bezawaryjną eksploatację trza brać bo już niewiele takich egzemplarzy zostało. Przy takich przebiegach jakie deklarujesz weź taki który będzie sprawiał najwięcej przyjemności, czyli 3.0 lub 2.0T.
- bomal23
- Forumowicz/ka
- Posty: 238
- Rejestracja: 30 lip 2005, 0:00
- Skype: bomal23
- Lokalizacja: Lublin/Rzeszów
Odp: Z jakim silnikiem kupić Kappę?
Gdybym miał wybierać, to wybrałbym silnik 2.0 T 16V 205 KM, mniej spala od 5-cio cylindrowca i od V6 3.0. Coupe to zawsze moje marzenie. Kappa z silnikiem 3.0, to marzenie ale drogie w utrzymaniu jeśli by coś się zaczęło psuć. A ma prawo, bo i swoje lata już te modele mają.
Odp: Z jakim silnikiem kupić Kappę?
Najbardziej jestem za coupe, od pierwszego właściciela, z Italii. Kompiluję ile można dać...
Z drugiej strony na miejscu jest TD z 98 roku...
Z drugiej strony na miejscu jest TD z 98 roku...
Odp: Z jakim silnikiem kupić Kappę?
To przy tak mało pokonywanych kilometrach odpuściłbym sobie diesla. Sam szukałem benzynki właśnie z takich powodów ale trafił się super egzemplarz w dieslu za rozsądne pieniądze więc się długo nie zastanawiałem.
Chyba że jesteś zainteresowany coupe w dieslu )
Chyba że jesteś zainteresowany coupe w dieslu )
Odp: Z jakim silnikiem kupić Kappę?
Wspomniany diesel odpadł, z rocznika '97 ePer zrobił '94 Teraz jest K coupe na świeczniku... od pierwszego właściciela. Negocjacje trwają.
Inaczej ujmując pytanie - który silnik w K jest najmniej awaryjny?
Inaczej ujmując pytanie - który silnik w K jest najmniej awaryjny?
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Odp: Z jakim silnikiem kupić Kappę?
Wersja permanentny banan na twarzy (prócz CPN):
K Coupe blue z 2,0T 20V
Wersja megaekonomiczna: kappa TD, byle nie zarżnięta do cna (nie będzie łatwo)
wersja ekonomiczna, a przy tym przyjemność z jazdy pozostaje: kappa 2,0 20V+LPG
K Coupe blue z 2,0T 20V
Wersja megaekonomiczna: kappa TD, byle nie zarżnięta do cna (nie będzie łatwo)
wersja ekonomiczna, a przy tym przyjemność z jazdy pozostaje: kappa 2,0 20V+LPG
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Odp: Z jakim silnikiem kupić Kappę?
Co koledzy powiecie o OPCJI PIERWSZEJ - chłodnym okiem fachowców?
Lancia Kappa 2.0 LS, rok 1996, przebieg 270000, dwóch właścicieli, podobno bezwypadkowa, książka serwisowa, rozrząd zrobiony przy 186.000, opony i hamulce przy 220.000. Cena 850E plus laweta (ale to przy okazji, bo mam też AR do zabrania z Północnej Italii).
Lancia Kappa 2.0 LS, rok 1996, przebieg 270000, dwóch właścicieli, podobno bezwypadkowa, książka serwisowa, rozrząd zrobiony przy 186.000, opony i hamulce przy 220.000. Cena 850E plus laweta (ale to przy okazji, bo mam też AR do zabrania z Północnej Italii).
- Taz
- Klubowicz
- Posty: 4093
- Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
- Imię: Irek
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Odp: Z jakim silnikiem kupić Kappę?
Jeśli chcesz robić 6000km rocznie to najlepiej kup 2.0 benzynę bez gazu.
2.4 - przy zaniedbaniu sprawy smarowania lubi przekręcić panewkę
3.0 - V-ka to większe koszty w razie jakiejś awarii
2.0T 16v - silnik starszy konstrukcyjnie (montowany w Themach, Deltach Integrale) i podobno często trzeba w nim zmieniać pasek rozrządu bo lubi się zerwać
2.0T 20v - silnik marzenie... dobra konstrukcja, 220KM... no ale o turbinę trzeba dbać.
Diesle odpadają z wiadomych względów... Nie na takie przebiegi kupuje się ropniaka.
2.4 - przy zaniedbaniu sprawy smarowania lubi przekręcić panewkę
3.0 - V-ka to większe koszty w razie jakiejś awarii
2.0T 16v - silnik starszy konstrukcyjnie (montowany w Themach, Deltach Integrale) i podobno często trzeba w nim zmieniać pasek rozrządu bo lubi się zerwać
2.0T 20v - silnik marzenie... dobra konstrukcja, 220KM... no ale o turbinę trzeba dbać.
Diesle odpadają z wiadomych względów... Nie na takie przebiegi kupuje się ropniaka.
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
- bomal23
- Forumowicz/ka
- Posty: 238
- Rejestracja: 30 lip 2005, 0:00
- Skype: bomal23
- Lokalizacja: Lublin/Rzeszów
Odp: Z jakim silnikiem kupić Kappę?
Moim zdaniem na małe przebiegi zadbana V6 3.0 zagazowana jest idealnym rozwiązaniem. Jest to silnik nie do zdarcia i nic się w nim nie psuje jeśli się o niego dba. Ja z silnikiem nie miałem najmniejszej usterki. Teraz po ostatniej prawdopodobnie kolizji zaczynają pojawiać się problemy z pompą do wspomagania.
Odp: Z jakim silnikiem kupić Kappę?
Sercem jestem przy 2.0T 20V, rozumem przy JTD. Gaz bym sobie odpuścił - właśnie sprzedałem AR166 3.0 V6 z gazem - to chyba nie to. Za to motor JTD jest nie do zdarcia (mam taką AR166) i ekstremalnie ekonomiczny. Pewnie skończy się na zakupie takiej, w której wszystko będzie grało, a silnik zejdzie na plan drugi. No i jeżeli JTD, to tylko z polskiego rynku, ze względu na akcyzę, która obecnie wynosi dla >2000cm3 aż 18,6%!
Oto KOLEJNA OPCJA
Rocznik '97, przebieg 240.000 km, cena 850E, źródło mniej pewne, niż w pierwszym przypadku.
Na jakie elementy wyposażenia zwrócić uwagę?
Oto KOLEJNA OPCJA
Rocznik '97, przebieg 240.000 km, cena 850E, źródło mniej pewne, niż w pierwszym przypadku.
Na jakie elementy wyposażenia zwrócić uwagę?
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2009, 19:36 przez szerszen, łącznie zmieniany 2 razy.
- Taz
- Klubowicz
- Posty: 4093
- Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
- Imię: Irek
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Odp: Z jakim silnikiem kupić Kappę?
Dlaczego nie ma skóry na kierownicy?
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
Odp: Z jakim silnikiem kupić Kappę?
Która?Taz pisze:Dlaczego nie ma skóry na kierownicy?
Nie wiem...
- oswald
- Klubowicz
- Posty: 522
- Rejestracja: 09 cze 2008, 0:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Odp: Z jakim silnikiem kupić Kappę?
...nie... no ja (chyba) widzę skórę na kierownicy, dolne jej ramiona (fot. 15) obciągnięte skórą, choć w tym słońcu faktycznie wygląda jak guma... chyba że się mylę, poducha odpaliła i ktoś zmienił kółko... a autko bardzo ładnie się prezentuje, ciekawe jak jeździ... z tego silniczka też miałbyś wiele radochy z jazdyszerszen pisze:Sercem jestem przy 2.0T 20V, rozumem przy JTD. Gaz bym sobie odpuścił - właśnie sprzedałem AR166 3.0 V6 z gazem - to chyba nie to. Za to motor JTD jest nie do zdarcia (mam taką AR166) i ekstremalnie ekonomiczny. Pewnie skończy się na zakupie takiej, w której wszystko będzie grało, a silnik zejdzie na plan drugi. No i jeżeli JTD, to tylko z polskiego rynku, ze względu na akcyzę, która obecnie wynosi dla >2000cm3 aż 18,6%!
Oto KOLEJNA OPCJA
Na jakie elementy wyposażenia zwrócić uwagę?
były: 126p BIS '90, thema 2.0 16V VIS 155KM '94, seicento 900 39KM '00, kappa coupe 4.16 2000 turbo 205KM '98 nr 2013, kappa SW 2.4 20V 175KM '00.
są: punto 2FL 1.3 multijet 70KM '05, phedra platino 2.0 multijet chip:158KM '08
są: punto 2FL 1.3 multijet 70KM '05, phedra platino 2.0 multijet chip:158KM '08
Odp: Z jakim silnikiem kupić Kappę?
Oto OPCJA TRZECIA
Najbardziej pożądana laleczka, '97, 2.0 turbo, 160.000, pierwszy właściciel, pełna dokumentacja, cena na razie nieznana...
I to na razie na tyle, czas na podjęcie decyzji mam do końca przyszłego tygodnia.
Najbardziej pożądana laleczka, '97, 2.0 turbo, 160.000, pierwszy właściciel, pełna dokumentacja, cena na razie nieznana...
I to na razie na tyle, czas na podjęcie decyzji mam do końca przyszłego tygodnia.