Z jakim silnikiem kupić Kappę?

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
szerszen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 26 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Z jakim silnikiem kupić Kappę?

Post autor: szerszen » 10 wrz 2009, 21:34

Zanim uderzę na Thesisa postanowiłem zakosztować K. Żeby się nie zarzynać chcę wziąć rocznik 96-99, bardzo chętnie coupe, ale nie jest to mus. No i tu nasuwa się pytanie - który silnik brać. Zakładamy, że zakupiony egzemplarz będzie raczej zajeżdżony - 200-300 tys. km to norma dla tak starego auta. Nie chcę za bardzo inwestować więc raczej wolę wystartować na model tańszy w serwisowaniu. Jeździć też nie będę dużo - myślę, że max 500 km miesięcznie. Priorytetem jest raczej bezwypadkowość danego egzemplarza (o co będzie pewnie trudno), lub z minimalnymi poprawkami lakierniczymi...
Który model brać?

Awatar użytkownika
Kozi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 633
Rejestracja: 30 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań=>Buk

Odp: Z jakim silnikiem kupić Kappę?

Post autor: Kozi » 10 wrz 2009, 21:42

Żeby kupić dobrą kappę trzeba się naszukać i być baaaardzo cierpliwym. Jak już się coś trafi co rokuje nadzieje na w miarę bezawaryjną eksploatację trza brać bo już niewiele takich egzemplarzy zostało. Przy takich przebiegach jakie deklarujesz weź taki który będzie sprawiał najwięcej przyjemności, czyli 3.0 lub 2.0T.
Pozdrawiam

Kozi

Obrazek
Lancia Kappa SW 2.4 JTD 2000' - Jest
Lancia Delta 1.8 8V 1994 - Była

Awatar użytkownika
bomal23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 238
Rejestracja: 30 lip 2005, 0:00
Skype: bomal23
Lokalizacja: Lublin/Rzeszów

Odp: Z jakim silnikiem kupić Kappę?

Post autor: bomal23 » 10 wrz 2009, 21:45

Gdybym miał wybierać, to wybrałbym silnik 2.0 T 16V 205 KM, mniej spala od 5-cio cylindrowca i od V6 3.0. Coupe to zawsze moje marzenie. Kappa z silnikiem 3.0, to marzenie ale drogie w utrzymaniu jeśli by coś się zaczęło psuć. A ma prawo, bo i swoje lata już te modele mają.

Awatar użytkownika
szerszen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 26 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Odp: Z jakim silnikiem kupić Kappę?

Post autor: szerszen » 10 wrz 2009, 21:54

Najbardziej jestem za coupe, od pierwszego właściciela, z Italii. Kompiluję ile można dać...
Z drugiej strony na miejscu jest TD z 98 roku...

Awatar użytkownika
Kozi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 633
Rejestracja: 30 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań=>Buk

Odp: Z jakim silnikiem kupić Kappę?

Post autor: Kozi » 10 wrz 2009, 21:58

To przy tak mało pokonywanych kilometrach odpuściłbym sobie diesla. Sam szukałem benzynki właśnie z takich powodów ale trafił się super egzemplarz w dieslu za rozsądne pieniądze więc się długo nie zastanawiałem.

Chyba że jesteś zainteresowany coupe w dieslu :))))))
Pozdrawiam

Kozi

Obrazek
Lancia Kappa SW 2.4 JTD 2000' - Jest
Lancia Delta 1.8 8V 1994 - Była

Awatar użytkownika
szerszen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 26 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Odp: Z jakim silnikiem kupić Kappę?

Post autor: szerszen » 11 wrz 2009, 14:42

Wspomniany diesel odpadł, z rocznika '97 ePer zrobił '94 :-) Teraz jest K coupe na świeczniku... od pierwszego właściciela. Negocjacje trwają.
Inaczej ujmując pytanie - który silnik w K jest najmniej awaryjny?

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Odp: Z jakim silnikiem kupić Kappę?

Post autor: Nat » 11 wrz 2009, 15:19

Wersja permanentny banan na twarzy (prócz CPN):
K Coupe blue z 2,0T 20V

Wersja megaekonomiczna: kappa TD, byle nie zarżnięta do cna (nie będzie łatwo)
wersja ekonomiczna, a przy tym przyjemność z jazdy pozostaje: kappa 2,0 20V+LPG
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
szerszen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 26 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Odp: Z jakim silnikiem kupić Kappę?

Post autor: szerszen » 11 wrz 2009, 15:33

Co koledzy powiecie o OPCJI PIERWSZEJ - chłodnym okiem fachowców?
Lancia Kappa 2.0 LS, rok 1996, przebieg 270000, dwóch właścicieli, podobno bezwypadkowa, książka serwisowa, rozrząd zrobiony przy 186.000, opony i hamulce przy 220.000. Cena 850E plus laweta (ale to przy okazji, bo mam też AR do zabrania z Północnej Italii).

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Z jakim silnikiem kupić Kappę?

Post autor: Taz » 11 wrz 2009, 15:36

Jeśli chcesz robić 6000km rocznie to najlepiej kup 2.0 benzynę bez gazu.

2.4 - przy zaniedbaniu sprawy smarowania lubi przekręcić panewkę
3.0 - V-ka to większe koszty w razie jakiejś awarii
2.0T 16v - silnik starszy konstrukcyjnie (montowany w Themach, Deltach Integrale) i podobno często trzeba w nim zmieniać pasek rozrządu bo lubi się zerwać
2.0T 20v - silnik marzenie... dobra konstrukcja, 220KM... no ale o turbinę trzeba dbać.

Diesle odpadają z wiadomych względów... Nie na takie przebiegi kupuje się ropniaka.
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
bomal23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 238
Rejestracja: 30 lip 2005, 0:00
Skype: bomal23
Lokalizacja: Lublin/Rzeszów

Odp: Z jakim silnikiem kupić Kappę?

Post autor: bomal23 » 11 wrz 2009, 16:24

Moim zdaniem na małe przebiegi zadbana V6 3.0 zagazowana jest idealnym rozwiązaniem. Jest to silnik nie do zdarcia i nic się w nim nie psuje jeśli się o niego dba. Ja z silnikiem nie miałem najmniejszej usterki. Teraz po ostatniej prawdopodobnie kolizji zaczynają pojawiać się problemy z pompą do wspomagania.

Awatar użytkownika
szerszen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 26 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Odp: Z jakim silnikiem kupić Kappę?

Post autor: szerszen » 11 wrz 2009, 17:54

Sercem jestem przy 2.0T 20V, rozumem przy JTD. Gaz bym sobie odpuścił - właśnie sprzedałem AR166 3.0 V6 z gazem - to chyba nie to. Za to motor JTD jest nie do zdarcia (mam taką AR166) i ekstremalnie ekonomiczny. Pewnie skończy się na zakupie takiej, w której wszystko będzie grało, a silnik zejdzie na plan drugi. No i jeżeli JTD, to tylko z polskiego rynku, ze względu na akcyzę, która obecnie wynosi dla >2000cm3 aż 18,6%!
Oto KOLEJNA OPCJA
Rocznik '97, przebieg 240.000 km, cena 850E, źródło mniej pewne, niż w pierwszym przypadku.
Na jakie elementy wyposażenia zwrócić uwagę?
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2009, 19:36 przez szerszen, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Z jakim silnikiem kupić Kappę?

Post autor: Taz » 11 wrz 2009, 18:13

Dlaczego nie ma skóry na kierownicy?
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
szerszen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 26 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Odp: Z jakim silnikiem kupić Kappę?

Post autor: szerszen » 11 wrz 2009, 18:20

Taz pisze:Dlaczego nie ma skóry na kierownicy?
Która?
Nie wiem...

Awatar użytkownika
oswald
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 09 cze 2008, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Odp: Z jakim silnikiem kupić Kappę?

Post autor: oswald » 11 wrz 2009, 18:30

szerszen pisze:Sercem jestem przy 2.0T 20V, rozumem przy JTD. Gaz bym sobie odpuścił - właśnie sprzedałem AR166 3.0 V6 z gazem - to chyba nie to. Za to motor JTD jest nie do zdarcia (mam taką AR166) i ekstremalnie ekonomiczny. Pewnie skończy się na zakupie takiej, w której wszystko będzie grało, a silnik zejdzie na plan drugi. No i jeżeli JTD, to tylko z polskiego rynku, ze względu na akcyzę, która obecnie wynosi dla >2000cm3 aż 18,6%!
Oto KOLEJNA OPCJA
Na jakie elementy wyposażenia zwrócić uwagę?
...nie... no ja (chyba) widzę skórę na kierownicy, dolne jej ramiona (fot. 15) obciągnięte skórą, choć w tym słońcu faktycznie wygląda jak guma... chyba że się mylę, poducha odpaliła i ktoś zmienił kółko... :roll: ;) a autko bardzo ładnie się prezentuje, ciekawe jak jeździ... z tego silniczka też miałbyś wiele radochy z jazdy :D
były: 126p BIS '90, thema 2.0 16V VIS 155KM '94, seicento 900 39KM '00, kappa coupe 4.16 2000 turbo 205KM '98 nr 2013, kappa SW 2.4 20V 175KM '00.
są: punto 2FL 1.3 multijet 70KM '05, phedra platino 2.0 multijet chip:158KM '08

Awatar użytkownika
szerszen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 26 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Odp: Z jakim silnikiem kupić Kappę?

Post autor: szerszen » 11 wrz 2009, 19:35

Oto OPCJA TRZECIA
Najbardziej pożądana laleczka, '97, 2.0 turbo, 160.000, pierwszy właściciel, pełna dokumentacja, cena na razie nieznana...
I to na razie na tyle, czas na podjęcie decyzji mam do końca przyszłego tygodnia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kappa/Kappa SW/Kappa Coupe”