Kappa - power drive, comfort drive i lpg

Moderator: stabraf

szarkiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Kappa - power drive, comfort drive i lpg

Post autor: szarkiz » 13 paź 2005, 15:56

Witam.

Jestem w trakcie podejmowania decyzji co kupic. Przyznaje ze moimi favorytami byly zupelnie inne wozy... do czasu kiedy przez przypadek trafilem na ogloszenie o Lancii Kappa. Poniewaz nie kojarzylem zbyt dokladnie modelu i wygladu zajrzalem. No i zaczelo sie. Zaczalem szukac info o modelu Kappa. Od wloskich stron przez jakies pomniejsze stronki i fora. Na koncu tarfilem na lanciateam no i tu.
Za dni kilka jesli wszystko dobrze pojdzie bede (szczesliwym) posiadaczem Lancii Kappa 2.0, rocznik 97. Poniewaz jest to rocznik, w ktorym zmieniono silnik stosujac jednostke z V.I.S. chcialbym sie dowiedziec czy istnieje mozliwosc rozróżnienia wersji Power i COmfort Drive. W jakis posob rozeznac z ktorą mam do czynienia?

Drugi problem to LPG.
Nie mialem do tej pory do czynienia z instalacjami wiec moja wiedza, poza tym ze sa jakies tam generacje instalacji, jest w tym temacie znikoma. Jesli sie nei myle Kappa ma jednopunktowy wtrysk i kolektory aluminiowe. Do tego modelu zaproponowano instalacje w cenie 2600, butla w kole. Ale czytajac posty o LPG zauwazylem ze ktos montowal sekwencyjny za 4800. No i dylemat.. ktory w koncu mam zamontowac ?
Czy dowolny a wybor zalezy od posiadanej kasy czy moze jest cos innego co decyduje o tym ?
No i ostatecznie ... wiekszosc postow o LPG jest utrzymana w tonie rozczarowania. A to ze gasnie, a to ze obroty, ze kiepsko zapala, ze szarpie. Czy z tymi instalacjami naprawde tak kiepsko ?

pozdrawiam
Nowy forumUser a moze i LanciaOwner
Lancia Kappa 2.0
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Odp: Kappa - power drive, comfort drive i lpg

Post autor: Torell007 » 13 paź 2005, 17:23

"szarkiz" pisze:Witam.
chcialbym sie dowiedziec czy istnieje mozliwosc rozróżnienia wersji Power i COmfort Drive. W jakis posob rozeznac z ktorą mam do czynienia?
Witam,
rozróżnisz ... na prawym nadkolu w komorze silnika masz naklejkę Power Drive lub Comfort Drive
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Awatar użytkownika
Klaudek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 12 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Kappa - power drive, comfort drive i lpg

Post autor: Klaudek » 13 paź 2005, 20:12

"szarkiz" pisze:Witam.

...chcialbym sie dowiedziec czy istnieje mozliwosc rozróżnienia wersji Power i COmfort Drive. W jakis posob rozeznac z ktorą mam do czynienia?

...Czy z tymi instalacjami naprawde tak kiepsko ?

pozdrawiam
Nowy forumUser a moze i LanciaOwner
http://lanciapolska.org/pliki/manuale/kappaforum/1.jpg[/img]
http://lanciapolska.org/pliki/manuale/kappaforum/7.jpg[/img]

LPG to kibel....
silnik został stworzony pod paliwa benzynowe ropopochodne i niech tak zostanie...
Top Taxi 600-194-536 2zł Kilometr
10% Zniżki dla starych znajomych z LKP :)

Awatar użytkownika
mustafi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 418
Rejestracja: 09 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: Piła

Odp: Kappa - power drive, comfort drive i lpg

Post autor: mustafi » 13 paź 2005, 20:24

"Klaudek" pisze:
LPG to kibel....
silnik został stworzony pod paliwa benzynowe ropopochodne i niech tak zostanie...
Przesadzasz, ropa sie juz konczy i przyszloscia wedlug mnie jest CNG, czyli gaz ziemny, zloza sa jeszcze ogromne, metody wydobycia beda lepsze. Na polskim rynku dostepne sa juz nowe auta przystosowane do metanu. Opel robi takie, mercedes E klasy. Problemem poki co jest mala ilosc stacji gdzie mozna zatankowac gaz ziemny. Dodam ze LPG to paliwo ropopochodne- Liqufied Petroleum Gas...jest otrzymywany wraz z benzyna, olejem napedowym, i masa innych produktow z ropy naftowej podczas jej przerobki.
Obrazek

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Odp: Kappa - power drive, comfort drive i lpg

Post autor: Torell007 » 13 paź 2005, 20:27

"Klaudek" pisze:
"szarkiz" pisze:Witam.

...chcialbym sie dowiedziec czy istnieje mozliwosc rozróżnienia wersji Power i COmfort Drive. W jakis posob rozeznac z ktorą mam do czynienia?

...Czy z tymi instalacjami naprawde tak kiepsko ?

pozdrawiam
Nowy forumUser a moze i LanciaOwner
http://lanciapolska.org/pliki/manuale/kappaforum/1.jpg[/img]
http://lanciapolska.org/pliki/manuale/kappaforum/7.jpg[/img]

LPG to kibel....
silnik został stworzony pod paliwa benzynowe ropopochodne i niech tak zostanie...
to drugie zdjęcie pochidzi z modelu 99' - plastikowy kolektor, pedał gazu na elektronice, plastikowa zabudowa silnika etc ...
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Awatar użytkownika
Klaudek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 12 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Kappa - power drive, comfort drive i lpg

Post autor: Klaudek » 13 paź 2005, 20:32

"Torell007" pisze:
"Klaudek" pisze:
"szarkiz" pisze:Witam.



LPG to kibel....
silnik został stworzony pod paliwa benzynowe ropopochodne i niech tak zostanie...
to drugie zdjęcie pochidzi z modelu 99' - plastikowy kolektor, pedał gazu na elektronice, plastikowa zabudowa silnika etc ...
czyli lipa...
samochody sie skończyły jednak w 98r...
gdzie kolektor to był kolektor a nie plastykowa popierdułka... i takie tam....

ta plastykowa osłona silnika od góry to też super pomysł :roll:
gdybym taką miał to nadal pewnie by mi sie lało paliwo z doprowadzającego węża...

te wszystkie plastykowe przykrywki od góry dla mnie to pomyłka... ja lubie widzieć wszystko...

lekko cybancik musiałem skręcić i gitara gra 8)
Top Taxi 600-194-536 2zł Kilometr
10% Zniżki dla starych znajomych z LKP :)

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Kappa - power drive, comfort drive i lpg

Post autor: Torell007 » 13 paź 2005, 20:37

Wiesz Klaudek ... i tak Kappa jest najlepszym samochodem w swoim okresie 1994-2001 ... a czemu ? Bo najmiej wydziwionym, najmniej naćpanym elektroniką i pod względem mechanicznym prostym jak budowa młotka - oczywiście dla ludzi znających się na samochodach i mechanice ;)
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

szarkiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Kappa i gaz

Post autor: szarkiz » 13 paź 2005, 23:04

Witam.

Dziekuje Wam za info.

Wszystko idzie w dobrym kierunku. Kappa zaklepana.
Juz wiem ze rocznik 97 z silnikiem 2.0 VIS. Co do tabliczki nie mogli znalezc, a dla mnie power czy komfort rzecz drugorzedna. Lekko blekitna, z niebieska alcantra w srodku.

Nadal pozostal temat gazu. Ponawiam pytanie bo zdaje sie ze w wymianie pogladow temat zmarł. Czy to auto naprawde ma takie problemu z gazem jak zdołalem zorientowac sie z postow na tym forum ?

Jesli juz zdecyduje sie na LPG to w jakie ? sekwencyjne czy zwykle ?
Zamierzam tym autkiem troche pojezdzic, podoba mi sie i szybko sie jej nie pozbede. Przebieg ma rozsadny a i ze cena niewysoka to moglbym w nia jeszcze zainwestowac.

pozdrawiam
Przemek.
Lancia Kappa 2.0
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Kappa - power drive, comfort drive i lpg

Post autor: mirek0p » 13 paź 2005, 23:11

na pierwszym zdjeciu powinno być 155KM
a co do gazu
faktycznie czytając można się zniechęcić
IV generacja czyli wtrysk sekwencyjny w fazie lotnej jest niezłą propozycją np.Prinz koszt na 5 cylindrów ok.4,5 tyś
jeżeli masz kasę radziłbym wtrysk ciekłego gazu firmy Vialle jedyny producent koszt min.8 tyś jest to instalacja dedykowana a w przypadku kappy tylko do 2.0 20V mam taką mogę się podzielić wrażeniami z użytkowania a ponieważ jeździłem przez kilka lat innymi sam. z różnymi instalacjami to trochę doświadczeń się zebrało
generalnie wszelkie płacze i narzekania na instalacje gazową są spowodowane nieodpowiednim dobraniem inst.i sterowania do danego auta oraz psełdo oszczednościami ,zamiennikami poszczególnych elementów oraz kiepską usługą montażu

PeGaZ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 273
Rejestracja: 07 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Wa-wa Tarchomin

Odp: Kappa i gaz

Post autor: PeGaZ » 14 paź 2005, 7:46

"szarkiz" pisze:Nadal pozostal temat gazu. Ponawiam pytanie bo zdaje sie ze w wymianie pogladow temat zmarł. Czy to auto naprawde ma takie problemu z gazem jak zdołalem zorientowac sie z postow na tym forum ?

Jesli juz zdecyduje sie na LPG to w jakie ? sekwencyjne czy zwykle ?
Sam posiadam Kappę z LPG II generacji. Taką założył poprzedni właściciel. Przejechałem w ciągu pół roku 10tys km i nie mam żadnych grubszych problemów. Widocznie instalacja została starannie dobrana i założona. Raz mi kichnął - tuż po zakupie, bo jeszcze nie czułem gazu. Nic się nie stało. Wiem jednak, że u poprzedniego właściciela było gorzej - świadczy o tym klejona puszka szmerów (zobaczyłem dopiero po zdjęciu, przy wymianie filtra powietrza) i dziura w obudowie filtra powietrza (ale nie szkodliwa). Samochód na gazie w sumie zachowuje się poprawnie, aczkolwiek po 7 tysiącach od regulacji (którą zrobiłem już ja w warsztacie) trochę spadły obroty jałowego (600-650 zamiasta 700-750) i przy mniejszych prędkościach na pierwszym lub drugim biegu (toczenie się w korku) czasami "żabkuje".
Rozważałem zmianę instalacji na IV generację, ale koszt (ok. 3600PLN - zbiornik, wielozawór zostaje ze starej) trochę mnie zniechęcił, ponieważ w tym przypadku oszczędność jaką ona da jest mniejsza niż "zaczynanie od zera".
JEDNAK gdybym to ja instalował gaz zdecydowanie wybrałbym IV generację. I KONIECZNIE warsztat, który już coś takiego robił w Kappie i cieszący się dobrą opinią. Ze względu na to, że na IV generacji miałbym niemalże parametry porównywalne z jazdą na benzynie. Na II czuć wyraźną różnicę w mocy po przełączeniu się na benzynę....
Kappa '98 2.0 20V - LPG - była
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Kappa - power drive, comfort drive i lpg

Post autor: Blash » 14 paź 2005, 8:38

ta plastykowa osłona silnika od góry to też super pomysł Rolling Eyes
a widzieliście silnik alfy 166 ??

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Kappa - power drive, comfort drive i lpg

Post autor: Torell007 » 14 paź 2005, 9:11

"mirek0p" pisze:na pierwszym zdjeciu powinno być 155KM
na pierwszym zdjęciu jest wersja 145 konna, bez V.I.S 8)
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Odp: Kappa - power drive, comfort drive i lpg

Post autor: tomek » 14 paź 2005, 9:15

"Klaudek" pisze: LPG to kibel....
silnik został stworzony pod paliwa benzynowe ropopochodne i niech tak zostanie...
A jezdziles autem z dobra instalacja gazowa? Co to znaczy silnik stworzony do paliwa benzynowego? Ile oktanow ma polska P95? LPG ma ponad 100.
Uwielbiam jak ktos wypowiada swoje opinie nie potwierdzone praktyka.
W koncu te kilka milionow aut, skonsturowanych do jazdy na benzynie, ezdzi w naszym kraju na LPG.
Warunek dobra instalka i DOSWIADCZONY ZAKLAD!!!
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

KJ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 223
Rejestracja: 10 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - power drive, comfort drive i lpg

Post autor: KJ » 14 paź 2005, 10:15

"mirek0p" pisze: jeżeli masz kasę radziłbym wtrysk ciekłego gazu firmy Vialle jedyny producent koszt min.8 tyś jest to instalacja dedykowana a w przypadku kappy tylko do 2.0 20V mam taką mogę się podzielić wrażeniami z użytkowania a ponieważ jeździłem przez kilka lat innymi sam. z różnymi instalacjami to trochę doświadczeń się zebrało
generalnie wszelkie płacze i narzekania na instalacje gazową są spowodowane nieodpowiednim dobraniem inst.i sterowania do danego auta oraz psełdo oszczednościami ,zamiennikami poszczególnych elementów oraz kiepską usługą montażu
A ja zdecydowan ie odradzam tą instalację. Wystarczy zresztą poczytać opinie użytkowników - rok, dwa i trzeba robić generalny remont tej instalacji, co kosztuje ponad 2 tysiące (jakieś problemy z pompą). Był chyba zresztą podobny temat nawet na tym forum.
Zdecydowanie lepiej wstawić coś naprawdę dobrego IV generacji - byle w dobrym zakładzie.
******* KJ ******

KJ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 223
Rejestracja: 10 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - power drive, comfort drive i lpg

Post autor: KJ » 14 paź 2005, 10:20

"tomek" pisze:
"Klaudek" pisze: LPG to kibel....
silnik został stworzony pod paliwa benzynowe ropopochodne i niech tak zostanie...
A jezdziles autem z dobra instalacja gazowa? Co to znaczy silnik stworzony do paliwa benzynowego? Ile oktanow ma polska P95? LPG ma ponad 100.
Uwielbiam jak ktos wypowiada swoje opinie nie potwierdzone praktyka.
W koncu te kilka milionow aut, skonsturowanych do jazdy na benzynie, ezdzi w naszym kraju na LPG.
Warunek dobra instalka i DOSWIADCZONY ZAKLAD!!!
A ja uważam, że to prawda. I liczba oktanów nie ma tu nic do rzeczy.
Silnik są tworzone z myślą o zasilaniu benzyną i do tego są optymalizowane (często nawet do określonej benzyny - min. 98).
Prędzej czy później ( na szczęście raczej później) zasilanie gazem zapewne zrobi swoje (chociażby ze względu na wyższą temperaturę spalania).
A co do jakości paliw.... benzyna przynajmniej na firmowych stacjach jest od czasu do czasu kontrolowana, a przy gazie to już zupełnie wolna amerykanka...

PS. ja akurat jeżdżę na gazie, ale nie dorabiam sobie do tego ideologii o jego wyższości nad benzyną. Jedyny argument to cena.
******* KJ ******

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kappa/Kappa SW/Kappa Coupe”