Jaki silnik polecacie do Kappy?

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Jaki silnik polecacie do kappy?

Post autor: topcio » 31 sie 2010, 20:40

Boorek pisze:było 2.0 ale turbo
: buja w oblokach : piękny silnik, taki dziki :lol:
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
kamikadzedriver
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 30 sie 2010, 13:17
Imię: kamil
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Jaki silnik polecacie do kappy?

Post autor: kamikadzedriver » 31 sie 2010, 20:43

ale to są jakieś odosobnione przypadki, czy powszechnie się to zdarza, zauważyłem w innym temacie że te silniki miały wade konstrukcyjną polegającą właśnie na tym, tobie się nic takiego nie działo?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Jaki silnik polecacie do kappy?

Post autor: topcio » 31 sie 2010, 20:49

Kurcze, jak Ci to wytłumaczyć. Te silniki mają wadę - nie są idiotoodporne. To ich podstawowa wada. Dwa razy kupiłem silnik z wałem do szlifu - w obydwu przypadkach winni byli użytkownicy.

Edit

w tych silnikach (bardziej niż w innych) trzeba dbać o olej i nie można ich kręcić na zimno.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Jaki silnik polecacie do kappy?

Post autor: Polej » 31 sie 2010, 21:20

topcio1 pisze:Nie piszę że nie można kręcić, tylko że 155 KM to muł. Ja lubię szybką jazdę dlatego 2.0 omijam łukiem. Trwałość? Jeśli nie będziesz kręcił zimnego silnika to nic mu nie będzie. Bierz pod uwagę, że ktoś mógł go katować wcześniej a twój jeden wyścig rozwali silnik - tego nie ugadniesz bo używka jest zawsze loterią.
Dokładnie, jeśli ktoś nie umie traktować zimnego silnika, to żadnego nie zachowa na dłużej, a zimny silnik to niedosmarowany silnik.
Co do dynamiki tej jednostki..mułem bym jej nie nazwał, jak na 155KM w stosunku do wagi 1,5tony nie czyni tego auta mułem. Spod świateł objeżdżam większość samochodów (długi pierwszy bieg), mierzone przyśpieszenie 0-100 na prostym i płaskim odcinku- w granicach 9sek, nie więcej.(bodajże z 6 pomiarów).
Jeśli umiesz redukować i masz szybką, a niekoniecznie tylko ciężką nogę- to nie będziesz narzekał na dynamikę. Oczywiście- auto z kompletem pasażerów nie jest specjalnie zrywne, ale pozwala na bezpieczne wyprzedzanie- o ile głowa nie należy do idioty.
Co do kręcenia do 7 tyś..ja nie widzę sensu. Może kilka razy kręciłem początkowo po kupnie auta. Żeby usłyszeć. Teraz wogóle tego nie robię, bo 6 tyś mi wystarcza. A na 5 biegu 6 tyś to już w granicach 200km/h, a po lotniskach nie jeżdże, wiec wolę pożyć nieco dłużej;]
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Jaki silnik polecacie do kappy?

Post autor: marceli » 31 sie 2010, 22:05

Ja póki co jestem zadowolony ze swojego 2.4 benzyny.Owszem jeszcze ją krótko mam, niewiele najechała ale jazda jest przyjemna.Mozy nieco wiecej jak 2.0, momentu trochę też.Jest ok.
A co do silnika, no cóż tez się naczytałem o panewkach ale co zrobic trzeba jeżdzić,przestrzegam zasad jw koledzy radzą, dbam o włąściwy stan oleju itp.
Wczesniej miałem okazję jezdzić zwykłą 2.0 no to tu jest lepiej(czyt fajniej).
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Skalniak71
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 501
Rejestracja: 20 gru 2009, 9:56
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Jaki silnik polecacie do kappy?

Post autor: Skalniak71 » 01 wrz 2010, 1:34

Moją Kappą 3.0 zrobiłem może z 16 000 od grudnia zeszłego roku. Powiem tak. Czasami moc wystarcza gdy kręcę go od 3 do 4,5k na każdym biegu, więcej raczej się nie staram bo:
primo ultimo: wydaje mi się, że mimo mocy i charakterystyki silnika (trzeba go kręcić) nie staram się wkraczać na czerwone pole, kocham swoją lucynkę! Ot tak! :D
po drugie, spalanie. Tutaj mimo wszystko jadąc 70% trasa z dynamicznymi wyprzedzaniami, 30% miasto korki światła, spalanie (3 osoby na pokładzie) 12l gazu. Taniej niż dieslem ! Ale magiczne "2" z przodu nie będzie problemem dla tego silnika.
Wracając znad morza (ekodriving) 13,5l gazu- 4 osoby + bagażnik zapomniałem po prostu co to auto potrafi. Wczoraj swojego rumaka rozgrzałem i dałem się mu ponieść, 4bieg, 160km/h(max +/-200km/h) w kilka sekund przy dźwięku wrrrrrrrr i zapominasz jak masz na imię :)
Polecam w każdym bądź razie jednostkę której jestem szcześliwym posiadaczem.
Bella !Lancia Kappa 3.0 V6 95' Bella#2 Alfa Romeo 166 2.4 jtd 05'
Obrazek ObrazekObrazek Obrazek

Awatar użytkownika
cool_r
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 219
Rejestracja: 21 lip 2009, 18:13
Lokalizacja: Ostrołeka

Re: Jaki silnik polecacie do Kappy?

Post autor: cool_r » 01 wrz 2010, 11:27

Jesli chodzi o te panewki wystarczy że wpiszesz w google a zobaczysz ze ich przekręcanie nie jest domeną tylko i wylącznie lanci k, jak to sie mowi dla chcącego nic trudnego i jesli masz jakies pojecie o eksploatacji auta to niema sie czego bac. Tez rok temu jak sie rozgladalem za swoim kapciem regularnie studiowalem te forum i tez mialem jakies obawy ze moze byc lipa zastanawialem sie czemu co nie którzy profilaktycznie wymieniają panewki ze niby poco i co to ma zmienic i przedczym zabezpieczyć i co mozna przez to rozumieć ze taka firma jak lancia odwala makaron bo dobrych panewek nie umieją zrobić. Ktoś kto niema bladego pojęcia o tym jak się użytkuje w sposób normalny samochód to i nowe panewki jest w stanie skutecznie załatwić no nie.
LanciA_K_2.0_vis'99+BOMBA
www.WreckedExotics.com <-----łezka w oQ jak nic

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Jaki silnik polecacie do kappy?

Post autor: Nat » 01 wrz 2010, 11:39

Polej pisze:
topcio1 pisze:Nie piszę że nie można kręcić, tylko że 155 KM to muł. Ja lubię szybką jazdę dlatego 2.0 omijam łukiem.
Co do dynamiki tej jednostki..mułem bym jej nie nazwał, jak na 155KM w stosunku do wagi 1,5tony nie czyni tego auta mułem. Spod świateł objeżdżam większość samochodów (długi pierwszy bieg), mierzone przyśpieszenie 0-100 na prostym i płaskim odcinku- w granicach 9sek, nie więcej.(bodajże z 6 pomiarów).
Jeśli umiesz redukować i masz szybką, a niekoniecznie tylko ciężką nogę- to nie będziesz narzekał na dynamikę.
Czy auto nazywane jest "zrywne", czy jest "mułem" - to zależy głównie od przyzwyczajeń kierowcy, w szczególności, z czego się przesiada.
Znam człowieka, któremu i 200 KM nie starcza w klasie D (bo muł), jak i takiego który przesiadł się z malucha do kompakta 60KM i twierdził, że to auto "bruk wyrywa, takie mocne".
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
kamikadzedriver
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 30 sie 2010, 13:17
Imię: kamil
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Jaki silnik polecacie do Kappy?

Post autor: kamikadzedriver » 01 wrz 2010, 12:11

No dobra, a teraz pytanie; Ile taka awaria kosztuje, czy zawsze jest konieczne szlifowanie wału? pewnie nie, a tak w ogóle to czym takie przekręcenie się objawia, mogę na podstawie mojej wiedzy :D się tylko domyślać. I czy są tego jakieś wcześniejsze objawy, czy po prostu jedziesz jedziesz i BĘC stoisz

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Jaki silnik polecacie do Kappy?

Post autor: marceli » 01 wrz 2010, 12:41

Jeśli to sie stanie to zazwyczaj zaświeca się olej na desce i juz wiadomo ,że cos nie tak.
Poza tym silnik stuka i to dość głośno.Moim zdaniem , nie martw sie na zapas.

Aha, wracając do tematu, weź pod uwage że koszty utrzymania 3.0 są wieksze od 2.0 czy 2.4
Chodzi mi tu o serwisowanie(naprawy) i częsci.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
michal1045
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1645
Rejestracja: 25 lis 2009, 16:31
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź

Re: Jaki silnik polecacie do Kappy?

Post autor: michal1045 » 01 wrz 2010, 13:38

Ja uważam, że przede wszystkim powinieneś się skupić na stanie jednostki - jeżeli rozważasz między 2.0 i 2.4!\

Ze swojej strony mogę polecić tds-a. Przez 20 tys. km zero awarii :D i oby tak dalej. Niestety w przypadku diesla trzeba się najbardziej przyłożyć do znalezienia odpowiedniego egzemplarza!
Pozdrawiam Michał, syn Geparda
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Delta 1.4 Tjet 120 KM LPG
Są jeszcze Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI + Xsara Picasso 2.0 HDI + Dodge Grand Caravan 2007
Były Kappa SW 2.4 TDS, Y 1.2 16v, Piaggio ZIP 2010, Phedra 2.0 JTD
Obrazek

Awatar użytkownika
kamikadzedriver
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 30 sie 2010, 13:17
Imię: kamil
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Jaki silnik polecacie do Kappy?

Post autor: kamikadzedriver » 01 wrz 2010, 15:29

właściwie to jeśli chodzi o benzynę to brałem tylko pod uwagę tylko 2,0, 2,4 mógłby palić za dużo a nie chcę gazu. jeszcze raz ponawiam pytanie ile może kosztować naprawa po tych panewkach. A skoro wyszedł temat tdsa, trochę od tym, myślałem, wolałbym go chyba zamiast JTD ze względu na to że wydaje się być mniej skomplikowany konstrukcyjnie czyli pewnie mniej awaryjny. Jak z tym TDSem, warto rozważyć?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Jaki silnik polecacie do Kappy?

Post autor: topcio » 01 wrz 2010, 15:36

kamikadzedriver pisze:jeszcze raz ponawiam pytanie ile może kosztować naprawa po tych panewkach.
Wystarczy użyć opcji szukaj a wyskoczy odpowiedź KLIK :link:
kamikadzedriver pisze:właściwie to jeśli chodzi o benzynę to brałem tylko pod uwagę tylko 2,0
jak dla mnie 2,4 20V jest absolutnie najmniejszym silnikiem w K , 2,0 to prawie jak eco driving. Tu Nat ma całkowitą rację pisząć
Nat pisze: Znam człowieka, któremu i 200 KM nie starcza w klasie D (bo muł), jak i takiego który przesiadł się z malucha do kompakta 60KM i twierdził, że to auto "bruk wyrywa, takie mocne".
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
fazi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Jaki silnik polecacie do Kappy?

Post autor: fazi » 01 wrz 2010, 20:23

Osobiscie polecam 2,4jtd to drugi jaki posiadam i lepszego w żadnym względzie ,chyba ogólnie nie ma,dobra dynamika ,oszczędnośc ,i bezawaryjność.Miałem 2,0 vis ,w sumie wiekszych problemów z nim nie było ,lecz ekonomia mówi swoje spalanie w mieście na klimie 15 pb,on 2,4 jtd przy noramlnej jeżdzie 8 litrów ON miasto .
Ze spężarkami do 2,4 jtd nie ma problemu sa dosc tanie -to na wypadek gdyby sie popsuła,lecz przy normalnym uzytkowaniu to nie ma problemu.Bena wiadomo ,piekny dzwięk .niestety lata robią swoje i w takim przypadku diesel zawsze jest górą .
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD

Awatar użytkownika
kamikadzedriver
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 30 sie 2010, 13:17
Imię: kamil
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Jaki silnik polecacie do Kappy?

Post autor: kamikadzedriver » 01 wrz 2010, 22:26

oj naczytałem się ja na forum o tych panewkach, widzę że nie ciekawa sprawa i choć koszty może nie są nieziemsko wysokie to chciałbym uniknąć takiego zachodu. być może podniosą się głosy że jak chce bezawaryjne to nie lancie, ale nie o to chodzi. jak na tym polu przedstawia sie wspomniany wyżej JTD, spalanie widzę że spoko, ale wiadomo że nowoczesne diesle bywają podatne na awarie, 2masowe koła, wtryskiwacze, itp

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kappa/Kappa SW/Kappa Coupe”