Kappa 3.0 V6 226KM - jak rozpoznać?

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
maciek_czer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

Kappa 3.0 V6 226KM - jak rozpoznać?

Post autor: maciek_czer » 26 mar 2008, 14:20

Zasadnicza rożnica w/w silników jest taka do 1999 stosowany był 3.0 V6 24V identyczny z AR164 (nie wymaga blokad do wymiany paska) i konstrukcyjnie różni się od nowszego zmienionym napędem pompy oleju (w starszym długim wałkiem napędzanym od paska rozrządu w tylnej głowicy - przyczyna częstych problemów spadkui ciśnienia oleju i dziwnych dzwięków, w nowszym łańcuszkiem bezpośrednio od wału korbowego) Co za tym idzie pasek rozrządu, napinacz i rolki są inne (chociaż same rolki są bezmała identyczne i w swojej AR mam od 166), inna jest osłona rozrządu - mniejsza na tylnej głowicy. Jeżeli ktoś słyszał starszą wersję ten w nowszej odrazu zauważy cichszą pracę paska rozrządu. Inne usprawnienia to gas-by-wire czyli brak linki gazu, na kolektorze dolotowym inny jest separator oleju od układu przewietrzania skrzyni korbowej. Rożni się też wieloma drobnostkami tak więc ciężko się rozpisywać. A zmieniono go dlatego, że w 1998 roku zakończono produkcję AR164, która miała starą wersję silnika i wprowadzono AR166 która miała ów zmodernizowany silnik, tak więc po wyczerpaniu zapasów starych silników do Kappy zaczęto montować ten nowszy. Aha byłbym zapomniał najbardzie rzuca się w oczy usytułowanie alternatora w starej wersji jest z przodu w nowej z tyłu, zamiennie z pompą wspomagania kiery, chociaż e-per podaje zmianę w 1996 roku.http://www.mca_warsztat.republika.pl/naread.png[/img]
http://www.mca_warsztat.republika.pl/naread1.png[/img]
A tak wogóle to silniki V6 w Kappie to silniki Alfa Romeo od początku do końca, a różnia się tylko pokrywkami i wyglądem kolektora dolotowego na tylnej głowicy, mają także zmienione oprogramowanie w ECU aby silnik chodził troche bardziej miękko niż w AR w którym są nastawione na "sportowo".
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl

wozwo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 54
Rejestracja: 24 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Kappa 3.0 V6 226KM - jak rozpoznać?

Post autor: wozwo » 26 mar 2008, 14:38

"maciek_czer" pisze:Zasadnicza rożnica w/w silników jest taka do 1999 stosowany był 3.0 V6 24V identyczny z AR164 (nie wymaga blokad do wymiany paska) i konstrukcyjnie różni się od nowszego zmienionym napędem pompy oleju (w starszym długim wałkiem napędzanym od paska rozrządu w tylnej głowicy - przyczyna częstych problemów spadkui ciśnienia oleju i dziwnych dzwięków, w nowszym łańcuszkiem bezpośrednio od wału korbowego) Co za tym idzie pasek rozrządu, napinacz i rolki są inne (chociaż same rolki są bezmała identyczne i w swojej AR mam od 166), inna jest osłona rozrządu - mniejsza na tylnej głowicy. Jeżeli ktoś słyszał starszą wersję ten w nowszej odrazu zauważy cichszą pracę paska rozrządu. Inne usprawnienia to gas-by-wire czyli brak linki gazu, na kolektorze dolotowym inny jest separator oleju od układu przewietrzania skrzyni korbowej. Rożni się też wieloma drobnostkami tak więc ciężko się rozpisywać. A zmieniono go dlatego, że w 1998 roku zakończono produkcję AR164, która miała starą wersję silnika i wprowadzono AR166 która miała ów zmodernizowany silnik, tak więc po wyczerpaniu zapasów starych silników do Kappy zaczęto montować ten nowszy. Aha byłbym zapomniał najbardzie rzuca się w oczy usytułowanie alternatora w starej wersji jest z przodu w nowej z tyłu, zamiennie z pompą wspomagania kiery, chociaż e-per podaje zmianę w 1996 roku.http://www.mca_warsztat.republika.pl/naread.png[/img]
http://www.mca_warsztat.republika.pl/naread1.png[/img]
A tak wogóle to silniki V6 w Kappie to silniki Alfa Romeo od początku do końca, a różnia się tylko pokrywkami i wyglądem kolektora dolotowego na tylnej głowicy, mają także zmienione oprogramowanie w ECU aby silnik chodził troche bardziej miękko niż w AR w którym są nastawione na "sportowo".
A co z mocą tych po 1999r. maja dalej 204KM czy tak jak w Alfach 226KM? Czy zmiana na bardziej "miekki" pociagnęła za sobą obniżenie mocy?

Awatar użytkownika
maciek_czer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

Kappa 3.0 V6 226KM - jak rozpoznać?

Post autor: maciek_czer » 26 mar 2008, 19:22

PO 1999 wszystkie (chyba?) mają 226KM
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl

RobertWroc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 260
Rejestracja: 26 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Kappa 3.0 V6 226KM - jak rozpoznać?

Post autor: RobertWroc » 27 mar 2008, 0:20

maciek, dzięki za informacje. Szkoda że nie wiedziałem tego wcześniej,szybciej i łatwiej poszła by wymiana paska.
ciekawostką jest że moja K jest z1996, ale zdaniem mechanika (p.J.Clapek z Wołowa, info o nim jest w innym poscie-ale naprawdę polecam) silnik był wymieniany.
co do mojego numeru silnika,nie powiem by goodczytactrzeba zdemntować akumulator i kawałek dolotu.ale jest identyczny z podawanym z eperem,jednak ze sam wyglad rozrządu zaś jest identyczny jak w AR166.,
Co do innych rzeczy nie wiem pnieważ zostawiłem samochód ,właśnie przez koniecznośc sprowadzenia blokad.
Jeżeli chodzi o jazdę cóż porównywac faktycznie nie ma z czym.Jedynie co mogę powiedzieć to przy ostrym ruszeniu ciśnienie na chwilke zatyka uszy.
Ale myśle że nie jest to powód do zbyt wielkiej radości. bo tak naprawdę te 20 Km przy tej mocy nie jest chyba aż tak istotne,tym bardziej ze jest to samochód raczej do normalnej jazdy. Owszem wiem że dla 10% ludzie wywalają kupę kasy na tunning,a tu dostałem za darmo,tylko naprawdę jestem pewien że w normalnej eksploatqcji ta różnica jest poprostu niedostrzegalna i nawet jeżei przełozy się na 1 sek do 100 to i tak nie jest to warte kłopotów w wrasztacie i szoku cenowego w sklepie.
teraz już wiemze jak stanie się coś nieprzewidzianego to ciężko będzie kupić częśc poprostu z Allegro. i naprawdę nie bardzo mnie to cieszy,


W niedzielę wielkanocna miałem okazję przetestować K na trasie.jako ze musiałem jechac do Zabrza na sniadanie wielkanocne to jak łatwo sie domyślić przez prawie całą drogę miałem A4 tylko dla siebie.
predkośc podróżna-180-190km/h
predkośc chwilowa 235km/h. i jeszcze lekki zapas mocy,ale juz nie za duży.
oczywiście biorąc pod uwagę przekłamanie licznika myślę że mogło być ok 225-230 km/h, może ciutkę mniej. Spalanie? w granicach 10 l/100 km
ale ze powrót to śr.prędkośc 60-120km/h (śnieg,śnieg z deszczem,deszcz,grad,i widocznośc ok 5m) ciężko jest określić średnie spalanie.
Lancia Kappa 3.0 V6 24v
są silniki, i jest V....

Opciu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 122
Rejestracja: 16 lip 2005, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa 3.0 V6 226KM - jak rozpoznać?

Post autor: Opciu » 27 mar 2008, 1:36

ja kappa 3.0 v6 204km na trasie w niemczech wyciagłem 255km/h :twisted: więcej juz nie poszła,zapasu mocy nie było juz żadnej,a dodam że kappa była z gazem sekwencyjnym!!i ta pr edkość była osiągnięta na gazie.było to na prostej drodze.sam nie mogłem uwierzyc że poszła aż tyle.kolega jechał peugeotem 406 3.0 v6 208km z 2001rok i nie miał szans-peugeot poszedł "tylko" 245km/h a niby 4km wiecej.
teraz mam 2.0 16V turbo i nie miałem okazji sprawdzic na takiej trasie,a ciekawy jestem czy pójdzie więcej...
Sprowadzanie i sprzedaż samochodów osobowych z UE.
nr tel:793-44-66-43

wozwo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 54
Rejestracja: 24 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Kappa 3.0 V6 226KM - jak rozpoznać?

Post autor: wozwo » 27 mar 2008, 8:46

"RobertWroc" pisze:maciek, dzięki za informacje. Szkoda że nie wiedziałem tego wcześniej,szybciej i łatwiej poszła by wymiana paska.
ciekawostką jest że moja K jest z1996, ale zdaniem mechanika (p.J.Clapek z Wołowa, info o nim jest w innym poscie-ale naprawdę polecam) silnik był wymieniany.
co do mojego numeru silnika,nie powiem by goodczytactrzeba zdemntować akumulator i kawałek dolotu.ale jest identyczny z podawanym z eperem,jednak ze sam wyglad rozrządu zaś jest identyczny jak w AR166.,
Co do innych rzeczy nie wiem pnieważ zostawiłem samochód ,właśnie przez koniecznośc sprowadzenia blokad.
Jeżeli chodzi o jazdę cóż porównywac faktycznie nie ma z czym.Jedynie co mogę powiedzieć to przy ostrym ruszeniu ciśnienie na chwilke zatyka uszy.
Ale myśle że nie jest to powód do zbyt wielkiej radości. bo tak naprawdę te 20 Km przy tej mocy nie jest chyba aż tak istotne,tym bardziej ze jest to samochód raczej do normalnej jazdy. Owszem wiem że dla 10% ludzie wywalają kupę kasy na tunning,a tu dostałem za darmo,tylko naprawdę jestem pewien że w normalnej eksploatqcji ta różnica jest poprostu niedostrzegalna i nawet jeżei przełozy się na 1 sek do 100 to i tak nie jest to warte kłopotów w wrasztacie i szoku cenowego w sklepie.
teraz już wiemze jak stanie się coś nieprzewidzianego to ciężko będzie kupić częśc poprostu z Allegro. i naprawdę nie bardzo mnie to cieszy,


W niedzielę wielkanocna miałem okazję przetestować K na trasie.jako ze musiałem jechac do Zabrza na sniadanie wielkanocne to jak łatwo sie domyślić przez prawie całą drogę miałem A4 tylko dla siebie.
predkośc podróżna-180-190km/h
predkośc chwilowa 235km/h. i jeszcze lekki zapas mocy,ale juz nie za duży.
oczywiście biorąc pod uwagę przekłamanie licznika myślę że mogło być ok 225-230 km/h, może ciutkę mniej. Spalanie? w granicach 10 l/100 km
ale ze powrót to śr.prędkośc 60-120km/h (śnieg,śnieg z deszczem,deszcz,grad,i widocznośc ok 5m) ciężko jest określić średnie spalanie.
dzieki za info
Piszesz że masz z 1996r. A możesz podac swój VIN z dowodu rej.? Ciekaw jestem jaki kod silnik apoda EPER.

Awatar użytkownika
maciek_czer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

Kappa 3.0 V6 226KM - jak rozpoznać?

Post autor: maciek_czer » 27 mar 2008, 18:56

hehe ale powiem Wam że zmiana zdaniem E-pera była w 1996, więc może tylko moc w publikacjach jest podawana za mała.
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl

RobertWroc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 260
Rejestracja: 26 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Kappa 3.0 V6 226KM - jak rozpoznać?

Post autor: RobertWroc » 28 mar 2008, 12:17

jeżelichodzi opublikacje to bardzo możliwe,np. nie wiem skądbierze sie spalanie na poziome 17l/100km?
Naprawdę nie jest łatwo takie osiągnąć. Jedynym ślademjakiudało mi się znaleźćjest informacja że w okresie początkow produkcji K we Włoszech stosowana była benzyna 91 oktanowa.

Co do silnika i mocy . Nominalna moc silnika 3.0 V6 24v to 240KM,jednak że przez wymogi unijne i inne szykany została sztucznie zminiejszona.Ale zmiana nastąpiła poprzez zmniejszenie dolotów, czyli chamskie zdławienie.
porównywałem swoje doloty z dolotami AR i są takie same.Nie wiem,nie mam możliwości porównania ze starszymi modelami Lancii.


ponieważ jest to już kolejny mój włoch to nie dziwi mnie nic i bardzo możliwe ze poprostu z wrodzonego bałaganiarstwa zapomnieli o poinformowaniu szerzej o zmianie.

inny drobiazg-pasek rozrządu, ponieważ pasek zamawiał mechanik dostawca przywiózł dwa,jeden do Kappy a drugi do Kappy i...AR166.
Lancia Kappa 3.0 V6 24v
są silniki, i jest V....

Awatar użytkownika
maciek_czer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

Kappa 3.0 V6 226KM - jak rozpoznać?

Post autor: maciek_czer » 28 mar 2008, 14:04

Defacto wszystkie stare "szóstki" chodziły na 91 oktanowej benzynie, a 24 zaworowy jest modyfikacją 12 zaworowego który stosowany był w alfie 75, 164 i themie, a jako 2.5 litrowa a nawet 2 litrowa wersja stosowany był pod koniec lat 70 w alfie GTV-6, Alfa 6, czy Alfa 90 i 75. Potem dopiero powiększonogo do owych 3 litrów. a co do mocy to pierwotnie 3.0 V6 24V miał moc 211KM w wersji zwykłej i 234KM w wersji QV (mowa oczywiście o alfach) dlatego stosowany w kappie był troszkę zdławiony i miał moc 206KM. Po wspomnianej modyfikacji w alfach zaczął osiągać ponad 230KM a dla potrzeb Lancii 226KM co wynika z tego że Lancia jest bardziej luksusową limuzyną niż Alfa Romeo. Dlatego w kappie te silniki chodzą bardziej miękko, ciszej i mnie ostro niż w AR. A co do spalania to owe 17l można osiągnąć w mieście przy prędkościach nie przewidzianych w naszym kodeksie :) często hamując i przyśpieszając metoda"gaz do dechy". Moja AR pali w mieście ok 14 litrów co nie jest szczególnie dużo zważywszy na mój styl jazdy i pojemność silnika. Co ciekawe na trasie spalanie przy 100 - 120 utrzymało się na poziomie 7,8 litra/100km. Dodam tylko że moja AR jest w automacie.
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl

RobertWroc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 260
Rejestracja: 26 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Kappa 3.0 V6 226KM - jak rozpoznać?

Post autor: RobertWroc » 28 mar 2008, 15:25

Lancia Kappa 3.0 V6 24v
są silniki, i jest V....

Opciu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 122
Rejestracja: 16 lip 2005, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa 3.0 V6 226KM - jak rozpoznać?

Post autor: Opciu » 02 kwie 2008, 12:44

Ja kupiłem kappe 3.0 v6 226km sedan ,pełna opcja,z października 1998roku (produkcja i pierwsza rejestracja)serwisowana no stop,może będazie na sprzedaz za miesiąc,zależy czy mi sie spodoba jazda :twisted:
Sprowadzanie i sprzedaż samochodów osobowych z UE.
nr tel:793-44-66-43

Awatar użytkownika
maciek_czer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

Kappa 3.0 V6 226KM - jak rozpoznać?

Post autor: maciek_czer » 03 kwie 2008, 0:14

hehe, dzisiaj sobie uświadomiłem co najbardziej rzuca się w oczy przy porównaniu starszej v6 z nowszą w kappie. Jest to układ wężów układu chłodzenia. W starszej wąż wychodzi z głowicy (poprzez termostat) od strony rozrządu. W nowszej wychodzi od strony skrzyni biegów. W obu przypadkach trafia do chłodnicy (góra) ale z odmiennej strony.
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl

wozwo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 54
Rejestracja: 24 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Kappa 3.0 V6 226KM - jak rozpoznać?

Post autor: wozwo » 03 kwie 2008, 23:20

"Opciu" pisze:Ja kupiłem kappe 3.0 v6 226km sedan ,pełna opcja,z października 1998roku (produkcja i pierwsza rejestracja)serwisowana no stop,może będazie na sprzedaz za miesiąc,zależy czy mi sie spodoba jazda :twisted:
A skąd wiesz że kupiłeś z silnikiem 226KM? Może jest 204KM?

RobertWroc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 260
Rejestracja: 26 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Kappa 3.0 V6 226KM - jak rozpoznać?

Post autor: RobertWroc » 03 kwie 2008, 23:31

wozwo,wiesz jesteś chyba jedynym człowiekiem na tym forum który tak liczy te konie.
Myslę że Maciek już dokładnie wyjaśnił wszystkie różnice jakie są i bez trudu rozpoznasz wersię mocniejszą.
Ale uwierz mi że nawet jak będziesz sie scigał spod każdych świateł to i tak nie odczujesz tej różnicy.
Wiec powodzenia w szukaniu swojej Kappy. Bądź pewny ze jak dobrze trafisz to bez względu czy będzie to 226 czy 204 Km nie zawiedziesz się i nie będziesz rozczarowany
Lancia Kappa 3.0 V6 24v
są silniki, i jest V....

Opciu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 122
Rejestracja: 16 lip 2005, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa 3.0 V6 226KM - jak rozpoznać?

Post autor: Opciu » 03 kwie 2008, 23:39

"wozwo" pisze:
"Opciu" pisze:Ja kupiłem kappe 3.0 v6 226km sedan ,pełna opcja,z października 1998roku (produkcja i pierwsza rejestracja)serwisowana no stop,może będazie na sprzedaz za miesiąc,zależy czy mi sie spodoba jazda :twisted:
A skąd wiesz że kupiłeś z silnikiem 226KM? Może jest 204KM?
WOZWO...alternator mam z tyłu,węże od chłodnicy idą z prawej strony silnika,przepustnica jest bez linki!!
wszystko jest tak jak pisał maciek_czer i inni
Sprowadzanie i sprzedaż samochodów osobowych z UE.
nr tel:793-44-66-43

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kappa/Kappa SW/Kappa Coupe”