Kappa - czy utrzymanie jest drogie ?

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
Jeremy McFee
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - czy utrzymanie jest drogie ?

Post autor: Jeremy McFee » 28 lis 2005, 14:39

"olekg" pisze: ...Ten konkretny facio np. powiedział mi, że litr czerwonego Paraflu kosztuje 35 pln, co by dawało koszt samego płynu do mojej chłodnicy 7 x 35 = 245 PLN, co jest niemożliwe, ponieważ cała wymiana płynu w autoryzowanym serwisie kosztuje 130 PLN. Tak więc co mam o nim mysleć ?

pozdrawiam Olek
Powiedz patafianowi, że w autoryzowanym serwisie ta przyjemność kosztuje PLN 130,-, po czym udaj się tam niezwłocznie i dokonaj dzieła :)

PS. Kiedy wymieniałem tylne amortyzatory w Themie zajechałem do 2 prywatnych warsztatów (po drodze) - a tam faceci zaczęli jęczeć, że to Lancia, że to pół dnia roboty, że trzeba to i tamto... s*anie w banie.
Dobrze, że obok było ASO Lancii - przyjęli auto bez protestu, ponieważ brakowało górnych dekielków i trzeba było czekać 2 dni - bez dyskusji zaproponowali zastępczego Fiata, po czym dzwonili konsultując się w każdej najmniejszej sprawie wymagającej podjęcia mojej decyzji (czy kupić to czy tamto, za tyle albo za inną kwotę itd.)

Cenię sobie ASO - bo per saldo oszczędza mój czas i pieniądze.
Auta używam do roboty (mam je "na firmie") - więc każdy jego przestój mnie kosztuje extra. W ciągu 2 lat codziennego użytkowania 12 letniej Lancii jej łączna niedyspozycja trwała nie więcej niż 14 dni.
Dopóki będzie względnie w porządku - nie będę jej zamieniał na nowszą.
Firmowe auto "z kratką" mnie nie interesuje :)
J. McFee

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - czy utrzymanie jest drogie ?

Post autor: Wujek_2000 » 28 lis 2005, 15:29

jeśli możesz podać, ktore to takie rewelacyjne ASO to będe dźwięczny, warto mieć na przyszlość jakiś dobry warsztat na podorędziu :wink: a skoro naprawde tak fachowo i sympatycznie to tym bardziej :)
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
Jeremy McFee
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - czy utrzymanie jest drogie ?

Post autor: Jeremy McFee » 28 lis 2005, 16:11

"Wujek_2000" pisze:jeśli możesz podać, ktore to takie rewelacyjne ASO to będe dźwięczny, warto mieć na przyszlość jakiś dobry warsztat na podorędziu :wink: a skoro naprawde tak fachowo i sympatycznie to tym bardziej :)
MOTO-TRANSUS, Warszawa, ul. Połczyńska
ASO FIAT LANCIA ALFA

Co prawda robiłem tam tylko tylne zawieszenie, ale nie trzeba było poprawiać.
Inne sprawy robiłem w zaprzyjaźnionym serwisie, który mam pod domem (do ASO mam 30 km).
Części zwykle kupuję sam (ostatnio wszystko, co chciałem do silnika, kupiłem w rządowym ASO na Limanowskiego - a składałem w Grodzisku - bo tu stało auto :)
J. McFee

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - czy utrzymanie jest drogie ?

Post autor: Wujek_2000 » 28 lis 2005, 16:15

ja zwykle robie właśnie w zaprzyjaźnionym serwisie a części kupuje samodzielnie, jednak myśle, ze czasami warto znać jakieś dobre ASO a szczególnie kiedy posiada sie bardziej nie typowy samochód naszych dróg :wink:
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - czy utrzymanie jest drogie ?

Post autor: grzole » 04 gru 2005, 2:45

O ASO na ul. Polczyńskiej nie powiem nic dobrego poza miłą obsługą w biurze obsługi klienta. Mechanik nie wiedział nawet gdzie jest w Themie gniazdko do podłączenia komputera diagnostycznego :!: Szukał go wraz z dwoma kolegami pod maską obok silnika a tym czasem "to-to" jest pod deską rozdzielczą w kabinie... Może elepiej się zna na Thesis :?: Oby.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Anonymous

Kappa - czy utrzymanie jest drogie ?

Post autor: Anonymous » 06 gru 2005, 15:00

UUUUUUUUUUUUUuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu ale z tego wyszła burza :P

Awatar użytkownika
Jeremy McFee
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - czy utrzymanie jest drogie ?

Post autor: Jeremy McFee » 06 gru 2005, 15:57

"grzole" pisze:O ASO na ul. Polczyńskiej nie powiem nic dobrego poza miłą obsługą w biurze obsługi klienta. Mechanik nie wiedział nawet gdzie jest w Themie gniazdko do podłączenia komputera diagnostycznego :!: Szukał go wraz z dwoma kolegami pod maską obok silnika a tym czasem "to-to" jest pod deską rozdzielczą w kabinie... Może elepiej się zna na Thesis :?: Oby.
Widać trafiłeś na jakiegos leszcza ;) Zdarza się wszędzie.
Fakt, że Themy i Kappy najlepiej znają na Limanowskiego.
Drogi sa zawsze dwie:
1. albo się jedzie do dobrego ASO, płaci się dużo pieniędzy i dużo się wymaga - ale auto jest dobrze zrobione.
2. albo znajduje się dobrego mechanika, który gotów jest się edukować - często popełnia błędy - co tez kosztuje i per saldo wychodzi na to samo.

Jest jeszcze trzecia droga - grzebanie samemu - jak się ma na to czas - a czas to pieniądz - więc znów wychodzi na to samo (no prawie - ja wolę jeździć nawet zastępczym autem, niż grzebać się w mechanice - ale hobbyści mają tutaj przewagę :)

Trzeba sobie zdać sprawę, że auta w wieku powyżej 7 lat wymagają wymiany lub naprawy szeregu zużytych podzespołów.
Nie sztuką jest kupić fajnie wyglądającego dryta - sztuką jest sprawić, by zawsze był na chodzie. To zawsze kosztuje.

Jak ktoś chce jeździć i eksploatować auto TANIO - powinien kupić sobie Cinquecento :) - ale Lancia albo Alfa na pewno tania nie będzie.
J. McFee

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - czy utrzymanie jest drogie ?

Post autor: Wujek_2000 » 06 gru 2005, 16:25

Moja Kappa mnie dzisiaj zszokowała. Cały dzień jeździłem po mieście i spaliła mi 9 i pół litra na setke 8O 3 litrowy silnik w mieście spalił 9 i pół litra 8O co prawda jeżdżę spokojnie bez wyścigów itp. bo w korkach to nawet nie da sie inaczej ale nie spodziewałem się, ze ona może tak mało spalić.
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
Jeremy McFee
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - czy utrzymanie jest drogie ?

Post autor: Jeremy McFee » 06 gru 2005, 17:48

"Wujek_2000" pisze:Moja Kappa mnie dzisiaj zszokowała. Cały dzień jeździłem po mieście i spaliła mi 9 i pół litra na setke 8O 3 litrowy silnik w mieście spalił 9 i pół litra 8O co prawda jeżdżę spokojnie bez wyścigów itp. bo w korkach to nawet nie da sie inaczej ale nie spodziewałem się, ze ona może tak mało spalić.
Pewnie przepijała deszczówką :)
J. McFee

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - czy utrzymanie jest drogie ?

Post autor: Wujek_2000 » 07 gru 2005, 10:02

Nie wiem czym przepijała ale jestem w szoku, zalałem jej pusty bak dokładnie 9,36 litra i przejechała 106 km. więc chyba dobrze licze
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
Jeremy McFee
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Zużycie paliwa

Post autor: Jeremy McFee » 07 gru 2005, 10:08

"Wujek_2000" pisze:Nie wiem czym przepijała ale jestem w szoku, zalałem jej pusty bak dokładnie 9,36 litra i przejechała 106 km. więc chyba dobrze licze
Tak nie licz - bo sie przeliczysz - widać wcześniej pompa nie chciała już ciągnąć.
żeby sprawdzić zużycie - nalej do pełna pod korek - zrób 100 km i znów nalej pod korek.
Test powtórz ze 2 razy w różnych warunkach.
Taka operacja prawdę Ci powie :)
J. McFee

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - czy utrzymanie jest drogie ?

Post autor: Wujek_2000 » 07 gru 2005, 10:28

dzięki za rade tak tez zrobie :)
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Odp: Zużycie paliwa

Post autor: tomek » 07 gru 2005, 10:53

"Jeremy McFee" pisze: Test powtórz ze 2 razy w różnych warunkach.
I zawsze tankuj przy tym samym dystrybutorze.
Oczywiscie im wieksza ilosc km zrobisz tym pomiar bedzie dokladniejszy.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Odp: Zużycie paliwa

Post autor: Torell007 » 07 gru 2005, 10:56

"tomek" pisze:
"Jeremy McFee" pisze: Test powtórz ze 2 razy w różnych warunkach.
I zawsze tankuj przy tym samym dystrybutorze.
Oczywiscie im wieksza ilosc km zrobisz tym pomiar bedzie dokladniejszy.
Kumpel pracuje na stacji i mówi, że im dystrybutor jest dalej od kasy np. 7 czy 8 tym bardziej przekłamuje ;) Profilaktycznie tankuje na 1 :D
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

hardwired

Odp: Zużycie paliwa

Post autor: hardwired » 07 gru 2005, 12:15

"Torell007" pisze:
"tomek" pisze:
"Jeremy McFee" pisze: Test powtórz ze 2 razy w różnych warunkach.
I zawsze tankuj przy tym samym dystrybutorze.
Oczywiscie im wieksza ilosc km zrobisz tym pomiar bedzie dokladniejszy.
Kumpel pracuje na stacji i mówi, że im dystrybutor jest dalej od kasy np. 7 czy 8 tym bardziej przekłamuje ;) Profilaktycznie tankuje na 1 :D
i oczywiscie zawsze przeklamuje na nasza niekorzysc :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kappa/Kappa SW/Kappa Coupe”