Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 23 wrz 2018, 14:54

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: NIO tak
PostDodany: 19 wrz 2007, 15:58 
No tak cała skarbnica wiexzy jest ale np chciałbym sie dowiedziec o niej cos ogolnei a tutaj pisza glownei o usterkach jak je naprawic... Czy silnik 2.0i.e V8 z 1989r (115KM) ma turbinke czy nie ?czym sie to auto charakteryzuje :(


Na górę
   
PostDodany: 19 wrz 2007, 17:49 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Posty: 706
Lokalizacja: Szczecin
no to już troszkę bardziej sprecyzowane pytanie :) napewno właściciele Themek się wypowiedzą :)

_________________
Endrjus...z mojej półki biorą pod nóż...kiedy mam żyć jeśli nie już...

Była: Lancia Delta 1.6i.e. 75KM '95
Była: Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110KM '01
Jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTD 140KM '01


Na górę
 Tytuł: Re: NIO tak
PostDodany: 19 wrz 2007, 18:02 
"konin2007" pisze:
No tak cała skarbnica wiexzy jest ale np chciałbym sie dowiedziec o niej cos ogolnei a tutaj pisza glownei o usterkach jak je naprawic... Czy silnik 2.0i.e V8 z 1989r (115KM) ma turbinke czy nie ?czym sie to auto charakteryzuje :(
no turbinki raczej nie ma bo moc jakaś mała, na pewno jest strasznie wygdna, i ciężko będzie Ci spotkac 2 taka na drodze jak to Lancie : yesyes : wiekszość użytkowników pyta o awarie ewentualnie dostępność i ceny części :lol: Pozdrawiam


Na górę
   
 Tytuł: Re: NIO tak
PostDodany: 19 wrz 2007, 18:30 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Posty: 6820
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa
"konin2007" pisze:
No tak cała skarbnica wiexzy jest ale np chciałbym sie dowiedziec o niej cos ogolnei a tutaj pisza glownei o usterkach jak je naprawic... Czy silnik 2.0i.e V8 z 1989r (115KM) ma turbinke czy nie ?czym sie to auto charakteryzuje :(
Auto wygodne z przepastnym bagażnikiem, ekonomiczne (na Pb w trasie przy 90 km/h około 7 l w mieście około 10 l), bezpieczne... Co do usterek to przy gazie opadają przepływomierze, pilnować trzeba pasków rozrządu i wałków wyważających, elektryka potrafi płatać psikusa poprzez braki połączeń llektrycznych lub słaby przepływ prądu przez styki - objaw to palenie się checkpola. Łatwość serwisu to atut: każdy mechanik znający silnik 2000 z Poloneza czy Fiata 132 już da radę z tą jednostką. Prowadnice szyb potrafią skorodować tak, że zostaje sama uszczelka w drzwiach. Skrzypienie deski rozdzielczej pojawia sie gdy szyba przednia byłą wymieniana. Świece jak z Poloneza, termostat i kable zapłonowe też. Mam taką Themę od 8 lat i jestem zadowolony.

_________________
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517


Na górę
 Tytuł: ;)
PostDodany: 19 wrz 2007, 21:29 
Dziękuje wszystkim serdecznie za pomoc ;)


Na górę
   
 Tytuł: Re: NIO tak
PostDodany: 20 wrz 2007, 23:29 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2007, 0:00
Posty: 333
Lokalizacja: RZESZÓW
nie chce prowadzic zbednej polemiki na temat spalania, ale jestem pelen podziwu dla tej jednostki napedowej. 2.0 i 10 litrow po miescie 8O 16v jest duzo bardziej paliwozerne :?

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł: ;)
PostDodany: 21 wrz 2007, 7:51 
Slyszalem że 16V bardzo problemowe auta są nie wiem czy to prawda....:) Ta 8V Lancia to edzie miała jakies depniecie czy raczej mułek ? ;)


Na górę
   
PostDodany: 21 wrz 2007, 11:37 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2007, 0:00
Posty: 333
Lokalizacja: RZESZÓW
ja mam swoja od maja i oprocz przewodow wysokiego napiecia, swiec no i niestety pompy paliwa nic sie z nia nie dzialo.. mialem problem z gazem, ale to byla tylko i wylacznie moja wina :?

ja mam w swojej 150KM i patrzac na jej przyspieszenie, wydaje mi sie za ta 8V bedzie dosc mulowata... ale na 100% nie jestem pewien, bo nie jechalem takowa :wink:


Na górę
PostDodany: 21 wrz 2007, 12:13 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Posty: 6820
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa
Czy 10,2 s. od 0 do 100 km/h to mułowatość czy nie sami oceńcie. Dodam, że są to oficjalne dane katalogowe. 16v wymaga 2 razy częstszych wymian pasków i ma większe zużycie o ponad 1,5 litra na 100 km w zestawieniu do 8v.

_________________
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517


Na górę
PostDodany: 21 wrz 2007, 12:18 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2007, 0:00
Posty: 333
Lokalizacja: RZESZÓW
"grzole" pisze:
Czy 10,2 s. od 0 do 100 km/h to mułowatość czy nie sami oceńcie. Dodam, że są to oficjalne dane katalogowe. 16v wymaga 2 razy częstszych wymian pasków i ma większe zużycie o ponad 1,5 litra na 100 km w zestawieniu do 8v.
szczerze mowiac myslalem ze bedzie gorzej, grzole nie chcialem nikogo urazic swoim postem, jezeli tak to ktos odebral to przepraszam :D
a co do zuzycia paliwa, to te 1,5 lira na 100 km to chyba tylko dane katalogowe :wink: przynajmniej moja pali troszke wiecej :?

pozdrawiam


Na górę
PostDodany: 21 wrz 2007, 12:53 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Posty: 6820
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa
Ależ nikt tu sie nie obraził. Poinformowałem jedynie o parametrach trakcji i poddałem waszej ocenie. Dla kogoś kto jeździ autem typu CC 700 to może być "ósemka" rakietą a dla kogoś od AR 147 GTA to mułowata zawalidroga. Wszystko jest kwestią punktu odniesienia.

_________________
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517


Na górę
PostDodany: 30 paź 2007, 21:04 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Posty: 888
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie
pozwolę sobie zabrać głos bo zrobiłem themą 2.0 8v jakieś 80 tyś km
(tezaz testuję 2.0 16v VIS - narazie jakieś 25 tyś km)

samochód wygodny i tani (potwierdzam co do części -pasują od poloneza i innych fiatów -filtr oleju też)
spalanie bardzo przyzwoite (nawet 8,5 LPG !!!) a fura idzie i to z niskich obrotów
jedyny ból to amortyzatory - jeśli umrą to 1100 PLN komplet (minimum)
ale ja wymieniłem zaraz na początku i po tych prawie 80 tyś km autko nadal jeździ i się dobrze trzyma drogi (mam kontakt z obecnym właścicielem)
i w zimie potrafiały mi zamarznąć drzwi (uszczelka)
i popsuła się raz maska, zderzak,ramka podsilnikowa i chłodnica na drzewie :oops:

jasne że 16v idzie lepiej ale i drożej (12 L LPG to standard a termostat kosztował 240 PLN zamiast 28 PLN w 8v)

więc ogólnie polecam

_________________
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
:DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 + AR166 2,5 V6 `2000 + AR147 1,6 TS `2002 + AR156SW 2,4JTDm `2005

blokady rozrządu HP do 1,6 16V silnik 182 B6.000
blokady rozrządu HP do busso v6
potrzebujesz ? napisz PW


Na górę
PostDodany: 22 gru 2007, 11:01 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 wrz 2007, 0:00
Posty: 987
Lokalizacja: Wrocław
Jako, że wkrótce będe musiał kupić samochód, a stoje przed wyborem albo Alfa albo Thema to chciałbym się zapytać o kilka rzeczy:

1. Ile trzeba mniej więcej dać pieniędzy, aby trafić na Theme która mi się nie rozkraczy na amen po 3 miesiącach(bo coś te ceny na allegro są zastanawiająco niskie)

2.Na co trzeba zwracać uwagę?(o ile znam włoskie wozy to napewno blacharka i stan elektryki, ale czy są jakieś newralgiczne miejsca w których często coś się dzieje)

3.Jaki polecacie silnik? (diesle odpadają)

4.Wskazówki i rady co do eksploatacji Lancii- bo przyznam, że mam doświadczenie w tych wozach dokładnie gdzieś tak w okolicach zera.

Co do Them interesuje mnie seria z wąskimi kierunkowskazami pod reflektorami. Kombi czy sedan - nie ma różnicy.

_________________
Blog o motoryzacyjnej włoszczyźnie i nie tylko: http://www.fiergloo.pl/
Dużo o Alfa Romeo: http://www.alfaholicy.org/


Na górę
PostDodany: 22 gru 2007, 12:08 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Posty: 665
Lokalizacja: Warszawa
"fiergloo" pisze:
Jako, że wkrótce będe musiał kupić samochód, a stoje przed wyborem albo Alfa albo Thema to chciałbym się zapytać o kilka rzeczy:

1. Ile trzeba mniej więcej dać pieniędzy, aby trafić na Theme która mi się nie rozkraczy na amen po 3 miesiącach(bo coś te ceny na allegro są zastanawiająco niskie)

2.Na co trzeba zwracać uwagę?(o ile znam włoskie wozy to napewno blacharka i stan elektryki, ale czy są jakieś newralgiczne miejsca w których często coś się dzieje)

3.Jaki polecacie silnik? (diesle odpadają)

4.Wskazówki i rady co do eksploatacji Lancii- bo przyznam, że mam doświadczenie w tych wozach dokładnie gdzieś tak w okolicach zera.

Co do Them interesuje mnie seria z wąskimi kierunkowskazami pod reflektorami. Kombi czy sedan - nie ma różnicy.
Zarówno stara Alfa, jak i Lancia będą wymagały częstych wizyt w serwisach, a składać się na to będzie:
- padająca elektryka
- sypiące się zawieszenie
- bezużyteczny hamulec ręczny (albo w ogóle nie działa, a jak działa, to się blokuje)

i szereg innych dolegliwości wynikających ze starości i zużycia wszystkich podzespołów, w tym:
- sprężarka i sprzęgło klimy oraz cały układ klimy
- problemy z termostatem i układem chłodzenia
- elektryczne wyłączniki (padają jeden po drugim)
- sprzęgło (wymiana raz na 200 tys. km wystarczy - jeśli nie było dawno wymieniane, to wkrótce padnie)
itd, itp.

Ja chwalę sobie skrzynię biegów Themy - jest to podobno najtrwalszy element w tym aucie - i to się zdaje potwierdzać. Biegi wchodzą bardzo fajnie i zapinają się "po sportowemu" :)

Buda w Themie generalnie jest wytrzymała (ocynk), ale po 12 latach zaczynają sypać się progi przy tylnym zawiasie.

Silnik 2.0 16v wymaga wymiany pasków co 30 tys. km i ogólnie częstego serwisu.

Jeśli miałaby to być Alfa 164 - to jedyny słuszny silnik to 3.0 V6 24v - ale to smok i nie zejdziesz poniżej 15l/100km

_________________
J. McFee


Na górę
PostDodany: 22 gru 2007, 12:55 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 wrz 2007, 0:00
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
WItam
W themie moim zdaniem jej dolegliwością jest korozja, obejrzyj dokładnie dach tzn. miejsce przy uszczelkach z biegiem lat robią się twarde i przecinają lakier gdzie leci cały syf. Tak jak wspomniał kolega obejrzyj dokładnie progi, podłogę przy progach i bardzo dokładnie tylne nadkola(nie ma plastikowych nakładek) i też często potrafią dziać się jaja.
Na Twoim miejscu szukałbym auta które nie jeździło długo w Polsce z wiadomych względów.Lepiej zapłacić trochę więcej i kupić zadbany egzemplarz bo później może to być walka z wiatrakami.
Ja w swojej wymieniłem już wiele rzeczy a jeszcze kilka czeka na zrobienie, co wyjdzie z czasem nie wiadomo.
Pozdrawiam

_________________
thesis 2.4 multijet


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl