Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 15 lis 2018, 20:08

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 02 maja 2007, 21:34 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 kwie 2007, 0:00
Posty: 26
Lokalizacja: Otwock
Witam.
Mam zamiar zmienić silnik w swojej Themie 2.8 V6 i teraz pytanie do użytkowników Them jaki silnik najlepiej wybrać który jest w tym modelu najmniej zawodny bo ja mam dość swojego więcej w nim dłubie niż jeżdze. Proszę o porade.

_________________
Thema 2.0 V.I.S.
Thema 2.8 V6 k-jetronik
i Kolejna 2.8 V6 full inektion


Na górę
PostDodany: 02 maja 2007, 21:53 
Offline
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00
Posty: 958
Witam,
To spory zakres przeróbek Cię czeka. Do tej wersji to całe podmaszcze trzeba wymienić. A na jaki motor? Jeżeli trafiłbyś dobry, suchy 2.5TD, z tych wcześniejszych, bez elektroniki to jest szansa (dbając), że i 800kkm przebiegnie. Miałem taki (niestety, zaniedbany), ale przy minus 20st/C zapalał bez problemu i niejedna dwulitrowa benzynówka musiała się pomęczyć, aby dorównać.
Najlepiej poszukać całej, do rozebrania i przełożyć, co trzeba. W przeciwnym przypadku przekładka rozciągnie się, jak guma do majtek.
Drugi w kolejności, niemocny (115KM) to 2.0 8v - prosty osprzęt, dość łatwy w podłączeniu. Dobrze i tanio się zagazowywuje. Ale kupując licz się z koniecznością średniego remontu - panewki, pompa olejowa i głowica. Chyba, że coś dobrego trafisz.
A zakres zmian? Jak na wstępie - układ chłodzenia, elektryka, skrzynia biegów. Reszty nie jestem pewien, ale półośki też chyba polecą.
Pozdrawiam

_________________
Wujek odszedl od nas na zawsze...


Na górę
PostDodany: 02 maja 2007, 23:20 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 kwie 2007, 0:00
Posty: 26
Lokalizacja: Otwock
Wspomniałeś cos o remoncie pompy olejowej nie mam pojęcia jak to u siebie zrobić a z tym mam największe problemy ciągły brak ciśnienia oleju po nagrzaniu silnika jak odpalam na zimnym ma 3 bar na desce a jak złapie temperaturę to spada do 0 bar czasem się pojawi czasem znika ale w upale stoi niewiele wyżej niż 0.5 bar i to mój największy problem tego silnika.

_________________
Thema 2.0 V.I.S.
Thema 2.8 V6 k-jetronik
i Kolejna 2.8 V6 full inektion


Na górę
PostDodany: 05 maja 2007, 10:19 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Posty: 1457
Lokalizacja: Narew
Mam dwie 3.0V6 i nie powiem, są awariiie 8O mimo to polecił bym szmer V6-i

_________________
TYLKO L A N C I A


Na górę
PostDodany: 05 maja 2007, 18:37 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Posty: 6820
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa
"wujek" pisze:
Drugi w kolejności, niemocny (115KM) to 2.0 8v - prosty osprzęt, dość łatwy w podłączeniu. Dobrze i tanio się zagazowywuje. Ale kupując licz się z koniecznością średniego remontu - panewki, pompa olejowa i głowica. Chyba, że coś dobrego trafisz.
Taki silnik sprzedawał niedawno PrezesJM. Był, z tego co pamiętam, po fachowej kapitalce i to z małym przebiegiem ponaprawczym. Warto napisać do Głównego Elektronika Forum w tej sprawie - kwestię swapu silnika ma w małym palcu czego dowodem jest to, że ten silnik 2.0 8v był u niego zamontowany w .... Kappie.

_________________
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517


Na górę
PostDodany: 05 maja 2007, 19:27 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Posty: 2052
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała
"grzole" pisze:
ten silnik 2.0 8v był u niego zamontowany w .... Kappie.
hehe i jest nadal, zbyt dużo zajęć i V6 nadal czeka w garażu, bałem się na ostatnią chwilę rozgrzebać auto bo na zlot to bym musiał Alfą przyjechać jak by coś poszło nie tak. Tak więc na zlocie będę jeszcze 8V :cry:


Co do tematu to awaryjność silnika a awaryjność osprzętu to różne bajki. Śmiem twierdzić że z racji prostej wiązki silnikowej to słabsza 16V (ta bez VIS) chyba była najmniej kłopotliwa. Mało połączeń - mało miejsc potencjalnej awarii.


Na górę
PostDodany: 05 maja 2007, 21:58 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 kwie 2007, 0:00
Posty: 26
Lokalizacja: Otwock
Pojawił mi się kolejny kłopot miałem zlokalizować przeciek wody do oleju i naprawa posunęła się do całkowitej rozbiórki silnika i jak zwykle panewki na tłokach 1 i 4 najdalej odsuniętych od pompy są w nienajlepszym stanie co gorsza silnik kilkakrotnie był naprawiany i mam 2 rodzaje kółek od wałków takie same są w volvo 760 jak i praktycznie cały silnik. Po przegrzebaniu części z poprzednich napraw znalazłem kółka od wałków i co się okazuje pierwsze kółko to oryginalne które było tu gdy ją kupiłem zadziwiło mnie gdy przyłożyłem je tego co było obecnie na silniku prawdopodobnie od volvo to od lancy wygląda jakby było dorabiane i przesunięty punkt o 2 żeby i zęby się dokładnie nie zgrywają poza tym głowica wygląda jakby miała rozwiercany do lot powietrza.

Czy ktoś się spotkał z czymś takim w swojej V6?.

Moja jest od nowości ospojlerowana i sadze ze te przesunięcia są wykonane przez firmę tungową.

_________________
Thema 2.0 V.I.S.
Thema 2.8 V6 k-jetronik
i Kolejna 2.8 V6 full inektion


Na górę
PostDodany: 15 maja 2007, 13:33 
Offline
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00
Posty: 958
Witam,
Jest coś, co może posłużyć do odbudowy Themy kliknij.
Pozdrawiam

_________________
Wujek odszedl od nas na zawsze...


Na górę
PostDodany: 16 maja 2007, 15:55 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Posty: 947
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
"wujek" pisze:
Witam,
Jest coś, co może posłużyć do odbudowy Themy kliknij.
Pozdrawiam
Wujku, przeciez sam wiesz, ze ten silnik raz "dotekniety" juz nigdy nie bedzie dobrze chodzil.

_________________
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS


Na górę
PostDodany: 18 maja 2007, 0:40 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 kwie 2007, 0:00
Posty: 26
Lokalizacja: Otwock
Teraz już mam kłopot V6 z głowy po zorientowaniu się za częściami minimalny remont po rozebraniu całego silnika wyniósł by mnie 1500 zł a ze się trafiła na allegro za 1500 zł cała Trema 2.0 V.I.S i to poruszająca się z tym ze ma wywalony piszczący Amor z tyłu i kilka innych defektów.

_________________
Thema 2.0 V.I.S.
Thema 2.8 V6 k-jetronik
i Kolejna 2.8 V6 full inektion


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl