Strona 35 z 36

Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

: 10 kwie 2016, 12:30
autor: Pawcio78
Pikanie można unieszkodliwić wylutowując głośniczek z panela. Mi to pikanie jednak przypomina o warunkach na drodze więc go sobie zostawię:-)

Re: Temat postu: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

: 10 kwie 2016, 12:34
autor: meqqex
FXX pisze:
bassooner pisze:no fakt szóstka by się czasami przydała, dodatkowo polska nawigacja i możliwość wyłączenia tego pikania przy 3 stopniach...
W Dieslu to nie problem, jak pokazało kilka osób na forum, można sobie wrzucić skrzynię 6-cio biegową ;)
Dla chcącego nic trudnego jak się okazało do 1.9 to pikuś a i dla 2.4 też tak strasznie pewnie nie jest, wiadomo może i ciut za mało miejsca ale z tego co słyszałem ponoć słynny jan12345 w swojej 2.4 miał skrzynię 6b.

Co do benzyny się nie wypowiem ale pewnie cosik też można zrobić tylko ważne aby nabyć wiedzy i zobaczyć co można a co nie. Z tego co się orientuję dobry specjalista mechanik zrobi z 2-3ch skrzyń 1 (tzw hybrydę) i będzie ten upragniony 6-7... bieg :)

EDIT:

Nawiązując do tematu to mnie zaczynie wkurzać Lybra jak będzie coraz to mniej rzeczy do zaadaptowania i rozszerzenia ;) póki co jest wiele pomysłów czekających na swoją kolej ;)

Re: Temat postu: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

: 10 kwie 2016, 13:08
autor: bassooner
FXX pisze:
bassooner pisze:no fakt szóstka by się czasami przydała, dodatkowo polska nawigacja i możliwość wyłączenia tego pikania przy 3 stopniach...
W Dieslu to nie problem, jak pokazało kilka osób na forum, można sobie wrzucić skrzynię 6-cio biegową ;)
bassooner pisze: 2,4 jtd - mało jest chyba takich małych samochodów z takimi dużymi silnikami.
Mało? Tak na poczekaniu:
- Audi A4 V6 TDi
- BMW e46 3.0d
- Audi A3 8P 3.2 V6
- Volvo S40 II/V50 D5/T5
- Mercedes C-klasa 320CDI
- Saab 9-3 V6
- VW Bora V6
- Peugeot 406 V6

hmm... no tak... głupoty plotę... ;-(

Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

: 11 kwie 2016, 21:53
autor: gawior
Wilkin, to są spostrzeżenia, które drażnią "na pierwszy rzut oka", a 1500km to dużo, lub nie dużo. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenie. Nie raz było, że autem robiłem po 6-7k km rocznie i w tym parę kilometrów po torze okazyjnie ( jak do pracy się jeździło firmowymi ).

- Fotela niestety bardziej nie da się już opuścić i jest zdecydowanie za wysoko w najniższej pozycji.
- Co do kierunków, to nie odczułem tego jako uszkodzenia. Obstawiam, że po prostu takie jest jego zabieranie przez kierownicę.
Jednakże po łagodniejszym skręcie, czy zjeździe z ronda, kierunek zostaje na pozycji załączonej. Dokładając wysoka pozycję fotela, co wiąże się z brakiem widoczności górnej części licznika, tarcz i strzałek kierunków, daje to efekt, że nie raz po chwili orientuję się, że jadę na kierunkowskazie.
- Kontrolka poziomu płynu drażni, bo załącza się, a czasem parę dni nic. Wiadomo, że poziom podnosi się przez wystąpienie ciśnienia w układzie i podniesieniu temperatury i dlatego gaśnie po przejechaniu kawałka. Jednakże powinno być tak, że albo płynu jest mało i kontrolka załącza się zawsze na zimnym silniku, albo nie i płyn jest w normie.
Ogólnie płyn jest w normie, ale na zimnym jest w dole znacznika. Płynu dolewałem, ale jest wyciek. Nieduży, bo ubywa mało i oglądając pod maską na dzień dobry mogę się przyczepić trójników idących do parownika ( są mokre, zapocone i noszą ślady płynu - nalot ). Wolną chwilą przyjrzę się temu bardziej i kwestia wymiany obejm, co zrobi się bez spuszczania płynu. Jeżeli jednak trójniki będą na oko kiepsko się prezentowały, to wtedy płyn out i wymiana trójników ( jakieś tajniki odpowietrzania Lybry ? ).
- szyba w Lybrze jak by nie było wydaje się malutka jak się przez nią patrzy. Też cofam na lusterka, chyba że cofam szybko z większą prędkością jadąc do tyłu. Tak czy inaczej zawsze spoglądam do tyłu czy nic nie stoi. Znajomy skasował motocykl na stacji, bo cofał na lusterka :p

Nie wiem jak w 1.8, ale w 2.0 ten 6 bieg się by przydał. Croma 6 biegów, Traffic 6 biegów, to i w firmowym Fiorino 1.3M-jet szukałem szóstki ( na szczęście w porę się ogarniam ).

Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

: 11 kwie 2016, 22:35
autor: bassooner
ja mam metr osiemdziesiąt sześć i nie jest mi za wysoko... co prawda nie wiem jakby było niżej ale nie haczę o podsufitkę ;-)

Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

: 11 kwie 2016, 23:03
autor: Dudi
gawior pisze:[
- Kontrolka poziomu płynu drażni, bo załącza się, a czasem parę dni nic. Wiadomo, że poziom podnosi się przez wystąpienie ciśnienia w układzie i podniesieniu temperatury i dlatego gaśnie po przejechaniu kawałka. Jednakże powinno być tak, że albo płynu jest mało i kontrolka załącza się zawsze na zimnym silniku, albo nie i płyn jest w normie.
Ogólnie płyn jest w normie, ale na zimnym jest w dole znacznika. Płynu dolewałem, ale jest wyciek. Nieduży, bo ubywa mało i oglądając pod maską na dzień dobry mogę się przyczepić trójników idących do parownika ( są mokre, zapocone i noszą ślady płynu - nalot ).
Albo masz coś spierdzielone z czujnikiem, albo płynu rzeczywiście ubywa ci z określoną częstotliwością.
Ta kontrolka nie ma prawa się zapalać, jak trzyma poziom na zimnym silniku i płynu nie ubywa. U mnie na dystansie ponad 250kkm zapaliła się może ze dwa razy. Po uzupełnieniu poziomu był spokój przez długi czas.

Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

: 12 kwie 2016, 10:07
autor: bassooner
mam lybre trzy lata i nie wiem (odpukać) co to ta kontrolka...

Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

: 12 kwie 2016, 12:12
autor: Pawcio78
Mi raz ta kontrolka łypnęła po wymianie rozrządu. Pewnie płynu za mało mechennik dolał. Po uzupełnieniu chłodnica z wiatraczkiem już się więcej nie wyświetliła.

Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

: 12 kwie 2016, 14:16
autor: Bichoń
A mi kontrolka płynu zaświeca się regularnie. Za każdym razem, gdy wracam z pracy i wjeżdżam na autostradę ciasnym ślimakiem w prawo. Widać, czujnik jest po prawej stronie zbiornika.
W delcie, pamiętam, był za to z przodu i świeciła się jak samochód stał albo jechał pod górkę, albo... przy ostrym przyśpieszaniu :-)

Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

: 12 kwie 2016, 14:31
autor: bronx
czujnik czasami się wiesza, zdarza się, bagatelizować nie można ale bez paniki od razu.

Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

: 12 kwie 2016, 21:10
autor: Wilkin
Dobra dziś jestem wkur****** na Lybrę
Chciałem zmienić radio z nawi na zwykłe i się nie dało ( szajs i koniec) : gafa :

Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

: 12 kwie 2016, 21:12
autor: Snail
Wilkin pisze:Dobra dziś jestem wkur****** na Lybrę
Chciałem zmienić radio z nawi na zwykłe i się nie dało ( szajs i koniec) : gafa :
Ale to do podmianki jest niesprawne?
Czy też sprawne, tylko reszta samochodu nie chce współpracować z przeszczepionym organem?

Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

: 12 kwie 2016, 21:45
autor: gawior
Dokładnie na ślimaku w prawo się zapala, ale i podczas jazdy na nim ludzi z fotela wyciąga :p

Płynu ubywa na trójnikach od instalacji LPG, ale wkurza to, że raz zapalam i się zaświeci, a po wyjechaniu za bramę gaśnie i to jest OK, bo poziom się podnosi po nabiciu ciśnienia w układ. Jednakże następne parę dni się nie zapala i tutaj albo jest mało płynu i zapala się za każdym razem na zimnym, bo jest niski poziom ( pomijając kąt pod jakim stoi auto, bo na podwórku zawsze stoję jednakowo ), albo się nie zapala.
Ogólnie jest mało dokładna.

Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

: 12 kwie 2016, 22:23
autor: Wilkin
Snail pisze:
Wilkin pisze:Dobra dziś jestem wkur****** na Lybrę
Chciałem zmienić radio z nawi na zwykłe i się nie dało ( szajs i koniec) : gafa :
Ale to do podmianki jest niesprawne?
Czy też sprawne, tylko reszta samochodu nie chce współpracować z przeszczepionym organem?
Niestety ,różnią się i to dość drastycznie przyłączami.
Żeby to jeszcze była różnica z 2 - 4 kabli to bym sobie ogarnął , ale jak zobaczyłem 40-ci to sobie darowałem nieprzespanie nocy.

Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

: 12 kwie 2016, 22:37
autor: meqqex
Wilkin pisze:
Snail pisze:
Wilkin pisze:Dobra dziś jestem wkur****** na Lybrę
Chciałem zmienić radio z nawi na zwykłe i się nie dało ( szajs i koniec) : gafa :
Ale to do podmianki jest niesprawne?
Czy też sprawne, tylko reszta samochodu nie chce współpracować z przeszczepionym organem?
Niestety ,różnią się i to dość drastycznie przyłączami.
Żeby to jeszcze była różnica z 2 - 4 kabli to bym sobie ogarnął , ale jak zobaczyłem 40-ci to sobie darowałem nieprzespanie nocy.
Tez myślę nad tym by ics z navi zamienić na ten bez. Mam rozpiskę pinów do icsa z navi i kompletuję rozpiskę do pinów tej bez navi nawet jest poruszony wątek tematyczny. Nie poddawaj się damy radę ;)

TUTAJ zbieram info na temat pinów do ics z navi i bez