Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 15 paź 2018, 15:24

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 530 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 132 33 34 35 36 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 10 kwie 2016, 12:30 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1275
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
Pikanie można unieszkodliwić wylutowując głośniczek z panela. Mi to pikanie jednak przypomina o warunkach na drodze więc go sobie zostawię:-)

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM , Y 1.2 60KM


Na górę
PostDodany: 10 kwie 2016, 12:34 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Posty: 2385
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: Chojna - ZGR
FXX pisze:
bassooner pisze:
no fakt szóstka by się czasami przydała, dodatkowo polska nawigacja i możliwość wyłączenia tego pikania przy 3 stopniach...
W Dieslu to nie problem, jak pokazało kilka osób na forum, można sobie wrzucić skrzynię 6-cio biegową ;)
Dla chcącego nic trudnego jak się okazało do 1.9 to pikuś a i dla 2.4 też tak strasznie pewnie nie jest, wiadomo może i ciut za mało miejsca ale z tego co słyszałem ponoć słynny jan12345 w swojej 2.4 miał skrzynię 6b.

Co do benzyny się nie wypowiem ale pewnie cosik też można zrobić tylko ważne aby nabyć wiedzy i zobaczyć co można a co nie. Z tego co się orientuję dobry specjalista mechanik zrobi z 2-3ch skrzyń 1 (tzw hybrydę) i będzie ten upragniony 6-7... bieg :)

EDIT:

Nawiązując do tematu to mnie zaczynie wkurzać Lybra jak będzie coraz to mniej rzeczy do zaadaptowania i rozszerzenia ;) póki co jest wiele pomysłów czekających na swoją kolej ;)

_________________
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II


Na górę
PostDodany: 10 kwie 2016, 13:08 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
Posty: 2536
Imię: Sławuś
Lokalizacja: Szamoni
FXX pisze:
bassooner pisze:
no fakt szóstka by się czasami przydała, dodatkowo polska nawigacja i możliwość wyłączenia tego pikania przy 3 stopniach...
W Dieslu to nie problem, jak pokazało kilka osób na forum, można sobie wrzucić skrzynię 6-cio biegową ;)
bassooner pisze:
2,4 jtd - mało jest chyba takich małych samochodów z takimi dużymi silnikami.
Mało? Tak na poczekaniu:
- Audi A4 V6 TDi
- BMW e46 3.0d
- Audi A3 8P 3.2 V6
- Volvo S40 II/V50 D5/T5
- Mercedes C-klasa 320CDI
- Saab 9-3 V6
- VW Bora V6
- Peugeot 406 V6

hmm... no tak... głupoty plotę... ;-(

_________________
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)


Na górę
PostDodany: 11 kwie 2016, 21:53 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 04 mar 2016, 22:41
Posty: 103
Imię: Sławek
Lokalizacja: Częstochowa
Wilkin, to są spostrzeżenia, które drażnią "na pierwszy rzut oka", a 1500km to dużo, lub nie dużo. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenie. Nie raz było, że autem robiłem po 6-7k km rocznie i w tym parę kilometrów po torze okazyjnie ( jak do pracy się jeździło firmowymi ).

- Fotela niestety bardziej nie da się już opuścić i jest zdecydowanie za wysoko w najniższej pozycji.
- Co do kierunków, to nie odczułem tego jako uszkodzenia. Obstawiam, że po prostu takie jest jego zabieranie przez kierownicę.
Jednakże po łagodniejszym skręcie, czy zjeździe z ronda, kierunek zostaje na pozycji załączonej. Dokładając wysoka pozycję fotela, co wiąże się z brakiem widoczności górnej części licznika, tarcz i strzałek kierunków, daje to efekt, że nie raz po chwili orientuję się, że jadę na kierunkowskazie.
- Kontrolka poziomu płynu drażni, bo załącza się, a czasem parę dni nic. Wiadomo, że poziom podnosi się przez wystąpienie ciśnienia w układzie i podniesieniu temperatury i dlatego gaśnie po przejechaniu kawałka. Jednakże powinno być tak, że albo płynu jest mało i kontrolka załącza się zawsze na zimnym silniku, albo nie i płyn jest w normie.
Ogólnie płyn jest w normie, ale na zimnym jest w dole znacznika. Płynu dolewałem, ale jest wyciek. Nieduży, bo ubywa mało i oglądając pod maską na dzień dobry mogę się przyczepić trójników idących do parownika ( są mokre, zapocone i noszą ślady płynu - nalot ). Wolną chwilą przyjrzę się temu bardziej i kwestia wymiany obejm, co zrobi się bez spuszczania płynu. Jeżeli jednak trójniki będą na oko kiepsko się prezentowały, to wtedy płyn out i wymiana trójników ( jakieś tajniki odpowietrzania Lybry ? ).
- szyba w Lybrze jak by nie było wydaje się malutka jak się przez nią patrzy. Też cofam na lusterka, chyba że cofam szybko z większą prędkością jadąc do tyłu. Tak czy inaczej zawsze spoglądam do tyłu czy nic nie stoi. Znajomy skasował motocykl na stacji, bo cofał na lusterka :p

Nie wiem jak w 1.8, ale w 2.0 ten 6 bieg się by przydał. Croma 6 biegów, Traffic 6 biegów, to i w firmowym Fiorino 1.3M-jet szukałem szóstki ( na szczęście w porę się ogarniam ).

_________________
Lancia Lybra 2.0 LX


Na górę
PostDodany: 11 kwie 2016, 22:35 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
Posty: 2536
Imię: Sławuś
Lokalizacja: Szamoni
ja mam metr osiemdziesiąt sześć i nie jest mi za wysoko... co prawda nie wiem jakby było niżej ale nie haczę o podsufitkę ;-)

_________________
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)


Na górę
PostDodany: 11 kwie 2016, 23:03 
Offline
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Posty: 12249
Lokalizacja: Stalowa Wola
gawior pisze:
[
- Kontrolka poziomu płynu drażni, bo załącza się, a czasem parę dni nic. Wiadomo, że poziom podnosi się przez wystąpienie ciśnienia w układzie i podniesieniu temperatury i dlatego gaśnie po przejechaniu kawałka. Jednakże powinno być tak, że albo płynu jest mało i kontrolka załącza się zawsze na zimnym silniku, albo nie i płyn jest w normie.
Ogólnie płyn jest w normie, ale na zimnym jest w dole znacznika. Płynu dolewałem, ale jest wyciek. Nieduży, bo ubywa mało i oglądając pod maską na dzień dobry mogę się przyczepić trójników idących do parownika ( są mokre, zapocone i noszą ślady płynu - nalot ).
Albo masz coś spierdzielone z czujnikiem, albo płynu rzeczywiście ubywa ci z określoną częstotliwością.
Ta kontrolka nie ma prawa się zapalać, jak trzyma poziom na zimnym silniku i płynu nie ubywa. U mnie na dystansie ponad 250kkm zapaliła się może ze dwa razy. Po uzupełnieniu poziomu był spokój przez długi czas.

_________________
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek


Na górę
PostDodany: 12 kwie 2016, 10:07 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
Posty: 2536
Imię: Sławuś
Lokalizacja: Szamoni
mam lybre trzy lata i nie wiem (odpukać) co to ta kontrolka...

_________________
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)


Na górę
PostDodany: 12 kwie 2016, 12:12 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1275
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
Mi raz ta kontrolka łypnęła po wymianie rozrządu. Pewnie płynu za mało mechennik dolał. Po uzupełnieniu chłodnica z wiatraczkiem już się więcej nie wyświetliła.

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM , Y 1.2 60KM


Na górę
PostDodany: 12 kwie 2016, 14:16 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4416
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
A mi kontrolka płynu zaświeca się regularnie. Za każdym razem, gdy wracam z pracy i wjeżdżam na autostradę ciasnym ślimakiem w prawo. Widać, czujnik jest po prawej stronie zbiornika.
W delcie, pamiętam, był za to z przodu i świeciła się jak samochód stał albo jechał pod górkę, albo... przy ostrym przyśpieszaniu :-)

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 12 kwie 2016, 14:31 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Posty: 1839
Lokalizacja: Gliwice
czujnik czasami się wiesza, zdarza się, bagatelizować nie można ale bez paniki od razu.


Na górę
PostDodany: 12 kwie 2016, 21:10 
Offline
Prezes Elekt
Prezes Elekt
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Posty: 5108
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Dobra dziś jestem wkur****** na Lybrę
Chciałem zmienić radio z nawi na zwykłe i się nie dało ( szajs i koniec) : gafa :


Na górę
PostDodany: 12 kwie 2016, 21:12 
Offline
Wiceprezes Lancia Klub Polska
Wiceprezes Lancia Klub Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Posty: 4224
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice
Wilkin pisze:
Dobra dziś jestem wkur****** na Lybrę
Chciałem zmienić radio z nawi na zwykłe i się nie dało ( szajs i koniec) : gafa :
Ale to do podmianki jest niesprawne?
Czy też sprawne, tylko reszta samochodu nie chce współpracować z przeszczepionym organem?

_________________
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...


Na górę
PostDodany: 12 kwie 2016, 21:45 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 04 mar 2016, 22:41
Posty: 103
Imię: Sławek
Lokalizacja: Częstochowa
Dokładnie na ślimaku w prawo się zapala, ale i podczas jazdy na nim ludzi z fotela wyciąga :p

Płynu ubywa na trójnikach od instalacji LPG, ale wkurza to, że raz zapalam i się zaświeci, a po wyjechaniu za bramę gaśnie i to jest OK, bo poziom się podnosi po nabiciu ciśnienia w układ. Jednakże następne parę dni się nie zapala i tutaj albo jest mało płynu i zapala się za każdym razem na zimnym, bo jest niski poziom ( pomijając kąt pod jakim stoi auto, bo na podwórku zawsze stoję jednakowo ), albo się nie zapala.
Ogólnie jest mało dokładna.

_________________
Lancia Lybra 2.0 LX


Na górę
PostDodany: 12 kwie 2016, 22:23 
Offline
Prezes Elekt
Prezes Elekt
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Posty: 5108
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Snail pisze:
Wilkin pisze:
Dobra dziś jestem wkur****** na Lybrę
Chciałem zmienić radio z nawi na zwykłe i się nie dało ( szajs i koniec) : gafa :
Ale to do podmianki jest niesprawne?
Czy też sprawne, tylko reszta samochodu nie chce współpracować z przeszczepionym organem?
Niestety ,różnią się i to dość drastycznie przyłączami.
Żeby to jeszcze była różnica z 2 - 4 kabli to bym sobie ogarnął , ale jak zobaczyłem 40-ci to sobie darowałem nieprzespanie nocy.


Na górę
PostDodany: 12 kwie 2016, 22:37 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Posty: 2385
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: Chojna - ZGR
Wilkin pisze:
Snail pisze:
Wilkin pisze:
Dobra dziś jestem wkur****** na Lybrę
Chciałem zmienić radio z nawi na zwykłe i się nie dało ( szajs i koniec) : gafa :
Ale to do podmianki jest niesprawne?
Czy też sprawne, tylko reszta samochodu nie chce współpracować z przeszczepionym organem?
Niestety ,różnią się i to dość drastycznie przyłączami.
Żeby to jeszcze była różnica z 2 - 4 kabli to bym sobie ogarnął , ale jak zobaczyłem 40-ci to sobie darowałem nieprzespanie nocy.
Tez myślę nad tym by ics z navi zamienić na ten bez. Mam rozpiskę pinów do icsa z navi i kompletuję rozpiskę do pinów tej bez navi nawet jest poruszony wątek tematyczny. Nie poddawaj się damy radę ;)

TUTAJ zbieram info na temat pinów do ics z navi i bez

_________________
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 530 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 132 33 34 35 36 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl