Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12246
Rejestracja: 30 sie 2007, 00:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

Postautor: Dudi » 12 kwie 2016, 23:21

gawior pisze: Ogólnie jest mało dokładna.
Już ci napisałem powyżej. Tak nie ma prawa być i czujnik zje...ny.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
BlackLybraSW
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 475
Rejestracja: 24 paź 2012, 09:29
Imię: Bartek
Lokalizacja: Stargard
Kontaktowanie:

Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

Postautor: BlackLybraSW » 27 lis 2017, 09:57

Więc tak przejechałem Lyberką około 190 000 w tym czasie już drugi raz wymieniłem rozrząd a teraz ile mnie to kosztowało:
- 9 000 części ;
- 55 000 paliwo;

I tyle w temacie :-?
Lybra 1,9 JTD Power
OBDII pisać na priv lub maila oczywiście okolice ZST :-)

Awatar użytkownika
malins
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 23 kwie 2015, 12:19
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Temat postu: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

Postautor: malins » 26 lip 2018, 13:06

bassooner pisze:
10 kwie 2016, 13:08

W Dieslu to nie problem, jak pokazało kilka osób na forum, można sobie wrzucić skrzynię 6-cio biegową ;)
bassooner pisze: 2,4 jtd - mało jest chyba takich małych samochodów z takimi dużymi silnikami.
Mało? Tak na poczekaniu:
- Audi A4 V6 TDi
- BMW e46 3.0d
- Audi A3 8P 3.2 V6
- Volvo S40 II/V50 D5/T5
- Mercedes C-klasa 320CDI
- Saab 9-3 V6
- VW Bora V6
- Peugeot 406 V6

hmm... no tak... głupoty plotę... ;-(
[/quote]

Odkopię. Chciałbym zauważyć, że konstrukcja v6 jest bardziej kompaktowa niż r5. Mówimy o wielkości silnika, a nie jego pojemności. W końcu v6 to dwa rzędy po 3 cylindry + osprzęt. Znakomita większość aut z listy ma napęd na przód, więc silnik ustawiony poprzecznie nie robi żadnych problemów z dołożeniem większej skrzyni czy turbosprężarki. Ba, są konstrukcje v6, które ustawione poprzecznie są węższe od r4. Dieselek 1.9 to 4 cylindry. Natomiast dieselek 2.4 od Fiata to 5 cylindrów w rzędzie + turbo sprężarka. Bez przeróbek/druciarstwa w nadkolach się nie zmieści ani skrzynia 6 ani tym bardziej automat. Właśnie z tego powodu w Lybrze automat był tylko w 2.0 Pb - tam nie ma sprężarki. Odczuwalny brak w gamie silników Lybry to 2.4 Pb i 2.0t. Na nie było miejsce. Do pierwszego mógł dojść automat, do drugiego już nie.

Ciekawostka na koniec:

jakie dwa auta w historii miały V8 montowane poprzecznie, a nie wzdłużnie?

Tak, gratuluję dobrej odpowiedzi drogi czytelniku :) To Volvo XC90 i Lancia Thema 8.32...

Awatar użytkownika
Radinhos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 97
Rejestracja: 12 paź 2016, 23:23
Imię: Radek
Lokalizacja: Zabrze/Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

Postautor: Radinhos » 26 lip 2018, 14:10

Co ma turbosprężarka do mieszczenia się silnika w "nadkolach"? A i jako jedna z kilku osób mam skrzynię 6 w 2.4 jtd w Lybrze.
Fiat Bravo 1.8 GT 1998r.
Volkswagen Passat Variant 2.0 GL 1992r.
Lancia Lybra SW 2.4jtd Executive 2003r.
Honda Civic 1.4 i S 1995r.


Wróć do „Lybra/Lybra SW”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości