Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

Moderator: stabraf

foggry
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 01 paź 2017, 21:03

Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

Post autor: foggry » 01 paź 2017, 21:14

Witam, planuję kupić lancię lybrę w wersji sedan z 2000 roku z silnikiem 1.9 JTD 105KM w wersji sedan. I mam kilka pytań na które nie mogłem znaleźć tutaj odpowiedzi.

1. Czy części są trudno dostępne i czy są tanie/drogie?
2. Czy to prawda (według opini w internecie) że silnik jest nie do zdarcia, a zawieszenie i elektronika będzie się często sypać?
3. Ile muszę wydać na "normalny" egzemplarz?
4. Od jakiego przebiegu ten silnik zaczyna mieć problemy?
5. Gdzie sprawdze podstawowe informacje o lancii po numerze vin? (np. wyposażenie oraz czy poduszki zostały wystrzelone)
6. Jaka jest fabryczna grubość lakieru?

z góry dziękuję ;)

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

Post autor: Wilkin » 01 paź 2017, 21:59

1. Części są relatywnie tanie i łatwe w dostępności.
2.Każdy silnik jest do zdarcia.Ten jest z tych bardziej trwałych.I niewysilonych.
3.Tyle ile sobie zażyczy kupujący - twoje umiejętności negocjacji. Lybry można kupić już za 1500 zł , jak i 10000 - nie ma reguły.
4.Nie ma takiego przebiegu problemowego , jak się dba to się dojedzie do miliona.Po za tym nie sprecyzowałeś co znaczy problem , remont silnika - czy spadające kółko od napędu ,ew termostat.
5.Podstawowe w eperze - wypadkowość w płatnych portalach.A i tak to będzie naciągane.Najlepiej ,za pomocą organoleptycznych oględzin w chwili kupna.
6. Nie wiem - dla mnie jest to informacja istotna w momencie kupna auta do 3-lat, gdzie sprzedający zarzeka się że autko jest bezwypadkowe.
Co przy Lybrze niewiele ci da(bo już nie ma 3-letnich)

7.Chcesz kupić auto - cirka za 5-7 tysięcy ( sedan 1.9 starszy to max 7-tysi) nie bierz z sobą miernika lakieru, bo się tylko ośmieszysz.
Sprawdź stan techniczny , wycieki etc i czy ma progi - jak ma to kupuj ;)
-znaczy progi ma - wycieki,luzy - nie ma ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
Snail
Sekretarz
Sekretarz
Posty: 4424
Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice / Poznań

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

Post autor: Snail » 01 paź 2017, 22:39

Ja mam Lybrę SW 1.9 115 KM.
1. Z częściami nie ma problemu. Cenowo przystępnie.
2. Jak Grzesiek mówi. Każdy silnik zajedziesz jeśli tylko zechcesz. Z elektroniką nie mam problemów. Co do zawieszenia to fakt, trzeba czasem
wymienić a to to, a to tamto. Czasem potrafi to znerwić, ale ceny części są w porządku.
3. Cena...hmmm rozrzut jest spory.
4. Jak wcześniej. U mnie ostatnio pyknęło 100.000 km. Ile ma ogólnie to nie mam pojęcia. Wymieniam olej co 10-12 tysięcy i nie ma problemu.
5. j.w. (znaczy u Grześka)
6. hmmm najmłodsze mają jakieś 12-13 lat...mogło w każdej coś się trafić. Ja zrobiłem duże buum, ale zrobiona i lata dalej.
Zwróć uwagę na progi. Najwrażliwsze miejsce co do rdzy.
Wersja 105 KM ma turbinę ze stałą geometrią i zdaje się sprzęgło bez dwumasu = mniejsze koszty obsługi.
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

Post autor: FXX » 01 paź 2017, 23:26

Snail pisze: 01 paź 2017, 22:39Wersja 105 KM ma turbinę ze stałą geometrią i zdaje się sprzęgło bez dwumasu = mniejsze koszty obsługi.
Wersja 105KM ma turbinę ze stałą geometrią - tu się zgodzę.
Jednakże każda Lybra w Dieslu posiada dwumasowe koło zamachowe, także wersja 105KM. Tu nie ma wyjątku, Diesel = dwumas. Ale w wersjach 105KM był on bardzo trwały.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

bassooner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2552
Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
Imię: Sławuś
Lokalizacja: Szamoni
Kontakt:

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

Post autor: bassooner » 02 paź 2017, 11:00

podstawową wadą Lancii Lybry jest to że jest mały ich wybór - w Oplach, Peugeotach i VW można przebierać, tutaj będzie tego z 10 razy mniej, więc i trafienie na dobry egzemplarz będzie trudne...
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)

fioletowy
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 28 maja 2018, 13:38
Imię: Marcin

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

Post autor: fioletowy » 31 maja 2018, 16:10

FXX pisze: 01 paź 2017, 23:26
Snail pisze: 01 paź 2017, 22:39Wersja 105 KM ma turbinę ze stałą geometrią i zdaje się sprzęgło bez dwumasu = mniejsze koszty obsługi.
Wersja 105KM ma turbinę ze stałą geometrią - tu się zgodzę.
Jednakże każda Lybra w Dieslu posiada dwumasowe koło zamachowe, także wersja 105KM. Tu nie ma wyjątku, Diesel = dwumas. Ale w wersjach 105KM był on bardzo trwały.
Z tego, co czytałem, to w 1.9 JTD 105 KM można zmienić dwumasę na jednomasowe koło zamachowe. W wersji 115 KM już nie.
Jest:
Alfa Romeo 147 FL 1.9 JTD 115 KM '05
Było:
Opel Astra 2 1.6 8v 75 KM '00
Toyota Yaris 1.0 VVTi 68 KM '99

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

Post autor: vanisch » 31 maja 2018, 23:17

A to jest jakaś różnica między 105 a 115? Gdzie to wyczytałeś? Sprzęgła i koła dwumasowe są takie same.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

fioletowy
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 28 maja 2018, 13:38
Imię: Marcin

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

Post autor: fioletowy » 01 cze 2018, 9:37

O ile dobrze pamiętam, to na podobnym alfowskim forum w wątku o Alfie 156 ;)
Jest:
Alfa Romeo 147 FL 1.9 JTD 115 KM '05
Było:
Opel Astra 2 1.6 8v 75 KM '00
Toyota Yaris 1.0 VVTi 68 KM '99

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

Post autor: vanisch » 01 cze 2018, 10:42

156 też ma takie same sprzęgła i dwumasy w 1.9 8v niezależnie od mocy :roll:
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
michalkrk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 13 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: kraków

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

Post autor: michalkrk » 01 cze 2018, 21:40

dwumasa nie jest żadnym problemem...wydatek jednorazowy na 150-200tyś.
gorzej z progami i silniczkami klimatronika i kilkoma innymi rzeczami
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018

Awatar użytkownika
meqqex
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2393
Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: Chojna - ZGR
Kontakt:

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

Post autor: meqqex » 02 cze 2018, 11:38

fioletowy pisze: 31 maja 2018, 16:10
FXX pisze: 01 paź 2017, 23:26
Snail pisze: 01 paź 2017, 22:39Wersja 105 KM ma turbinę ze stałą geometrią i zdaje się sprzęgło bez dwumasu = mniejsze koszty obsługi.
Wersja 105KM ma turbinę ze stałą geometrią - tu się zgodzę.
Jednakże każda Lybra w Dieslu posiada dwumasowe koło zamachowe, także wersja 105KM. Tu nie ma wyjątku, Diesel = dwumas. Ale w wersjach 105KM był on bardzo trwały.
Z tego, co czytałem, to w 1.9 JTD 105 KM można zmienić dwumasę na jednomasowe koło zamachowe. W wersji 115 KM już nie.
Kolego ja mam silnik cf3 1.9 i 116KM ze sztywnym kołem zamachowym także masz złe źródło informacji. ;)
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

Post autor: vanisch » 02 cze 2018, 17:05

meqqex pisze: 02 cze 2018, 11:38
fioletowy pisze: 31 maja 2018, 16:10
FXX pisze: 01 paź 2017, 23:26
Snail pisze: 01 paź 2017, 22:39Wersja 105 KM ma turbinę ze stałą geometrią i zdaje się sprzęgło bez dwumasu = mniejsze koszty obsługi.
Wersja 105KM ma turbinę ze stałą geometrią - tu się zgodzę.
Jednakże każda Lybra w Dieslu posiada dwumasowe koło zamachowe, także wersja 105KM. Tu nie ma wyjątku, Diesel = dwumas. Ale w wersjach 105KM był on bardzo trwały.
Z tego, co czytałem, to w 1.9 JTD 105 KM można zmienić dwumasę na jednomasowe koło zamachowe. W wersji 115 KM już nie.
Kolego ja mam silnik cf3 1.9 i 116KM ze sztywnym kołem zamachowym także masz złe źródło informacji. ;)
Dodaj, że wiązało się to ze zmianą skrzyni i sprzęgła ;)
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
meqqex
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2393
Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: Chojna - ZGR
Kontakt:

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

Post autor: meqqex » 02 cze 2018, 18:13

vanisch pisze: 02 cze 2018, 17:05
meqqex pisze: 02 cze 2018, 11:38
fioletowy pisze: 31 maja 2018, 16:10
FXX pisze: 01 paź 2017, 23:26
Snail pisze: 01 paź 2017, 22:39Wersja 105 KM ma turbinę ze stałą geometrią i zdaje się sprzęgło bez dwumasu = mniejsze koszty obsługi.
Wersja 105KM ma turbinę ze stałą geometrią - tu się zgodzę.
Jednakże każda Lybra w Dieslu posiada dwumasowe koło zamachowe, także wersja 105KM. Tu nie ma wyjątku, Diesel = dwumas. Ale w wersjach 105KM był on bardzo trwały.
Z tego, co czytałem, to w 1.9 JTD 105 KM można zmienić dwumasę na jednomasowe koło zamachowe. W wersji 115 KM już nie.
Kolego ja mam silnik cf3 1.9 i 116KM ze sztywnym kołem zamachowym także masz złe źródło informacji. ;)
Dodaj, że wiązało się to ze zmianą skrzyni i sprzęgła ;)
Jeżeli chodzi o sprzęgło to tak, musi być ze "sprezynkami" odpowiednie do koła jednomasowego. Skrzynia może być ta sama fabryczna c530.5 nie trzeba jej wymieniać ;) ale jak już zmieniać to można oczywiście na c530.6 ;)
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

Post autor: vanisch » 02 cze 2018, 18:14

meqqex pisze: 02 cze 2018, 18:13
vanisch pisze: 02 cze 2018, 17:05
meqqex pisze: 02 cze 2018, 11:38
fioletowy pisze: 31 maja 2018, 16:10
FXX pisze: 01 paź 2017, 23:26

Wersja 105KM ma turbinę ze stałą geometrią - tu się zgodzę.
Jednakże każda Lybra w Dieslu posiada dwumasowe koło zamachowe, także wersja 105KM. Tu nie ma wyjątku, Diesel = dwumas. Ale w wersjach 105KM był on bardzo trwały.
Z tego, co czytałem, to w 1.9 JTD 105 KM można zmienić dwumasę na jednomasowe koło zamachowe. W wersji 115 KM już nie.
Kolego ja mam silnik cf3 1.9 i 116KM ze sztywnym kołem zamachowym także masz złe źródło informacji. ;)
Dodaj, że wiązało się to ze zmianą skrzyni i sprzęgła ;)
Jeżeli chodzi o sprzęgło to tak, musi być ze "sprezynkami" odpowiednie do koła jednomasowego. Skrzynia może być ta sama fabryczna c530.5 nie trzeba jej wymieniać ;) ale jak już zmieniać to można oczywiście na c530.6 ;)
Aaaa, w Lybrze jest c530?
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

Post autor: FXX » 02 cze 2018, 20:18

Tak, w Lybrze siedzi c530.

Z resztą w przypadku fabrycznej mocy na prawdę bym się zestawieniem dwumasa+sprzęgło nie przejmował, bo wymiana tego zestawu będzie kosztowo podobna do założenia sztywnego koła, a fabryczny zestaw jest na prawdę bardzo trwały.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lybra/Lybra SW”