Lybra 2.0 20v - kilka problemów

Moderator: stabraf

efczy
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 15 maja 2012, 20:03
Imię: Szymon
Lokalizacja: Nowa Sól

Lybra 2.0 20v - kilka problemów

Post autor: efczy » 28 lis 2012, 17:55

Witam
Jestem posiadaczem Lybry 2.0 2000r.
Mam kilka pytań i problemów mam nadzieje ze odp. dział, jak nie to proszę przenieść.

1.Auto zakupiłem Około Lipca, gdy przebywałem w Holandii, nie było żadnych problemów(oprócz oczywistych rzeczy typu wymiana zawieszenia itp, itd.)
Następnie ok. wrześnie zjechałem do Polski, na stałe, i do czego zmierzam...Nie pamiętam w jakim czasie od przyjazdu, zaczęły się następujące objawy(myślę iż było to ok, początku października):

Uruchamiam auto(bez problemów), cofam żeby wyjechać(Wszystko jest ok) wrzucam jedynkę, i ruszam i auto strasznie szarpie, dwojka, dalej szarpie, i tak dalej.
Zauważylem ze jak wcisne gaz na maksa do podłogi, to przestaje, a jak popuszczę to auto strasznie szarpie.
Dzieję się tak tylko na zimnym silniku, po kilkunastu minutach jazdy problemu nie ma.
Po krótkim postoju po jeździe też nie ma problemu

aaa i mimo wciśnięcia gazu do podłogi mocy nie ma, i dopóki auto chwile nie pojeżdzi, nie ma mocy jaką powinno mieć...
Prosiłem mechanika, przy okazji, jak robiłem coś u niego, na sprawdzenie przewodów, przeplywomierza, twierdzi ze wszystko ok. ale wiadomo że może być inaczej.
Pisałem że kupiłem auto w lipcu, wiec kiedy było ciepło, problem zaczął sie później, gdy zrobiło się zimniej, czy to może mieć z tym coś wspólnego? czy tylko zbieg okolicznośći?

2.Zgrzyt przy wrzucaniu wstecznego? coś mi się obiło ze synchronizacji nie ma, ale nie pamiętam dokładnie?

3.Przy lusterku wstecznym są dwa swiatełka z przodu, do czego one są? aktualnie jedno swieci mi się na czerwono drugie na zielono
i
4,Testowałem też raz samochód, i poleciał do 160km, potem brak mocy, potem udało mi się do 180.
czy mogło miec to zwiazek z punktem 1?, wiec nie miałem okazji go przetestować przy takiej predkości i nie wiem czy co się zmieniło, ale nie powinno tak się dziać nawet przy 1 razie...

5.Znalazłem chip tuning do Lybry za 119zł:
http://allegro.pl/chip-tuning-box-25km- ... 48707.html
ma to ręce i nogi, czy jakieś badziewie?(cena smiesznie niska...)

6. kolejna ciekawa rzecz, włączył mi się check od swiateł, wszystkie zewnętrzne są ok. na nierownościach jak mi auto podskoczy, check znika często 8-O . czy coś nie styka?? na pewno nie mam jednego podświetlania drzwi, w środku też nie pali mi się jedno swiatło z dwóch u gory przy lusterku wstecznym(albo nie umiem właczyc :roll: )
Czy check może byc od tych drzwi?

7.Chyba termostat(może to ma coś w punktem 1 powiązanego? )
Jadę, często gęsto mam dobrą temperaturę ( minimalnie przed 90), czasem jest ok.70-80(troche powyżej 2 kreski.
Ostatnio czasy utrzymuje się ta druga opcja, czasem potrafi skoczyć do prawidłowej, a czasem znowu spaść na te 70-80.
Często jeżdżę krótkie odcinki,a na mieście, może to za krótki czas dla termostatu?

8. Jakie paliwo lejecie do tego silnika? 95,98?

Na razie tyle. :)

mjerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 269
Rejestracja: 24 sie 2011, 15:49

Re: Lybra 2.0 20v - kilka problemów

Post autor: mjerzy » 29 lis 2012, 9:54

1. To raczej nie przepływomierz, szukałbym raczej usterki w pedale gazu - nie wiem czy w 2.0 jest potencjometr, jeśli tak tu bym się skupił + kostka łączeniowa chyba w okolicy schowka pasażera. Jest to gdzieś na fotum - opcja szukaj. Jedyna rada - podpinka do komputera, nikt ci tego nie naprawi przez internet.
2. Synchronizator do roboty.
3. Użyj opcji szukaj. nie chciało mi się ale zrobiłem to za Ciebie - Poczytaj tutaj
4. Może mieć, lecz nie musi - wyeliminuj najpierw usterke 1.
5. Badziew. Jaka jest kondycja twojego silnika? Poczytaj gdzieś jak działają boxy - opcja szukaj, wujek google. Poza tym z przyrostem mocy z samej elektroniki w silnikach benzynowych sprawa nie jest tak prosta jak w turbodizlach.
6. Jaki check od świateł, jaka kontrolka na ICS? Sprawdzałeś czy świeca postojówki z przodu? Od oświetlenia drzwi lampek w środku check się nie zapali.
7. Termostat. Użyj opcji szukaj
8. Ja leje ON ;)
Ostatnio zmieniony 29 lis 2012, 14:56 przez mjerzy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Lybra 2.0 20v - kilka problemów

Post autor: Nat » 29 lis 2012, 10:57

mjerzy pisze:8. Ja leje ON ;)
95, ale za to ze sprawdzonych stacji.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Lybra 2.0 20v - kilka problemów

Post autor: vanisch » 29 lis 2012, 14:23

Świecie i przewody wymieniałeś czy tylko sprawdzałeś? Jeśli ich nie zmieniałeś to ile lat już mają?

Wg mnie termostat jest ok, temperatury w normie, ale niech wypowie się ktoś kto ma 2.0 20v :roll:
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

mjerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 269
Rejestracja: 24 sie 2011, 15:49

Re: Lybra 2.0 20v - kilka problemów

Post autor: mjerzy » 29 lis 2012, 15:03

Sposób na sprawdzenie kabli- bierzesz zraszacz np po płynie do mycia szyb i napełniasz go wodą. Zapalsz samochód i pryskasz wodą po kablach do świec. Jeżeli obroty silnika sie zmienią kable masz do wymiany. Z wodą z umiarem, stopniowo nanoś coraz większą ilość. Co do temperatury to wydaje mi się że po osiągnięciu 90 st nie powinna ona spadaç przy temperaturach jakie obecnie mamy. Co innego przy mrozie iwłączonym ogrzewaniu.

Kris
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1185
Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)

Re: Lybra 2.0 20v - kilka problemów

Post autor: Kris » 29 lis 2012, 15:31

Sposób ze zraszaczem działa, jak idzie Ci wysokie napięcie od kopułki do świecy. W Lybrze 1.8 - pewnie w 2.0 jest tak, że cewka wytwarzająca WN jest bezpośrednio na świecy - lanie wodą po silniku Lybry nic nie wykaże. Możesz sobie po kolei odpinać zasilanie świec i po włączeniu silnika będziesz wiedział czy któraś z cewek nie działa. Czyli wyłączasz silnik, odpinasz cewkę, włączasz silnik i obserwujesz obroty. I tak 5 razy :)
Na pięciu garach możesz aż tak nie odczuć braku jednej świecy, ale przy przyspieszaniu będzie to odczuwalne.
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy

Awatar użytkownika
cool_r
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 219
Rejestracja: 21 lip 2009, 18:13
Lokalizacja: Ostrołeka

Re: Lybra 2.0 20v - kilka problemów

Post autor: cool_r » 29 lis 2012, 16:33

A może czujnik temperatury silnika, nie wiem jak w LYbrze ale zapewne tak samo jak w k jest to rozwiązane czyli są dwa czujniki i akurat ten jeden jest dupn.... i wszystko wskazuje na to że jest to jego wina ale co tu pisać po prostu musisz to sam sprawdzić.
LanciA_K_2.0_vis'99+BOMBA
www.WreckedExotics.com <-----łezka w oQ jak nic

efczy
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 15 maja 2012, 20:03
Imię: Szymon
Lokalizacja: Nowa Sól

Re: Lybra 2.0 20v - kilka problemów

Post autor: efczy » 30 lis 2012, 14:39

@mjerzy
co do synchronizatora to chyba jest tylko w JTD?? może ktoś inny się wypowie.
http://wwww.forum.lanciapolska.org/view ... 7&p=568924


co do reszty po prostu chyba się przejadę żeby mnie ktoś podpiął pod kompa, bo faktycznie wróżenie przez internet nie ma sensu, przeszukałem forum i zamiast znaleźć odpowiedź, nie wiem nic :)

Teraz pytanie, mieszkam w w okolicach Zielone Góry, znak ktoś jakiegoś specjalisto od Lancii, co by obejrzał i podpiął pod kompa? Może ktoś z forum? nie muszą być koniecznie okolice ZG, ale może w Lubuskim? ewentualnie Dolny Śląsk Głogów,Wrocek...

No mimo wszystko kocham Moją Lancie, teraz muszę uporać się z tymi rzeczami, niby pierdołki ale wkurzają niemiłosiernie.

mjerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 269
Rejestracja: 24 sie 2011, 15:49

Re: Lybra 2.0 20v - kilka problemów

Post autor: mjerzy » 30 lis 2012, 17:29

No chyba masz racje, nie wiedziałem o tym. Z ciekawości - czy zgrzyta u ciebie jeżeli wrzucasz r w sposób opisany w przytoczonym przez ciebie linku, tzn. po odczekaniu chwili?

efczy
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 15 maja 2012, 20:03
Imię: Szymon
Lokalizacja: Nowa Sól

Re: Lybra 2.0 20v - kilka problemów

Post autor: efczy » 14 mar 2013, 21:45

sory że odpisuje dopiero teraz, ale mnie nie było :)
@mjerzy, wrzucam dwójkę, potem wsteczny i nie zgrzyta.

Przy okazji, z racji że naprawiłem to o czym pisałem w punkcie pierwszym ,podzielę się, może ktoś ma podobny problem.
Otóż dałem auto do "najlepszego" mechanika w mieście, nastp. odebrałem auto, gdzie stwierdzono że jest to, i tu akurat nie pamiętam już nazwy części, ale coś w układzie wydechowym.
Odebrałem auto, i stwierdzam że nic się nie poprawiło :D , zdenerwowany dzwonie do szefa zakładu, i mówię mu iż zapłaciłem za naprawę, która nic nie zmieniła.
Oddałem auto kolejny raz, i po kilku dniach pojechałem juz po gotowe, diagnoza: świece(wszystkie wymienione) czujnik temperatury, i dodatkowo wariator był przestawiony, koszt, łącznie z pierwsza naprawa 600zł.
Wrażenia? no cóż, po tym zaraz jak zakupiłem lybre byłem zadowolony z dynamiki, a tym czasem po odpaleniu auta, byłem porażony różnicą, także bardzo zmiana odczuwalna, nie mowiac o tym ze problemy znikły :)

Punkt 4. leciałem 180, wiecej nie miałem jak, w każdym bądź czuć było ze poleci jeszcze szybciej, wiec pewnie związek z punktem 1.

6.Nie działa postojowe, co nie zmienia faktu ze check czasem jest czasem go nie ma:d, muszę w koncu wymienić ta żarówkę.

7. termostat ok :D

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Lybra 2.0 20v - kilka problemów

Post autor: Wilkin » 14 mar 2013, 23:40

wydaje mi się że winne były głównie świece ;)
czujnik temperatury byc może
wariator przestawiony ??? - a w jaki sposób ???
nie bardzo jest jak skopać jego ustawień
chyba że przestawisz wałek ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

efczy
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 15 maja 2012, 20:03
Imię: Szymon
Lokalizacja: Nowa Sól

Re: Lybra 2.0 20v - kilka problemów

Post autor: efczy » 15 mar 2013, 13:25

nie wiem właśnie, ja przy wariatorze nie grzebałem, tak mi powiedzieli w serwisie. ale przy okazji mam nastp. problem, może tu ktoś mi szybciej odpisze:
Sprawa Ma się tak:

W ostatnia niedzielę, wyskoczył mi check, od płynu chłodniczego, patrzę faktycznie jest poniżej) minimum(jakoś listopad,grudzień zalewany był płyn zimowy).

No mówię okej, dolałem miedzy min. a max., no może ciut nawet więcej.
Coś mnie dziś tknęło i sprawdzam, a tam poniżej minimum :| .
Zmartwiłem się już, bo to oczywiste ze gdzieś jest wyciek, po jakimś czasie kierowany przeczuciem, wpadłem na pomysł, zeby sprawdzić olej, i niestety pod korkiem mleko albo Jak kto woli kawa z mlekiem :)
Więc wychodzie na to że UPG, I Do czego dążę, ze jakieś w tyg. przed tą dolewką odebrałem auto z naprawy, wiec tak jak pisałem miałem wymienione, swiece, czujnik temperatury, no i przy wariatorze było coś robione, bo był przestawiony, i tak się zastanawiam czy panowie podczas naprawy czegoś nie uszkodzili, jak myślicie, bo dziwnie to się tak zbiegło, wcześniej nie było problemu, auto nie brało płynów, a dość często to kontroluje...,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lybra/Lybra SW”