Strona 1 z 1

Lybra jako następca Kappy?

: 17 lis 2012, 8:27
autor: Zbynek
Wielkimi krokami nadchodzi czas zmiany samochodu, i naturalnym następcą mojej Kappy wydaje się być Lybra. Przesiadał się ktoś z Was w tą stronę? Jakie mieliście wrażenia? Ja najbardziej obawiam się ciasnoty wnętrza. Oczywiście subiektywnej, bo po Kappie każdy samochód wydaje się być mały :lol: A że człowiek do dobrego szybko się przyzwyczaja, więc stąd moja obawa. W grę wchodzi tylko werska kombi, silnik 2,4JTD : yesyes : - głównie jeżdżę po trasie, więc zapas mocy się przyda. Wiem, że między wersją CF2 136KM a CF3 140KM są znaczne różnice w dynamice, a jak to wygląda przy porównaniu 140/150KM? Też jest przepaść? Wszelkie informacje i sugestie są mile widziane : ok2 :
Czy ktoś z Białegostoku ma Lybrę? Fajnie byłoby choć przez chwilę poobcować z tymautem z bliska.

Re: Lybra jako następca Kappy?

: 17 lis 2012, 15:47
autor: FXX
Zbynek pisze:Wielkimi krokami nadchodzi czas zmiany samochodu, i naturalnym następcą mojej Kappy wydaje się być Lybra. Przesiadał się ktoś z Was w tą stronę? Jakie mieliście wrażenia? Ja najbardziej obawiam się ciasnoty wnętrza. Oczywiście subiektywnej, bo po Kappie każdy samochód wydaje się być mały :lol: A że człowiek do dobrego szybko się przyzwyczaja, więc stąd moja obawa. W grę wchodzi tylko werska kombi, silnik 2,4JTD : yesyes : - głównie jeżdżę po trasie, więc zapas mocy się przyda. Wiem, że między wersją CF2 136KM a CF3 140KM są znaczne różnice w dynamice, a jak to wygląda przy porównaniu 140/150KM? Też jest przepaść? Wszelkie informacje i sugestie są mile widziane : ok2 :
Czy ktoś z Białegostoku ma Lybrę? Fajnie byłoby choć przez chwilę poobcować z tymautem z bliska.
Między CF2, a CF3 jest przepaść ze względu na to, że CF3 ma zmienną geometrię turbiny i ciągnie od zdecydowanie niższych obrotów. Wersje 140/150KM mają już zmienną geometrię i w zasadzie niewiele się różnią konstrukcyjnie, moment mają niemal identyczny, zatem i różnice w dynamice silników są minimalne. Aczkolwiek, latwiej o Lybrę ze 150-konnym motorem.

Re: Lybra jako następca Kappy?

: 17 lis 2012, 19:00
autor: piterstilo
Również byłem przekonany, że turbo w wersji 2.4 jtd, CF-2 czyli 136 KM , nie ma zmiennej geometrii. Otóż jak najbardziej posiada owy wynalazek.
Kolega Ramzes wyprowadził mnie z błędu.

Przesiadka z Kappy na Lybrę.

: 17 lis 2012, 19:06
autor: Zbynek
Posta umieszczam na HP, bo nie jest stricte techniczny, ale jeśli komuś będzie on przeszkadzał, proszę o usunięcie.

Na pewno są tu osoby które przesiadły się z Kappy na Lybrę. Jakie mieliście wrażenia po takiej zmianie? Ja najbardziej obawiam się ilości miejsca. Kiedyś jak wsiadłem do Lybry to wszystko wydało się jakoś bardzo blisko - drzwi, konsola :lol: Ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia. Jak wypada porównanie tych samochodów z perspektywy dłuższego użytkowania?

Re: Przesiadka z Kappy na Lybrę.

: 17 lis 2012, 19:25
autor: kornel_95
My się przesiedliśmy z lybry do Kappy 8-O
Lybrą jeździliśmy 6 lat i byliśmy bardzo zadowoleni komfortem wyposażeniem itp :D
No a że Tata zawsze chciał Kappe SW to się trafiła i tak Powstała Kappa Bi-Color : yesyes : i sprzedaliśmy Lybre
No i Ja już próbowałem namówić tatę z powrotem na lybre..
Ale tata Mówi ze jedynie przesiadkę może zrobić na tereske : yesyes :
A powodem tego jest przestrzeń w środku ogólnie większy samochód no i chyba o 100 % większy komfort jazdy ...

Re: Przesiadka z Kappy na Lybrę.

: 17 lis 2012, 21:43
autor: Rafako
Ja się przesiadłem z Kappy na Lybrę i bylem bardzo zadowolony. Moja żona, która jeździ z tyłu, była zadowolona mniej :D
Może kogoś tym urażę ale przesiadając się z Kappy SW 2.4 20V do Lybry SW 2.0 20V poczułem się jakbym od razu parę latek odmłodniał :D i zacząłem mieć wrażenie, że Kappa jest dobra dla dziadów ze słabym refleksem : gafa : ;)
Tak czy owak, Kappy już nie kupię na pewno (prawie na pewno ;) ) ale na jakąś Lyberkę 2.0 20V często mnie chętka nachodzi. Jak znajdę kiedyś jakąś okazję, to pewnie cichcem sobie kupię, żeby się jeszcze pocieszyć tym zacnym wozem :D
Serdecznie pozdrawiam.

Re: Przesiadka z Kappy na Lybrę.

: 17 lis 2012, 22:51
autor: paśny
Mieliśmy (i nadal mamy) K a potem kupiliśmy Lybrę.
Lybra jest lepsza - lepsze zawieszenie, lepsze wyciszenie, lepsza klima - ogólnie samochód nowocześniejszy. W Lybrze występuje taka wizualno - dotykowa przyjemność podróżowania. Do tego BOSE. Ja jestem duży a z tyłu lubię podróżować. Miejsca jest w sam raz.
W czym K jest lepsza: bagażnik 530 litrów, ilość miejsca z tyłu jak w stodole i chyba tyle tych przewag. To już stare auto po prostu.
Ja mocno się zastanawiam czy by mojej K nie zamienić na drugą Lybrę (ale tylko z trumną na dachu)...

Re: Przesiadka z Kappy na Lybrę.

: 17 lis 2012, 22:53
autor: Tomzik
Rafako pisze:zacząłem mieć wrażenie, że Kappa jest dobra dla dziadów ze słabym refleksem : gafa : ;)
[...] ale na jakąś Lyberkę 2.0 20V często mnie chętka nachodzi.
Jop, zwłaszcza 20VT w porównaniu z Lyberką 2,0 o porażającej mocy (jak na topowy silnik auta klasy średniej) ;)
paśny pisze:W czym K jest lepsza: bagażnik 530 litrów, ilość miejsca z tyłu jak w stodole i chyba tyle tych przewag. To już stare auto po prostu.
Jeszcze jedna duża - normalne silniki a nie od kosiarki. Mówimy o silnikach a nie klekotach ;)

Właściwie to Lybrą nie jechałem, ale nie do końca chce mi się wierzyć, że jest bardziej komfortowa, wszak K ma dość miękkie nastawy... Większa masa też chyba na minus nie wpływa jeśli o komfort chodzi. No i ciekawi mnie zestawienie poziomu hałasu, niby też przewaga Lybry. Muszę się nią chyba karnąć w końcu, co by mieć porównanie i własne zdanie poparte jako-takim doświadczeniem.

A póki się nie karnę to w Lybrze za lepsze uważam więcej bajerów, seryjne audio i 2-strefową klimę ;)

Re: Przesiadka z Kappy na Lybrę.

: 17 lis 2012, 22:56
autor: Alan
A ja bym Kappy na lybrę nie zamienił...gnije toto,plastiki tandetne,miejsca mniej...że młodsze ? I co z tego? Kappa jest stara ale fajna.

Wolałbym się przesiąść na 156SW lub na 166 niż na Lybrę...

Re: Przesiadka z Kappy na Lybrę.

: 17 lis 2012, 22:59
autor: Tomzik
O, na 166 to tak, ale po lifcie i 3,2 V6 :D

Re: Przesiadka z Kappy na Lybrę.

: 17 lis 2012, 23:00
autor: Rafako
Alan pisze:A ja bym Kappy na lybrę nie zamienił...gnije toto,plastiki tandetne,miejsca mniej...że młodsze ? I co z tego? Kappa jest stara ale fajna.

Wolałbym się przesiąść na 156SW lub na 166 niż na Lybrę...
Tomzik pisze:
Rafako pisze:zacząłem mieć wrażenie, że Kappa jest dobra dla dziadów ze słabym refleksem : gafa : ;)
[...] ale na jakąś Lyberkę 2.0 20V często mnie chętka nachodzi.
Jop, zwłaszcza 20VT w porównaniu z Lyberką 2,0 o porażającej mocy (jak na topowy silnik auta klasy średniej) ;)
Pany :!: Kulega autor wątku prosił o opinię osób co się przesiadły, to piszę, nie :?: :!: :?: :-P
A co do Tomzikowych 220 koni, może i Kappa jest szybsza ale dla mnie, znacznie gorzej się prowadzi od Lybry. I tyle.
Serdecznie pozdrawiam.

Re: Przesiadka z Kappy na Lybrę.

: 17 lis 2012, 23:01
autor: Alan
Myślę ze poliftowa 2.4JTD jest też dobrym rozwiązaniem...

Olek,małe OT jeszcze nikomu problemów ze wzwodem nie przysporzyło :)

Re: Lybra jako następca Kappy?

: 18 lis 2012, 14:12
autor: FXX
Otóż 2,4JTD w Lybrze nie posiada. W Kappie sprawa wygląda inaczej, bo Kappa bodajże posiada zmienną geometrię.

Cytat o silniku 2,4JTD w Lybrze
Silnik SOHC pięciocylindrowy w układzie rzędowym (poprzeczny) o pojemności 2387 cm? z bezpośrednim wtryskiem paliwa pod wysokim ciśnieniem (unijet), z turbodoładowaniem i intercoolerem. Początkowo (I generacja) wyposażony był w turbinę o stałej geometrii łopatek. We wrześniu 2000 roku silnik przeszedł modernizacje mającą na celu zwiększenie osiągów i dostosowanie go do normy Euro 3. Zastosowano m.in. sprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, wtryskiwacze o 6 dziurkach (zamiast 5), nową centralkę wtrysku i katalizatory. W maju 2002 roku ponownie podniesiono moc silnika.