Powiem tak...wszyscy psioczyli na 1,8 VVT jako padającą konstrukcję, wtope stulecia FIATA itd...ŻuczekM pisze:Zrobiłem dzisiaj mały eksperyment statystyczny i przejrzałem pierwsze 10 stron postów w dziale technicznym dotyczących problemów z silnikiem. Było w nim 8 przypadków poważnego uszkodzenia silnika w 2.0 i 6 przypadków wersji 1.8. Ktoś powie, że to podobne liczby ale wystarczy wziąć pod uwagę jak niewiele jeździ 2 litrówek w porównaniu do 1.8 a to już daje pole do przemyśleń. Dodatkowo w przypadku mocniejszego motoru większość przypadków dotyczyła właśnie panewek, w 1.8 przyczyny były bardziej zróżnicowane.
Być może warto rozważyć wersję 2.0 w przypadku naprawdę zadbanego egzemplarza, z pewnym przebiegiem. Wiem jednak, że w Polsce takiego nie dostanę dlatego będzie chyba bezpieczniej skupić się na 1.8 których zresztą jest dużo większy wybór.
Po prostu wszystko wskazuje na to iż zakup 2.0 jest obarczony większym ryzykiem a takowe chciałbym ograniczyć do minimum
a motor stosowany przez lata w wielu modelach
barchetta
coupe
dedra
Imho jedynie wariator może stanowić pewien problem...
Co nie zmienia faktu że NIE WAŻNA POJEMNOŚĆ, a stan....szukaj 2,0/1,8 i kup pierwszy zadbany...bo obie konstrukcje są dość dobre....2,0 ma jedną przewagę 5 gar:) a spalanie nie wiele większe.
Kupisz zarżnięte padło to nie ważne co ma pod maską...będą czekać cie wydatki..