Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 14 gru 2018, 9:58

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 07 sie 2012, 16:12 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Posty: 3381
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała
FXX pisze:
darbo pisze:
Moje 2.4JTD w kappie przy obrotach rzędu 1000-1200 nie męczy się wcale. Nie ma żadnych drgań silnika, nie szarpie i błyskawicznie reaguje na pedał gazu. Więc podejrzewam, że nie ma jakiegoś nadmiernego zużycia.

Ale chce jeszcze raz podkreślić. Silnik jest zmodyfikowany. Mam Xantię 2.0 HDI która na 5 biegu przy tysiacu obrotów jedzie - ale tylko z górki ;) a reakcja na naciśnięcie gazu jest baaardzo opóźniona.
Tylko zmodyfikowany w jakim stopniu? Na ile jest podniesiona moc, na ile podniesiony moment w dolnym zakresie obrotów?
Imho, mimo modyfikacji w okolicach 1000-1200 nadal za wiele nie będzie, chociażby dlatego, że turbo wtedy za bardzo nie pracuje, więc i momentu dużego nie osiągniesz.

Druga sprawa, to taka, że mimo iż Ty nie czujesz, to silnik się jednak męczy i dostaje po tyłku. Przy jeździe z takimi prędkościami obrotowymi, mocno dostaje chociażby dwumas, szybciej zapieka się VNT i jeszcze kilka innych elementów.
Cytat z Ramzesa II:

Całość zmian w sofcie sprowadzała się w sumie do trzech rzeczy:
1) Poprawienie reakcji silnika na dodanie gazu (szybkość reakcji)
2) Zwiekszenie dawki paliwa od 1500 obr co spowodowało szybsze rozpędzanie turbiny i przesunięcie turbodziury nizej - gdzie jej już nie odczuwamy
3) Zwiekszenie dawki i kąta wtrysku paliwa przy 3500 obr gdzie silnik podczas gwałtownego przyspieszania łapał chwilową "zadyszkę"
Ogólnie mod jest dość delikatny, bo żadne limitery nie zostały ruszone - limiter ciśnienia RAIL jak i limiter Momentu obr. pozostał niezmieniony.
Mod jest bardzo bliźniaczy do tego jaki mają w swoich autach zrobiony Cocoon i Wojciech711.
Nie chodziło o przyrosty umożliwiające palenie gumy na 3 biegu, ale ogólne "odmulenie" samochodu

Średnio codziennie robię ok. 70 km. Z tego 20 km z prędkością 50-60 km/h na piątym biegu; reszta to miasto 10 oraz trasa szybkiego ruchu ok. 40 km z prędkością od 100 do 150 km/h. Tak że nie przesadzam z męczeniem silnika.

Niemniej jednak nie jestem fachowcem. Niech się na tem temat wypowie Damian, chociaż wiem, że jest na wakacjach - z przygodami zresztą.
:)
pozdrawiam

_________________
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW
obecnie: Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD


Na górę
PostDodany: 07 sie 2012, 17:07 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Posty: 2659
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek
I takie właśnie dziwne wnioski wychodzą po przeczytaniu tematu na forum. A dlaczego niby jazda poniżej 1600obr/min jest niewskazana? Wjeżdżając w teren zabudowany będziesz redukować z 5 biegu na 3 tylko po to żeby nie jechać poniżej 1600obr/min? Przecież to bez sensu. Ja wlatując do miejscowości przejeżdżam ją na 6 biegu z prędkością 60km/h a na wylocie wrzucam 5tkę rozpędzam się do 80km/h i znów 6. Poza tym w jaki sposób niby silnik męczy się przy prędkości obrotowej 1000obr/min na ostatnim biegu, nawet rozpędzając się? Turbo nie dmucha więc przeciążeń w silniku nie ma zbyt wielkich i o ile ktoś umie operować gazem to może jeździć w ten sposób przyspieszając delikatnie. A VNT w JTD jest udane w przeciwieństwie do silników TDI i nie zapieka się praktycznie. Dlatego śmiało można jeździć do 2 tys obr a raz na jakiś czas dać odetchnąć i rozkręcić się turbinie.

_________________
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com


Na górę
PostDodany: 07 sie 2012, 18:34 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Posty: 2387
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa
"podobno rzekomo ludzie mówią" (tak słyszałem gdzieś) że jazda z niskimi obrotami i "deptanie" na niskich obrotach zabija szybciej dwumas (aczkolwiek nie jestem sobie w stanie wymyślić dlaczego - fakt np. dla panewek najgorsze jest duże obciążenie+ niskie obroty - ale nie wiem czy z dwumasem tak samo jest....)

:link:

_________________
BMW E39 Touring - 4,4 V8


Na górę
PostDodany: 07 sie 2012, 19:19 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9780
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Oczywiście Hubercie masz rację, a ja nie sprecyzowałem mojej myśli dokładnie.
Rzecz jasna mówiłem o ładowaniu najwyższego biegu i deptanie od tych 1000 obr/min tyle, że nie delikatne, a z pedałem gazu w podłodze, z czym dość często się spotykam. A to ani nie obniża spalania, a tym bardziej nie działa dobrze dla silnika.

Odnosząc się do tego co napisał darbo to jeśli rzeczywiście masz zwiększoną dawkę paliwa przy tych 1500 obr i mniejszą turbodziurę, to rzeczywiście może i w okolicach tych 1200 obr jednak będzie czym jechać.

A co do VNT to może i nie jest tak wrażliwe jak to z TDi, ale na forum już było kilka przypadków gdy przy większym przebiegu się zapiekało ;)

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
PostDodany: 07 sie 2012, 19:45 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 mar 2007, 0:00
Posty: 2556
Skype: dejv667ukp
Imię: Dawid
Lokalizacja: Brachttal
darbo pisze:
Standardowo maksymalny moment obrotowy pojawia się chyba w okolicach 1700/1800 obr/min. Jak w takim razie wpływa jazda na bardzo niskich obrotach (1000 obr/min) na zdrowie dla silinika i osprzętu?

Moje 2.4JTD w kappie przy obrotach rzędu 1000-1200 nie męczy się wcale. Nie ma żadnych drgań silnika, nie szarpie i błyskawicznie reaguje na pedał gazu. Więc podejrzewam, że nie ma jakiegoś nadmiernego zużycia.

Ale chce jeszcze raz podkreślić. Silnik jest zmodyfikowany. Mam Xantię 2.0 HDI która na 5 biegu przy tysiacu obrotów jedzie - ale tylko z górki ;) a reakcja na naciśnięcie gazu jest baaardzo opóźniona.
To żart prawda? Sprawdź ciśnienie oleju przy tych 1000RPM a później się zastanów czy to zdrowe obciążać jednostkę przyspieszając z takich obrotów.

"... I guess it's just the way I'm wired."


Na górę
PostDodany: 07 sie 2012, 21:09 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Posty: 3381
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała
Napisałem tylko, że silnik ładnie się zbiera od 1000 obrotów i zdarza mi się jeździć na piątym biegu z prędkościami 50-70km/h. Nigdy gwałtownie w takiej sytuacji nie przyspieszam. Nie sądzę, żeby taka delikatna jazda od czasu do czasu była szkodliwa dla silnika.

Także to nie żart.

_________________
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW
obecnie: Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD


Na górę
PostDodany: 08 sie 2012, 0:16 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9780
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Podpisuję się pod wypowiedzią dawidsona : ok2 : Jeżeli ma być jazda ekonomiczna, to w zakresie 1500-2000 rpm. Wtedy na trasie średnie spalanie oscyluje w okolicach 5-5,3 l/100km.

Poza tym nie wiem jak w Kappie, ale w 156 na fabrycznym wydechu ten silniczek brzmi pięknie w okolicach 2000 rpm i powyżej : yesyes : I w takim zakresie najbardziej uwielbiam go słuchać :D

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
PostDodany: 08 sie 2012, 9:40 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Posty: 2543
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Jazda i przyspieszanie od 1000 obr nie jest wskazane. To ze silnik nie szarpie to nie znaczy ze nie ma ciezko. 5 cyl. Chodzi bardzo rowno, wiec szarpac specjalnie nie bedzie.
Ale jak pisali koledzy - smarowanie jest slabiutkie przy 1000 obr/min.
P.S. Darku - nie jestem Damian, tylko Dominik.


Wyslane z HTC Desire Z with Tapatalk 2

_________________
Diagnostyka, Tuning JTD, JTDm, TDI, HDI, CDI, HGW...tel: 661-104-166
Modyfikacje softu (chiptuning) także po przesłaniu sterownika, DPF, Immo itp.
Lancia K 2.4 JTD z sześciobiegowym manualem
Obrazek


Na górę
PostDodany: 08 sie 2012, 11:25 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Posty: 3381
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała
Przepraszam Cię za pomyłkę imienia.

Co do obrotów to będę unikał okolic 1000 chyba, że na postoju ;)

pozdrabiam

_________________
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW
obecnie: Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD


Na górę
PostDodany: 26 gru 2012, 22:34 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Posty: 676
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina
FXX pisze:
darbo pisze:
Moje 2.4JTD w kappie przy obrotach rzędu 1000-1200 nie męczy się wcale. Nie ma żadnych drgań silnika, nie szarpie i błyskawicznie reaguje na pedał gazu. Więc podejrzewam, że nie ma jakiegoś nadmiernego zużycia.

Ale chce jeszcze raz podkreślić. Silnik jest zmodyfikowany. Mam Xantię 2.0 HDI która na 5 biegu przy tysiacu obrotów jedzie - ale tylko z górki ;) a reakcja na naciśnięcie gazu jest baaardzo opóźniona.
Tylko zmodyfikowany w jakim stopniu? Na ile jest podniesiona moc, na ile podniesiony moment w dolnym zakresie obrotów?
Imho, mimo modyfikacji w okolicach 1000-1200 nadal za wiele nie będzie, chociażby dlatego, że turbo wtedy za bardzo nie pracuje, więc i momentu dużego nie osiągniesz.

Druga sprawa, to taka, że mimo iż Ty nie czujesz, to silnik się jednak męczy i dostaje po tyłku. Przy jeździe z takimi prędkościami obrotowymi, mocno dostaje chociażby dwumas, szybciej zapieka się VNT i jeszcze kilka innych elementów.
I niszcza sie panewki...


Na górę
PostDodany: 28 gru 2012, 15:01 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1928
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
FXX pisze:
Podpisuję się pod wypowiedzią dawidsona : ok2 : Jeżeli ma być jazda ekonomiczna, to w zakresie 1500-2000 rpm. Wtedy na trasie średnie spalanie oscyluje w okolicach 5-5,3 l/100km.

Poza tym nie wiem jak w Kappie, ale w 156 na fabrycznym wydechu ten silniczek brzmi pięknie w okolicach 2000 rpm i powyżej : yesyes : I w takim zakresie najbardziej uwielbiam go słuchać :D
....z dieslami tak jest, że nie lubią obrotów poniżej 1500 i powyżej 2500, to jest jak "biblijne podstawy eksplatacji samochodów wyposażonych w silniki diesla"..... i po temacie!

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403


Na górę
PostDodany: 28 gru 2012, 15:31 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9780
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Z tym powyżej 2500rpm to bym się nie zgodził, bo tam jeszcze jest zapas momentu i mocy ;)
Ja swojego max. do 4tys. kręcę ;)

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
PostDodany: 28 gru 2012, 18:26 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1928
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
FXX pisze:
Z tym powyżej 2500rpm to bym się nie zgodził, bo tam jeszcze jest zapas momentu i mocy ;)
Ja swojego max. do 4tys. kręcę ;)
.... jak napisałem diesel tego nie lubi co nie oznacza, że nie może, rzecz tylko w tym, że jeśli mówimy o optimum zużycia paliwa i trwałości tego rodzaju silnika to podany zakres jest optymalny.

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403


Na górę
PostDodany: 19 gru 2017, 18:39 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 11 mar 2017, 18:57
Posty: 287
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Wrocław/Czasem Opole
Jak to jest w bezyniaku ok 2tys zmiana?

_________________
Lancia Kappa SW 1998- 2.4(gaz)175
Poszukuje drugiego


Ostatnio zmieniony 19 gru 2017, 19:36 przez waclawm, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
PostDodany: 19 gru 2017, 19:06 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9780
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Czytasz cokolwiek czy tylko zgadujesz?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl