Lybra 1.6 - pytania/proszę o pomoc

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lybra 1.6 - pytania/proszę o pomoc

Post autor: Heathen » 28 gru 2011, 13:57

Nie miałem na myśli tutaj osprzętu silnika, bo rozrząd, rolki wszelakie nie stanowi problemu na 100%.
Gorzej będzie gdy będziemy szukać używanej części, wtedy taki kolektor wydechowy, pokrywa zaworów etc może w przypadku 1,6 lub 1,8 stanowić poważny problem.
Tak na szybko:
pokrywa zaworów
kolektor wydechowy
Do 1,6 oferta sztuk 1 ;]


ps. 1,8VVT też był w wielu fiatach, barchetta, coupe...mimo wszystko poza sprzęgłem reszta jakoś pasować nie chce ;)
QV...soon:)

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Re: Lybra 1.6 - pytania/proszę o pomoc

Post autor: brygadzista1 » 28 gru 2011, 16:03

Rafako pisze:
brygadzista1 pisze: Ale Wy pierdo**cie... Jak mozna powiedziec ze zakup opon wliczasz do kosztow miesiecznych? Albo OC ktore placisz za rok czy rozrzad ktory wymieniasz na raz na 90 tys km : czerwona : Straszycie ludzi takimi wypowiedziami.
Ja OC albo zakup opon wliczam do kosztów miesięcznych. Dlaczego :?: Bo pensję też dostaje miesięcznie a nie rocznie :D i przez kilka miesięcy (a najlepiej - w każdym), odkładam pieniążek, żeby raz do roku wys... : cenzura : np. 2500 zeta na pakiet ubezpieczeniowy albo np. 1000 zeta na nowy wydech raz na 3 lata (jeśli danym autem tyle jeżdżę, oczywiście ;) ).
Dlatego mi to wychodzi w kosztach miesięcznych, bo koszty roczne są sumą kosztów miesięcznych, to proste : ok2 :
Olek oczywiscie masz racje. Z tym ze to brzmi troche tak ze kolega pyta jakie koszty zwiazane sa z posiadaniem Lybry a odpowiedz jest taka ze wlasciciel z tego tytulu ze ma Lybre musi dodatkowo co miesiac wylozyc 700zł. A bez wzgledu na to czy bedzie mial Audi czy Passata z wielowahaczowym zawiasem jakies pieniadze w remont trzeba wlozyc. Z ubezpieczeniem to juz calkiem ciezko okreslic bowiem OC kosztowac bedzie tyle samo co w przypadku Audi czy VW, ba - caloksztalt moze kosztowac mniej bowiem nie slyszalem jeszcze zeby Lybre ktos ukradl a majac Paska trudno nie miec AC, w przypadku Lybry mozna odpuscic.
Reszta tak jak pisza koledzy. Do tego droga blacharka ale niska cena zakupu. Ja jednak zachecam do zakupu tego auta bo w mojej opinii wypadlo swietnie. Za komfort trzeba placic ale w przypadku Lybry nie przesadnie i to jest chyba dobra puenta.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

Alan

Re: Lybra 1.6 - pytania/proszę o pomoc

Post autor: Alan » 28 gru 2011, 16:11

Musisz też mieć na uwadze co się tu na forum pisze...i przymykać na to oko.Jeden kolega pisał że kappa kosztowała go w dwa lata 25tyś pln i wciąż jeździła na holu...zapomniał dodać że wliczał w to zakup trzech egzemplarzy i cholera wie co jeszcze.

Kris
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1185
Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)

Re: Lybra 1.6 - pytania/proszę o pomoc

Post autor: Kris » 28 gru 2011, 18:42

Ja Lybrę posiadam przez ponad rok. Przez ten okres:
- założona instalacja gazowa 2700zł
- 2 razy wymiana oleju i filtrów 2x150zł
- nabicie klimatyzacji 160zł
- rozrząd+pompa+planowanie głowicy z racji uciekającego płynu chłodniczego+ wahacz przód+ guma wahacza tył 1300zł
- parę pierdółek typu kratki nawiewu i inne 300zł

dodatkowo opony letnie 600 plus zimówki 850 -dwa nowe komplety

OC dla 1.8 to nieco ponad 400zł przy 40% zniżce, wg mnie do zaakceptowania.

Auto kupione w stanie bardzo dobrym, wszystkie usterki wyszły po ponad pół roku od zakupu

Czy to dużo? Po zsumowaniu wraz z kwotą zakupu i tak taniej niż np Toyota Corolla lub Volvo V40 lub Stilo (bo takie auta brałem również pod uwagę przy szukaniu auta rodzinnego), a nikt mi nie powie, że np taka Toyota będzie jeździła bezawaryjnie.

Co do wyglądu i komfortu Lybry to można porównywać z ciut wyższą półką niż powyższe.

I dlatego mam Lybrę :)
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy

elbarto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 26 gru 2009, 17:25
Imię: Bartek
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 1.6 - pytania/proszę o pomoc

Post autor: elbarto » 30 gru 2011, 14:41

Rafako,
ja się z tobą zgadzam, z tym że koszty utrzymania lybry są względnie podobne jak innego auta, tej klasy,
czy z tych lat!

Panowie, co macie w przednim zawieszeniu co jest niby tak drogie i problematyczne? wachacze kosztują po 240 zł +/- TRW, gumy stabilizatora ja robiłem ostatnio za 60 zł material i 100 robocizna. jedyne co, to amory kosztują więcej, ale czy więcej niż do innego auta podobnego?

jak ktoś chce kupić auto ze wspomaganiem, klimą, elektryką, itp, to musi sie liczyć z tym że mu coś w tym aucie padnie. jak mialem golfa II 1.6D, to przz 2 lata nie wsadzilem w niego niemal zlotowki - po za zamontowaniem alarmu, oleju, filtrow. bo mu nic nie bylo, i niebylo sie co zepsuc. a, przepraszam kierownice wymieniłem, bo moja byla zdarta;)


Na paliwo można obecnie wydać nieskonczona ilosc kasy, bo czy to LPG czy ON, czy PB kosztuje. tutaj każde auto swoje pali, i albo cie na to stać albo nie.

pytanie - czy lybra rozni sie od aut w kosztach utrzymania? nie, ile kosztuje utrzymanie _dowolnego_ _wmiarę _nowego_ auta.
Moim zdaniem - nie, obecnie sie nie rozni.
tych aut jest sporo. sporo części, nowych ale też mnustwo zamienników.
oleje i filtry do wszystkich aut kosztują podobnie. opony też [nikt nie zmusza do jazdy na '16, zawsze mozna zejsc do '15, i już jest taniej]
za komplet [TRW] hamulcow [na obie osie] zaplacilem 540 zł o ile dobrze pamiętam,
a tak naprawde nie musiałem robić wszystkiego na raz. za komplet na jedną oś do fiesty zaplacilem kolo 220 zł, a tam są zwykłe lite tarcze, sporo mniejsze od lybrowskich;)

za wachacze placilem 220 zl bodaj, TRW, + najdrozsze dostepne koncowki drazka kierowniczego, tylko po to by nie robic na raty. ile kosztują takowe do innych aut? naprawde, tak znacznie mniej, że ma to znaczenie? zrobione raz pozwolą na jazdę nie wiem, przez 40000? [3 lata?]

tak, racja, blachy są droższe, tutaj dyskusji niema, jest ich mniej i cena jest większa niż od jakiegos paska, itp.

OC kosztuje tyle samo co innych aut [ja przy max znizkach place 500 zl z jakimś NW, AC nie place, a sądzę że za passata, czy golfa IV [porownac go do lybr nijak], będzie większe, bo auto jednak chodliwe.

utrzymanie auta kosztuje,. tutaj nie ma cogadać. ale jak gość jezdzi A3, to co, to auto kosztuje go mniej? znacznie mniej niż lybra?
nie sądzę.

Lybra ma na pokładzie w standardzie więcej niż inne. ma też swoją wielkość, wygląd. więc ciężko to zestawiać z astrą, I czy II, golfem IV,
a nawet z passatem.
[ten ostatni ma np wielowachacz, ktory tym bardziej kosztuje]

tak że chodzi mi tylko o to, że nie ma czegoś takiego jak lybra - dolicz xxx zł względem dowolnego innego auta, bo lybra jest drozsza. to jest moim zdaniem nieprawda. jak bym kupił passata, golfa IV, koszty eksploatacji były by podobne, a nie ukrywajmy - stan auta przy zakupie też ma znaczenie.

albo chceż jezdzic tanio [mowie to mojej siostrze, ktora ma 147], i jezdzisz golfem III czy astrą, gdzie niema sie co psuc,
albo chceż jezdzic tym co ci sie podoba, i już ma coś w sobie, i placisz za auto tak jak za każde inne o wyzszym standardzie.
pozdrawiam, Bartek
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.4 '2008
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa
Była Lancia Y 1.2 '2002

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lybra 1.6 - pytania/proszę o pomoc

Post autor: Heathen » 30 gru 2011, 15:26

elbarto pisze:Rafako,
tak że chodzi mi tylko o to, że nie ma czegoś takiego jak lybra - dolicz xxx zł względem dowolnego innego auta, bo lybra jest drozsza. to jest moim zdaniem nieprawda. jak bym kupił passata, golfa IV, koszty eksploatacji były by podobne, a nie ukrywajmy - stan auta przy zakupie też ma znaczenie.
A kto tak powiedział?
Masz rację w 100%
Dyskusja miała pokazać autorowi tematu że lybra, mimo iż kosztuje tyle co np Corsa C (GOŁA) będzie droższa od niej w utrzymaniu, bo to segment D premium, i na pewno nie będzie niższy niż utrzymanie A3 ;)
Jeśli chodzi o golfa, passka itd...mają jedną przewagę
POPULARNOŚĆ, co drugi zakład wymienia wszystko w takich autach (ale ta popularność jest obarczona ogromnym popytem wśród złodziei:P)

A z lybra? przez 2 lata nasłuchałem się;
-panie kuźwa, przez ten czas to bym 4 wahacze wymienił w passacie, musiałem sanki opuszczać (wymiana gum stabilizatora przód), bierz mnie pan ten włoski wynalazek
Tak zareagował mechanik gdy nie chciałem dopłacać do umówionego kosztu wymiany, tylko dlatego że mu to zajęło 4x więcej niż zakładał
-panie to mercedes?
Więc trzeba trafić na naprawdę dobrego mechanika w swojej okolicy...
QV...soon:)

laleczka
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 22 sie 2013, 14:33
Imię: Adam
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: Lybra 1.6 - pytania/proszę o pomoc

Post autor: laleczka » 06 wrz 2013, 10:45

A ja mam krótkie pytanie. Jaka firma produkuje oryginalne zawieszenie do laleczki, bądź jaką firmę polecacie?
Lancia Lybra 1.9JTD 110Ps 2001r.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.6 - pytania/proszę o pomoc

Post autor: FXX » 06 wrz 2013, 13:05

TRW.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lybra/Lybra SW”