Lybra - koszty utrzymania

Moderator: stabraf

Eleni
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 26 paź 2009, 16:29
Lokalizacja: Waw/Kat

Odp: Lybra - koszty utrzymania

Post autor: Eleni » 26 paź 2009, 22:17

Rafako tym POGROMCĄ LAWET po prostu mnie rozwaliłeś - rewelacja : zawstydzony :
Eleni

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Odp: Lybra - koszty utrzymania

Post autor: kaeres » 27 paź 2009, 9:18

Rafako pisze:Co do Passata, jeździłem b5, zdecydowanie bardziej usterkowy niż Kappa. Co do opli w dieslu po 2000 roku, to jak się sypnie pompa (a lubi) to jest płacz i bicie głową w klepisko (nie podlega regeneracji) koszt naprawy to minimum 3700 zł. Sprzęgło z kołem dwumasowym do oplowskich cdti to wydatek dla detalisty ok. 3500 zł-4000 zł + robocizna (używane odrzucam, bo chcesz mieć sprawny samochód a nie pogromcę lawet), w przypadku lybry jtd, te elementy (dwumas i sprzęgło) to dla detalisty wydatek poniżej 1800 zł + robocizna. Wnioski wyciągniesz sama ;)
Serdecznie pozdrawiam.
Vectra 2.0 DTI 101KM 2001r.
Pompa jest jak najbardziej do regeneracji z gwarancją półroczną (po 1,5 roku nadal śmiga) - koszt 1500zł.
Dwumas to chyba masz na myśli jakieś najnowsze skoro takimi cenami rzucasz.
Myślałem, że na tym forum nie będę wyczytywał takich skrajnych i poddanych wątpliwości opinii.

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Odp: Lybra - koszty utrzymania

Post autor: Nat » 27 paź 2009, 9:49

Co do Hondy Accord sprzed 2003 roku (kiedy produkcję, z uwagi na katastrofalną jakość i psucie w ten sposób prestiżu marki z powrotem przeniesiono z UK do Japonii), to w tych brytyjskich psuje się większość tego, co niejapońskie. Silnik jest made in japan i działa dobrze, ale osprzęt czy blachy (nadkola!) to często dramat.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Rafako

Odp: Lybra - koszty utrzymania

Post autor: Rafako » 27 paź 2009, 9:56

kaeres pisze:
Rafako pisze:Co do Passata, jeździłem b5, zdecydowanie bardziej usterkowy niż Kappa. Co do opli w dieslu po 2000 roku, to jak się sypnie pompa (a lubi) to jest płacz i bicie głową w klepisko (nie podlega regeneracji) koszt naprawy to minimum 3700 zł. Sprzęgło z kołem dwumasowym do oplowskich cdti to wydatek dla detalisty ok. 3500 zł-4000 zł + robocizna (używane odrzucam, bo chcesz mieć sprawny samochód a nie pogromcę lawet), w przypadku lybry jtd, te elementy (dwumas i sprzęgło) to dla detalisty wydatek poniżej 1800 zł + robocizna. Wnioski wyciągniesz sama ;)
Serdecznie pozdrawiam.
Vectra 2.0 DTI 101KM 2001r.
Pompa jest jak najbardziej do regeneracji z gwarancją półroczną (po 1,5 roku nadal śmiga) - koszt 1500zł.
Dwumas to chyba masz na myśli jakieś najnowsze skoro takimi cenami rzucasz.
Myślałem, że na tym forum nie będę wyczytywał takich skrajnych i poddanych wątpliwości opinii.
Ale w zwykłej Astrze G czy H lub Vectrze C w niektórych dieslach nie jest, bo (jak oczywiście wiesz, sądząc z wypowiedzi), są tam montowane silniki: 1,7 TD (X17DTL); 1,7 DTI (Y17DT); 1,7 CDTi (Z17DTL); 2,0 DI (X20DTL lub Y20DTL); 2,0 DTI (Y20DTH) 2,2 DTI (Y22DTR); 1,9 CDTI (Z19DT, Z19DTH) i inne, toteż mój (i Twój) błąd polega na uogólnieniu. Toteż się poprawiam:

Co do WYBRANYCH opli w dieslu po 2000 roku, to jak się sypnie pompa (a lubi) to jest płacz i bicie głową w klepisko (nie podlega regeneracji)

Czy jednak możesz przewidzieć jaki samochód i z jakim typem motoru "trafi się" nabywcy :?: Co do koła dwumasowego i sprzęgła pisałem o najzwyklejszych i popularnych silnikach Oplowsko-Saabowskich, stosowanych po 2001 roku, podany przeze mnie przykład to numer LUK - 415 0241 10 (koło dwumasowe), cena detaliczna brutto: 3,254.35 (do tego sprzęgło z wysprzęglikiem - ok. 1500 zł), zastosowanie m.in:
OPEL Vectra C 1.9CDT I 74,88kW; OPEL Astra H 1.9CDTI 74,88 kW;
FIAT Grande Punto D; SAAB 9-3 1.9TiD itd.
Serdecznie pozdrawiam.

Ps. staram się nie pisać o rzeczach, o których nie mam pojęcia. Co do Passata, to usterkowość tych aut nie jest niczym nowym i nie ja jeden tak twierdzę.

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Odp: Lybra - koszty utrzymania

Post autor: Krzysiek82 » 27 paź 2009, 10:20

kaeres pisze:
Rafako pisze:Co do Passata, jeździłem b5, zdecydowanie bardziej usterkowy niż Kappa. Co do opli w dieslu po 2000 roku, to jak się sypnie pompa (a lubi) to jest płacz i bicie głową w klepisko (nie podlega regeneracji) koszt naprawy to minimum 3700 zł. Sprzęgło z kołem dwumasowym do oplowskich cdti to wydatek dla detalisty ok. 3500 zł-4000 zł + robocizna (używane odrzucam, bo chcesz mieć sprawny samochód a nie pogromcę lawet), w przypadku lybry jtd, te elementy (dwumas i sprzęgło) to dla detalisty wydatek poniżej 1800 zł + robocizna. Wnioski wyciągniesz sama ;)
Serdecznie pozdrawiam.
Vectra 2.0 DTI 101KM 2001r.
Pompa jest jak najbardziej do regeneracji z gwarancją półroczną (po 1,5 roku nadal śmiga) - koszt 1500zł.
Dwumas to chyba masz na myśli jakieś najnowsze skoro takimi cenami rzucasz.
Myślałem, że na tym forum nie będę wyczytywał takich skrajnych i poddanych wątpliwości opinii.

No to ja napiszę dokładniej niż kolega. Nie wiem jak Vectra, ale Astra G, czyli dwójka inaczej. Silnik diesla 2 litry bez turbiny, tzw. EcoTec. Oznaczenie DIT czy DIL czy jakoś tak. Pompa wtryskowa siada po 200 000 km. Regeneracja - kolega na dniach oddawał, znalazł "dość taniego" faceta. Jedynie 2300 zł za regenerację + 450 zł za montaż i demontaż w warsztacie pompy. Normalnie śpiewają sobie nawet 3500 zł za regenerację. Nówek jest kilka pasujących do tego modelu, same Bosche oczywiście. Możecie sprawdzić w InterCarsie - ceny od 5500 do 11 000 zł !

Eleni
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 26 paź 2009, 16:29
Lokalizacja: Waw/Kat

Odp: Lybra - koszty utrzymania

Post autor: Eleni » 27 paź 2009, 19:00

Bardzo dziękuję za wszelkie porównania i mam jeszcze jedno małe pytanie:
Jak porównujecie komfort prowadzenia tej Lancii do innych modeli jakimi mieliście możliwość jeździć?
Eleni

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Odp: Lybra - koszty utrzymania

Post autor: Krzysiek82 » 27 paź 2009, 20:56

Cóż, nie jeździłem setkami samochodów, ale trochę tego było. Tak na szybkiego: Fiat Uno, Fiat 126p, Fiat Punto, Peugeot 206, Peugeot 207, Peugeot Boxer, Peugeot Partner, Renault Kangoo, Renault Laguna II, Seat Toledo II, Mercedes Vito, Mercedes Sprinter, Volkswagen Transporter T4, Skoda Felicja, Skoda Octavia I, Opel Astra F, Nissan Almera i chyba wszystko. Niektórymi wymienionymi jechałem tylko parę kilometrów, innymi więcej, innymi sporo. Jedne typowo osobowe, inne dostawcze. Różnie. Oczywiście teraz posiadam Lybrę. Ze wszystkich tych samochodów, za kierownicą których siedziałem najlepiej czułem się w Lagunie II Kombi. To kolubryna w dieslu, szła jak burza. Szerokie opony powodowały, że kleiła się do drogi. Cicho, szybko, komfortowo. Taka jest także Lybra. Nic dodać nic ująć. Właściwie od razu po przejażdżce Lybrą przyszło mi to porównanie. Dobrze mi się jeździło Laguną, myślałem że mało który samochód będzie jej dorównywał, a tu proszę - mam taki na co dzień, z czego jestem bardzo zadowolony :D

Rafako

Odp: Lybra - koszty utrzymania

Post autor: Rafako » 27 paź 2009, 21:03

Eleni pisze:Bardzo dziękuję za wszelkie porównania i mam jeszcze jedno małe pytanie:
Jak porównujecie komfort prowadzenia tej Lancii do innych modeli jakimi mieliście możliwość jeździć?
Lybrą jak dotąd przejechałem zaledwie kilka kilometrów ale już chcę ją kupić :D Komfort prowadzenia porównałbym do Lancii Kappy (choć K jest oczywiście sporo większa) :D z innych (większych) samochodów to EWENTUALNIE VW Passat (który w gruncie rzeczy jest dość komfortowy) i chyba Audi A6 (model C5 po liftingu w 2001 roku, równie wygodne co Lybra). Z innych moich doświadczeń (ocena subiektywna), Lybrą jeździ się lepiej niż: Oplem Vectrą C, Fordem Mondeo MK III (model po 2001 roku), Fordem Focusem (zarówno I jak i II przed pierwszym liftingiem) a nawet lepiej niż nowiutkim Renault Megane III z silnikiem dci (mam nadzieję, że Jeremy McFee się nie obrazi :D ). Więcej doświadczeń z autami po roku 2000 nie mam niestety :D
Serdecznie pozdrawiam.

Ps. właśnie dlatego kupię sobie Lybrę (jeśli oczywiście zrobię miejsce w garażu, sprzedając swoją dotychczasową włoską kochankę ;) )

Eleni
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 26 paź 2009, 16:29
Lokalizacja: Waw/Kat

Odp: Lybra - koszty utrzymania

Post autor: Eleni » 29 paź 2009, 15:09

Mam jeszcze pytanie odnośnie tych kosztów --> ile mniej więcej kosztuje rozrząd oraz jego wymiana w tej Lancii?
Eleni

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Odp: Lybra - koszty utrzymania

Post autor: kaeres » 29 paź 2009, 15:22

Zależy od silnika.

Eleni
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 26 paź 2009, 16:29
Lokalizacja: Waw/Kat

Odp: Lybra - koszty utrzymania

Post autor: Eleni » 29 paź 2009, 15:40

Załóżmy, że 1,9 i 2,4 diesel.
Eleni

Awatar użytkownika
malinowy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 196
Rejestracja: 14 lis 2008, 0:00
Lokalizacja: Elblag

Odp: Lybra - koszty utrzymania

Post autor: malinowy » 29 paź 2009, 17:17

Jeśli nie zamierzasz kupowac oryginalnych części to wszystko powinno się zmieścic w granicach tysiaka

Eleni
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 26 paź 2009, 16:29
Lokalizacja: Waw/Kat

Odp: Lybra - koszty utrzymania

Post autor: Eleni » 29 paź 2009, 17:29

Wybacz dociekliwość jednakże chciałabym wiedzieć jaki byłby koszt całkowity (jako porównanie) wykonanie na nowych częściach? Która wersja jest lepsza (wiem, że często zamienniki bywają lepsze od oryginałów stąd pytanie).
Eleni

Awatar użytkownika
malinowy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 196
Rejestracja: 14 lis 2008, 0:00
Lokalizacja: Elblag

Odp: Lybra - koszty utrzymania

Post autor: malinowy » 29 paź 2009, 17:32

Eleni pisze:Wybacz dociekliwość jednakże chciałabym wiedzieć jaki byłby koszt całkowity (jako porównanie) wykonanie na nowych częściach? Która wersja jest lepsza (wiem, że często zamienniki bywają lepsze od oryginałów stąd pytanie).
Koszt rozrządu do 1.9 i 2.4 jest praktycznie taki sam, w tysiaku zawiera się koszt części + robocizna

Eleni
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 26 paź 2009, 16:29
Lokalizacja: Waw/Kat

Odp: Lybra - koszty utrzymania

Post autor: Eleni » 29 paź 2009, 17:38

Pytałam bardziej o różnice w cenie oraz jakości między oryginałami, a zamiennikami.
Eleni

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lybra/Lybra SW”