Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 16 paź 2018, 23:08

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 120 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8
Autor Wiadomość
PostDodany: 03 sty 2015, 8:10 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Posty: 613
Lokalizacja: Warszawa
papawhiski pisze:
Toper pisze:
Poniżej update moich kosztów utrzymania Lybry:
Toper pisze:
Koszty mojej Lybry. Celowo nie podaję dat, a tylko przebieg :-)
Kod:
Przebieg	ile	za co
160000	220,00 zł	dmuchawa
161000	220,00 zł	olej,zbieznosc
171000	500,00 zł	olej,filtry,pasek pomocniczy
187000	350,00 zł	olej,filtry
189000	110,00 zł	teleskopy do bagaznika
190000	180,00 zł	plecionka łącznik wydechu
195500	855,00 zł	wahacze przod,pasek klinowy
195600	300,00 zł	laczniki i gumy stab.przod i tyl
195600	213,00 zł	ust.zbieznosci,wym.opon
197115	569,00 zł	sprzeglo
197115	400,00 zł	sprzeglo-wymiana
204000	641,00 zł	czujnik obrotów+zbieżność
204500	350,00 zł	wymiana oleju,filtr paliwa,pow.,pylkowy z weglem.
	65,00 zł	zarowki
217000	1 000,00 zł	rozrzad,klocki tyl,chlodniczy
226000	340,00 zł	wymiana oleju,filtr paliwa,pow.,pylkowy z weglem.
233340	595,00 zł	czesci:drazki kier,koncowki Vema,laczniki TRW
	260,00 zł	wymiana drążków, końcówek, łączników (Przód i Tył)
	120,00 zł	ustawienie zbieżności-przód, kontrola tył i przód
234000	100,00 zł	przegląd okresowy
	100,00 zł	zmiana opon z zaworkami
	220,00 zł	świece żarowe
242000	380,00 zł	wymiana oleju,filtr paliwa,pow.,pylkowy z weglem.
243000	330,00 zł	wymiana łożyska lewy tył
256000	1 050,00 zł	wymiana: P+L przednie wahacze, rolka(droga400zł) pomocniczego paska
256000	120,00 zł	zbieżność
260000	500,00 zł	przegląd, oleje itp.+poduszka skrzyniki biegów
261000	879,00 zł	cześć: Krzyżak półosi, kielich,osłona przegubu wew.,ramię wycieraczki (kierowcy), wycieraczki org.
272000	50,00 zł	łączniki
276500	215,00 zł	olej+filtr pow.,oleju,pyłkowy, bez filtra paliwa
283000	3 900,00 zł	"- koło zamachowe - 1200 pln
- Sprzęgło - 600 pln
- wysprzęglik - 150 pln
- uszczelniacz wału - 120 pln
- robocizna - 400 pln
- uszczelnienie wycieku z silnika - 200 pln
- naprawa tylnego zawieszenia - 650 pln
- wymiana tarcz i klocków tył - 320 pln
- poduszka silnika - 130 pln
- opaski przegubów + smar - 40 pln
- filtr oleju - 30 pln"
284000	 300,00 zł 	regenracja sworzni wahaczy i końcówek drążków
284100	170,00 zł	zbieżność
284200	1 100,00 zł	nowe opony zimowe
289000	700 zł	poduszki silnika
292000	930,00 zł	nowe opony letnie Uniroyal
296000	1 500,00 zł	rozrząd, olej itp..
305000	450,00 zł	czyszczenie turbiny i układu paliwowego
310000	230,00 zł	wymiana oleju,filtr paliwa,pow.,pylkowy
319000	390,00 zł	wymiana wahaczy, końcówek, łączników stab.
319000	120,00 zł	ustawienie zbieżności-przód, kontrola tył i przód
320000 450,00 zł wbicie przeglądu, wymiana gum stabilizatora,regulacja maglownicy
321500 705,00 zł olej, filtry, podstawa filtra-wyciek,zbieżność
336000 300,00 zł filtry,powietrza,pyłkowy,paliwa,oleju



Razem 22 477 zł w trakcie przejechanych 176 000km co daje 0,1277 zł/km
Toper
coś kolego poknociłeś, bo raz wymiana filtrów u ciebie kosztuje 350 a raz 230, i takie tam mówiąc krótko piszesz mało składne rzeczy, w dodatku cennik chyba masz z serwisu o czym nie wspomniałeś. Dla porównania napisze, że kupowałem w październiku dwie zimówki , Dunlop winter sport 4d po 200 zł sztuka, więc chyba zakładasz swoje na felgi ze złota z takimi cenami, oczywiście opony nowe, z 5 letnią gwarancją, w zakładzie a nie na giełdzie.
Faktycznie, są to moje notatki głównie na moje potrzeby i brakuje informacji o tym, że 350 za ole i filtry to u mechanika, a 230 to jak sobie to ostatnio sam robiłem, czyli tylko części.
Co do opon to kupuję takie jakie są do mojej wersji dedykowane, z indeksem V(letnie), H(zima), a to już jest trochę inna cena. Zawsze kupuje opony w necie, a potem ok 70-80zł przekładka.
Co do rozrządu, to cena jakaś podobna jak kolega pisał przed chwilą, ale zawsze przy okazji były a to klocki, a to jakiś wyciek. Jak to przy okazji, nie mam czasu ciągle do mechanika jeździć, więc jak coś jest do zrobienia to robię wcześniej.
Jakbym sobie sam wszystko robił byłoby taniej. Trochę też tak jest, że te koszty idą falami, trafi się rok gdy mało co się wyda, a trafi taki, gdy idzie sprzęgło, dwumas, i wtedy sporo wychodzi. Mi "popsuła" wynik walka z wibracjami, teraz od razu bym nową albo używaną półoś kupił, a nie bawił się w wymiany kielichów, krzyżaków itd. Tak zrobiłem z przekładnią kierowniczą, jak się rozwaliła, to kupiłem używkę od kolegi z forum i działa OK(chyba zapomniałem jej koszt wrzucić w tabelę).
W tą tabelką chodziło mi o to, żeby uświadomić kandydatom, że taki diesel, nawet jak jest w dobrym stanie to jednak jego utrzymanie trochę kosztuje (a są takie pytania kandydatów na właścicieli Lybry), a dużo mniej kosztuje np. utrzymanie Punto II 1.2V benzyna...

Podsumowując tabelka to moje notatki, na moje potrzeby, którą udostępniłem, może się komuś przyda. A Lybra nie jest i nie będzie na sprzedaż, więc to też nie jest żaden ukryty cel ;-)

Pozdrawiam


Na górę
PostDodany: 03 sty 2015, 12:22 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 15 paź 2009, 18:32
Posty: 211
Lokalizacja: Rzeszow- Maniago (IT)
195500 855,00 zł wahacze przod,pasek klinowy

zapytam, jaki pasek klinowy ??

WaHacze wymieniałeś 3 razy na tyle kilometrów ??


Na górę
PostDodany: 03 sty 2015, 13:07 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 wrz 2013, 19:37
Posty: 550
Imię: Rafał
Lokalizacja: Dzierżoniów (dolnośląskie)
Kwoty faktycznie trochę z kosmosu : gafa : Ale być może po prostu koszty robocizny w Warszawie są sporo wyższe niż u mnie i stąd mam takie wyobrażenie :D Poza tym koszt utrzymania, w przeliczeniu na jeden kilometr, wcale nie jest taki duży (nawet po doliczeniu kosztów paliwa).

_________________
Lancia Lybra 2.4 JTD '01 Obrazek


Na górę
PostDodany: 03 sty 2015, 14:46 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Posty: 613
Lokalizacja: Warszawa
papawhiski pisze:
195500 855,00 zł wahacze przod,pasek klinowy

zapytam, jaki pasek klinowy ??

WaHacze wymieniałeś 3 razy na tyle kilometrów ??
A myslisz, że ja pamiętam... Na pewno wtedy to były TRW do tego pasek do tego zbieżność, bo zawsze po wahaczach robiłem i się uzbierało :(
I tak, tak często wymienialem wahacze. Najdłużej jeździłem chyba na tych montowanych przez LT, a podobno to jakiś noname był.
Celowo nie podaje dat a tylko przebieg, bo bywało że 50kkm w rok robiłem.

Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM :-)


Na górę
PostDodany: 03 sty 2015, 16:08 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 15 paź 2009, 18:32
Posty: 211
Lokalizacja: Rzeszow- Maniago (IT)
Spoko, szanuję dbanie o autko, nie będę się czepiał tego, że paska klinowego tam chyba nie ma, taki szczegół.
Jeśli bym policzył koszty jakie miałem dla dedry, gdy w 18 miesięcy zrobiłem ok 100 tyś km to bym dostał nagrodę Nobla chyba za niskie koszty.
Pozdr.


Na górę
PostDodany: 03 sty 2015, 16:10 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Posty: 3355
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
Klinowego - sensu stricto - rzeczywiscie nie... Za to wieloklinowy... ;)

_________________
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Honda Civic VIII 4D 1.8 140KM Anno Domini '07 - Rozum i pewność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.7D sedan 4D, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan, Renault Clio II Phase I 1.2 RN, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM.


Na górę
PostDodany: 03 sty 2015, 21:56 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Posty: 613
Lokalizacja: Warszawa
rob_13376 pisze:
Klinowego - sensu stricto - rzeczywiscie nie... Za to wieloklinowy... ;)
Kochani, tak to prawda, ostatni raz widzialem prawdziwy pasek klinowy w Skodzie 105S, ale chyba wszyscy wiemy, że chodzi o pasek WIELOROWKOWY służący do napędu urządzeń pomocniczych. Ja nie piszę wypracowania tylko notuję co kiedy i za ile wymieniam. Chyba mogę sobie pozwolić na pewne uproszczenia.

Co do kosztów to właśnie ślizga mi się sprzęgło, jak widać od ostatniej wymiany dosyć szybko... po wtorku będę miał diagnozę co poszło, bo moim zdaniem powinno minimum 120kkm wytrzymać.

Pozdrawiam


Na górę
PostDodany: 04 sty 2015, 8:17 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 15 paź 2009, 18:32
Posty: 211
Lokalizacja: Rzeszow- Maniago (IT)
284000 300,00 zł regeneracja sworzni wahaczy i końcówek drążków

Witaj, jeszcze będe upierdliwy, powiedz jak się to regeneruje ? Bo może bym zaoferował to swoim klientom, jak dobrze wychodzi i tanio to pewnie by się ludzie zgodzili na regenerację, zamiast kupować końcówki drążków TRW po 70 złociszy za sztukę z roczną gwarancją.


Na górę
PostDodany: 04 sty 2015, 9:20 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 kwie 2008, 0:00
Posty: 610
Lokalizacja: Łódź/Grotniki
papawhiski pisze:
284000 300,00 zł regenracja sworzni wahaczy i końcówek drążków

Witaj, jeszcze będe upierdliwy, powiedz jak się to regeneruje ? Bo może bym zaoferował to swoim klientom, jak dobrze wychodzi i tanio to pewnie by się ludzie zgodzili na regenerację, zamiast kupować końcówki drążków TRW po 70 złociszy za sztukę z roczną gwarancją.

Poczytaj ten temat: http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... 38&t=62618

Pod koniec tematu jest podany link do warsztatu w którym ja regenerowałem swoje wahacze. Do samochodów które mają drogie te elementy to się opłaca, ale w przypadkach tanich zamienników raczej nie. Jakość usługi w moim przypadku była bardzo dobra.

_________________
Zdjęcia motoryzacyjne, oględziny samochodów, ubezpieczenia w PZU, pranie tapicerki.
https://www.facebook.com/riCARdus-Rysza ... 928513374/
Tel.669901601


Na górę
PostDodany: 04 sty 2015, 11:40 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 15 paź 2009, 18:32
Posty: 211
Lokalizacja: Rzeszow- Maniago (IT)
Pod koniec tematu jest podany link do warsztatu w którym ja regenerowałem swoje wahacze. Do samochodów które mają drogie te elementy to się opłaca, ale w przypadkach tanich zamienników raczej nie. Jakość usługi w moim przypadku była bardzo dobra.[/quote]


czy na tyle dobra, żeby jak u kolegi który podaje że super regeneracja poszłą do wymiany po 35 tyś km ?? A że jak twierdzi dużo jeździ, wychodzi mi , że głównie po trasach, gdzie jednak nie ma już tak podłych dróg jak w latach 90-tych, i sądząc z tego co napisał, było to po około jak oceniam max 6 miesiącach życia waHaczy, no szacun dla roboty.


Ostatnio zmieniony 04 sty 2015, 15:59 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Ort.


Na górę
PostDodany: 04 sty 2015, 14:10 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 kwie 2008, 0:00
Posty: 610
Lokalizacja: Łódź/Grotniki
Niestety jeszcze nie zrobiłem takiego przebiegu, od regeneracji upłynął już rok. Mam informację od znajomego taksówkarza, że on już przejechał swoim Passatem około 45 tyś od regeneracji sworzni i na razie nic się nie dzieje. Ale jak ze wszystkim, zawsze może się zdarzyć niefart i naprawa się nie sprawdzi. Jak kupujemy nowe wahacze, też nie mamy gwarancji, że wytrzymają 100 tyś. Pamiętam, że jak pytałem o opinie o regenerację, to opinie były bardzo skrajne. Jak pytałem jakie nowe wahacze kupić, to opinie też były skrajne na temat różnych firm. Dlatego każdy zainteresowany musi podjąć sam, kierując się swoimi odczuciami i przekonaniami. Ja zaryzykowałem regenerację i jak na razie nie żałuję, dostałem roczną gwarancję na usługę i to mnie satysfakcjonowało. Co będzie dalej czas pokaże.

_________________
Zdjęcia motoryzacyjne, oględziny samochodów, ubezpieczenia w PZU, pranie tapicerki.
https://www.facebook.com/riCARdus-Rysza ... 928513374/
Tel.669901601


Na górę
PostDodany: 04 sty 2015, 20:28 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Posty: 20001
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Toper pisze:
Co do kosztów to właśnie ślizga mi się sprzęgło, jak widać od ostatniej wymiany dosyć szybko... po wtorku będę miał diagnozę co poszło, bo moim zdaniem powinno minimum 120kkm wytrzymać.
W naszej, z przebiegiem >200 kkm wymieniane było od nowości auta - raz. I dobrze się ma.
A czemu tak często zbieżność ustawiasz?

_________________
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)


Na górę
PostDodany: 04 sty 2015, 21:31 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Posty: 613
Lokalizacja: Warszawa
papawhiski pisze:
284000 300,00 zł regeneracja sworzni wahaczy i końcówek drążków

Witaj, jeszcze będe upierdliwy, powiedz jak się to regeneruje ? Bo może bym zaoferował to swoim klientom, jak dobrze wychodzi i tanio to pewnie by się ludzie zgodzili na regenerację, zamiast kupować końcówki drążków TRW po 70 złociszy za sztukę z roczną gwarancją.
robione były na początku listopada 2011, przebieg 284kkm a wymiana poszła w październiku 2013 przy przebiegu 319kkm
Wtedy samochód jeździł głównie po wschodnich okolicach W-wy, trasy też ale nie tylko. Głównie z dzieciakami do babci, przedszkole itd. Czyli powybijały się na naszych kochanych drogach (w Sulejówku np. można zęby i sworznie stracić...)
Potem kupiłem Fast, jak na razie (337kkm) mają się dobrze. Zaleta jest taka, że od razu sobie je wymieniłem, a z regeneracją to mam unieruchomiony samochód. No i chyba jednak szału nie ma, tzn. wytrzymuje ta regeneracja tyle co przeciętne wahacze, a jednak jest bardziej upierdliwe.

Co do zbieżności, to robię po każdej ingerencji w wahacze lub drążki lub końcówki lub wymianę, jak ostatnio, przekładni kierowniczej.

Pozdrawiam


Na górę
PostDodany: 10 kwie 2015, 11:30 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 paź 2012, 9:29
Posty: 488
Imię: Bartek
Lokalizacja: Stargard
Panowie czy to jest oryginalny filtr MM ?

Bo pudełko wygląda oryginalnie ale już na samym filtrze nie ma oznaczenia MM tylko numery i made in Italy !

_________________
Lybra 1,9 JTD Power
OBDII pisać na priv lub maila oczywiście okolice ZST :-)


Ostatnio zmieniony 11 kwie 2015, 0:00 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Linki Allegro niedopuszczalne w dziale technicznym!


Na górę
PostDodany: 10 kwie 2015, 16:34 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Posty: 667
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród
Wygląda na MM. Na filtrze i na pudełku jest napisane Classic Line.

_________________
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 120 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl