Strona 1 z 1

Delta II 1.8 16v - pytania/planowany zakup

: 30 paź 2015, 23:26
autor: Loukas
Witam wszystkich użytkowników . Planuje za niedługo (po zimie) zmienić samochód . Zainteresowana mnie Delta , ponieważ mam słabość do włoskich aut :). Myślę o silniku 1.8 130 KM dlatego mam kilka pytań.
1. Opinia o tym silniku. Wiem ze bylo poruszane na forum ale chodzi mi bardziej o to czy jest to dokładnie to samo co w punto hgt. Pytam dlatego , ze użytkownicy hgt często maja krytyczne zdanie na temat tych silników i nie chodzi tyle o wariator co o dużą awaryjność i częste"padanie" silnika .
2. Szukam wersji 3-drzwiowej. , szczerze powiem , że długo szukałem informacji , ale o lancii ciężko znaleźć dokladnie to co mnie interesuje. Chodzi mi o wersje wyposażenia Delty w tej odmianie.
3. Przejrzałem kilka ogłoszeń, ale widzę ze u nas ciężko z Delta której szukam. Myślałem nad sprowadzeniem , co o tym sądzicie, i jaka według Was jest rozsądna cena? Planuje na sam zakup kwotę okolo 10 tys, i właśnie takie kwoty pojawiają sie za granicą. W porównaniu do 5 drzwiowych odmian ze słabszymi silnikami to dość wyższa kwota, dlatego mnie to zastanawia, ponieważ nie jest to "topowa" wersja.
Dziekuje wszystkim za pomoc :)

Re: Delta II 1.8 16v - pytania/planowany zakup

: 31 paź 2015, 6:54
autor: Bichoń
Wersje wyposażenia w deltach nie trzymały się sztywnych ram. Do wyboru była tapicerka (skóra, recaro, alcantara, welur), nie wszystkie z początku produkcji mają poduszkę, komputerek (poziom płynów, przepalone żarówki, otwarte drzwi), czasami dodatkowo wskaźnik temperatury oleju, klimę, 4 elektryczne szyby... Wszystkie te rzeczy są wymienne, tak więc nie przywiązuj się bardzo do wersji, jak trafisz na zadbany egzemplarz to bierz, a wyposażenie takie jakie chcesz skompletujesz później. Chociaż w przypadku klimy będzie to trochę zabawy.

Kupując, sprawdź dokładnie progi, podłogę, nadkola, tam delty lubią hodować rudą.

O silniku 1.8 16v się nie wypowiadam, bo nie znam, ale miałem trzy delty 1.8 8v i ten silnik był nie do zajechania.

Re: Delta II 1.8 16v - pytania/planowany zakup

: 31 paź 2015, 9:21
autor: vanisch
Loukas pisze:Witam wszystkich użytkowników . Planuje za niedługo (po zimie) zmienić samochód . Zainteresowana mnie Delta , ponieważ mam słabość do włoskich aut :). Myślę o silniku 1.8 130 KM dlatego mam kilka pytań.
1. Opinia o tym silniku. Wiem ze bylo poruszane na forum ale chodzi mi bardziej o to czy jest to dokładnie to samo co w punto hgt. Pytam dlatego , ze użytkownicy hgt często maja krytyczne zdanie na temat tych silników i nie chodzi tyle o wariator co o dużą awaryjność i częste"padanie" silnika .
2. Szukam wersji 3-drzwiowej. , szczerze powiem , że długo szukałem informacji , ale o lancii ciężko znaleźć dokladnie to co mnie interesuje. Chodzi mi o wersje wyposażenia Delty w tej odmianie.
3. Przejrzałem kilka ogłoszeń, ale widzę ze u nas ciężko z Delta której szukam. Myślałem nad sprowadzeniem , co o tym sądzicie, i jaka według Was jest rozsądna cena? Planuje na sam zakup kwotę okolo 10 tys, i właśnie takie kwoty pojawiają sie za granicą. W porównaniu do 5 drzwiowych odmian ze słabszymi silnikami to dość wyższa kwota, dlatego mnie to zastanawia, ponieważ nie jest to "topowa" wersja.
Dziekuje wszystkim za pomoc :)
1. Silnik ten sam co w HGT.
3. Za 10 tys zł szukaj Turbo, a nie wersji wolnossących. Rozsądna cena to 4-6 tys za HPE w bardzo dobrym stanie.

Delta II 1.8 16v - pytania/planowany zakup

: 31 paź 2015, 9:52
autor: tasman3310
Nie wiem czy kolega Tomzik nie będzie sprzedawał swojej, raczej godna uwagi ;)
Tutaj link do jego Lancii: Delta Tomzika

Re: Delta II 1.8 16v - pytania/planowany zakup

: 23 gru 2015, 13:20
autor: Tomzik
Ja akurat nie mogę narzekać na silnik i uważam go za zdecydowanie jasny punkt auta.

Porównujac go do 1,6 16V widzę jedynie jedną zaletę tego mniejszego - koszt wymiany rozrządu.

Dbać o poziom oleju a wariator nie będzie tak straszny jak powiadają. Choć faktycznie wycieki oleju, głównie spod pokrywy zaworów, są nieco wkurzające. Ale nie podzielam też opinii o wielkim zużyciu oleju przez ten silnik - to raczej wina gubienia go.

Silnik jest o wiele bardziej elastyczny niż 1,6 16V i ponoć nawet nieco bardziej od 2,0 16V.

Nigdy mnie nie zawiódł na drodze, zawsze dojechałem do mety (a nakręciłem 100 tysięcy km właśnie), raz co prawda na 3 garach, bo padła cewka wysokiego, ale dojechałem bez problemów.

Dla mnie 1,8VVT to jedyna opcja oprócz Turbo, które są w cholerę drogie, bo niezwykle rzadkie. Żadne 1,6 16V, bo mułowate strasznie z dołu a chla prawie tyle samo co VVT ani 2,0 16V bo to jednak znacznie starszy konstrukcyjnie silnik a do tego jeśli ma lepsze osiągi to minimalnie (przy czym bardziej przy wysokich obrotach i predkościach). VVT to dobry kompromis między osiągami a zużyciem paliwa, na pewno lepszy niż 1,6 16V. Bardzo dobrze znosi wysokie obroty, dokręcanie do czerwonego (7000) to dla niego pikuś a przy tym oferuje naprawdę dobry dół jak na wolnossącą szesnastkę, która lubi obroty - wariator jednak jest nie tylko problemem, ale też potrafi poprawić humor :)

Zaznaczam, że to tylko moja opinia ;)

Co do mojej Delciny to możliwe, że bedę sprzedawał, ale tylko jak mi się nawinie okazja na Stilo. A Stilo będe równiez szukał 1,8, co chyba dodatkowo świadczy o tym, że na tym silniku nigdy sie nie zawiodłem.