Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 21 lip 2018, 21:09

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 30 paź 2015, 23:26 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 30 paź 2015, 23:06
Posty: 1
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam wszystkich użytkowników . Planuje za niedługo (po zimie) zmienić samochód . Zainteresowana mnie Delta , ponieważ mam słabość do włoskich aut :). Myślę o silniku 1.8 130 KM dlatego mam kilka pytań.
1. Opinia o tym silniku. Wiem ze bylo poruszane na forum ale chodzi mi bardziej o to czy jest to dokładnie to samo co w punto hgt. Pytam dlatego , ze użytkownicy hgt często maja krytyczne zdanie na temat tych silników i nie chodzi tyle o wariator co o dużą awaryjność i częste"padanie" silnika .
2. Szukam wersji 3-drzwiowej. , szczerze powiem , że długo szukałem informacji , ale o lancii ciężko znaleźć dokladnie to co mnie interesuje. Chodzi mi o wersje wyposażenia Delty w tej odmianie.
3. Przejrzałem kilka ogłoszeń, ale widzę ze u nas ciężko z Delta której szukam. Myślałem nad sprowadzeniem , co o tym sądzicie, i jaka według Was jest rozsądna cena? Planuje na sam zakup kwotę okolo 10 tys, i właśnie takie kwoty pojawiają sie za granicą. W porównaniu do 5 drzwiowych odmian ze słabszymi silnikami to dość wyższa kwota, dlatego mnie to zastanawia, ponieważ nie jest to "topowa" wersja.
Dziekuje wszystkim za pomoc :)


Ostatnio zmieniony 30 paź 2015, 23:46 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
[km] kilometry, to nie [KM] konie mechaniczne!!!!


Na górę
Post: 31 paź 2015, 06:54 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 00:00
Posty: 4360
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Wersje wyposażenia w deltach nie trzymały się sztywnych ram. Do wyboru była tapicerka (skóra, recaro, alcantara, welur), nie wszystkie z początku produkcji mają poduszkę, komputerek (poziom płynów, przepalone żarówki, otwarte drzwi), czasami dodatkowo wskaźnik temperatury oleju, klimę, 4 elektryczne szyby... Wszystkie te rzeczy są wymienne, tak więc nie przywiązuj się bardzo do wersji, jak trafisz na zadbany egzemplarz to bierz, a wyposażenie takie jakie chcesz skompletujesz później. Chociaż w przypadku klimy będzie to trochę zabawy.

Kupując, sprawdź dokładnie progi, podłogę, nadkola, tam delty lubią hodować rudą.

O silniku 1.8 16v się nie wypowiadam, bo nie znam, ale miałem trzy delty 1.8 8v i ten silnik był nie do zajechania.

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
Post: 31 paź 2015, 09:21 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sie 2006, 00:00
Posty: 5236
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów
Cytuj:
Witam wszystkich użytkowników . Planuje za niedługo (po zimie) zmienić samochód . Zainteresowana mnie Delta , ponieważ mam słabość do włoskich aut :). Myślę o silniku 1.8 130 KM dlatego mam kilka pytań.
1. Opinia o tym silniku. Wiem ze bylo poruszane na forum ale chodzi mi bardziej o to czy jest to dokładnie to samo co w punto hgt. Pytam dlatego , ze użytkownicy hgt często maja krytyczne zdanie na temat tych silników i nie chodzi tyle o wariator co o dużą awaryjność i częste"padanie" silnika .
2. Szukam wersji 3-drzwiowej. , szczerze powiem , że długo szukałem informacji , ale o lancii ciężko znaleźć dokladnie to co mnie interesuje. Chodzi mi o wersje wyposażenia Delty w tej odmianie.
3. Przejrzałem kilka ogłoszeń, ale widzę ze u nas ciężko z Delta której szukam. Myślałem nad sprowadzeniem , co o tym sądzicie, i jaka według Was jest rozsądna cena? Planuje na sam zakup kwotę okolo 10 tys, i właśnie takie kwoty pojawiają sie za granicą. W porównaniu do 5 drzwiowych odmian ze słabszymi silnikami to dość wyższa kwota, dlatego mnie to zastanawia, ponieważ nie jest to "topowa" wersja.
Dziekuje wszystkim za pomoc :)
1. Silnik ten sam co w HGT.
3. Za 10 tys zł szukaj Turbo, a nie wersji wolnossących. Rozsądna cena to 4-6 tys za HPE w bardzo dobrym stanie.

_________________
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v, Delta 2.0 16v Turbo na części
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu
Jest:
Fiat Doblo + Lancia Lybra Emblema


Na górę
Post: 31 paź 2015, 09:52 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2010, 11:26
Posty: 1458
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Mirków/Wrocław
Nie wiem czy kolega Tomzik nie będzie sprzedawał swojej, raczej godna uwagi ;)
Tutaj link do jego Lancii: Delta Tomzika

_________________
Były:
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT


Na górę
Post: 23 gru 2015, 13:20 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 00:00
Posty: 4434
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Ja akurat nie mogę narzekać na silnik i uważam go za zdecydowanie jasny punkt auta.

Porównujac go do 1,6 16V widzę jedynie jedną zaletę tego mniejszego - koszt wymiany rozrządu.

Dbać o poziom oleju a wariator nie będzie tak straszny jak powiadają. Choć faktycznie wycieki oleju, głównie spod pokrywy zaworów, są nieco wkurzające. Ale nie podzielam też opinii o wielkim zużyciu oleju przez ten silnik - to raczej wina gubienia go.

Silnik jest o wiele bardziej elastyczny niż 1,6 16V i ponoć nawet nieco bardziej od 2,0 16V.

Nigdy mnie nie zawiódł na drodze, zawsze dojechałem do mety (a nakręciłem 100 tysięcy km właśnie), raz co prawda na 3 garach, bo padła cewka wysokiego, ale dojechałem bez problemów.

Dla mnie 1,8VVT to jedyna opcja oprócz Turbo, które są w cholerę drogie, bo niezwykle rzadkie. Żadne 1,6 16V, bo mułowate strasznie z dołu a chla prawie tyle samo co VVT ani 2,0 16V bo to jednak znacznie starszy konstrukcyjnie silnik a do tego jeśli ma lepsze osiągi to minimalnie (przy czym bardziej przy wysokich obrotach i predkościach). VVT to dobry kompromis między osiągami a zużyciem paliwa, na pewno lepszy niż 1,6 16V. Bardzo dobrze znosi wysokie obroty, dokręcanie do czerwonego (7000) to dla niego pikuś a przy tym oferuje naprawdę dobry dół jak na wolnossącą szesnastkę, która lubi obroty - wariator jednak jest nie tylko problemem, ale też potrafi poprawić humor :)

Zaznaczam, że to tylko moja opinia ;)

Co do mojej Delciny to możliwe, że bedę sprzedawał, ale tylko jak mi się nawinie okazja na Stilo. A Stilo będe równiez szukał 1,8, co chyba dodatkowo świadczy o tym, że na tym silniku nigdy sie nie zawiodłem.

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]