Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?

Moderator: stabraf

Anonymous

Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?

Post autor: Anonymous » 23 sie 2006, 8:24

Witam

Mam okazje kupić taki samochód. Boje się tego silnika. Właściciel mówi że na 1500 km trzeba dolać jakieś 0,5-1 litra oleju, ale teraz auto traci olej na jakimś simmeringu...
Będę wykorzystywał to auto w dalekie trasy po Polsce; jestem skłonny dać kilka tyś. na naprawy żeby jeździło niezawodnie.
Potrzebuje samochodu do którego wsiądę, przejadę pół Polski, wieczorem wrócę i żeby za bardzo się nie martwić że coś nagle mi nawal na drodze; północ i jestem 300 km od domu na odludziu :(.
Co sprawdzić w takim silniku? Jak się zabezpieczyć przed takimi niespodziankami?


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?

Post autor: pew » 23 sie 2006, 9:54

trochę dużo tego oleju bierze :( w moim dolewam 0,5 l na 2000-2500 km a wiem że mógłby mniej gdybym się wziął porządnie za silnik (taniej dolewać :wink: ) a który rocznik i jaki przebieg?
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?

Post autor: aro » 23 sie 2006, 9:57

A jaka cena tej dedry?

Anonymous

Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?

Post autor: Anonymous » 23 sie 2006, 10:22

"pew" pisze:trochę dużo tego oleju bierze :( w moim dolewam 0,5 l na 2000-2500 km a wiem że mógłby mniej gdybym się wziął porządnie za silnik (taniej dolewać :wink: ) a który rocznik i jaki przebieg?
Rocznik 92, przebieg wg licznika 190.000km, w rzeczywistości raczej więcej; cena jeszcze nie wiadoma (znajomy, zastanawia się).
Użytkowanie... najpierw delikatne rozgrzewanie a potem naprawdę szybka jazda (lepiej kupie od Niego to auto bo jeszcze się zabije ;-)). Ile taka Lancia powinna palić w trasie przy SPOKOJNEJ jeździe? Obecnemu użytkownikowi pali 13 litrów gazu.
Czy ten silnik to to samo co w Cromie Turbo i Themie Turbo 8v?


Pozdrawiam

Anonymous

Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?

Post autor: Anonymous » 23 sie 2006, 10:23

"pew" pisze:trochę dużo tego oleju bierze :( w moim dolewam 0,5 l na 2000-2500 km a wiem że mógłby mniej gdybym się wziął porządnie za silnik (taniej dolewać :wink: ) a który rocznik i jaki przebieg?
Aha, ile by kosztowało takie "wzięcie się za silnik"? Czy są to koszty rzędu kilkaset PLN czy może pare dobrych tysięcy?


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?

Post autor: wujek » 23 sie 2006, 11:02

Witam,
Silnik 2.0 8v turbo, 190kkm i eksploatowany na LPG?
Nie licz na niezawodność, raczej licz koszta.
Jeżeli chcesz jeździć dużo i niedrogo - zakup i eksploatacja - to proponuję uwzględnić Themę/Cromę 2.5td lub dedrę 1.9td.
Pozdrawiam

Anonymous

Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?

Post autor: Anonymous » 23 sie 2006, 11:11

"wujek" pisze:Witam,
Silnik 2.0 8v turbo, 190kkm i eksploatowany na LPG?
Nie licz na niezawodność, raczej licz koszta.
Nie chce jeździć aż tak dużo, jakieś 15-20kkm. Ale większość w dalekch trasach. W sumie to raz na miesiąc taka trasa, a reszta miasto.

LPG wtrysk, chyba nie szkodzi na silnik i jest niezawodny?


Pozdrawiam

Pablo
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 1003
Rejestracja: 12 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?

Post autor: Pablo » 23 sie 2006, 11:48

"Michaelll" pisze:LPG wtrysk, chyba nie szkodzi na silnik i jest niezawodny?
Pozdrawiam
Pewnie że nie szkodzi :wink: ale żywotność silnika zmniejsza i niech nikt mi nie mówi że tak nie jest. Nie ma : cenzura : dla Marysi i już.
Pozdrawiam Pablo

Awatar użytkownika
Jeremy McFee
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?

Post autor: Jeremy McFee » 23 sie 2006, 11:51

"Michaelll" pisze:
"wujek" pisze:Witam,
Silnik 2.0 8v turbo, 190kkm i eksploatowany na LPG?
Nie licz na niezawodność, raczej licz koszta.
Nie chce jeździć aż tak dużo, jakieś 15-20kkm. Ale większość w dalekch trasach. W sumie to raz na miesiąc taka trasa, a reszta miasto.

LPG wtrysk, chyba nie szkodzi na silnik i jest niezawodny?


Pozdrawiam
Jak już wymienisz wszystkie części w tym silniku w ciągu pierwszych 3 m-cy eksploatacji - to istnieje pewna szansa na niezawodność :)

Na pojazd użytkowy turbo-lancia nie za bardzo się nadaje.
Rację ma Wujek proponując turbodiesla - znacznie niższe koszty i zdecydowanie większa niezawodność.

Turbo możesz sobie kupić dla przyjemności wspaniałej, ale raczej krótkotrwałej jazdy :)
13 lpg to tak jak 8 ON ;) (i żeby ona się zmieściła w tych 13 lpg :)
J. McFee

Anonymous

Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?

Post autor: Anonymous » 23 sie 2006, 11:55

"Jeremy McFee" pisze:
"Michaelll" pisze:
"wujek" pisze:Witam,
Silnik 2.0 8v turbo, 190kkm i eksploatowany na LPG?
Nie licz na niezawodność, raczej licz koszta.
Nie chce jeździć aż tak dużo, jakieś 15-20kkm. Ale większość w dalekch trasach. W sumie to raz na miesiąc taka trasa, a reszta miasto.

LPG wtrysk, chyba nie szkodzi na silnik i jest niezawodny?


Pozdrawiam
Jak już wymienisz wszystkie części w tym silniku w ciągu pierwszych 3 m-cy eksploatacji - to istnieje pewna szansa na niezawodność :)

Na pojazd użytkowy turbo-lancia nie za bardzo się nadaje.
Rację ma Wujek proponując turbodiesla - znacznie niższe koszty i zdecydowanie większa niezawodność.

Turbo możesz sobie kupić dla przyjemności wspaniałej, ale raczej krótkotrwałej jazdy :)
13 lpg to tak jak 8 ON ;) (i żeby ona się zmieściła w tych 13 lpg :)
Ale ja chce turbo ;( i to benzyne; min. 162 KM a łatwo o więcej... diesle też mają turbiny i jakoś jeżdżą, a mają wyższe przebiegi.


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?

Post autor: schab » 23 sie 2006, 11:59

"Michaelll" pisze: Ale ja chce turbo ;( i to benzyne; min. 162 KM a łatwo o więcej... diesle też mają turbiny i jakoś jeżdżą, a mają wyższe przebiegi.
Pozdrawiam
A można przez grzeczność zapytać o dotychczasowe / poprzednie auto ?
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Jeremy McFee
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?

Post autor: Jeremy McFee » 23 sie 2006, 12:16

"Michaelll" pisze:
"Jeremy McFee" pisze:
"Michaelll" pisze:
"wujek" pisze:Witam,
Silnik 2.0 8v turbo, 190kkm i eksploatowany na LPG?
Nie licz na niezawodność, raczej licz koszta.
Nie chce jeździć aż tak dużo, jakieś 15-20kkm. Ale większość w dalekch trasach. W sumie to raz na miesiąc taka trasa, a reszta miasto.

LPG wtrysk, chyba nie szkodzi na silnik i jest niezawodny?


Pozdrawiam
Jak już wymienisz wszystkie części w tym silniku w ciągu pierwszych 3 m-cy eksploatacji - to istnieje pewna szansa na niezawodność :)

Na pojazd użytkowy turbo-lancia nie za bardzo się nadaje.
Rację ma Wujek proponując turbodiesla - znacznie niższe koszty i zdecydowanie większa niezawodność.

Turbo możesz sobie kupić dla przyjemności wspaniałej, ale raczej krótkotrwałej jazdy :)
13 lpg to tak jak 8 ON ;) (i żeby ona się zmieściła w tych 13 lpg :)
Ale ja chce turbo ;( i to benzyne; min. 162 KM a łatwo o więcej... diesle też mają turbiny i jakoś jeżdżą, a mają wyższe przebiegi.


Pozdrawiam
No to napisz od razu, że napaliłeś się na to turbo :) - ale nie szukaj potwierdzenia słuszności wyboru wg kryterium niskiej awaryjności - bo go tu nie znajdziesz ;)

Wyższa trwałość diesla wynika z wielu warunków (odmienne warunki pracy jednostki, niższe prędkości obrotowe), zaś turbina też się zużywa - ale jak praktyka pokazuje - jest trwalsza niż w benzynie.

Jak będziesz dbał o autko i regularnie je serwisował (czytaj: natychmiast usuwał drobne usterki - co kosztuje, bo musi) - to będziesz mógł powiedzieć, że jest bezawaryjne.

natomiast jeśli zakładasz, że starym autem z przebiegiem rzędu 200 tys (jeśli nie 300 tys ;) będziesz mógł spokojnie jeździć bez grzebania w nim - to jesteś w błędzie.
I nie tylko dlatego, że jest to Turbo Lancia, ale przede wszystkim dlatego, że jest to po prostu stare, nieco juz zajechane auto :)

Będzie się sypał zawias, układ zasilania, tarcze, opony i klocki w turbiakach tez zużywają się szybciej...

Jeśli auto ma kosztować powiedzmy 2 tys. - to dolicz sobie jeszcze z 5 tys. na naprawy w pierwszym roku użytkowania.

Lepiej od razu rozejrzyj się za młodszym autem za 7 tys. :)

Czy warto tak ryzykować, żeby pokazac wszystkim dookoła, że ma się turbo?
Dobremu, nowemu TDI średniej klasy i tak na trasie nie podskoczysz (no, może na chwilę - ale po paru kilometrach i tak spuchniesz czując swąd przepalonego oleju, którego zużycie wzrośnie geometrycznie w funkcji głębokości wciśnięcia pedału gazu... :)
J. McFee

Anonymous

Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?

Post autor: Anonymous » 23 sie 2006, 18:33

"schab" pisze:A można przez grzeczność zapytać o dotychczasowe / poprzednie auto ?
Escort 1.4 8v

Awatar użytkownika
Młody
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1037
Rejestracja: 14 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?

Post autor: Młody » 23 sie 2006, 18:42

Ja mam Dedre 2.0 TDS i jestem zadowolony! Śmigała trasę Lublin - Poznań..
i pozytywnie! 8)
Dedra 2.0 TDS

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?

Post autor: Nat » 23 sie 2006, 19:01

Michaelli: jeszcze jedna kwestia: czy myslisz, że poprzedni właściciele kupowali Dedrę Turbo do spokojnej jazdy? stawiam dolary przeciwko orzechom, ze kilku spośród zapewne licznych właścicieli tego auta "poszalało" nim sobie trochę, szczególnie przed sprzedażą. Jeśli sie zdecydujesz, przed zakupem wysupłaj 100 pln i pojedź do dobrego, zaufanego warsztatu na bardzo dokładny przegląd silnika, sprężania, zawiechy etc etc. Ale radośc z jazdy dedrą 2,0T musi byc duża :)
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Delta II/Dedra/Dedra SW”