Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 23 sie 2019, 15:32

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 23 sie 2006, 8:24 
Witam

Mam okazje kupić taki samochód. Boje się tego silnika. Właściciel mówi że na 1500 km trzeba dolać jakieś 0,5-1 litra oleju, ale teraz auto traci olej na jakimś simmeringu...
Będę wykorzystywał to auto w dalekie trasy po Polsce; jestem skłonny dać kilka tyś. na naprawy żeby jeździło niezawodnie.
Potrzebuje samochodu do którego wsiądę, przejadę pół Polski, wieczorem wrócę i żeby za bardzo się nie martwić że coś nagle mi nawal na drodze; północ i jestem 300 km od domu na odludziu :(.
Co sprawdzić w takim silniku? Jak się zabezpieczyć przed takimi niespodziankami?


Pozdrawiam


Na górę
   
PostDodany: 23 sie 2006, 9:54 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Posty: 2070
Lokalizacja: Warszawa
trochę dużo tego oleju bierze :( w moim dolewam 0,5 l na 2000-2500 km a wiem że mógłby mniej gdybym się wziął porządnie za silnik (taniej dolewać :wink: ) a który rocznik i jaki przebieg?

_________________
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT


Na górę
PostDodany: 23 sie 2006, 9:57 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Posty: 1998
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
A jaka cena tej dedry?


Na górę
PostDodany: 23 sie 2006, 10:22 
"pew" pisze:
trochę dużo tego oleju bierze :( w moim dolewam 0,5 l na 2000-2500 km a wiem że mógłby mniej gdybym się wziął porządnie za silnik (taniej dolewać :wink: ) a który rocznik i jaki przebieg?
Rocznik 92, przebieg wg licznika 190.000km, w rzeczywistości raczej więcej; cena jeszcze nie wiadoma (znajomy, zastanawia się).
Użytkowanie... najpierw delikatne rozgrzewanie a potem naprawdę szybka jazda (lepiej kupie od Niego to auto bo jeszcze się zabije ;-)). Ile taka Lancia powinna palić w trasie przy SPOKOJNEJ jeździe? Obecnemu użytkownikowi pali 13 litrów gazu.
Czy ten silnik to to samo co w Cromie Turbo i Themie Turbo 8v?


Pozdrawiam


Na górę
   
PostDodany: 23 sie 2006, 10:23 
"pew" pisze:
trochę dużo tego oleju bierze :( w moim dolewam 0,5 l na 2000-2500 km a wiem że mógłby mniej gdybym się wziął porządnie za silnik (taniej dolewać :wink: ) a który rocznik i jaki przebieg?
Aha, ile by kosztowało takie "wzięcie się za silnik"? Czy są to koszty rzędu kilkaset PLN czy może pare dobrych tysięcy?


Pozdrawiam


Na górę
   
PostDodany: 23 sie 2006, 11:02 
Offline
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00
Posty: 958
Witam,
Silnik 2.0 8v turbo, 190kkm i eksploatowany na LPG?
Nie licz na niezawodność, raczej licz koszta.
Jeżeli chcesz jeździć dużo i niedrogo - zakup i eksploatacja - to proponuję uwzględnić Themę/Cromę 2.5td lub dedrę 1.9td.
Pozdrawiam

_________________
Wujek odszedl od nas na zawsze...


Na górę
PostDodany: 23 sie 2006, 11:11 
"wujek" pisze:
Witam,
Silnik 2.0 8v turbo, 190kkm i eksploatowany na LPG?
Nie licz na niezawodność, raczej licz koszta.
Nie chce jeździć aż tak dużo, jakieś 15-20kkm. Ale większość w dalekch trasach. W sumie to raz na miesiąc taka trasa, a reszta miasto.

LPG wtrysk, chyba nie szkodzi na silnik i jest niezawodny?


Pozdrawiam


Na górę
   
PostDodany: 23 sie 2006, 11:48 
Offline
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany

Rejestracja: 12 mar 2006, 0:00
Posty: 1003
Lokalizacja: Łódź
"Michaelll" pisze:
LPG wtrysk, chyba nie szkodzi na silnik i jest niezawodny?
Pozdrawiam
Pewnie że nie szkodzi :wink: ale żywotność silnika zmniejsza i niech nikt mi nie mówi że tak nie jest. Nie ma : cenzura : dla Marysi i już.

_________________
Pozdrawiam Pablo


Na górę
PostDodany: 23 sie 2006, 11:51 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Posty: 665
Lokalizacja: Warszawa
"Michaelll" pisze:
"wujek" pisze:
Witam,
Silnik 2.0 8v turbo, 190kkm i eksploatowany na LPG?
Nie licz na niezawodność, raczej licz koszta.
Nie chce jeździć aż tak dużo, jakieś 15-20kkm. Ale większość w dalekch trasach. W sumie to raz na miesiąc taka trasa, a reszta miasto.

LPG wtrysk, chyba nie szkodzi na silnik i jest niezawodny?


Pozdrawiam
Jak już wymienisz wszystkie części w tym silniku w ciągu pierwszych 3 m-cy eksploatacji - to istnieje pewna szansa na niezawodność :)

Na pojazd użytkowy turbo-lancia nie za bardzo się nadaje.
Rację ma Wujek proponując turbodiesla - znacznie niższe koszty i zdecydowanie większa niezawodność.

Turbo możesz sobie kupić dla przyjemności wspaniałej, ale raczej krótkotrwałej jazdy :)
13 lpg to tak jak 8 ON ;) (i żeby ona się zmieściła w tych 13 lpg :)

_________________
J. McFee


Na górę
PostDodany: 23 sie 2006, 11:55 
"Jeremy McFee" pisze:
"Michaelll" pisze:
"wujek" pisze:
Witam,
Silnik 2.0 8v turbo, 190kkm i eksploatowany na LPG?
Nie licz na niezawodność, raczej licz koszta.
Nie chce jeździć aż tak dużo, jakieś 15-20kkm. Ale większość w dalekch trasach. W sumie to raz na miesiąc taka trasa, a reszta miasto.

LPG wtrysk, chyba nie szkodzi na silnik i jest niezawodny?


Pozdrawiam
Jak już wymienisz wszystkie części w tym silniku w ciągu pierwszych 3 m-cy eksploatacji - to istnieje pewna szansa na niezawodność :)

Na pojazd użytkowy turbo-lancia nie za bardzo się nadaje.
Rację ma Wujek proponując turbodiesla - znacznie niższe koszty i zdecydowanie większa niezawodność.

Turbo możesz sobie kupić dla przyjemności wspaniałej, ale raczej krótkotrwałej jazdy :)
13 lpg to tak jak 8 ON ;) (i żeby ona się zmieściła w tych 13 lpg :)
Ale ja chce turbo ;( i to benzyne; min. 162 KM a łatwo o więcej... diesle też mają turbiny i jakoś jeżdżą, a mają wyższe przebiegi.


Pozdrawiam


Na górę
   
PostDodany: 23 sie 2006, 11:59 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Posty: 807
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa
"Michaelll" pisze:
Ale ja chce turbo ;( i to benzyne; min. 162 KM a łatwo o więcej... diesle też mają turbiny i jakoś jeżdżą, a mają wyższe przebiegi.
Pozdrawiam
A można przez grzeczność zapytać o dotychczasowe / poprzednie auto ?

_________________
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4


Na górę
PostDodany: 23 sie 2006, 12:16 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Posty: 665
Lokalizacja: Warszawa
"Michaelll" pisze:
"Jeremy McFee" pisze:
"Michaelll" pisze:
"wujek" pisze:
Witam,
Silnik 2.0 8v turbo, 190kkm i eksploatowany na LPG?
Nie licz na niezawodność, raczej licz koszta.
Nie chce jeździć aż tak dużo, jakieś 15-20kkm. Ale większość w dalekch trasach. W sumie to raz na miesiąc taka trasa, a reszta miasto.

LPG wtrysk, chyba nie szkodzi na silnik i jest niezawodny?


Pozdrawiam
Jak już wymienisz wszystkie części w tym silniku w ciągu pierwszych 3 m-cy eksploatacji - to istnieje pewna szansa na niezawodność :)

Na pojazd użytkowy turbo-lancia nie za bardzo się nadaje.
Rację ma Wujek proponując turbodiesla - znacznie niższe koszty i zdecydowanie większa niezawodność.

Turbo możesz sobie kupić dla przyjemności wspaniałej, ale raczej krótkotrwałej jazdy :)
13 lpg to tak jak 8 ON ;) (i żeby ona się zmieściła w tych 13 lpg :)
Ale ja chce turbo ;( i to benzyne; min. 162 KM a łatwo o więcej... diesle też mają turbiny i jakoś jeżdżą, a mają wyższe przebiegi.


Pozdrawiam
No to napisz od razu, że napaliłeś się na to turbo :) - ale nie szukaj potwierdzenia słuszności wyboru wg kryterium niskiej awaryjności - bo go tu nie znajdziesz ;)

Wyższa trwałość diesla wynika z wielu warunków (odmienne warunki pracy jednostki, niższe prędkości obrotowe), zaś turbina też się zużywa - ale jak praktyka pokazuje - jest trwalsza niż w benzynie.

Jak będziesz dbał o autko i regularnie je serwisował (czytaj: natychmiast usuwał drobne usterki - co kosztuje, bo musi) - to będziesz mógł powiedzieć, że jest bezawaryjne.

natomiast jeśli zakładasz, że starym autem z przebiegiem rzędu 200 tys (jeśli nie 300 tys ;) będziesz mógł spokojnie jeździć bez grzebania w nim - to jesteś w błędzie.
I nie tylko dlatego, że jest to Turbo Lancia, ale przede wszystkim dlatego, że jest to po prostu stare, nieco juz zajechane auto :)

Będzie się sypał zawias, układ zasilania, tarcze, opony i klocki w turbiakach tez zużywają się szybciej...

Jeśli auto ma kosztować powiedzmy 2 tys. - to dolicz sobie jeszcze z 5 tys. na naprawy w pierwszym roku użytkowania.

Lepiej od razu rozejrzyj się za młodszym autem za 7 tys. :)

Czy warto tak ryzykować, żeby pokazac wszystkim dookoła, że ma się turbo?
Dobremu, nowemu TDI średniej klasy i tak na trasie nie podskoczysz (no, może na chwilę - ale po paru kilometrach i tak spuchniesz czując swąd przepalonego oleju, którego zużycie wzrośnie geometrycznie w funkcji głębokości wciśnięcia pedału gazu... :)

_________________
J. McFee


Na górę
PostDodany: 23 sie 2006, 18:33 
"schab" pisze:
A można przez grzeczność zapytać o dotychczasowe / poprzednie auto ?
Escort 1.4 8v


Na górę
   
PostDodany: 23 sie 2006, 18:42 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lis 2005, 0:00
Posty: 1037
Lokalizacja: Lublin
Ja mam Dedre 2.0 TDS i jestem zadowolony! Śmigała trasę Lublin - Poznań..
i pozytywnie! 8)

_________________
Dedra 2.0 TDS


Na górę
PostDodany: 23 sie 2006, 19:01 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Posty: 20000
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Michaelli: jeszcze jedna kwestia: czy myslisz, że poprzedni właściciele kupowali Dedrę Turbo do spokojnej jazdy? stawiam dolary przeciwko orzechom, ze kilku spośród zapewne licznych właścicieli tego auta "poszalało" nim sobie trochę, szczególnie przed sprzedażą. Jeśli sie zdecydujesz, przed zakupem wysupłaj 100 pln i pojedź do dobrego, zaufanego warsztatu na bardzo dokładny przegląd silnika, sprężania, zawiechy etc etc. Ale radośc z jazdy dedrą 2,0T musi byc duża :)

_________________
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl