Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 27 cze 2019, 8:26

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 30 sie 2012, 22:38 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 27 sie 2012, 15:15
Posty: 19
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jaworzno
Witam Panowie.

Po dłuuuuugim czasie przesiadłem się z kolejnego już Poloneza na wspomnianą w temacie Lancię. Model o tyle nietypowy, że posiada silnik z Fiata Tipo - 2.0 16V 146KM (czy coś w ten deseń). Auto posiada LPG (bodajże 2 generacja z silnikiem krokowym). Prócz tego, że do wymiany jest lewy przegub i prawy tylny wahacz autko śmiga prawie idealnie i daje niesamowitą frajdę z jazdy...

No właśnie, prawie.

1. Odpalanie na benzynie muszę robić niejako na "czuja" - odpala pięknie ale jeśli od razu nie pomogę mu odrobinę gazem to gaśnie. Nieskończoną ilość razy. Po rozgrzaniu jest loteria - czasem trzyma obroty idealnie 850-900 a czasem 500 i gaśnie. Gdzie wsadzić łapska? Co sprawdzić?

2. Ile taki silnik w praktyce powinien łykać paliwa? Na 21 litrach LPG przejechał ostatnio równo 150km - wychodzi w okolicy 14 litrów na stówę - dużo? mało?

3. Czy Lancia Dedra ma swoje "słabe punkty" które należy bezwzględnie sprawdzić/naprawić/wymienić?

4. Jw ale w odniesieniu do silnika.

Za wszelką pomoc z góry dziękuję.


Na górę
PostDodany: 30 sie 2012, 22:55 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 mar 2007, 0:00
Posty: 2556
Skype: dejv667ukp
Imię: Dawid
Lokalizacja: Brachttal
2. Raczej norma. Mi Delta z tym silnikiem paliła od 8,5 do około 15 litrów benzyny.
4. Poziom oleju, olej, rozrząd.

"... I guess it's just the way I'm wired."


Na górę
PostDodany: 31 sie 2012, 21:34 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Posty: 459
Lokalizacja: Będzin
1 problemy z silnikiem krokowym.. a raczej VAE bo to nie jest taki zwyczajny krokowiec. rozebrac... wyczyscic
2 No 6 jest nierealnie :D ale za to 8l gazu w trasie realne

Słabe punkty... eletryka która trzeba przejżeć i czasem poczyscic... połatać. Ale co ciekawe u mnie padło juz wszystko co tylko miało znaczek BOSCH
Jesli masz LPG to polecam kontrole luzów zaworowych bo są regulowane na płytkach.

_________________
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)


Na górę
PostDodany: 31 sie 2012, 23:19 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Posty: 5339
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów
Ja w mojej miałem problem tylko z panewką.

_________________
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v, Delta 2.0 16v Turbo na części
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo
Jest:
Lancia Lybra Emblema + IS200 + Vectra


Na górę
PostDodany: 01 wrz 2012, 12:40 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 27 sie 2012, 15:15
Posty: 19
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jaworzno
blejku pisze:
1 problemy z silnikiem krokowym.. a raczej VAE bo to nie jest taki zwyczajny krokowiec. rozebrac... wyczyscic
Może powodować jajca z wolnymi obrotami? Jeśli tak to gdzie go szukać? Zaczynam przygodę z Lancią więc póki co pod maską czarna magia...


Na górę
PostDodany: 01 wrz 2012, 13:46 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Posty: 5339
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów
A szukałeś informacji? Bo chyba było to gdzieś opisane.

Silnik 2.0 16v w Dedrze to nic nietypowego.

_________________
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v, Delta 2.0 16v Turbo na części
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo
Jest:
Lancia Lybra Emblema + IS200 + Vectra


Na górę
PostDodany: 01 wrz 2012, 14:15 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 27 sie 2012, 15:15
Posty: 19
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jaworzno
Prócz tego, że to nie silnik Lancii tylko Fiata Tipo. Nie wiem czy do Dedry wkładano taki silnik o mocy prawie 150KM - znam tylko wersję 113KM.


Na górę
PostDodany: 01 wrz 2012, 14:22 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Posty: 5339
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów
Bzdura. Była wersja 139PS, jeśli masz tą 147-konną to ten silnik wychodził tylko w Tipo przed liftem, lipa jak wałki okażą się do wymiany. Zresztą musiałbyś podać wersję silnika/kompa żeby stwierdzić z całą pewnością że to ta najmocniejsza wersja.

Jest też opcja, że masz tylko kompa z Tipo 147ps, bo ten najlepiej znosi LPG, przy innych kompach są ciągłe problemy.

_________________
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v, Delta 2.0 16v Turbo na części
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo
Jest:
Lancia Lybra Emblema + IS200 + Vectra


Na górę
PostDodany: 01 wrz 2012, 20:28 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Posty: 459
Lokalizacja: Będzin
VAE jest niedaleko przepustnicy na bloku silnika. Jest polaczony rurkami z przepustnicą. Taki metalowy walec..plastikowa podstawa i 2 pinowa wtyczka u góry.
Jesli pracuje to pierwszym objawem jest jego autoczyszczenie po przekreceniu stacyjki.. czyli slychac ze cos sie w nim w miare szybko przesuwa.
Podobny zawór jest w niektórych oplach.

w Dedrach SW najmocniejszy jest chyba własnie 2.0 16v 139KM z komputerem IAW4Q6

_________________
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)


Na górę
PostDodany: 01 wrz 2012, 22:50 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Posty: 5339
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów
A ten z Tipo to IAW4Q1 jeśli dobrze pamiętam, bo miałem go przez jakiś czas u siebie.

_________________
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v, Delta 2.0 16v Turbo na części
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo
Jest:
Lancia Lybra Emblema + IS200 + Vectra


Na górę
PostDodany: 02 wrz 2012, 17:19 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Posty: 459
Lokalizacja: Będzin
chyba tak. ja mam tez 4q5 z tipo ale jakas taka wersja ktora nie uzywa sondy lambda i mi sie to nie podoba :D

_________________
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)


Na górę
PostDodany: 02 wrz 2012, 23:25 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 27 sie 2012, 15:15
Posty: 19
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jaworzno
Sprawdzę, tylko powiedzcie gdzie szukać tych cyferek ;)

Dzięki za info o krokowcu, jutro sprawdzę. Na razie wiem o nim tyle, że jest i to cholernie gorący 8-O


Na górę
PostDodany: 04 wrz 2012, 23:29 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Posty: 459
Lokalizacja: Będzin
na samym sterowniku sa cyferki. A ecu jest pod oslona poniżej schowka od strony pasażera.

_________________
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)


Na górę
PostDodany: 05 wrz 2012, 20:41 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 27 sie 2012, 15:15
Posty: 19
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jaworzno
Dzięki. Looknę jutro i sprawdzę co u mnie siedzi. Wydaje mi się jednak, że ecu jest oryginalne a zmieniony sam silnik, kupowany był zresztą od jednego z obecnych tu forumowiczy ;)


Na górę
PostDodany: 05 wrz 2012, 20:45 
Jak masz dupiatą LPG to będzie sypać błędami do CPU silnika i ten nie będzie pracował prawidłowo na benie. Odłącz na kilka minut aku,później odpal na PB i zobacz co się będzie działo. Jeśli będzie pracował normalnie na benzynie a po ponownym przełączeniu na LGP problemy wrócą.Jedź do gazownika niech ogarnie emulator sondy .


Na górę
   
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl