Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 20 wrz 2019, 18:35

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 20 sie 2012, 13:11 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 20 sie 2012, 12:42
Posty: 3
Imię: Konrad
Lokalizacja: Myślenice
Za nie długo będę miał prawo jazdy, więc będę młodym kierowcą. Aktualnie jestem zainteresowany Lancia Delta 2.0 HF Turbo. Chciałbym się dowiedzieć jaka jest awaryjność tego silnika, czy siadają turbiny, jakie są najczęstsze usterki w tych silnikach, podstawowy przegląd samochodu (olej, klocki,tarcze itd) jaki koszt, jak jest z częściami, trudno dostępne w Polsce, jakie spalanie i czy to auto dla mnie dla kierowcy bez doświadczenia, co myślicie? Na co patrzeć szczególnie przy kupnie tego samochodu?
Ile trzeba zapłacić za ten samochód w dobrym stanie ? +/-


Ostatnio zmieniony 20 sie 2012, 23:23 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie klep posta pod postem, tylko kliknij "zmień".


Na górę
PostDodany: 20 sie 2012, 13:56 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Posty: 5447
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów
1x-letnie turbo na bank będzie wymagało inwestycji. W 16vt najczęściej wymiany wymagają wałki rozrządu, lubi się obrócić panewka, turbo pewnie będzie do regeneracji. Blacha też już może być problemem.

Z częściami nie powinno być problemów. Za ładną trzeba zapłacić z 9-10tys. Na pierwsze auto średnio się to nadaje.

_________________
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v, Delta 2.0 16v Turbo na części
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
Jest:
Lancia Lybra Emblema + Vectra


Na górę
PostDodany: 20 sie 2012, 14:05 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Posty: 808
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa
kondzior pisze:
Za nie długo będę miał prawo jazdy, więc będę młodym kierowcą. Aktualnie jestem zainteresowany Lancia Delta 2.0 HF Turbo. Chciałbym się dowiedzieć jaka jest awaryjność tego silnika, czy siadają turbiny, jakie są najczęstsze usterki w tych silnikach, podstawowy przegląd samochodu (olej, klocki,tarcze itd) jaki koszt, jak jest z częściami, trudno dostępne w Polsce, jakie spalanie i czy to auto dla mnie dla kierowcy bez doświadczenia, co myślicie? Na co patrzeć szczególnie przy kupnie tego samochodu?
Ile trzeba zapłacić za ten samochód w dobrym stanie ? +/-
Zacznij od wizyty na Allegro , Ottomoto , czy inne Mobile.de . Szybko stwierdzisz , że podaż tych aut jest bardzo mała . Po drugie - w większości przypadków ich cena będzie odzwierciedlała stan . Jeżeli liczysz , że za mniej niż 10 tys kupisz auto w naprawdę dobrym stanie - to możesz się mocno przeliczyć . Poza tym produkcję tych aut zakończono klikanaście lat temu , a z racji swojej specyfiki na pewno nie jeździł nimi niemiecki emeryt do kościoła - więc egzemplarzy bezwypadkowych po prostu nie ma ! Pal sześć , jak to były tylko obcierki , ale szansa na auto po dzwonie jest proporcjonalnie większa niż przy innych słabszych autach .
Awaryjność i koszty eksploatacji też są proporcjonalnie większe , a spalanie niżej 10l / 100 nie jest możliwe ( za to sięgajace 20 - bardzo )
Na pytanie - czy jest to auto dla świeżo upieczonego kierowcy - odpowiedź brzmi : zdecydowanie nie !

_________________
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4


Na górę
PostDodany: 20 sie 2012, 20:52 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Posty: 1321
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków
Jak moja Delta jeździła to paliła dużo, ale nie udało mi się przekroczyć 30 litrów, ale nigdy nie zejdziesz z 10 litrów mi zazwyczaj paliła w okolicach 20 litrów, ale to jest auto do zabawy, nigdy nie starałem się by spaliła jak najmniej. Co di silników to największym problemem są poprzedni właściciele którzy źle eksploatują i serwisują auta, jak auto ma 200 tys przelotu to też nie ma się czemu dziwić. Sam mam 22 lata, jeżdżę dużo, różnymi autami, ale Delta 16vt nie jest autem łatwym w prowadzeniu i utrzymaniu, jako jedyne auto do jazdy codziennie raczej bym odpuścił.


Na górę
PostDodany: 20 sie 2012, 21:15 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 mar 2007, 0:00
Posty: 2556
Skype: dejv667ukp
Imię: Dawid
Lokalizacja: Brachttal
Na trasie bez problemu schodzi się do 8,5-8,7 litra. Po miejscu spala mi 15-16. Średnie spalanie z ostatnich 8 miesięcy mieści się z zakresie 12-13 litrów.

Moim zdaniem tragedii nie ma jak na samochód tak stary konstrukcyjnie.

"... I guess it's just the way I'm wired."


Na górę
PostDodany: 20 sie 2012, 21:50 
Offline
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Posty: 5257
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
dawidson pisze:
Moim zdaniem tragedii nie ma jak na samochód tak stary konstrukcyjnie.
8-O 8-O 8-O 8-O
no taaa - a przy nim fiat 125p to co najmniej dinozaur :P
dla mnie najpierw się naucz jeździc - a potem myśl o dosiadaniu 200KM
Bez urazy - ale Ja chcę życ. Twój los mam gdzieś.

_________________
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)


Na górę
PostDodany: 20 sie 2012, 22:40 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 mar 2007, 0:00
Posty: 2556
Skype: dejv667ukp
Imię: Dawid
Lokalizacja: Brachttal
Wilkin pisze:
dawidson pisze:
Moim zdaniem tragedii nie ma jak na samochód tak stary konstrukcyjnie.
8-O 8-O 8-O 8-O
no taaa - a przy nim fiat 125p to co najmniej dinozaur :P
dla mnie najpierw się naucz jeździc - a potem myśl o dosiadaniu 200KM
Bez urazy - ale Ja chcę życ. Twój los mam gdzieś.
Owszem, dinozaur będący na rynku od 25 lat. Współczesne silnik turbobenzynowe są lżejsze, oszczędniejsze a przy okazji rozwijają większą moc.

Jeździć uczę się stale,, dziękuję za radę...

"... I guess it's just the way I'm wired."


Na górę
PostDodany: 21 sie 2012, 9:49 
Offline
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Posty: 5257
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
dawidson pisze:
Jeździć uczę się stale,, dziękuję za radę...
I prawidłowo ;)
tylko że o jazdę, to piłem do kolegi który założył temat ;)

a co do fiacika itp - to nie długo będziemy mówic "stary konstrukcyjnie" - na silniki które były nowością miesiąc temu ;)

_________________
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl