Dedra - kupię

Moderator: stabraf

Anonymous

Dedra - kilka pytań

Post autor: Anonymous » 20 kwie 2006, 23:10

Co do silnika to juz nie mam watpliowsci.
Jakbym kupil auto to klime podjade sprawdzic.
Tymczasem przy ogledzinach sprawdze czy z nawiewow leci zimne powietrze no i czy otwieraja sie nawiewy na szybe, nogi itp, bo slyszalem, ze w tych modelach silniczki poruszajace tymi klapkami czasem nawalaja.

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Dedra - kilka pytań

Post autor: lancia1969 » 21 kwie 2006, 12:46

bo slyszalem, ze w tych modelach silniczki poruszajace tymi klapkami czasem nawalaja.
Wszystko co się rusza lub kręci może się zepsuć - takie są prawa natury :mrgreen:
Grzegorz

GG 13364997

Anonymous

zakup dedry :)

Post autor: Anonymous » 17 lip 2007, 17:09

Witam kolegów :) mam zamiar kupić dedre :) mam na oku 2 :) i chce się dowiedzieć szczerze ile pali to autko paliwa - benzyny i gazu przy pojemności 1600 :) czy jest duża róznica w spalaniu przy aucie o pojemności 1800 lub 2000 :) oczywiscie w benzynie :) na co zwrocić przy zakupie i rocznik ktory mnie interesuje to 1992 :) pozdrawiam i czekjam na info :)

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

zakup dedry :)

Post autor: aro » 17 lip 2007, 17:30

Jednostki 1.6 miały różną moc: 55 kW = 75 kM, 57 kW = 58 kM, 66 kW = 90 kM - a Ty którą planujesz zakupic?

Ja jako posiadacz 16 - letniej Dedry 1.6 mogę powiedzec szczerze, że niemam zamiaru zamiennic na inne autko o podobnej pojemnosci (jeżeli juz to jakas Kappa 2.0T :P), dlatego, że części są tanie i jeszcze mnie nigdy nie zawiodła pomimo swojego wieku (z czego się bardzo cziesze :D). Teraz mam na liczniku prawie 161 Tkm i jeszcze nigdy w silniczku nic nie było dłubane.

Spalanie w miescie na LPG = od 10 - 11l, w trasie na LPG = od 8 - 10l
Na zbiorniku 45l (wchodzi ok. 42l) mogę zrobic przy spokojnej jezdzie nawet 500 km.

Dedra zaskoczyła mnie tym, że silnik pracuje pomimo swego wieku cicho i równo :D

Ceny częsci są zróżnicowane i np. za końcówke drążka kierowniczego zapłaciłem 28 zł, za filt powietrza do 1.6 18 zł.

Dużo częsci pasuje od następujących modeli: Fiat - Tipo, Tempra, Uno, Punto...... nawet od Pandy, SC, CC, oraz od Alfy 155, no i Lancii Delty.

Jak trafisz na zadbany egzemplarz, to pojeździsz bardzo długo. Ja staram się co chwile dopieszczac moją Dedra, aby służyła mi jak naj dłużej :D i narazie jestem z niej zadowolony.

Ostatnio jak byłem zmieniac opony z zimowych na letnie to pracownik tego zakładu stwierdził, że to auto jest bardzo trwałe i tanie w eksploatacji, oraz że mało kiedy widuje u siebie tak zadbany egzemplarz :D

Nieraz spotkałem się z taka opinią i to nawet od znajomych: Co to masz za wynalezek, albo niemogłes kupic czegoś trwalszego i zawsze dodają np. VW :lol: normalnie śmiech na sali. Mój znajomy ma VW Polo i to on mi tak dopieka, ale zawsze jak podchodze do jego autka to mu mówie, że chyba musiałbym byc slepy żeby to kupic :lol: Wnętrzej chyba było ciosane młotkiem, a o blacharce nie wspomne, a i rocznik nawet ten sam, co moja Dedra, tylko ciekawe dlaczego to mu się tak sypie:D

Oraz zawsze możesz poczytac lekture stworzoną przez Nata kliknij

Awatar użytkownika
darkobo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1547
Rejestracja: 09 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź

zakup dedry :)

Post autor: darkobo » 18 lip 2007, 0:48

POwiem jedno, może niekonkretnie, ale od serca. Kappa zapewnia więcej lususu, ale przyjemności jeżdżenia Dedrą (2.0) nie przebiła. Fakt, spalanie spore, ale po dołożeniu gazu da się wytrzymać fiansowowo. Jestem zwolennikiem mocniejszego silnika. Choć być może 1.6 też się dobrze spisuje. Nie miałem niestety przyjemności porównać.
homo homini Lancia (est)
Było: Dedra 2.0 ie, Kappa 2.0, Kappa 2.4 JTD
Jest: Delta II 1.6 8V (w rodzinie ;) )

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

zakup dedry :)

Post autor: schab » 18 lip 2007, 10:16

"darkobo" pisze: Fakt, spalanie spore, ale po dołożeniu gazu da się wytrzymać fiansowowo. Jestem zwolennikiem mocniejszego silnika. Choć być może 1.6 też się dobrze spisuje.
Nie jestem może wyczynowcem , ale uważam silnik 1,6 ~75KM w Dedrze za grube nieporozumienie ! Sam mam 1,8 o mocy , która też nie powala - bo 101KM i w zestawieniu z bardzo długimi przełożeniami skrzyni i sporą masą własną - daje to taki efekt , że żeby kogoś wyprzedzić - trzeba redukować nawet do "2" ( na dwójce mogę nawet przekroczyć 100km/h) . Optymalny byłby tu silnik 1,8 16V - 2,0 16V o mocach 130- 145KM .
Jeżdżę swoją Dedrą już ponad rok i dalej mi przeszkadza brak mocy , po Ritmie , które miałem wcześniej . Pomimo , że tam było "tylko" 90KM , ale auto ważyło poniżej 900 kg i miało dużo krótsze przełożenia !
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Anonymous

zakup dedry :)

Post autor: Anonymous » 19 lip 2007, 20:10

widzę, że o innych lanciach jest bardzo dużo informacji w internecie a o dedrze prawie nic :) może któryś z kolegów ma coś na jej temat będę wdzięczny za informacje

Awatar użytkownika
Rafal3123
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 95
Rejestracja: 02 lip 2009, 0:55
Lokalizacja: Białystok

Lancia dedra 1992

Post autor: Rafal3123 » 03 lip 2009, 10:12

Witam, mam pytanie odnosnie lanci dedry 1992 r. poniewaz jade dzis wieczorem w sprawie kupna tego modelu, i chce wiedziec na co mam zwracac szczegolna uwage ? zeby nie kupic kota w worku. Jest to pierwszy wlasciciel i jezdzila nia kobieta, silnik 2.0 full opcja skora itp. i naprawde za okazyjne pieniadze. Z góry dziekuje.
Lancia Dedra 2.0 8v
Lancia Dedra 2.0 SW integrale

Awatar użytkownika
FajeK
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 28 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Głuchów

Odp: Lancia dedra 1992

Post autor: FajeK » 03 lip 2009, 11:53

popatrz na blache czy nie ma korozji, spasowanie elementow blacharskich ( czy nie bylo bite)
czy silnik ładnie odpala na zimno , nie kopci, czy pracuje równo, czy wszystkie biegi ładnie chodzą, sprawdz wszystkie elektryczne pierdoły jak lusterka itd. ogólnie to tak jak z kazdym innnym samochodem. w dedrach raczej nie ma jakis szczególnych punktów zaczepnych,
była prisma i delta I a teraz jest Kappa :D

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Odp: Lancia dedra 1992

Post autor: Artur G. » 03 lip 2009, 12:34

Zwróc tez uwagę na skrzynię, a raczej drążek, stan połączenia silnik-skrzynia-drążęk, ruszanie przód i tył, zmiana biegów. U mnie wajha lata po całym wnetrzu, jakby kto palca w gumowca wsadził, taki luz. Maszyna niezbyt płynnie przyśpiesza i zmienia biegi (chociaz wszyskie wchodza i same nie wychodzą : yesyes : ). Być może na tle innych Dedr jest w normie, ale na tle mojej kappy to już przepaść. Nie wiem czy zrozumiele napisałem ale chodzi mi o to, że zmiana biegów i właczanie wstecznego czy pierwszego nie jest zbyt precyzyjna. Ale sprawne .
Rdza - sprawdź szzcególnie okolice nadkoli z tyłu, najlepiej od góry po zdjęciu części wykładziny podłogi i od dołu - chodzi o prowadnice i łączenie błotnik - podłoga. To ponoć słaby punkt, taką miałem opinie jak sam kupowałem w lutym dedrę. U mnie są niewielkie ślady korozji tych elementów, ale nie ma tragedii. Poza tym standard jak w innych maszynach, silnik, zawieszenie, stan paki i sprawność wszyskich elementów towarzyszących. Ja do dziś nie moge znaleść prądu do tylnych szyb :x chociaż nie szukałem zbyt dokładnie ...
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

Awatar użytkownika
Rafal3123
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 95
Rejestracja: 02 lip 2009, 0:55
Lokalizacja: Białystok

Odp: Lancia dedra 1992

Post autor: Rafal3123 » 03 lip 2009, 13:08

Dzieki wielkie za rade :) oby bylo wszystko ok ...
Lancia Dedra 2.0 8v
Lancia Dedra 2.0 SW integrale

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Odp: Lancia dedra 1992

Post autor: aro » 03 lip 2009, 13:41

Artur G. - wymień taką małą tulejke na tych wodzikach po drążkiem zmiany biegów (bez kanału się nie obejdzie) cena ok. 5 zł (pasuje chyba z tipo/tempry - bo taką kupowałem) i drążek przestał latac : yesyes :

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Odp: Lancia dedra 1992

Post autor: Artur G. » 04 lip 2009, 0:19

dzięki aro, za kilka dni jadę na hamulce tył bo prawy tłoczek trzyma i zorientuje się, wcześniej kupię tulejkę ...
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

ODPOWIEDZ

Wróć do „Delta II/Dedra/Dedra SW”