Lancia Klub Polska
http://forum.lanciapolska.org/

Planuję zakup Delty HPE 1,8 z 1998r. - prośba o pomoc
http://forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?f=203&t=29038
Strona 1 z 1

Autor:  valdek [ 06 mar 2009, 14:03 ]
Tytuł:  Planuję zakup Delty HPE 1,8 z 1998r. - prośba o pomoc

Witam serdecznie! :)

Jestem alfisti z siedmioletnim stażem (AR 156 2.5V6) a teraz planuję zakup "zabawki", która od zawsze mi się podobała a tylko traf sprawił, ze wsiąkłem w alfę... :)

Lancia Delta HPE 1.8 1998 r.

W związku z tym proszę o udzielenie odpowiedzi:

1. Czy w tym silniku występuje wariator?
2. Czy przyczyna falowanie obrotów jest w miare łatwa do zdiagnozowania (jakie są typowe przyczyny?) czy to może walka z wiatrakami?
3. Czy ten model ma swoje "czułe miejsca", na które należy zwrócić szczególną uwagę przy zakupie?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

No i oczywiście pochwalę sie swoją alfą :D :wink:

:link:

Pozdrawiam

Autor:  matias21 [ 06 mar 2009, 18:27 ]
Tytuł:  Planuję zakup Delty HPE 1,8 z 1998r. - prośba o pomoc

Jest wariator, bo to ten sam silnik co w alfach, jako, że masz alfe to nie trzeba ci mówić co to oznacza, silnik oparty na elektronice japońskiej i z tego powodu drogi w serwisie jeżeli chodzi o te rzeczy.

Autor:  Sixt [ 06 mar 2009, 18:40 ]
Tytuł:  Planuję zakup Delty HPE 1,8 z 1998r. - prośba o pomoc

Zajebis...znaczy ładna chciałem powiedzieć czarna strzała Waldi ... :!: O ile nie podobają mi się wogóle AR 156 w sedanie to te wygląda świetnie. Congratulations

Autor:  Pepto [ 06 mar 2009, 19:36 ]
Tytuł:  Planuję zakup Delty HPE 1,8 z 1998r. - prośba o pomoc

Witamy serdecznie :D

Ad. 1 Niestety występuje i są z nim takie same problemy jak w rodzinie silników TS 16v
Ad. 2 Nie miałem wiele do czynienia z tym silnikiem, za to nie słyszałem o jakiś nagminnych problemach z falowaniem obrotów. Proponował bym standardowe w tym przypadku sprawdzenie (ICV-popularnie zwanego silniczkiem krokowym, przepływomierza oraz czujników temperatury).
Ad. 3

-na pewno wypomniany wariator
-Zawieszenie układ kierowniczy, nic nadzwyczajnego elementy metalowo-gumowe, amortyzatory
-dość ważne to stan poduszek na których wisi silnik i skrzynia, są dość egzotyczne
-na budzie nie powinno być grama rdzy (ocynk) dlatego jakiekolwiek ogniska korozji mogą świadczyć o naprawach (u mnie w Delcie 100% czysto oprócz paru drobnych miejsc gdzie była stuknięta, a przecie autko ma już 13lat)
-środek przecierająca się Alcantara (jeśli występuje)
-plastiki na których wisi tylna półka lubią się łamać, z loga Lancia z napisem HPE na bocznym słupku zawsze prawie złazi farba, takie pierdołki :P

Reszta raczej zależy od konkretnego egzemplarza, przebiegu sposobu traktowania.

P.S
Uzupełnij miejscowość w profilu, bo to wymóg formalny.

Autor:  fazi [ 06 mar 2009, 21:07 ]
Tytuł:  Planuję zakup Delty HPE 1,8 z 1998r. - prośba o pomoc

Piękna Alfa ,super utrzymana.Pozdrawiam.

Autor:  Jarek_Lu [ 06 mar 2009, 22:02 ]
Tytuł:  Planuję zakup Delty HPE 1,8 z 1998r. - prośba o pomoc

"Pepto" pisze:
-Zawieszenie układ kierowniczy, nic nadzwyczajnego elementy metalowo-gumowe, amortyzatory
-dość ważne to stan poduszek na których wisi silnik i skrzynia, są dość egzotyczne
-na budzie nie powinno być grama rdzy (ocynk) dlatego jakiekolwiek ogniska korozji mogą świadczyć o naprawach
O silniku juz słyszałeś ja nic nowego nie wniosę a tak jak pisze Pepto mechanicznie to raczej prosta i naprawdę tania w naprawie konstrukcja.
I rzeczywiście 11 letnia buda jak nie była łatana powinna być w bdobrym stanie moja (co prawda Dedra) ma 13 i naprawdę żadnej rdzy na karoserii.

Autor:  valdek [ 06 mar 2009, 22:22 ]
Tytuł:  Planuję zakup Delty HPE 1,8 z 1998r. - prośba o pomoc

Dzięki Chłopaki! :)
Czyli widzę, że to samo (wariator, zawiecha) co w alfie TS a oczytałem sie tego na swoim forum AR sporo :)
Niestety wariator lepiej od razu potraktować jako element rozrządu i wymieniać wraz z nim (aczkolwiek niektórym kumplom udaje sie to w alfach robić co drugą wymianę rozrządu, ponoc pomaga w tym dodatek MOS2 Liqui Moly dodawany do oleju silnikowego).
Japoński osprzęt czy elektronika w tym silniku to dla mnie zaskoczenie. Muszę doczytać na necie :)
Mam alfę i choć silniki V6 - jak wiecie-nie mają wariatora to cała reszta auta wymaga dużej kultury serwisowej i nie znosi w tym wzgledzie zadniedbań. Spodziewam się, że z Lancia jest tak samo.
Taki urok "makaronów" ale co zrobic jak mają to "coś" i nie chce się mieć innego auta? :)
Jak z babami... :wink:

Pozdrawiam

Autor:  Art92 [ 06 mar 2009, 22:43 ]
Tytuł:  Planuję zakup Delty HPE 1,8 z 1998r. - prośba o pomoc

a ta alfa dlaczego ma srodek sprzed liftingu?swoja doroga zabojczo piekna

Autor:  valdek [ 06 mar 2009, 22:51 ]
Tytuł:  Planuję zakup Delty HPE 1,8 z 1998r. - prośba o pomoc

"Art92" pisze:
a ta alfa dlaczego ma srodek sprzed liftingu?swoja doroga zabojczo piekna
Bo to jest lift (2003) robiony na starym modelu (2000) po małej stłuczce przodu - taki mój kaprys :)
Nieskromnie dodam, że byłem pionierem tego zjawiska w kraju (co ja się instrukcji know how napisałem!) i wielu poszło w moje ślady...

Pozdrawiam

-- 06 Maj 2009, 20:23 --

Witam,

Potwierdzam,że kupiłem:

>http://moto.allegro.pl/item614262144_la ... tanio.html

i reanimuję :-)

Pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/