Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 26 wrz 2018, 5:06

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 23 gru 2007, 21:51 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Posty: 416
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa
"dzidzius" pisze:
1200 kg delta waży?? 8O to sie zdziwiłem strasznie... nawet ta 3 drzwiowa?? myślałem że tona to max... osobiście chciałem taką motać... dla mnie najważniejsza jest bezawaryjność i ekonomia... czyli chyba lepiej uderzać w 1.8 16V śmieszne ale wg mnie skoro samochód tyle waży to musi być jakiś motor który nie będzie się pocił żeby to uciągnąć chociaż ktoś może mieć inne zdanie...może i 1.6 16V również wystarczy, lubię mieć ciężką nogę ale jeżeli jest pusto w portfelu to potrawie podłożyć butelkę pod prawy pedał :lol: to może powiem inaczej z jakim silnikiem najlepiej szukać takiej lancii??
No moja z klimą, wspomaganiem, abs w 5 drzwiach dokładnie 1172kg. Może i mam wersję 90KM + parę koników z wydechu SuperSprint, ale do wyprzedzania na trasie jest super, bardzo elastyczna choć lubi obroty powyżej 3,5 tyś.. A jeżeli chodzi o wersje po 95r to dla sprawnego poruszania wybrałbym 1,6 16V, dla lekkiej zabawy 1,8 16V, a dla wariowania 2,0 16V Turbo (najlepiej z VIS, choć nie wiem czy były montowane seryjnie, czy po prostu to wytwór chłopaków z garażu :D )

_________________
Delta Nuova 1,8 8V 94r.


Na górę
PostDodany: 25 gru 2007, 12:10 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 sty 2007, 0:00
Posty: 203
Skype: Wieslaw305
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Gdynia
Jestem szczęśliwym posiadaczem Delty już od roku z silnikiem 1,6 16V z 1999. Co do spalania w trasie mi spala 6,5-7,0L w mieszanej jeździe 10L. Jest dość dynamiczny. Nie wiem, skąd u innych tak duże spalanie, co prawda jeżdżę spokojnie. Żadnej rdzy ale pod spodem pojawiły się ogniska rdzy i muszę na lata dokonać konserwacji podwozia. Części nie są aż tak drogie. Moja Delta była dość zaniedbana dlatego włożyłem już 4000zł na wszelkiego rodzaju remonty-opisywałem to w jednym z postów (koszty remontów) ale zważywszy że za samochód dałem 8000zł to się wyrównuje. Bolączką jest skrzypienie plastyków ale można się przyzwyczaić, popękała mi też listwa przy przedniej szybie. Przy zakupie dobrze jest sprawdzić grubość lakieru, czy nie była bita. wycieki oleju z silnika, funkcjonowanie klimy. Siedzenia wiadomo zależy od tego jak kto dbał.
Zdecydowanie polecam kupno Delty, dobry samochód za małe pieniądze, jest dość mało awaryjny.
Pozdrawiam

_________________
Lancia delta II 1,6 16V, 99r.
Prometeo, Gdynia, kom. 792 065029
http://www.prometeo-italia.pl


Na górę
PostDodany: 25 gru 2007, 12:38 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 gru 2007, 0:00
Posty: 9
Lokalizacja: wrocław
'99 rok i rdza pod podwoziem... :( taki egzemplarz czy to normalka 8O i jakie preparaty polecacie do konserwacji podwozia bo jeżeli uda mi sie jakiś ładny egzemplarz ustrzelić to pierwsze co to podstawowe wymiany (olej, rozrząd) oraz prawdopodobnie konserwacja podwozia...


Na górę
PostDodany: 25 gru 2007, 13:04 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Posty: 416
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa
"dzidzius" pisze:
'99 rok i rdza pod podwoziem... :( taki egzemplarz czy to normalka 8O i jakie preparaty polecacie do konserwacji podwozia bo jeżeli uda mi sie jakiś ładny egzemplarz ustrzelić to pierwsze co to podstawowe wymiany (olej, rozrząd) oraz prawdopodobnie konserwacja podwozia...
Jak jest rdza po podwoziem to ja bym jej nie brał. Jak wspomniałem moja 94r i stan blach bdb.

_________________
Delta Nuova 1,8 8V 94r.


Na górę
PostDodany: 25 gru 2007, 18:14 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 sty 2007, 0:00
Posty: 203
Skype: Wieslaw305
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Gdynia
Żeby było jasne, to nie ja sprzedaję Deltę, nie po to inwestuje w samochód, by ja sprzedawać. Stan moich blach jest bdb ale zauważyłem punkty rdzy na podwoziu pod kołem zapasowym, które już zabezpieczyłem a na wiosnę robię całkowitą konserwację podwozia. Najlepszy środek to farba pokładowa i farba do malowania płotów (nie wiem jak się nazywa)

_________________
Lancia delta II 1,6 16V, 99r.
Prometeo, Gdynia, kom. 792 065029
http://www.prometeo-italia.pl


Na górę
PostDodany: 25 gru 2007, 19:06 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Posty: 416
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa
"Prometeo" pisze:
Żeby było jasne, to nie ja sprzedaję Deltę, nie po to inwestuje w samochód, by ja sprzedawać. Stan moich blach jest bdb ale zauważyłem punkty rdzy na podwoziu pod kołem zapasowym, które już zabezpieczyłem a na wiosnę robię całkowitą konserwację podwozia. Najlepszy środek to farba pokładowa i farba do malowania płotów (nie wiem jak się nazywa)
Ja nikogo nie oskarżam, chciałem tylko przestrzec kolegę "dzidzus", że jak jest rdza w takich latach i to na ocynku to może świadczyć to o przeszłości auta, choć może jakiś błąd fabryczny. A znów miejsce koła zapasowego jest miejscem gdzie lubi się zbierać woda w niektórych autach.

_________________
Delta Nuova 1,8 8V 94r.


Na górę
PostDodany: 25 gru 2007, 20:13 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Posty: 1167
Lokalizacja: Bełchatów
Przez ponad 1,5 roku użytkowałem Delte hpe 1.8 16v vvt (vfd) 1997r. Silnik ponad 130KM dawał sporą frajde z jazdy,a zawieszenie zestrojone z dużą dozą komfortu i sportu,fantastyczne prowadzenie! Przez ten czas miałem tylko drobna awarie elektryki, a koszt usunięcia... o ironio...tylko 10zł... :D Części zawieszenia tanie,tylko wymiana rozrządu dość droga,bo dochodzi wymiana wariatora ok. 400zł.Skrzynia biegów mało precyzyjna,miałem problemy z synchronizatorem 3-ciego biegu! Miałem wspaniałe wnętrze i fotele sygnowane przez Rekaro,super wygodne! Rdzy nigdy nie widziałem choć profilaktycznie antykorozje zrobiłem! Spalanie w mieście na poziomie ok.11l Pb. na trasie przy spokojnej jeździe można zejść do ok.7l :) Ogólnie bardzo dobry samochód,wzbudza zainteresowanie przechodniów,też pięknej płci :wink: powinieneś się poważnie nad nim zastanowić 8)

_________________
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6


Na górę
PostDodany: 26 gru 2007, 15:47 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Posty: 478
Lokalizacja: przeworsk
Pawcio ma racje, sylwetka jest śliczna, a chwile szukałem samochodu i nie znajdziesz nic lepszego w takich pieniądzach. z takim wyposażeniem i wogóle, poza tym, jest to auto rzadko spotykane i wyróżniasz sie spośród vw i oplów których pełno :D

_________________
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz


Na górę
PostDodany: 05 sty 2008, 16:31 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2007, 0:00
Posty: 28
Lokalizacja: Legnica
"dzidzius" pisze:
1200 kg delta waży?? 8O to sie zdziwiłem strasznie... nawet ta 3 drzwiowa?? myślałem że tona to max...
1.6 90KM -> 1205 kg
1.8 113KM -> 1255 kg
1.8 GT 131KM -> 1285 kg
1.9 Tds 90 KM -> 1337 kg
dane katalogowe :D

_________________
Lancii brak :(
_______________________
Prospekty :
Delta
Dedra
Kappa Coupe
Katalog z 1996 - wszystkie modele


Na górę
PostDodany: 21 lut 2010, 14:36 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4459
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
No to ja tak dość konkretnie.

Myślę po cichu w tym roku jakąś Deltę żonie zapodać, a że smigamy już Kappą 20VT to się rozbestwiła jedna i o 1,6 nawet słyszeć nie chce ;) O dieslu też (i tu się z nią zgadzam).

A zatem: 1,8 16V czy starszy 2,0 16V? Jak te silniki w porównaniu do siebie wyglądają eksloatacyjnie? Różnica w mocy bardzo niewielka, zatem co się mniej sypie ;)

P.S. Oczywiście jak staczy kasy to i tak będzie 2,0 Turbo ;) Ale chyba nie da rady..

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 21 lut 2010, 23:44 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Posty: 2068
Lokalizacja: Warszawa
W 1.8 16v trzeba uważać na wariator ... poza tym ten silnik naprawdę fajnie jedzie dopiero na wysokich obrotach a to już wyraźnie wpływa na spalanie. Więc albo spokojna (naprawdę spokojna) i w miarę oszczędna jazda (7l trasa, do 10l miasto) albo ciśniesz i spalanie rośnie wyraźnie. Fatalnie zestrojony 5 bieg, 3000 obrotów masz już w okolicach 110km/h. Ja bym raczej wybrał 2.0 16v a w ogóle to TD :-D. Mój silnik dał się zagazować bez problemu na sekwencji, chodzi bardzo ładnie.
A w kwestii rdzy - to już moja druga Delta II i w obu miałem ogniska rdzy w tych samych miejscach - moim zdaniem jest coś na rzeczy. Pierwsze to pod bocznymi dolnymi listwami a druga to nadkola tylnych kół - warto to wszystko dokładnie obejrzeć. Ja nie jestem pewien czy Delta II miała ocynk na całą karoserię ...

_________________
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT


Na górę
PostDodany: 22 lut 2010, 8:38 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2007, 0:00
Posty: 695
Lokalizacja: Gdańsk
ocynk na pewno miała u mnie zero rdzy w tych miejscach co mówisz miałem otartą z boku to widziałem na własne oczy, nawet na odpryskach lakieru od 2 lat nic nie wychodzi i wogule lakierek wygląda jak nowy.


Na górę
PostDodany: 22 lut 2010, 17:38 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4459
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
pew pisze:
Ja bym raczej wybrał 2.0 16v a w ogóle to TD :-D.
Oj nie, TD śmierdzi, hałasuje i na dodatek nie jedzie ;)

Nowoczesne klapry to chociaż w miare jadą, ale nadal śmierdzą i i hałasują ;)

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 24 lut 2010, 13:51 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lis 2007, 0:00
Posty: 22
Lokalizacja: Grudziądz
Wracając do tematu, to wiadomo każdy ma swoje preferencje odnośnie benzyny, czy diesla.
Trzeba jednak zwrócić uwagę na:
- różnica w cenie paliwa nie jest zbyt duża
- może awaryjność silnika nie jest większa, wszystko zależy od egzemplarza, za to części i serwis znacznie droższy
- benzynkę można "zagazować" i znaczne zmniejszyć koszty eksploatacji, te silniki dobrze dogadują się z LPG
- gaz do wszystkich silników benzynowych z 16V zalecałbym sekwencyjny
- generalnie silniki poniżej 100KM są trochę za słabe do tego auta, najwięcej frajdy daje 2.0 16V o turbo nie wspominając


Na górę
PostDodany: 24 lut 2010, 16:03 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2007, 0:00
Posty: 695
Lokalizacja: Gdańsk
a ja polecam 1.6 16v wystarczająco dynamiczny, nie oszukujmy sie w 1.8 czy 2.0 nie doświadczymy o wiele więcej przyjemności z jazdy (no chyba, że turbo), napewno 1.6 16v sprawia najmniej problemów, do tego najtańszy serwis, bardzo tanie części i łatwo dostępne bo chyba był to w tamtych latach najbardziej popularny silnik w całej grupie fiata.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl