Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 10 gru 2018, 13:00

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 24 sty 2011, 18:07 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 24 sty 2011, 17:52
Posty: 4
Lokalizacja: Częstochowa
Witam was serdecznie!

Jak w temacie, przymierzam się do zakupu Delty HF Turbo 1.6 140 KM z 1991 roku. Oto link do tego cuda


Wiem, że na podobne pytania odpowiadaliście milion razy lecz poproszę was o ten jeszcze jeden raz dla mnie, ponieważ zebranie wszystkich informacji z całego forum jest dość trudne i chaotyczne.
Otóż chciałbym się dowiedzieć o to jak taki samochód sprawdza się na co dzień. Jakie jest spalanie, co się psuję i jak często(wiem że jest to kwestia indywidualna, ale napewno jest coś szczególnego). Chce kupić ten samochód z miłości do niego. Nie mam nawet za bardzo pieniędzy na niego lecz wezmę mały kredyt, wszyscy dookoła mówią, że mam tego nie robić ale po prostu kocham ten samochód, a żyję się tylko raz. Chciałem również (a właściwiej najbardziej) wiedzieć co sądzicie o tym konkretnym egzemplarzu. Dowiedziałem się od sprzedającego, że samochód jest po kompletnej renowacji i ma wszystko wymienione na nowe bądź po prostu oryginalne. Również interesuje mnie kwestia turbosprężarki. Wiem że o nią trzeba wyjątkowo dbać i łatwo może się zepsuć. Jak wielkie jest to prawdopodobieństwo i ewentualnie ile kosztuje nowa, bądź regeneracja. Nie wiem już o co jeszcze chciałem zapytać, jak coś mi się przypomni to napiszę. Z góry Wam dziękuje i naprawdę proszę o pomoc.


Ostatnio zmieniony 25 sty 2011, 14:31 przez grzole, łącznie zmieniany 1 raz.
skróciłem link


Na górę
PostDodany: 24 sty 2011, 19:02 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 06 paź 2009, 23:06
Posty: 299
Lokalizacja: Opolska
Musisz poczekać na solarzmr'a;)
Zastanawia mnie oryginalność tapicerki i przedniej maski.
Auto ogólnie wygląda ok, choć cena chyba za duża - nie wspominając o tym że już trochę na allegro wisi i była tańsza.


Na górę
PostDodany: 24 sty 2011, 19:22 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
Posty: 915
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
Maska, przedni zderzak i reflektory - pomimo zapewnień sprzedawcy nie są oryginalne od HF-ki. W mojej (z 1988) jest zwykły przód, jak w każdej GT ;)


Na górę
PostDodany: 24 sty 2011, 20:35 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 24 sty 2011, 17:52
Posty: 4
Lokalizacja: Częstochowa
Nie ukrywam że ten przód i tak mi się podoba :) A skąd on pochodzi? A co do ceny.. za duża? Tzn ile powinna kosztować? Po prostu kompletnie się w cenach nie orientuje. Co do wnętrza to mówił że było zmieniane z innego modelu.


Na górę
PostDodany: 24 sty 2011, 20:40 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 gru 2008, 0:00
Posty: 1421
Imię: Tomek
Lokalizacja: PWL/FZ
Dylan pisze:
poproszę was o ten jeszcze jeden raz dla mnie
No chętnie bardzo, tylko dlaczego my mamy ulegać Twoim prośbom, skoro nie raczyłeś nawet wypełnić wymogów regulaminu, który powinieneś przeczytać przy rejestracji?

_________________
ObrazekObrazek


Na górę
PostDodany: 24 sty 2011, 20:43 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 24 sty 2011, 17:52
Posty: 4
Lokalizacja: Częstochowa
A to przepraszam bardzo, po prostu tego nie zauważyłem i nawet nie wiedziałem, że coś takiego trzeba zrobić. Już się do tego zabieram.


Na górę
PostDodany: 24 sty 2011, 20:57 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
Posty: 915
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
Dylan pisze:
Nie ukrywam że ten przód i tak mi się podoba :) A skąd on pochodzi?
Jakiś misz-masz z Integralle/EVO : yesyes :
Ja swoją HFkę, także po renowacji (ale w stanie oryginalnym) wyceniam na 15tyś.; we włoszech chodzą po około 3,5 tyś. EURO, więc cena z ogłoszenia nie jest wygórowana - o ile treść ogłoszenia będzie miała potwierdzenie w rzeczywistości.


Na górę
PostDodany: 24 sty 2011, 21:46 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 06 paź 2009, 23:06
Posty: 299
Lokalizacja: Opolska
wyceniać a realnie sprzedać to różnica.
Pytanie brzmi czy auto wygląda tak samo z wierzchu jak i od spodu - czy tylko jest dobrze odszykowane.
Osobiście celowałbym w cenę z zakresu 8-10tyś jeśli na żywo wygląda tak jak na zdjęciach, choć dla mnie im bliżej oryginału tym lepiej a tu jest kilka znaków zapytania.
Prócz maski nie podoba mi się też grill - może było jakieś małe "unfal" z przodu.
15tyś to za dużo, za tyle można kupić sprawną,kompletną i w sensownym stanie AWD/Integrale 8v.
Nie dawniej niż z miesiąc/dwa wstecz na aukro było podobna czerwona, na chodzie do dopieszczenia za około 1500zł (na nasze) - zależy kto co lubi.
Weź śrubokręt, młotek i jedź oglądać.
Zdrap konserwacje w kilku miejscach podłogi (koło punktów podporowych, od wewnątrz nadkoli blisko górnych mocowań amortyzatorów, obejrzyj łączenie tylnych kielichów z błotnikami,słupki "A" po otwarciu drzwi na wysokości lusterek) i zobacz czy pod spodem masz czystą zdrową blachę czy może na "pałe" zakonserwowaną podłogę na zasadzie jedna warstwa konserwacji na drugą a pod nią rdzę.
Jeśli pod spodem jest rdza to nie za dobrze to rokuje.
Obejrzyj dokładnie przód - czy wszystkie szczeliny wokół maski są jednakowe - gdy te auta są po dzwonie bądź tracą swoją sztywność to często są problemy z prawidłowym i równym spasowaniem. Ciężko to ukryć więc powinieneś sobie dać radę.
Lakier nie powinien mieć faktury skórki pomarańczy, po zdjęciach wydaje się że był polerowany.
Szpachli szukaj na tylnej krawędzi dachu (blisko łączenia z tylną klapą), na tylnej klapie wokół szyby oraz w pobliżu nadkoli.
Jeśli gdzieś będzie jej "aż nadto" to cena jest zupełnie nie uzasadniona.
Taka moja opinia.


Na górę
PostDodany: 24 sty 2011, 22:24 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Posty: 2612
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Zostałem wywołany to jestem ;)

Zaczynając od maski, wnętrza itp. Maska i lampy w tym roczniku są jak najbardziej w oryginale, od 1991 roku montowali maskę i reflektory od Integrale 16V. Grube wycieraczki również występowały na wyposażeniu. Wnętrze może być oryginalne, ale nie musi. W HF Turbo występowały fotele z alkantary takie jak w Integrale, u mnie oryginalnie było identyczne wnętrze tylko z zielonej alkantary, ale poprzedni właściciel zamienił je z wnętrzem które było w Integralce którą teraz ma Burzyk, a ja mam fotele od EVO :lol:

Co do używania do codziennej jazdy. Ja jeżdżę swoją od 3 lat i nie mogę powiedzieć żeby było to szczególnie awaryjny samochód, a wręcz przeciwnie. Przez ten czas zrobiłem około 30 tyś km i z rzeczy które się popsuły to pompa wodna, łożysko w kole, jeden amortyzator i pompa paliwa (która została wymieniona, ale chyba niepotrzebnie). Co nie oznacza że przez ten czas samochód nic nie kosztował. Jak chcesz żeby samochód który ma 20 lat jeździł bezawaryjnie to musisz o to dbać i wymieniać lub zabezpieczać elementy zanim coś się stanie. Najdroższa zabawa, jeśli chodzi o naprawy to było u mnie uszczelnienie silnika, które robiłem ostatnio. Wiązało się to z wyciągnięciem silnika i remontem głowicy. Ale jednocześnie dowiedziałem się że mam silnik w super stanie, a turbina która była włożona nowa jak samochód przyjechał w 2006 roku do kraju jest prawie jak nowa.

Dostęp do części jest słaby, ale nie tragiczny. W sumie wszystko można kupić, tylko nie zawsze od razu, czasem trzeba szukać na allegro lub ebayu. Niektóre rzeczy znajdują się przypadkiem za grosze, za inne trzeba bulić grubą kasę. Ale generalnie nie jest najgorzej. Czasem trafiają się graty które wydają się być mało przydatne, ale lepiej je kupić i mieć na zapas. Są też elementy które nie występują w zamiennikach i są ciężko osiągalne np. reflektory, które można dostać na ebayu po 100 euro za sztukę, a zamienników nie ma wcale. A rzeczy typu uszczelki lub inne drobiazgi kupisz w każdym ASO Fiata, w najgorszym przypadku będziesz musiał poczekać kilka dni.

Nie licz że samochód będzie tani w utrzymaniu. Spalanie będzie napewno dwucyfrowe i nie będzie to cyfra bliżej 10 :lol: Chyba że będziesz jeździł na emeryta, mi to się jeszcze nie udało nigdy. Olej najlepiej wymieniać co około 7 tyś km, turbina jeśli ma długo działać to musi być dobrze smarowana. Jako że jest to samochód dość szybki to musisz liczyć się z szybkim zużyciem hamulców, u siebie wymieniałem zaraz po kupnie komplet tarcz i klocków, w grudniu musiałem zrobić to jeszcze raz po przebiegu raptem około 25 tyś km. Taki zestaw trochę lepszej jakości na przód i tył to około 1000 PLN.

Ten samochód z ogłoszenia widuje już jakiś czas na allegro i nie powiem wygląda całkiem ładnie. Jeśli jest zrobiony porządnie to powinien jeszcze długo śmigać powodując zgrzyt zębów kierowców różnych BMW i innych TDI. Ważne żeby nie było rdzy, jeśli blacha jest zdrowa to mechanikę zawsze trochę łatwiej zrobić. Rdza lubi występować na kielichach tylnych amortyzatorów (najlepiej podnieść wykładzinę w bagażniku, oraz zdjąć zaślepki w boczkach bagażnika i dokładnie sprawdzić), rdzewieją też tylne nadkola i błotniki. Dolne krawędzie drzwi tez lubią być zaatakowane, przednie kielichy widać odrazu. Cena która stoi w ogłoszeniu, jeśli samochód odpowiada opisowi jest uczciwa, ja trzy lata temu dałem trochę więcej i nie żałuję ;)

Jak masz jeszcze jakieś pytania to śmiało.

_________________
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r. &
Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.


Na górę
PostDodany: 25 sty 2011, 12:19 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 gru 2008, 0:00
Posty: 6
Lokalizacja: Białystok
Witam miłośników Marki :)
to ja sprzedaję to "cudo".Natknąłem się na to "wołanie o pomoc" przypadkowo dzisiaj rano i muszę odnieść się do kilku kwestii zawartych w tej dyskusji.Nie zgodzę się z twierdzeniem Kolegi Przemka iż maska przedni zderzak i reflektory nie pochodzą od tego modelu...remontując przez dwa lata ten samochód przykładałem dużą wagę do oryginalności,wychodząc z założenia że wolę mieć śliczną HF Turbo niż "kundla" imitującego HF Integrale.Z oryginalnej instrukcji obsługi którą dostałem wraz z samochodem wynika iż samochód opuścił fabrykę z dokładnie takim przodem jak w moim samochodzie,podobnie jest z tapicerką,nic nie zmieniałem i chyba można potwierdzić w e-perze w Fiacie po numerze VIN.Poza tym Kolega solarzmr potwierdza to co napisałem.Tak na marginesie gdyby ktoś miał niepotrzebny kawałek alcantary w takim kolorze jak mój,byłbym wdzięczny za wiadomość,prawdopodobnie zrezygnuję ze sprzedaży samochodu i dopieszczę przedni fotel który jest wytarty w jednym miejscu.Jeśli chodzi o sprzedaż na allegro...rzeczywiście wystawiam ją od jakiegoś czasu,kiedyś zacząłem nawet aukcję od złotówki,utwierdziło mnie to w przekonaniu że mija się to z celem.Prawdopodobnie ta lub kolejna aukcja będzie już ostatnią.Większość z zainteresowanych chciałaby kupić tego typu samochód najlepiej za 5 tys zł jako alternatywę dla Lanosa,bądź Uno.Padają pytania czy ma gaz LPG !!! Pozwolę sobie wkleić tutaj treść jednej z wiadomości którą otrzymałem odnośnie aukcji...
"Witam,

z przykrością muszę stwierdzić, że Pańska aukcja to ŚCIEMA. Mam nadzieje, że
robi Pan to nieumyślnie, jakim cwaniakiem próbuje być, bo tak oszukiwać
ludzi to jest szczyt.

Po pierwsze primo, LANCIA DELTA HF to to nie jest, wersja HF wygląda
INACZEJ, HF ma poszerzenia w nadkolach z przodu i z tyłu, oraz spojler na
tylnej klapie.

Po drugie primo, nie było wersji 140 konnej z silnikiem 1.6litra. (tak Pan
napisał w aukcji.) Były za to Benzynowe: 1,3 (78 KM); 1,5 (85 KM); 2,0 (215
KM).

Po trzecie primo -ultimo- sprzedaje Pan cywilną wersje LANCI DELTA,
najpewniej z silnikiem 1500ccm, o mocy 78KM. Bez turbo. Bez HF w nazwie. Bez
napędu na cztery koła. (wersja HF ma napęd na 4 koła i 215KM mocy w silniku
2.0litra.

DZIĘKUJĘ I DOBRANOC!

jakieś komentarze ?? ...tego typu ludzi można spotkać na allegro ;))


Pozdrawiam serdecznie miłośników tych wspaniałych samochodów


Na górę
PostDodany: 25 sty 2011, 12:58 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
Posty: 915
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
radomiro pisze:
Nie zgodzę się z twierdzeniem Kolegi Przemka iż maska przedni zderzak i reflektory nie pochodzą od tego modelu...
:roll: , upss, nigdy dotąd nie widziałem HF-ki z takim przodem, co do oryginalności swojej też mam 100% pewność. Ale skoro tak piszesz... : yesyes :


Na górę
PostDodany: 25 sty 2011, 13:08 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Posty: 2612
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Przemek pisze:
radomiro pisze:
Nie zgodzę się z twierdzeniem Kolegi Przemka iż maska przedni zderzak i reflektory nie pochodzą od tego modelu...
:roll: , upss, nigdy dotąd nie widziałem HF-ki z takim przodem, co do oryginalności swojej też mam 100% pewność. Ale skoro tak piszesz... : yesyes :
Bo masz starszy model. Taki przód był montowany od 1991 roku.
radomiro pisze:
Pozwolę sobie wkleić tutaj treść jednej z wiadomości którą otrzymałem odnośnie aukcji...
Nie dziw się że ludzie z allegro zadają takie pytania, jak kupowałem jakieś graty w ASO to mi mówili że taki samochód nie powinien istnieć. Jak podyktowałem numer VIN to facet poprosił o dowód bo nie wierzył że mu dobry numer czytam "bo nie było modelu o numerze ZLA831AB*****". Jak chciałem kupić u nich oryginalny kluczyk do dorobienia, to próbowali mi wmówić że na 100% mam nieoryginalny bo u nich taki nie występuje, mimo że pokazałem oryginał i instrukcje obsługi gdzie był obrazek takiego klucza :lol: :lol: :lol:

_________________
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r. &
Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.


Na górę
PostDodany: 25 sty 2011, 13:18 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 gru 2008, 0:00
Posty: 1421
Imię: Tomek
Lokalizacja: PWL/FZ
Ja bym wkleił tego maila w treść aukcji z odpowiedziami na pytania/zarzuty. Niech wieśniak wie, gdzie jego miejsce.

_________________
ObrazekObrazek


Na górę
PostDodany: 25 sty 2011, 14:02 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 24 sty 2011, 17:52
Posty: 4
Lokalizacja: Częstochowa
:) Dziękuje bardzo wszystkim, myślę, że nasza dyskusja pomoże jeszcze wielu ludziom w przyszłości. Teraz już chyba wiem wszystko i naprawdę jestem wdzięczny. A co do samochodu, to jutro będę miał odpowiedź czy będę miał pieniądze i jeśli tak to w przyszłym tygodniu jestem w Białymstoku :) Radomiro mam tylko pytanie. Jeśli teraz mi się nie uda zebrać kasy, to czy za jakiś miesiąc kupno tego auta będzie dalej aktualne? Dzięki raz jeszcze i pozdrawiam.


Na górę
PostDodany: 25 sty 2011, 14:35 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Posty: 6820
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa
radomiro pisze:

Pozdrawiam serdecznie miłośników tych wspaniałych samochodów
Witamy i pozdrawiamy również. Długie 2 lata zwlekałeś z pisaniem na forum ale teraz może rozruszasz się.

P.S.

Poldek w wersji C to Twój? Miałem onegdaj takiego pomarańczowego z 1983 roku w wersji 1,5 CE z czarnym welurem w środku.

_________________
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl