Turbina w Delcie i inne wazne pytania...

Moderator: stabraf

Anonymous

Turbina w Delcie i inne wazne pytania...

Postautor: Anonymous » 14 cze 2007, 20:17

Witam.
Po pierwsze chcialbym sie przywitac.. nowy totalnie jestem.

Pisze w sprawie nastepujacej. Mam okazje kupic Lancie Delta HF Turbo (1990r).
Problem jest w tym, ze uwielbiam ten samochod, zawsze go chcialem miec. Teoretycznie i psychicznie jestem przygotowany na jego zakup. Przebojele nawet to ze ma kwadratowe światełka a nie okrągłe patrzałki. Nie mam natomiast bladego pojecia o nim.
Moje główne pytanie brzmi:
Jak zachowują sie turbiny w tym aucie, bo podejrzewam ze musi ona miec tam turbinke bo jak inaczej uzyskac o ile to prawda 132KM z 1,6.
Czy autko tak leciwe poza niekwestionowanym urokiem jest autkiem do używania na codzień czy raczej jest to jednostka upiększająca niedzielne wypady do kościoła lub za miasto (a to i tak nei za daleko)??

Samobójcą jednak nie jesetem więc jesli nei bedzie mnie stac na jego utrzymanie to szkoda zeby niszczał pod blokiem wieć pare rzeczy chciałbym wiedzieć:
- na co powinienem zwrocic szczególną uwage przy podejmowaniu decyzji o kupnie? Czy jest warta tych pieniążków na gorze...?
- jak jest z czesciami i serwisem tego auta (czy czesci sa drogie, czy sa latwo dostepne)?
- na co powinienem sie nastawic w pierwszym czasie uzytkowania (co pada najszybciej, ile kosztuje wymiana)

Bardzo prosze o odpowiedz w tym temacie albo tutaj na FORUM lub na mejla >igor_bilski@poczta.fm

Awatar użytkownika
NajMlodszyM
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 393
Rejestracja: 18 paź 2006, 00:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Poręba Wielka/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Turbina w Delcie i inne wazne pytania...

Postautor: NajMlodszyM » 17 cze 2007, 18:54

"Tryann" pisze: Moje główne pytanie brzmi:
Jak zachowują sie turbiny w tym aucie, bo podejrzewam ze musi ona miec tam turbinke bo jak inaczej uzyskac o ile to prawda 132KM z 1,6.
Dobry tuner wystarczy :D albo bezpośredni wtrysk benzyny i spoko można z 1.6 150KM wyciągnąć ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20002
Rejestracja: 25 lis 2005, 00:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontaktowanie:

Re: Turbina w Delcie i inne wazne pytania...

Postautor: Nat » 17 cze 2007, 19:36

"Tryann" pisze:Mam okazje kupic Lancie Delta HF Turbo (1990r).
Problem jest w tym, ze uwielbiam ten samochod, zawsze go chcialem miec. Teoretycznie i psychicznie jestem przygotowany na jego zakup.
Przebojele nawet to ze ma kwadratowe światełka a nie okrągłe patrzałki.
Nic nie stoi na przeszkodzie, by wymienić je na "okulary". Oczywiście oprócz finansów ;)
"Tryann" pisze: Nie mam natomiast bladego pojecia o nim.
Moje główne pytanie brzmi:
Jak zachowują sie turbiny w tym aucie, bo podejrzewam ze musi ona miec tam turbinke bo jak inaczej uzyskac o ile to prawda 132KM z 1,6.
Twoje pytania świadczą o tym, że faktycznie mało wiesz o tym aucie.
Turbina oczywiści jest (nie tylko w nazwie). W tak starym aucie należy się liczyć z koniecznością jej ewentualnej regeneracji, niestety.
Bardzo ważną kwestią w deltach (chyba ważniejszą niż mechanika) jest rdza. Na tych zdjęciach jej za bardzo nie widać, ale kupując to autko bądź na tym punkcie czujny.
"Tryann" pisze:Czy autko tak leciwe poza niekwestionowanym urokiem jest autkiem do używania na codzień czy raczej jest to jednostka upiększająca niedzielne wypady do kościoła lub za miasto (a to i tak nei za daleko)??
Moim zdaniem, (choć zapewne koledzy posiadający Delty I mnie zakrzyczą ;))- raczej jest to jednostka "upiekszająca cośtam", która bez wkładu finansowego i częstego dbania o nią, jak każdy (powoli już) oldtimer może zawodzić.
"Tryann" pisze:- na co powinienem zwrocic szczególną uwage przy podejmowaniu decyzji o kupnie? Czy jest warta tych pieniążków na gorze...?
- jak jest z czesciami i serwisem tego auta (czy czesci sa drogie, czy sa latwo dostepne)?
- na co powinienem sie nastawic w pierwszym czasie uzytkowania (co pada najszybciej, ile kosztuje wymiana)
Rzuć okiem na Stronę Główną Klubu (link "Strona WWW" na górze) tam jest artykulik, na co trzeba zwracać szczególną uwagę przy zakupie, jest też parę zdań konkretnie o interesującym Cię modelu.

Podsumowując: jesli potrzebujesz niezawodne auto do dalekich tras, to moim zdaniem Delta I HF Turbo nie jest optymalnym rozwiązaniem. Jeśli chcesz cieszyć się jazdą, mieć auto "z duszą", raczej do jazd po okolicy, to może być dobry pomysł.

Wszystkie powyższe opinie są moje, a koledzy oczywiście mogą mieć zgoła inne :P
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 00:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Kontaktowanie:

Re: Turbina w Delcie i inne wazne pytania...

Postautor: aro » 18 cze 2007, 11:01

"NajMlodszyM" pisze:
"Tryann" pisze: Moje główne pytanie brzmi:
Jak zachowują sie turbiny w tym aucie, bo podejrzewam ze musi ona miec tam turbinke bo jak inaczej uzyskac o ile to prawda 132KM z 1,6.
Dobry tuner wystarczy :D albo bezpośredni wtrysk benzyny i spoko można z 1.6 150KM wyciągnąć ;)

oj a ja bym sie skusił na stwierdzenie, że na gaźniku to można by jeszcze wiecej wyciągną niz na wtrysku. Bo, aby uzyskac taki przyrost mocy, to niewystarczy tylko podłubac w gazniku,czy założy wtryski. Bez innych przeróbek sie nie obejdzie, aby uzyskac taka moc :wink:

Awatar użytkownika
INTEGRALE
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 752
Rejestracja: 08 mar 2006, 00:00
Lokalizacja: Sanok

Turbina w Delcie i inne wazne pytania...

Postautor: INTEGRALE » 18 cze 2007, 12:35

Były też wersje z okrągłyi lampami:


Wróć do „Delta I/Prisma”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości