Dziękuję za odpowiedzi. Jedżę głównie po trasie, z tego 65% jednopasmowa o niewielkim ruchu i 35% dwupasmowa. Silnik 1,2 jest słaby, ale dla mnie wystarczy. Robię ok. 45.000-50.000 km rocznie. Jeżdżę głównie sam (95%), z kikoma torbami w bagażniku. Lancią zainteresowałem się bo jest produkowana w PL (a to dla mnie b.ważne), nadaje się pod LPG (przy moich przebiegach wymagane) i mimo, że niektóry uważają że auto kobiece - moim zdaniem przy odpowiednim kolorze (czerwień) i wyposażeniu (dach, przyciemniane szyby, alu) wcale już nie jest takim zawniętym w różowy papierek cukiereczkiem
dla grzecznej dziewczynki. Szklany dach to oczekiwanie mojego syna, z którym przejeżdżam te pozostałe 5%, ale myslę że mnie także by się podobał. Nie miałem takiego auta dotychczas. Miałem kabrioleta, ale w naszym klimacie to porażka. Natomiast szklany dach z możliwością otwarcia od czasu do czasu, ale cieszenia się światłem także bez jego otwierania, wydaje się być interesujące.
Zastanawiam się nad zakupem gwarancji 5 lat bez limitu km. Czy ktoś z Was ma doświadczenia, jak faktycznie wygląda sprawa egzekwowania gwarancji i podejścia ASO lancii do kilentów? Moim ostatnim zakupionym nowym autem była skoda octavia, korzystałem z najlepszego (podobno) ASO w okolicy, a serwisowanie tego aut to był koszmar. Gwarancja 2 letnia się skończyła, skończyło się jeżdżenie do ASO i dziś o aucie mam lepszą opinię, niż podczas gwarancji fabrycznej, gdzie z każdą pierdołą trzeba było jeździć min. 2-3 razy by naprawili.
Jazdę próbną miałem w Partner Bytom. Dobre wrażenie ichoć w pierwszej chwili, po kilku minutach od wejścia, doszło do pewnego spięcia z szefem salonu, to jednak później się dogadaliśmy (jak to facet z facetem), wyjasniliśmy wątpliwości i ogólnie pozostało po sspptkaniu b.dobre wrażenie. Ale sprzedaż auta to jedno - miło spotkać po drugiej osobę kompetentną i traktującą potencjalnego klienta po partnersku (tak jak w Bytomiu), a serwis może bardzo szybko zepsuć to wrażenie (jak w skodzie). Jeśli ktoś z Was serwisuje tam swoją lancię proszę o info i opinię.
Na razie optuję za wersją B+R, w kolorze czerowym, z dachem szklanym, pakietem (felgi, bose, szyby), ESP, bocznymi pp., lusterkami podgrzew., a także rozważam ew.ksenony i 5 letnią gwarancję - jesli faktycznie serwis w ASO ma sens w Lancii. No i LPG dodane w salonie, bo to warunek konieczny.
Koło zapasowe chyba raczej odpuszczę, kupując dwa komplety opon (lato/zima) run flat.
Na obecną chwilę rozważam też zakup innych aut w tej cenie (choć najbardziej skłaniam się do Ypsilon - 80%, pozostałe łacznie 20%) - corsa 1.2 z fabrycznym (nie salonowym) LPG, fabia/roomster 1,4 z LPG salonowym (ale problemy z ASO Skody dyskwalifikują raczej te auta), cruze z silnikiem 1,8 i LPG salonowym (większe więc pewnie bezpieczniejsze, ale opinie o tym aucie są takie sobie - użytkownicy narzekają na b. słabe zawiasy i spalanie nieporównywalne do silników i 1,2 i 1,4 - ponadto w moim przypadku gdy wożę głównie powietrze, duże auto nie jest mi potrzebna). Zastanwawiałem się nad hyundaiem - i30 drogi już bez lpg (z LPG ma się pojawić niebawem i dodatkowo podniesie cenę auta), a i20 nie bardzo mi się podoba. Z ww. tylko Lancia jest prod. w PL, a to - jak już pisałem - ma duże znaczenie dla mnie. Gdybym kupował na rok - dwa lata, to pewnie bym się specjalnie nie przejmował, ale chcę tym autem pojeździć 4-6 lat, więc trochę czasu w nim spędzę i nie chciałbym później żałować wyboru
Pozdrawiam