Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 25 cze 2019, 11:55

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 28 cze 2011, 10:49 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 06 paź 2009, 23:06
Posty: 299
Lokalizacja: Opolska
Witam,
może ktoś kto już temat przerabiał oswieci mnie w kilku podstawowych sprawach.
1) Czy tylne zaciski w Integralce są rozbieralne?
Wygląda to tak jakbym na aluminiony "tłok" wciśnięto żeliwne jarzmo które utrzymuje klocki hamulcowe.
Następnie zblokowana taki zestaw wciskanym bolcem przechodzącym przez jarzmo i korpus tłoczka.
Sęk w tym że bolec jest wciśnięty "fabrycznie" głęboko i mimo teoretycznej możliwości rozebrania zestawu - nie widzę realnej możliwości tego uczynienia.
A rozebrać musze, jeśli tylko chce wymienić zestaw naprawczy tylnego zacisku (bez zdjętego jarzma nie wyjdzie tłoczek - w jarzmi nie ma półkolistego wycięcia umożliwiającego jakiekolwiek manewrowanie tłoczkiem)
Więc jak wyjąć tłoczek?
2) Czy ktoś ma jakieś pomysły gdzie można kupić drążki,końcówki czy tuleje tylnego zawieszenia/wahaczy?
Do samego stabilizatora problemu nie ma - dwie gumki powerflexa i po sprawie...a jak z resztą?
Obrazek
Przy obudowanie tylnego dyfra mamy po dwa drążki na stronę.
Każdy z drążków zakończony tuleją metalowo gumową o rozmiarach : śr wew 10mm/śr zewn 24mm / szerokosc 30mm.
Dwa drążki są sztywne, dwa z regulacją zawieszenia (łączniki stabilizatora)- i tu kolejne pytanie.
Czy można kupić same łączniki tych drążków?
Jeśli tak to gdzie?
Zdjęcię poglądowe Link do Aukcji
3) Ktoś kiedyś wspominał o czeskich amortyzatorach HP o ile się nie mylę.
Ktoś to przerabiał?

Jestem na etapie "próby" odtworzenia tylnego zawieszenia - będę wdzięczny za wszelkie sugestie czy pomoc.


Na górę
PostDodany: 29 cze 2011, 21:44 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 06 paź 2009, 23:06
Posty: 299
Lokalizacja: Opolska
czyli że co?
Że niby nikt nigdy nie widział potrzeby czy sensu renowacji zawieszenia?
Asekuracyjnego przeglądu hamulców?
Wiem że na forum jest masę interesujących tematów o dupie maryny, ale łudzę się że choć jedna osoba poważnie podchodziła do sprawy naprawy/renowacji gralki i ma jakieś pojęcie, doświadczenie.
No chyba że te super remonty...to tylko nowa farba z puszki dwa razy pędzlem rzucona i git,gitara. ;)
W manualu zacisk jest rozbieralny, sęk w tym że jest pokazany przed i po rozebraniu bez magicznej podpowiedzi czy jest tam jakieś zabezpieczenie, czy też w jakiś dziwny sposób trzeba to rozbierać na siłę.


Na górę
PostDodany: 29 cze 2011, 22:25 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Posty: 2299
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
nie rozbierałem jeszcze swoich hamulców bo mam dobre ale że robi sie przeróbka na 4x4 a hamulce mam z gralki to pewno bedę miał okazje rozebrac-niestety na razie jestem na etapie wybebeszania przodu za tył zabiorę sie gdizes koło niedzieli to wtedy bede mógł ci dac jakas podpowiedz-a moze i nie bo cholera to wie-sam bładze po omacku-ale na chłopski rozum to musi być rozbieralne bo jak inaczej wymieniać czesci???

Pozatym tak zauwazyłem ze w temacie gralek to u nas niby tylu fachowców i właścicieli ale jak co do czego to nikomu nie ma ochoty pomóc,zaraz bedzie post przyjedż do mie to za klocka /ci to zrobie -szara rzeczywistośc


P.s Poszedł mail-moze pomoze

_________________
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd


Na górę
PostDodany: 29 cze 2011, 22:27 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 06 paź 2009, 23:06
Posty: 299
Lokalizacja: Opolska
hahaha przemas, ale sie minelismy...ja odpisalem u ciebie w watku a ty u mnie :P
Smialo atakuj na gg 12165277


Na górę
PostDodany: 29 cze 2011, 22:28 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Posty: 2299
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kamien pisze:
hahaha przemas, ale sie minelismy...ja odpisalem u ciebie w watku a ty u mnie :P
Smialo atakuj na gg 12165277

nie bede gryzdał maila wale na gg ;)

_________________
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd


Na górę
PostDodany: 29 cze 2011, 22:42 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
Posty: 919
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
Robiłem taką regenerację, jest tak jak się domyślasz. Jednak te dwie części prawdopodobnie są ze sobą razem od nowości, więc oprócz tego trzpienia (przetyczki) są "sklejone" poprzez korozję. U mnie wystarczył zwykły młotek i imadło. Nie pamiętam tylko czy miał znaczenie kierunek wysuwania się tych części względem siebie...


Na górę
PostDodany: 29 cze 2011, 23:11 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Posty: 2628
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Jak robiłem tylne hamulce u siebie to też poległem na rozkładaniu zacisku na części. Na szczęście u mnie obeszło się bez wyciągania tłoczka i gumki też jakoś wlazły nowe.

Może udało by się rozwiercić ten trzpień blokujący, lub po prostu zacisk w imadło i spróbować młotkiem to rozruszać tak żeby trzpień się sam uciął.

_________________
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r. &
Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.


Na górę
PostDodany: 11 lip 2011, 22:11 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Posty: 893
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie
tuleje o średnicy 10/27) o szerokości 52 mm kombinowałem (troszkę druciarstwo) od 126p
maluch
końcówki do wahaczy poprzecznych do regulacji z gwintem (1x prawy + 1x lewy na stronę)
są trudne do zdobycia ale na alledrogo widziałem ostatnio (miesiąc? dwa?) od themy/cromy na sztuki
ale sprawdź - gwinty powinny pasować: cały drążek do rozbiórki?

a same tuleje (do sztywnych drążków) znalazłem kiedyś w jakiejś firmie po 10pln...
tylko kurna gdzie nie pamiętam...
poszukam - jak znajdę podeślę

albo od AR

_________________
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
:DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 + AR166 2,5 V6 `2000 + AR147 1,6 TS `2002 + AR156SW 2,4JTDm `2005

blokady rozrządu HP do 1,6 16V silnik 182 B6.000
blokady rozrządu HP do busso v6
potrzebujesz ? napisz PW


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl