delta Intergrale - intercooler

Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

delta Intergrale - intercooler

Post autor: hf » 27 lis 2006, 12:07

mam pytanko jaka orientacyjna wydajnosc ma seryjny intercooler w delcie hf turbo 95r czy to auto wogole trzyma seryjna moc 186km na co ewentuanie bardziej wydajnego mozna go zamienic pomijajac oczywiscie cooler robiony pod wymiar na zamowienie????

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

delta hf - intercooler

Post autor: lancia1969 » 27 lis 2006, 14:44

Co rozumiesz przez wydajność?

Intercooler to chłodnica powietrza obniżająca temperaturę powietrza przed podaniem go do silnika. Powietrze ulega ogrzaniu na skutek zarówno sprężania jak i poprzez rozgrzane łopatki turbinym które z kolei ogrzewają się od części wydechowej turbiny.
Intercooler nie zwiększa mocy, natomiast pozwala na bezpieczne zwiększenie ciśnienia doładowania bądź pracę silnika w trudniejszych warunkach, pod większym obciążeniem

Jego wydajnośc jest zależna od powierzchni , wiec bez zamówienia cooler-a nie widze sensu modyfikacji serii.
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
GRZECHUU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 307
Rejestracja: 08 paź 2003, 0:00
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: SANOK woj.podkarpackie

delta hf - intercooler

Post autor: GRZECHUU » 27 lis 2006, 15:47

Im zimniejsze powietrze które zostaje doładowane do silnika tym ma ono wiecej tlenu w sobie, przez co silnik jest mocniejszy.Temperatura powietrza ma wpływ na moc silnika.Starczy zwrócic uwage np.w upalne dni auto jest słabsze i zmulone,natomiast gdy przyjdzie wieczór,zrobi sie chłodniej to auto "ożywa" lepiej jeździ.Im większy intercoolerek tym bardziej jest on w stanie schłodzic powietrze przez co ma ono w sobie więcej tlenu.Jeszcze jedno jak będzie większy intercooler to zwiększy sie pojemność układu dolotowego i szczerze mówiąc nie wiem jak to się będzie miało do mocy.
Kiedyś delta LX1500 i delta integrale. Teraz prywatnie Laguna I lpg i 206 2.0 hdi.
Służbowo Magnum 480.

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

delta hf - intercooler

Post autor: lancia1969 » 27 lis 2006, 15:51

"GRZECHUU" pisze:Im zimniejsze powietrze które zostaje doładowane do silnika tym ma ono wiecej tlenu w sobie.......
ma większą gęstość :wink: Zawartośc tlenu około 18% nie zwiększa sie zimą w stosunku do lata :D
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

delta hf - intercooler

Post autor: hf » 27 lis 2006, 17:11

a czy np coooler z iveco albo z starszej lancii delty integrale jest sesns zakladac????

Awatar użytkownika
GRZECHUU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 307
Rejestracja: 08 paź 2003, 0:00
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: SANOK woj.podkarpackie

delta hf - intercooler

Post autor: GRZECHUU » 27 lis 2006, 17:38

Mysle że wiekszy intercooler ma sens,wkońcu po coś montowali wieksze w rajdowej integralce :D
Kiedyś delta LX1500 i delta integrale. Teraz prywatnie Laguna I lpg i 206 2.0 hdi.
Służbowo Magnum 480.

Awatar użytkownika
DeviLL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 356
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

delta hf - intercooler

Post autor: DeviLL » 27 lis 2006, 17:54

Wiekszy IC daje sie im wiecej doladowania robisz , gdyz im wiecej bar tym wieksza temp sprezonego powietrza , jednak nie mozna przesadzic z wielkoscia IC , gdyz mozna miec straty cisnienia oraz zwiekszony "lag"

Awatar użytkownika
Łukasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 446
Rejestracja: 30 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Dąbrowa

delta hf - intercooler

Post autor: Łukasz » 27 lis 2006, 18:03

"hf" pisze:a czy np coooler z iveco albo z starszej lancii delty integrale jest sesns zakladac????
Kombunujesz cos w okolice 180ps wiec ten z iveca bedzie dobry. Tak jak juz ktos napisal wszystko zalezy od doladowania jakie bedzie. Wiekszosc z SSS stosuje go w swoich pojazdach.
Wlasciwie wszystko juz zostalo powiedziane. Dodam tylko, ze przy duzej wilgotnosci powietrza rzadko, ktory samochod z jednostka doladowana trzyma serie. Tutaj wygrywaja jednostki wolnossace.
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps

Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

delta hf - intercooler

Post autor: hf » 28 lis 2006, 15:41

staram sie porwac na jakies 230 moze 240 koni wiec chyba najlepszym rozwiazaniem bedzie ten pod wymiar...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”